Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Yleinen lätinä jä kitinä
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

SikaMika kirjoitti:Täh? Mitä sä nyt selität? Kysymyshän oli siitä, että ulkomaalaistaustaisten osuus tehdyistä rikoksista on kantaväestöä suurempi. Kysymys on jo asetettu, ei sun tarvitse enää kysellä, vaan vastata seuraavaan kahteen kysymykseen:

1) kuinka saada ulkomaalaistaustaisten yliedustus rikostilastoissa pienenemään,
Ensin pitäisi ottaa selvää, mistä tuossa väkivallassa oikein on kyse. Pikkusiskoni mainitsi, että jotkut työväenopistot järjestävät välillä kulttuurinvaihtokursseja, joilla ideana on esim. laittaa ruokaa yhdessä maahanmuuttajanaisten kanssa, ja joilla keskusteluyhteyden avaaminen voisi onnistua. Ilman ongelman ymmärtämistä kaikki muutosyritykset ovat silkkaa hakuammuntaa.
ja sitten se huomattavasti tärkeämpi kysymys:

2) kuinka saada ylipäätään kotimainen rikollisuus vähenemään.
Näköjään keskustelemalla Kitinässä. Tämänpäiväisessä Hesarissa oli juttua siitäkin, että oikeusministeriö selvittää mahdollisuuksia ottaa pakolliset lääkehoidot ja terapiat oheis"rangaistuksiksi" ehdollisten tuomioiden ohella pedofiilien kohdalla.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Vihu käyttää tilannettani toistuvasti yleistämään yksittäistapausta. Olen rasisti ja elintasopakolainen. Käytetään nyt sitten tilannettani yleistämään toisin päin.

Muutin ulkomaille elääkseni ulkomailla - ansio-/elintaso oli sivuseikka; jonkinmoinen bonus. Jos olisi halunnut korkeampaa elintasoa olisin valinnut jonkun toisen maan. En kuitenkaan ymmärrä, miten maahanmuuto ulkomaille elintasosyistä voi olla paha asia, mutta maahanmuutto Suomeen elintasosyistä on hyvä asia. Vadim ilmiselvästi halveksuu ratkaisuani olla maahanmuuttaja, mutta hyväksyy afrikan neekerin ratkaisun olla maahanmuuttaja. Mikä meitä erottaa? No vissiin se, etten ole neekeri. Sivuseikkana tietty meitä erottaa se, että maksan viuluni ja veroni enkä pahemmin riko mitään lakeja. Aika tyypillinen case tuplastandardista, jonka ajuri on rasismi: olen väärän värinen ja väärää kansallisuutta, mikä yksin ansaitsee minulle vadimin halveksunnan. Sulaa hulluutta hommassa on se, että vadim on kanssani samaa rotua ja kansallisuutta.

Olen maahanmuuttaja. Maahanmuuttajia pitää ymmärtää. Rikastutan kulttuuria. Jallun juominen ja oksennus on aineetonta arvonluontia. Mielestäni NSW:n valtion pitäisi antaa rahaa SVHM:ien työllistymiseen ja kulttuuritoimintaan. Kouluissa pitää opettaa suomea, koska erilaisuus on rikkaus. Jos saan parkkisakon niin syynä on valtaväestön minuun kohdistama rasismi. NSW:n pitäisi roudata kokkoainekset oopperatalon nurkalle juhannusaatoksi, jollei roudaa niin minulle ei anneta mahdollisuutta harjoittaa kulttuuriani. NSW:n pitää myös järjestää ja maksaa ilmasilta, jotta saan mämmiä ja kalakukkoa syödäkseni ja kossua juodakseni. Olen voimavara ja Australialaiset ovat rasisteja.
EveryWoman
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

elco kirjoitti:outoa legendaa
Tää postaus merkityksineen jäi nyt kyllä aika hämärän peittoon. Luin pari kertaa läpi enkä tajunnut miten se liittyy ketjuun.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

