Laihdutusprojekti

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

vadim kirjoitti: Tyypillisesti puberteetti-ikäisillä on tapana keksiä kaikenlaista ilkeää kanssasiskoistaan ja -veljistään, ja jos mitään sormella osoitettavaa ei löydetä, niin sitten käytetään mielikuvitusta. Liian laiha, liian lihava, liian fiksu ja liian tyhmä saavat huutia varmaan helpommin, mutta kyllä keskiarvotahvokin saa yleensä osansa.
Omien havaintojeni mukaan paras tapa päästä osalliseksi koulukiusaamisesta on kyllä juurikin siitä "keskiarvotahvosta" poikkeaminen suuntaan tai toiseen. :roll:
Vadim
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Elukka kirjoitti:
vadim kirjoitti: Tyypillisesti puberteetti-ikäisillä on tapana keksiä kaikenlaista ilkeää kanssasiskoistaan ja -veljistään, ja jos mitään sormella osoitettavaa ei löydetä, niin sitten käytetään mielikuvitusta. Liian laiha, liian lihava, liian fiksu ja liian tyhmä saavat huutia varmaan helpommin, mutta kyllä keskiarvotahvokin saa yleensä osansa.
Omien havaintojeni mukaan paras tapa päästä osalliseksi koulukiusaamisesta on kyllä juurikin siitä "keskiarvotahvosta" poikkeaminen suuntaan tai toiseen. :roll:
Niin kai minäkin sanoin? Joskus voi kyllä olla niinkin, että uhri on liian kiltti tai liian peloissaan antamaan takaisin samalla mitalla. Koulukiusaajat kun tuppaavat olemaan melkoisia pelkureita, ainakin oman kokemukseni perusteella.

:off:
Lilo

Viesti Kirjoittaja Lilo »

nexie kirjoitti: Mä väittäisin (esimerkkitapaukset tietäen), että asiassa on enemmänkin ollut kyse yleisemmästä kiltin tytön syndrooman ilmentymästä ja toisaalta jonkinlaisessa itsensä piiskaamisen joukkohysteriasta; syömishäiriöt kun tuppasivat järjestäen kerääntymään tiettyyn kaveriporukkaan kuuluville. Surullista.
Totta, tästähän siinä suurimmalta osalta oli kyse. Mutta eipä takuulla tämän toisen neidin tapauksessa ainakaan avuksi ollut poikien "pumppadi-pumppadi-pumppadi-pläts" huuto joka kerta hänen kävellessään ohi...

(Itse olen onneksi aina sairastanut ainoastaan ilkeän tytön syndroomaa. :twisted: )
Vadim
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Lilo kirjoitti:(Itse olen onneksi aina sairastanut ainoastaan ilkeän tytön syndroomaa. :twisted: )
Onko tämä nyt esimerkki terveestä minäkuvasta?
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

vadim kirjoitti:
Lilo kirjoitti:(Itse olen onneksi aina sairastanut ainoastaan ilkeän tytön syndroomaa. :twisted: )
Onko tämä nyt esimerkki terveestä minäkuvasta?
On; Terve ihminen pystyy suhtautumaan itseensä huumorilla. :D
HellBell

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Ei jumalejsson.. Hetkonen.. Kehitän vastausta..
Kreivitar

Viesti Kirjoittaja Kreivitar »

Tuosta pukeutumisasiasta tuli vielä mieleeni kysäistä, että millä perusteella sinä, Hebuli (lue vanha postauksesi, niin ymmärrät viittauksen) valitset vaatteesi. Otaksuisin, että naiset keskimäärin ja karkeasti yleistäen ovat kiinnostuneempia mm. pukeutumisesta ja hiusten laittamisesta kuin miehet. Minä olen ainakin huomannut olevani (kiinnostuneempi vaatteistani) kuin kumppanini omistaan.

