Lähetetty: 18.05.2010 8:55
Oot tänään aika kovassa vedossa heti aamusta. Palstan 911-mies. Enkä nyt tarkoita automallia.exPertti kirjoitti:aina autolla ajo jo sinällään tekee sinusta tavalla tai toisella pahan ihmisen.
Kitinää elämästä, ihmisistä ja kaikesta muusta tärkeästä
https://beta.kitina.net/
Oot tänään aika kovassa vedossa heti aamusta. Palstan 911-mies. Enkä nyt tarkoita automallia.exPertti kirjoitti:aina autolla ajo jo sinällään tekee sinusta tavalla tai toisella pahan ihmisen.
En, mutta tavallisen autoilijan keskinopeuksien alentaminen kaahareitten ongelmien ratkaisemiseksi ei oikein mene jakeluun. Keskittyisivät näitten mätämunien kurissa pitämiseen.NuoriD kirjoitti:Oletko sitä mieltä, että koska niitä kaikkein hullumpia kaahareita ei saada kuitenkaan kuriin, niin kaikki nopeusvalvonta on turhaa?
'Toimistorotta kirjoitti: Oot tänään aika kovassa vedossa heti aamusta. Palstan 911-mies. Enkä nyt tarkoita automallia.
Minä en ole pitänyt liikennetiedottamista propagandana muuten, mutta oltuani viattomana osapuolena kolarissa aikoinaan Porvoonväylällä ja luettuani tapauksen uutisoinnin Uusimaalaisesta poliisin motiivit asian muotoilussa kyllä ihmetyttivät.Toimistorotta kirjoitti:Tota, soitin liikenneministeri Goebbelsille, ja se myönsi että kyllä expertti on oikeassa. Pyrkivät kuulemma vahvistamaan kansallissosialistista identiteettiä liikenteessä ja ylläpitämään kolmatta valtakuntaa verhoamalla vääristettyjä ja valheellisia tilastotietoja liikenneturvallisuuden yms. typerän humpuukin muotoon.exPertti kirjoitti:Löytyykö muita samanmielisiä, joitten mielestä liikennetiedottaminen on erityisen tarkoitushakuista maassamme vai olenko tosiaan ainut?Toimistorotta kirjoitti: Tämä selittää monta asiaa...
Poliisin vai toimittajan muotoilut? Mikä tuossa uutisessa nyt on sisällöllisesti väärin? Eikö parikymppinen tyttö ole autoilija? Eikö kääpiöpaku ole tavara-auto? Eikö autosi ollut henkilöauto? Jouduitko ambulanssilla hoitoon?prosessi kirjoitti:uutisoinnin Uusimaalaisesta poliisin motiivit asian muotoilussa kyllä ihmetyttivät.
Uutisessa kuitenkin puhuttiin "autoilijasta" (vähän päälle parikymppinen tyttö...), joka moottoritiellä törmäsi "tavara-autolla" (Toyota Lite-ace -kääpiöpaku...) henkilöautoon, jonka kuski sentään selviytyi ilman ambulanssia hoitoon. Tuli kumma tunne, että uutisella oli jokin agenda, vaikken osaakaan sanoa mikä se kyseinen agenda täsmälleen oli.
Kumpis meistä on täällä sylki poskella huutamassa propagandasta, jonka uskominen korpeaaexPertti kirjoitti:Ota ihan rauhallisesti. Vaikutat olevan paljon kuumempana tästä aiheesta kuin minä.
Näin, olet kuumassa ytimessä. Rikosuutisoinnissakin toimittajalla on aina vapaus muotoilla fakta haluamallaan tavalla. Hyvin usein jopa faktoja "venytetään" huomioarvon kustannuksella. Omista jutuistani on uutisoitu muutama vuosittain ja lähes aina on selviä asiavirheitä. Jostain kumman syystä.Toimistorotta kirjoitti:Poliisin vai toimittajan muotoilut?
Se, että minä olin se "tavara-autolla" henkilöauton päälle ajanut "autoilija", uutisessa syyllisyysvaikutelma oli käänteinen todellisuuteen verrattuna. Eli asiasisältö oli täysin oikein, mutta sanavalinnoilla vaikutelmia on mahdollista muokata niin paljon, että sinäkin oletit minun, viattomuudestani tietoisena, olleen juuri sen henkilöauton kuljettaja.Toimistorotta kirjoitti:Poliisin vai toimittajan muotoilut? Mikä tuossa uutisessa nyt on sisällöllisesti väärin? Eikö parikymppinen tyttö ole autoilija? Eikö kääpiöpaku ole tavara-auto? Eikö autosi ollut henkilöauto? Jouduitko ambulanssilla hoitoon?prosessi kirjoitti:uutisoinnin Uusimaalaisesta poliisin motiivit asian muotoilussa kyllä ihmetyttivät.
Uutisessa kuitenkin puhuttiin "autoilijasta" (vähän päälle parikymppinen tyttö...), joka moottoritiellä törmäsi "tavara-autolla" (Toyota Lite-ace -kääpiöpaku...) henkilöautoon, jonka kuski sentään selviytyi ilman ambulanssia hoitoon. Tuli kumma tunne, että uutisella oli jokin agenda, vaikken osaakaan sanoa mikä se kyseinen agenda täsmälleen oli.