EveryWoman kirjoitti:Aivan, kaikki yksilöt ovat keskenään erilaisia, mutta Suomessa esimerkiksi eräänlainen jäykistely, fragmentaarinen ajattelu, epävarmuus ja häpeily, auktoriteettiusko ja velvollisuusetiikka ovat kuitenkin toistaiseksi liian kokonaisvaltaisesti edustettuina. Siis melkein kaikki suomalaiset ovat joko synnynnäisesti tai kasvatuksen/kasvuympäristön tuloksena (tai sekä että) enemmän tai vähemmän tuonne päin kallellaan. Siksi joukkoon tarvittaisiin enemmän tyyppejä, jotka toisivat noiden tilalle jotakin muuta. Eli aivan, enemmän ja erilaisempaa. Ja nuo mainitut nyt ovat vain pisara meressä siitä kaikesta, mistä on kyse: muita juttuja ovat ihan esmes se, miltä erilaiset ihmisrodut näyttävät, miten he liikkuvat, millaisista asioista ovat kiinnostuneita ja mitä mistäkin ajattelevat jne. Erilaiset ruokakulttuurit. Musiikki.
Minuakin tympäisee perinteinen suomalaisuus. Juuri kyttääminen ja häpeily ja yhdenmukaisuuden vaatimukset. Toisaalta minua tympäisee moderni Citykulttuuri, jossa on samat periaatteet mutta juurettomin sen vuoden ulkomaisin trendivaikuttein. Tällä kansalla ei ole omaa sielua.

Itse kuitenkin, vaikka olen näin vanha, koen olevani riippumaton niistä. Syystä, että jo pienestä pitäen vaikutteeni ovat tulleet valtaosin ihan muualta kuin perinteisestä suomalaisuudesta. Tai sen vuoden trendeistäkään.

Ja sitten olen niin (hyi tuhma) epäsosiaalinen, etten tosiaan käsitä, mitä lisäarvoa itse saisin katselemalla, haistelemalla ja maistelemalla tai jututtamalla tänne tuotettuja hottentotteja, ihan tappituntumalta siis.

Pidän vaikka irlantilaisesta kansanmusiikista, mutta eipä siihen päälle toisi minulle lisäarvoa seurustella joka päivä irkkujen kanssa. Luen itämaisia filosofioita, mutta sen sektorin saan täyteen ihan ilman seuranpitoa nykykiinalaisten kanssa. Olishan täällä Varkaudessakin kiinalaisravintola. Islamkin saattaisi kiinnostaa, mutta kumma kyllä seuranpidokseni naapuritalon kebab-karvaranteen kanssa riittää pizzan tilaus.

Nyt varmaan sanot, että en vaan tajua, kuinka rikastuttavaa niihin henkilöinä tutustuminen olisi (ihanaa, ihmisiä, ihanaa!! ). Minä sanon, että tylsä olet, jos niiden jorinat toisivat jotain lisäarvoa omiin tarpeisiisi. Ja rasisti vielä, jos samaistat taiteet, ajatukset ja aatteet aina niiden tekijäheimon sattumalta vastaantuleviin yksilöihin. Eikä mitä ne ajatukset suoraan sinulle antavat, kansasta tai ajasta riippumatta. Mieluummin suoraan CD ja kirja minulle, kiitos.

EDIT: Tunnut tyrkyttävän pakolla monikulttuurisivistystä. Yhtä tympeää kuin se kuulemma sodanjälkeinen aika, jolloin Yleisradio yritti väkisin sivistää kansaa soittamalla pelkkää klassista musiikkia. Hyvin toimi hei? Ja radio ei sentään ryöstä eikä raiskaa, pieni hinta sinun sivistyksestäsi sellainen?
EveryWoman kirjoitti:(enkä tietenkään tarkoita toimeen tulemisella mitään naisten ympärileikkausten hyväksymistä tmv.).
No niin, tulihan se sieltä.
Olen aina ajatellut, että monikulttuurisuuden ihannoijat eivät oikeasti kunnioita muita kulttuureja. Vaan haluavat länsimaisesti käyttäytyviä mutta sopivan pikantisti eksoottisia ihmisiä omaksi virikkeekseen. Sinä et hyväksy muslimikulttuurin naisten ympärileikkausta. Etkö kunnioitakaan vieraita, rikastuttavia kulttuureja? Vastaavasta olen parodioiden IRL joskus sanonut, että kylläpä vaikka Haitin kulttuuri on suvaitsevaisille kiinnostavaa, kunhan omassa kerrostalossa bongorummut ei soi yötäpäivää ja zombiet kävele rappukäytävässä :D

Sinäkin haluat vain sinulle itsellesi sopivaa, omien arvojesi mukaista vieraskulttuuria. Et hyi hyi sitä osaa, joka juuri sinusta vaikkei heistä onkin huonoa. Varmaan seliselinä kohta sanot, että muka tiedät, mikä niissä on "oikeasti" hyvää ja pahaa. Who made you God?