En kuitenkaan oikein jaksaisi uskoa, että vaatevalintojamme ohjailee toisten mielipiteet ja toiveet. Muutenhan kaiketi esimerkiksi kaikki naiset pukeutuisivat samalla tavalla, koska pukeutuisimme silloin kaikkia muita varten. Tosin niillä kaikilla muilla pitäisi olla samat makumieltymykset.

Itse kehtaan väittää omalta osaltani, että sen lisäksi että tietty säädyllisyys ohjaa pukeutumistani (en ole kiinnostunut näistä nykytrendihousuista, jotka paljastavat puoli persettä) siihen vaikuttavat omat mieltymykseni mm. tiettyihin väreihin, malleihin ja materiaaleihin. Minulle siisteys ja puhtaus ovat tärkeitä asioita ja ne ohjaavat myös pukeutumistani. Muutoin minulle tulisi homssuinen olo ja sellaista oloa en itselleni halua.

Vaatetus, josta lisäksi itse pitää ja viihtyy tuo tiettyä varmuutta ja ainakin henkistä uskottavuutta. Se, olenko uskottava "oikeasti", onkin sitten eri asia, mutta pointti tässäkin on se tunne, mikä itselle syntyy. Se on tärkeintä.

En tosiaankaan usko olevani niin erilainen, ettei löytyisi toista näin ajattelevaa. Jotenkin vain tuntuu kovin herkästi pyrittävän etsimään motiiveja pukeutumiseen ja ilmiasuun muutenkin lähinnä vain tarpeena, joka heijastuu ja jota säätelevät toisten (kuin itsen) tarpeet (esim. toisten mielipiteet ja –halut, sekä intressit jne.). Aika hullunkurista sikäli, että usein toitotetaan ihmisen olevan itsekäs ja ajattelevan vain omaa etuaan ja intressejään, mutta tällaisessa asiassa se ei sitten enää pädekään.

En voi muuta kuin ihmetellä sellaisten tahojen ajatustenjuoksua, jotka eivät muuta kykene ihmisen toiminnassa näkemään kuin ohjautumisen (ajelehtimisen?) toisten tarpeiden perusteella. Tämän kaltaista itsensä ”unohtamista” ja toisten arvojen ja toiveiden nostamista omien edelle pitäisin jo hieman sairaalloisena.

vadim kirjoitti:
Kreivitar kirjoitti: Itse asiassa MINÄ ITSE osaan arvioida oman laihdutus- ja kehonmuokkaustarpeeni kaikkein parhaiten (myöskin esteettiseltä kannalta), koska minua kiinnostaa ainoastaan se, mihin MINÄ ITSE olen tyytyväinen.
No niinhän anorektikkokin uskoo? (Tämä ei tietysti tarkoita, että olisit jotenkin anorektinen, vaan sitä, että perustelu on huono.)
Ihanko totta huono perustelu? Voisitko perustella minulle miksi? Voisiko se mielestäsi johtua siitä, että ihmiset ovat (mielestäsi) niin tyhmiä, etteivät tiedä millaisia haluavat olla, ja sitä asiaa tulisikin ehdottomasti kysyä joltakin toiselta: että hei kaverit, kertokaas nyt, millainen minun pitäisi esteettisesti katsoen olla, jotta voin ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin?

(haloo)
vadim kirjoitti: Ja siis vielä, jos suhteesi omaan kehoon on hyvä, miksi haluat silti laihduttaa?
Eli jos on johonkin asiaan tyytyväinen, ei sitä saa muuttaa? Ajatteletko tosiaan näin? Minulle itsensä muokkaaminen (myös fyysisesti) on mahdollisuus. Olen sinut itseni kanssa ja ihan tyytyväinen kehooni (mitä ei tietenkään saisi sanoa ääneen) nytkin, mutta ei se estä minua muokkaamasta itseäni.