Muuten näin, mutta jos tuossa tapauksessa olisi haettu vain huomioarvoa, olisi ollut paljon tehokkaampaa kertoa totuus: keski-ikäinen setä kaahasi ökyautollaan pikkutytön pikkupakun eteen ja vaaransi tämän hengen. Tuosta uutisesta syntyi enemmänkin vaikutelma jonkinlaisesta agendasta ammattiautoilua vastaan, mikä ei liittynyt mitenkään minuun tai tuohon kyseiseen onnettomuuteen.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Näin, olet kuumassa ytimessä. Rikosuutisoinnissakin toimittajalla on aina vapaus muotoilla fakta haluamallaan tavalla. Hyvin usein jopa faktoja "venytetään" huomioarvon kustannuksella. Omista jutuistani on uutisoitu muutama vuosittain ja lähes aina on selviä asiavirheitä. Jostain kumman syystä.Toimistorotta kirjoitti:Poliisin vai toimittajan muotoilut?
Se, että joku törmää johonkin, ei ota mitään kantaa syyllisyyteen/viattomuuteen. En minä nyt oikein poliisin kontolle lykkäisi toimittajan virhettä, jos uutisesta saa väärän kuvan tapahtuman luonteesta. Oleellistahan asiassa oli vain se, että tiellä tapahtui kolari eikä kukaan loukkaantunut vakavasti.prosessi kirjoitti:Se, että minä olin se "tavara-autolla" henkilöauton päälle ajanut "autoilija", uutisessa syyllisyysvaikutelma oli käänteinen todellisuuteen verrattuna. Eli asiasisältö oli täysin oikein, mutta sanavalinnoilla vaikutelmia on mahdollista muokata niin paljon, että sinäkin oletit minun, viattomuudestani tietoisena, olleen juuri sen henkilöauton kuljettaja.
Minusta taas tuollaisessa uutisoinnissa olisi enemmän agendaa takana - taas ne mersu/audi/bemarimiehet ovat sikailleet. Ruokitaan mielikuvia epäolennaisilla faktoilla.prosessi kirjoitti:tehokkaampaa kertoa totuus: keski-ikäinen setä kaahasi ökyautollaan pikkutytön pikkupakun eteen ja vaaransi tämän hengen
Minun mielestäni olisi oleellisempaa tietää, miksi koko kolari yleensäkään uutisoitiin. Kolareita, joissa kukaan ei loukkaannu vakavasti, sattuu jatkuvalla syötöllä, eikä pääosa niistä päädy uutiseksi, vaikka poliisit olisivat käyneet paikalla.Toimistorotta kirjoitti:Oleellistahan asiassa oli vain se, että tiellä tapahtui kolari eikä kukaan loukkaantunut vakavasti.
Kyllä nuo paikallislehdet noita tuppaa uutisoimaan. Etupäässä varmaan siksi, että ohi ajaneet paikalliset kuitenkin töllistelevät ja voivat sitten osoitella lehteä sormella ja sanoa "mää olin tuolla, siellä oli kauhee ruuhka." Tai vaikka siksi, että ei oikein ole tapahtunut muutakaan.prosessi kirjoitti:Minun mielestäni olisi oleellisempaa tietää, miksi koko kolari yleensäkään uutisoitiin. Kolareita, joissa kukaan ei loukkaannu vakavasti, sattuu jatkuvalla syötöllä, eikä pääosa niistä päädy uutiseksi, vaikka poliisit olisivat käyneet paikalla.
Ei motiivit vaan aineistoa tarjoillaan valmiiksi tulkittuna. Ja yleensähän toimittajan vaivaa vähentää kun voi suoraan kopioida tekstit poliisin tai liikenneturvan ilmoituksesta.prosessi kirjoitti:Se, missä Pertti menee vikaan, on kuvitelma siitä, että nuo motiivit tulisivat ylhäältäpäin salaliitonomaisesti annettuina, eivätkä olisi toimittajien inhimillisyyttä.
Eli silloin homma ei muuttuis yhtään miksikään. Juuri tuon takia kolmosella on vituttanutkin ajaa.Dumis kirjoitti:^ Jengi alkaa ajamaan takakontissa kiinni ja jarruttelemaan kameroiden kohdalla. Turvallista matkaa!
Jaa, siellä ite paljoa ajellut, mutta voin kyllä uskoa että kuvaamani toiminta varmasti vain lisääntyy, enkä oikein pidä sitä kovinkaan hyvänä asiana.masa kirjoitti:Eli silloin homma ei muuttuis yhtään miksikään. Juuri tuon takia kolmosella on vituttanutkin ajaa.Dumis kirjoitti:^ Jengi alkaa ajamaan takakontissa kiinni ja jarruttelemaan kameroiden kohdalla. Turvallista matkaa!
Siellä oli jo eilen ainakin kuusi jotka huomasin.Vesper kirjoitti:^^ Siellä oli jo ainakin yksi tänään, piti jarruttaa!!
Itse olen kelannut kehäkolmosta päästä päähän 2½ vuotta. Varsinkin Lahdentien ja Vihdintien välinen osuus on ollut todella perseestä ajaa jatkuvan pujottelumentaliteetin takia.Dumis kirjoitti: Jaa, siellä ite paljoa ajellut, mutta voin kyllä uskoa että kuvaamani toiminta varmasti vain lisääntyy, enkä oikein pidä sitä kovinkaan hyvänä asiana.
Tietty jos ne kamerat sais pois päältä ruuhka-aikana niin sitten.