Lopputulos olisi (sori, olen sci-fi-nörtti) Star Trekin ja kopiosarjojensa "moniarvoinen" maailma, jossa eri lajitkin tunnistaa vain otsapahkoista ja sympaattisista oman kulttuurinsa vaatteista. Siis hei nehän on vain rättejä ne, ja telkun tapauksessa toki Hollywoodin vaatesuunnittelijan sen vuoden tyyliin stailaamaa. Muuten kaikki ihanan monikulttuuriset eri lajitkin siinä kuvitelmassa puhuvat amerikanenglantia ja käyttäytyvät kuin 1900-luvun lopun länsimaalaiset ihmiset :D
EveryWoman kirjoitti: Siis me itse oman rajoittuneisuutemme vuoksi heikennämme mahdollisuuksiamme kehittyä (katso nyt vaikka Gattacan kommentteja tässä ketjussa).
Sinun suuntaasi en haluakaan de-evoloitua.
*raapii muniaan ja haistelee sormiaan*
EveryWoman
Kitisijä

Gat kirjoitti:Mieluummin suoraan CD ja kirja minulle, kiitos.
Sinun tarpeesi ovat erilaiset kuin minun, syystä että työsi ei ole sen tyyppistä mistä olen puhunut. Sinä haluat jäsenneltyjä ja tiivistettyjä kulttuuriannoksia omaksi nautinnoksesi, minä taas haluan mahdollisimman paljon mahdollisimman monipuolista ja raakaa dataa, josta myöhemmin alitajunnassa formuloituu sitä, mistä joku joskus maksaa minulle palkkaa.
Yleisradio yritti väkisin sivistää kansaa soittamalla pelkkää klassista musiikkia.
Eli toimittiin juuri päin vastoin kuin mitä itse toivon.
EveryWoman kirjoitti:(enkä tietenkään tarkoita toimeen tulemisella mitään naisten ympärileikkausten hyväksymistä tmv.).
No niin, tulihan se sieltä.
Olen aina ajatellut, että monikulttuurisuuden ihannoijat eivät oikeasti kunnioita muita kulttuureja. Vaan haluavat länsimaisesti käyttäytyviä mutta sopivan pikantisti eksoottisia ihmisiä omaksi virikkeekseen. Sinä et hyväksy muslimikulttuurin naisten ympärileikkausta. Etkö kunnioitakaan vieraita, rikastuttavia kulttuureja?
Kulttuureissa on myös vastakkaisia ja yhteentörmäyksiä aiheuttavia piirteitä, kuten hyvin tiedät. Mitenkäs itse, pidätkö hyvänä ajatuksena muslimikulttuurin täydellistä siirtämistä meille, jolloin menetämme taas kaikkien muiden kulttuurien rikastavat puolet - omastamme puhumattakaan? Vai mitä tarkoitat tuolla "oikeasti kunnioittamisella"?
Vastaavasta olen parodioiden IRL joskus sanonut, että kylläpä vaikka Haitin kulttuuri on suvaitsevaisille kiinnostavaa, kunhan omassa kerrostalossa bongorummut ei soi yötäpäivää ja zombiet kävele rappukäytävässä :D
Aivan, ei ole mitään syytä käsitellä kulttuureita blokkimaisina, staattisina kokonaisuuksina, jotka voidaan ilman välimuotoja ainoastaan joko hyväksyä tai hylätä. Kun itse asun ulkomailla, en polta juhannuskokkoa pihamaalla, mutta voin puhua ystävieni kanssa suomea muiden kuullen.
Sinäkin haluat vain sinulle itsellesi sopivaa, omien arvojesi mukaista vieraskulttuuria. Et hyi hyi sitä osaa, joka juuri sinusta vaikkei heistä onkin huonoa. Varmaan seliselinä kohta sanot, että muka tiedät, mikä niissä on "oikeasti" hyvää ja pahaa. Who made you God?
Niin haluankin, ja mitä enemmän olisin tekemisissä erilaisista kulttuureista tulevien tyyppien kanssa, sitä enemmän meidän interaktiomme muokkaisi sitä, mikä minulle sopii. Samoin kuin sitä, mikä heille sopii. Se juuri on sitä tarkoittamaani rikastumista, ymmärrätkö?
Lopputulos olisi (sori, olen sci-fi-nörtti) Star Trekin ja kopiosarjojensa "moniarvoinen" maailma, jossa eri lajitkin tunnistaa vain otsapahkoista ja sympaattisista oman kulttuurinsa vaatteista. Siis hei nehän on vain rättejä ne, ja telkun tapauksessa toki Hollywoodin vaatesuunnittelijan sen vuoden tyyliin stailaamaa. Muuten kaikki ihanan monikulttuuriset eri lajitkin siinä kuvitelmassa puhuvat amerikanenglantia ja käyttäytyvät kuin 1900-luvun lopun länsimaalaiset ihmiset :D
Sinua siis huolettaa se, että kulttuurien sulautuessa yhteen menettäisimme kaikenlaisia vieraiden kulttuurien arvokkaita piirteitä? Minä luottaisin sellaiseen evolutiiviseen valintamekanismiin, jossa parhaat jutut säilyvät siksi että ne ovat monien eri kulttuurien edustajien mielestä arvokkaita. Jos tilanne on se, että muuttoliike on vaikkapa Somaliasta Suomeen, niin on todennäköistä että sulautumisen jälkeen suomalainen kulttuuri jää hallitsevammaksi. Näin kuitenkin käy juuri siksi, että meillä on somalialaistenkin mielestä jotakin niin hyvää, että he muuttavat maahamme - toisin kuin me heidän maahansa.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