Voihan ylipainoinenkin olla sinut itsensä kanssa, mutta kuitenkin päättää ryhtyä laihdutuskuurille. Miksi? Eihän hän saisi niin tehdä, koska on ihan tyytyväinen ja sinut itsensä kanssa.

hebuli kirjoitti:
(suora weblinkki kuvaan poistettu asianomaisen pyynnöstä, tosin pääseehän kuka tahansa tunnuksen luova sen näkemään galleriastakin)
Niinhän sitä pääsisi juu, mutta tarkoitus ei ollut tuoda esille asiaa tällä tavoin. Sitä paitsi kuva poistui täältä palstalta ainakin minulla vasta sen jälkeen kun poistin sen galleriastani. Silti tekosi oli mauton ja aiheeton. Eikö tule mieleesi edes pahoitella vai etkö koe tekosi olleen mitenkään arveluttava ja aiheeseen epäsopiva? Kyllä vähemmälläkin tilannetajulla luulisi leikkaavan siellä päässä että missä kulkee mauttomuuden raja.
safi kirjoitti:. Kuva kertoo enemmän, kuin tuhat sanaa ja niin tässäkin tapauksessa.
Oliko tämä viittaus omaan kuvaasi vai minun? Aika karski heitto (jos siis ottaa huomioon edelliset lauseesi ja ajattelee tämän sen jatkumoa: tokihan voit sen kieltää ja kutsua minua vainoharhaiseksi ja ettet suinkaan tarkoittanut sitä minuun kohdistuvana, vaan että se oli heittoihan yleisellä tasolla), mutta valitettavasti en voi muuta kuin jatkaa itseni rakastamista ja terveellisiä elämäntapojani pysyäkseni joustavana ja terhakkaana.

Ja pliis, huomatkaa nyt sitä sarkasmia edes vähän jossain tuossa yllä olevassa tekstissä. Kaikesta tekstistä ei aina tarvitse ajatella pahinta. Ette ole vielä(kään) onnistuneet saamaan minua kyyneliin ja itsetuhon partaalle. Siihen tarvitaan aika paljon – ja täällä (netissä) sellainen ei tule ikinä onnistumaan, koska en ole oikeasti kreivitär vaikka sukuni sininen onkin.
Ann
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ann »

Syö vähemmän, ilku...liiku enemmän.

Siis jos kyseessä on joulupossuttelujen aiheuttamat liikakilot, niin paastoa kehiin. Mutta jos ongelma on siellä korvien välissä ja syöminen verissä, niin ehkä olisi fiksumpaa olla tekemättä asiasta niin suurta tapahtumaa korkeine odotuksineen. Vuositolkulla mukana kannettu mätisäkki ei katoa mihinkään millään uudenvuodenlupauksella, eikä raejuusto kunnioita aikatauluja.

Ja harvassa on ne nyky-yhteiskunnan pullamössöset joilla ei olis vyötäröllä muutakin kuin rusinoita, joten bitte, älkää ulisko.
Rotan aivot valtasivat pääni.
HellBell