EveryWoman kirjoitti:
Hullun outo postaus!
Tietenkin, sehän oli Minun postaukseni.
EveryWoman kirjoitti: Tämän ketjun aiheena on mitä ilmeisimmin tarkoitus olla ulkomaalaisperäistä rikollisuutta koskeva rasistinen kauhistelu (ja minun osaltani sen vastustaminen).
Kirjoitin ihan selkeällä suomenkielellä edellisessä postauksessani, mistä on kyse. Lue esittämäni kysymykset uudestaan ja vastaa niihin.
EveryWoman kirjoitti: Hullunkurista, mutta jotenkin söpöä, että joku on tullut määrittäneeksi elämänsä ainoaksi tärkeäksi asiaksi rikollisuuden vähentämisen.
Olen hullunkurinen ja söpö. Nyt kuitenkin oletit, että tämä ketju on mun koko elämäni. Mistä niin päättelit? Tämän ketjun ainoa tärkeä asia tosiaankin on rikollisuuden vähentäminen, sinä ja Vadim teitte siitä rasistisen kädenväännön sönköttämällä jotain käsittämätöntä siitä kuinka kultuurin rikastuttamisen nimissä olisi siedettävä normaalijakaumaa suurempi rikollisuus. Oletan, että mutkin on jo leimattu rasistiksi, koska en hyväksy ulkomaalaistaustaisten enkä valtaväestön tekemiä rikoksia.
elco

EveryWoman kirjoitti:
elco kirjoitti:outoa legendaa
Tää postaus merkityksineen jäi nyt kyllä aika hämärän peittoon. Luin pari kertaa läpi enkä tajunnut miten se liittyy ketjuun.
No nyt sä tiedät miltä meistä tuntuu!

Paitsi tietty, että itse Pirukaan ei lue juttujasi kahteen kertaan.
EveryWoman
Kitisijä

SikaMika kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Tämän ketjun aiheena on mitä ilmeisimmin tarkoitus olla ulkomaalaisperäistä rikollisuutta koskeva rasistinen kauhistelu (ja minun osaltani sen vastustaminen).
Kirjoitin ihan selkeällä suomenkielellä edellisessä postauksessani, mistä on kyse. Lue esittämäni kysymykset uudestaan ja vastaa niihin.
Onpas mukavan ärsyttävä asenne. Ärh! *ei voi kuin vähän hymyillä*

Mutta totta puhuen: en halua lähteä tuohon keskusteluun, koska nykyisessäkin aiheessa näemmä riittää puitavaa. Onhan noista jankutettu jo aiemmin enemmän kuin kotitarpeiksi, muistaakseni ainakin siinä taannoisessa rangaistuskäytäntöketjussa.
EveryWoman kirjoitti: Hullunkurista, mutta jotenkin söpöä, että joku on tullut määrittäneeksi elämänsä ainoaksi tärkeäksi asiaksi rikollisuuden vähentämisen.
Olen hullunkurinen ja söpö. Nyt kuitenkin oletit, että tämä ketju on mun koko elämäni. Mistä niin päättelit?
Päättelin sinun puhuvan koko elämästäsi, kun sanoit: Kaikki muu on paskanjauhantaa, yhdistettynä ketjun varsinaiseen aiheeseen. Jos minä alkaisin yhtäkkiä keskustella purjehduksesta ja sanoisin kaiken muun olevan paskanjauhantaa, tekisit todennäköisesti itse saman päätelmän.
Tämän ketjun ainoa tärkeä asia tosiaankin on rikollisuuden vähentäminen, sinä ja Vadim teitte siitä rasistisen kädenväännön sönköttämällä jotain käsittämätöntä siitä kuinka kultuurin rikastuttamisen nimissä olisi siedettävä normaalijakaumaa suurempi rikollisuus. Oletan, että mutkin on jo leimattu rasistiksi, koska en hyväksy ulkomaalaistaustaisten enkä valtaväestön tekemiä rikoksia.
Ei nyt sentään, mutta lyhin tie rikosten välttämiseen ei aina ole paras. Jos joku haluaa eroon ulkomaalaisista vain välttääkseen näiden tekemät rikokset, tulee helposti mieleen ettei hän näe ulkomaalaisten täällä olossa mitään hyvää tai mitään niin merkitsevää hyvää että se painaisi tuossa yhtälössä. Ja siitä, että näkee jostakin asiasta vain huonot puolet, on lyhyt matka syrjivään asenteeseen.
EveryWoman
Kitisijä

elco kirjoitti:No nyt sä tiedät miltä meistä tuntuu!

Juu ja moni ei lue yhtäkään kertaa, mutta kirjoittelee silti vastineita.
McJanne
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja McJanne »

EveryWoman kirjoitti:
elco kirjoitti:No nyt sä tiedät miltä meistä tuntuu!

Juu ja moni ei lue yhtäkään kertaa, mutta kirjoittelee silti vastineita.
Koirani Piru ei todellakaan lue EW:n juttuja useampaan kertaan, kahdestakin melko vakavasta syystä johtuen. Ensinnäkin se on kuollut ja toisekseen tuo lukupuoli oli jo elossa ollessakin hieman hakusessa.

Musiikkia se kyllä osasi soittaa koneelta, useamman kerran jopa.
Kirjoitan tätä alasti
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

Tanskakin saa nauttia multikultin naminami-aineettomasta arvonnoususta jo viidettä päivää peräkkäin.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200802 ... 8_ul.shtml

Miksi aineeton arvonnousu sytyttää aina autoja ja roskiksia tuleen? :?
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Tix kirjoitti:
Höpsykkä, se on selvästi kulttuurinen piirre. Kulttuuria pitää arvostaa. Olet rasisti!
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

EveryWoman kirjoitti:
Päättelin sinun puhuvan koko elämästäsi, kun sanoit: Kaikki muu on paskanjauhantaa, yhdistettynä ketjun varsinaiseen aiheeseen.
Kaikki aiheen vierestä puhuminen on paskanjauhantaa kyseisen aiheen kontekstissa. Ei se tarkoita, että kyseinen aihe olisi maailman ainoa aihe saati kenenkään koko elämä. Skarppaa nyt vähän, sä olet oikeasti fiksumpi*! :wink:

* Olet erittäin looginen, tosin logiikkasi ei aina perustu niihin asioihin, joita Minä pidän Tosina.
elco

Tix kirjoitti:Tanskakin saa nauttia multikultin naminami-aineettomasta arvonnoususta jo viidettä päivää peräkkäin.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200802 ... 8_ul.shtml

Haluaako joku veikata, minkä värisiä "nuoria" linkin artikkelissa on rähinöinnistä pidätetty? Tai siis tarkemmin, että ovatko kyseessä muslimi"nuoret" (1. tai 2. polven maahanmuuttajat) vaiko muut? Kaikkihan sen tietävät, mutta sitä ei vaan suoraan voi sanoa. Tai no, onhan siinä tietty sellainen vahtoehto, että EW:n ja Vadimin hengenheimolaiset ovat pillastuneet sanomalehtien rasistisista asenteista.

Tokihan tämänkin voi vakioida niin, että eittämättä aina kun al jazeerassa näytetään jeesuspatsasta niin euroopan kristitty alkuperäisväestö saa paskahalvauksen ja järjestää kristalliyön maahanmuuttajien asuinalueella

EW ja Vadim vartavasten haluavat Suomeen vastaavan ja rajatta pahenevan ongelman.
Crowbar
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

SikaMika kirjoitti:
* Olet erittäin looginen,
Sanoo bird brain toiselle. Sä olet kyllä kanssa semmonen vitun pelle, poppers-purnukka sieraimen alla, että kaverin duunatessa on perse rentona.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

elco kirjoitti:Haluaako joku veikata, minkä värisiä "nuoria" linkin artikkelissa on rähinöinnistä pidätetty? Tai siis tarkemmin, että ovatko kyseessä muslimi"nuoret" (1. tai 2. polven maahanmuuttajat) vaiko muut? Kaikkihan sen tietävät, mutta sitä ei vaan suoraan voi sanoa.
No, "ulkomaalaistaustaisiahan" ne ovat artikkeleissa olleet. Värin tai uskonnon mainitseminen olisi tietysti rasismia ja ennakkoluuloisuutta.
Rouva Pupu

Tix kirjoitti:
elco kirjoitti:Haluaako joku veikata, minkä värisiä "nuoria" linkin artikkelissa on rähinöinnistä pidätetty? Tai siis tarkemmin, että ovatko kyseessä muslimi"nuoret" (1. tai 2. polven maahanmuuttajat) vaiko muut? Kaikkihan sen tietävät, mutta sitä ei vaan suoraan voi sanoa.
No, "ulkomaalaistaustaisiahan" ne ovat artikkeleissa olleet. Värin tai uskonnon mainitseminen olisi tietysti rasismia ja ennakkoluuloisuutta.
No, sithän ne voi olla vaikkapa suomalaisia, ruotsalaisia, englantilaisia, ranskalaisia, jenkkiläisiä.
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Milloin sillä muuten lakkaa olemasta merkitystä, että sukujuuret on jossain värillisten ihmisten mailla ja itse on syntynyt Euroopassa ja EU-kansalainen? Kuinka kauan henkilö pysyy ulkomaalaistaustaisena? Olenko minä ulkomaalaistaustainen kun äidinisä on Karjalan evakoita?
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
elco

Lolita kirjoitti:Milloin sillä muuten lakkaa olemasta merkitystä, että sukujuuret on jossain värillisten ihmisten mailla ja itse on syntynyt Euroopassa ja EU-kansalainen? Kuinka kauan henkilö pysyy ulkomaalaistaustaisena? Olenko minä ulkomaalaistaustainen kun äidinisä on Karjalan evakoita?
Silloin kai kun yksilö on integroitunut ympäröivään yhteiskuntaan.

Minusta nämä rettelöivät tanskalaisnuoret eivät oikein vastaa minut ei-niin-rasistista mielikuvaani tanskalaisista.
EveryWoman
Kitisijä

Tix kirjoitti:Miksi aineeton arvonnousu sytyttää aina autoja ja roskiksia tuleen? :?
Mietittäisiinkö ensinnäkin, mitä tuo "aineeton arvonnousu" oikein mahtaa olla. Tuon määriteltyäsi voit siirtyä osoittamaan yllä esittämäsi - kieltämättä ensisilmäyksellä aika lapsekkaalta vaikuttavan - väittämäsi paikkansapitäväksi. Kunhan nuo hoidat kotiin, niin voidaan ryhtyä pohtimaan vastausta kysymykseen.
EveryWoman
Kitisijä

SikaMika kirjoitti:Kaikki aiheen vierestä puhuminen on paskanjauhantaa kyseisen aiheen kontekstissa. Ei se tarkoita, että kyseinen aihe olisi maailman ainoa aihe saati kenenkään koko elämä. Skarppaa nyt vähän, sä olet oikeasti fiksumpi*! :wink:

Vaan jos aiheena on X ja yhtäkkiä paikalle tupsahtaa joku vaatimaan keskustelua aiheesta Z, sanoen kaiken muun olevan paskanjauhantaa, kuvailemani mielleyhtymä voi syntyä. Suomeksi sanottuna minun käsitykseni aiheesta (ja näinollen siitäkin, milloin puhutaan aiheen vierestä) sattui vain olemaan eri kuin sinun.
SikaMika kirjoitti:logiikkasi ei aina perustu niihin asioihin, joita Minä pidän Tosina
Ymmärrän ja hyväksyn.
EveryWoman
Kitisijä

elco kirjoitti:Kaikkihan sen tietävät, mutta sitä ei vaan suoraan voi sanoa.
Ihmisten uskomukset (niin, juuri nuo "kaikkihan sen tietää" -legendat) eivät suinkaan välttämättä perustu totuuteen. Tutkimustieto tavoittaa totuuden keskimäärin edes jonkun verran paremmin, mutta useimpien ihmisten ennakkoluulot ajavat vauhdilla sellaisen yli. Oletko eri mieltä?
elco kirjoitti:EW ja Vadim vartavasten haluavat Suomeen vastaavan ja rajatta pahenevan ongelman.
Millä perusteella?
Rouva Pupu

EveryWoman kirjoitti:
elco kirjoitti:Kaikkihan sen tietävät, mutta sitä ei vaan suoraan voi sanoa.
Ihmisten uskomukset (niin, juuri nuo "kaikkihan sen tietää" -legendat) eivät suinkaan välttämättä perustu totuuteen. Tutkimustieto tavoittaa totuuden keskimäärin edes jonkun verran paremmin, mutta useimpien ihmisten ennakkoluulot ajavat vauhdilla sellaisen yli. Oletko eri mieltä?
Tähän tapaukseen viitaten niin onhan sitä jo Hesarissakin (ellei ole jo sensuroitu) otsikoitu "musliminuoret". EW älä huoli, eiköhän sekin päivä vielä joskus tule kun laitan tietyt teot perstuntumalla tiettyjen ryhmien tekosiksi ja olen väärässä. ;)
EveryWoman
Kitisijä

Rouva Pupu kirjoitti:Tähän tapaukseen viitaten niin onhan sitä jo Hesarissakin (ellei ole jo sensuroitu) otsikoitu "musliminuoret". EW älä huoli, eiköhän sekin päivä vielä joskus tule kun laitan tietyt teot perstuntumalla tiettyjen ryhmien tekosiksi ja olen väärässä. ;)
Joo, luin ketjua turhan hätäisesti. En ole linkkiä vilkaissut, joten en tiedä kuinka itsestäänselvästä tapauksesta oli kyse - tuosta elcon kaikkihan sen tietävät -lohkaisusta vain tuli mieleen aiheeseen liittyviä muita uskomuksia. Kuten se, että "kaikki tietävät" muslimien olevan työtä vieroksuvia, epärehellisiä, silkkaan elintasopakolaisuuteen tähtääviä rituaaliteurastajia, joille suomalainen nainen on pelkkää käyttötavaraa jonka käyttämiseen naiselta ei tarvitse kysyä lupaa. Virolaisia esimerkiksi tuo viimeksi mainittu ennakkoluulo ei niinkään koske, vaikka tilastot osoittavat heidän olevan vastuussa suuremmasta osasta raiskauksia. Ja niin edelleen.

Rikosten profiloitumisessa kulttuuritaustan mukaan ei sinänsä ole mitään yllättävää.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

EveryWoman kirjoitti:tuosta elcon kaikkihan sen tietävät -lohkaisusta vain tuli mieleen aiheeseen liittyviä muita uskomuksia. Kuten se, että "kaikki tietävät" muslimien olevan työtä vieroksuvia, epärehellisiä, silkkaan elintasopakolaisuuteen tähtääviä rituaaliteurastajia, joille suomalainen nainen on pelkkää käyttötavaraa jonka käyttämiseen naiselta ei tarvitse kysyä lupaa.
Eivät kaikki toki ole. Siitä porukasta 98% kun menee pilaamaan varsin epäreilusti 100% maineen.
Virolaisia esimerkiksi tuo viimeksi mainittu ennakkoluulo ei niinkään koske, vaikka tilastot osoittavat heidän olevan vastuussa suuremmasta osasta raiskauksia. Ja niin edelleen.
Raiskaus on kuitenkin melko harvoin henkilökohtainen rikos, toisin kuin esimerkiksi perheväkivalta ja samassa asiayhteydessä tapahtuva alistaminen, uhkailu ja pelossa elättäminen. Sen lisäksi parisuhteessa tai avioliitossa tehtävistä raiskauksista ei ilmoiteta juuri koskaan eteenpäin.

Mulla ei ole henkilökohtaisen läheistä kokemusta kuin yhdestä suomalaisnaisesta turkkilaisen muslimiemiehen vaimona, mutta ainakin siinä suhteessa noita viimeksi mainittuja asioita tapahtuu päivittäisellä tasolla.
Vastaa Viestiin