Jo nyt on hevit markkinat että täällä näyttää porukka tietävän paremmin toisen henkilön kropan rakenteen, elimistön aineenvaihdunnat, terveelliset elämäntavat ja tälle parhaiten soveltuvat keskivertonormituksen mukaan määritetyt painoindeksit. Ihme hyökkäilyä henkilöä kohden, joka itse kertoo elintapojensa ja terveytensä välisen suhteen olevan todistetusti (esim. veriarvot yms) hyvät ja joka ilmaisee haluavansa ehkä pudottaa pari kiloa (ei siis pariakymmentä) jo hoikasta varrestaan PÄÄTYMÄTTÄ silti automaagisesti anorektikoksi.
Kyllä nyt on niin, että ne kuuluisat norminmukaiset painoindeksit eivät ole suinkaan yleispäteviä jokaisen kohdalla - ne voivat olla suuntaa antavia, mutta ne eivät ole sellaisia sääntöjä joita jokaisen tulisi noudattaa ollakseen 'ihannepainossaan', sillä ns. ihannepaino on aina suhteellinen kyseisen painoa kantavan elimistön kanssa : yksilöllistä.
Lääkärintarkastuksen yhteydessä minulle on aivan suoraan sanottu, että ko. painoindeksit eivät todellakaan ole mitään suoria totuuksia mistään ja että henkilön rakenne ja terveys ovat pikemminkin niiitä mittareita, joiden perusteella voidaan puhua niihin suhteutetusta ihannepainosta. Tämä seikka tuli esille muuten vain, kun tsekattiin pituuteni ja painoni (159,5/45) lääkereseptiä varten, jolloin lääkäri totesi jotenkin näin " Pienempää kaliiperia, näemmä" johon minä sanoin "Nämä lukemat elimistö on pitänyt tällaisena.. " johon hän "Joo, se on niin yksilöllistä, joillekin sopii nuo lukemat ja toisille ei. Sulle istuu ok. Tosin jos haluut, niin sulla on varaa saada paria kiloa lisääkin. Pääasia että voi hyvin.. Painoindeksit saattavat heittää aika lailla eri ihmisten kohdilla..jne."
Näin.
Toinen ylimääräinen muistelo: Äitini kertoi vieneensä minut yhden vanhana pikkuvekarana lääkäriin pelkästään siitä syystä, että olisi halunnut minun olevan potrempi ja lähes tulkoon itkseskeli heiveröisyyttäin. No, lääkäri sanoi silloin hälle että toi minut sinne aivan turhaan "Lapsi on terve, ei huolta. Rakenne kevyempi." "Syö nirsosti! Saisi syödä enemmän! Potrempaa.." sanoi äitini tähän, mutta lääkäri oli kuulemma vain todennut siihen kylmän rauhallisesti että "Syö kumminkin ja voi hyvin ja kehittyy kuten muutkin ikäisensä. Normaalitapaus. Eivät kaikki lapset ahda kaikkea sisäänsä." Äiti rauhoittui tästä ja siirsi potruuden ideaa mielessään taaemmas. Ehkä se oli jo aivan riittävää että lapsi oli terve vekkulikekkuli..
Niille siis jotka sanovat että sen ja sen pituisen pitäisi painaa sitä ja tätä.. niin keskitytään kunnolla siihen tapaukseen ja suhteutetaan asioita toisiinsa järkevällä tavalla.
Olen joskus tavannut aivan livenä ihmisiä (potrempia naisia), jotka ovat olleet laihiksella ja tulleet sitten sitä kautta kysyneeksi kuin ohimennen multa, että kuinkas paljon muuten painankaan - tämä sen jälkeen kun ovat ensiksi olleet kiinnostuneita siitä kuinka voisvat hoikistua ja oliskos mulla siihen jotain vinkkiä- ja sitten sanoneet mittani kuultuaan että "Ehei! Toi on jo liian vähän! Et siis syö mitään." Olen sitten tähän sanonut levollisesti että tulee ottaa huomioon parinkymmenen sentin pituuseromme tässä asiassa ennen kuin edes voi ajatella sanovansa jotain minun perspektiivistäni käsin, sillä hänen perspektiivistään se totta kai kuulostaakin " liian vähäiseltä." Ihmeen kärsivällisesti olen myös sitten selittänyt etten edes vahtaa syömisiäni vaan syön sitä, mistä pidän ja siinä määrässä kuin tahdon ja on nälkä. Enkä myöskään ramppaa vaa'alla, kerran tai kaksi kertaa vuodessa käyn ihan uteliaisuudesta. Makeisista en koskaan kieltäydy ja illalla (että joskus yöllä) lappaan myös ruokaa itseeni. Olen iloinen siitä että elimistöni haluaa pitää tämän ominaispainon sellaisena kuin se nyt on, viihdyn tässä hyvin.

Yksi aiemmin mainitsematon seikka: ihmisellä on käsittääkseni niin sanottu'ominaispainonsa', jonka elimistö pyrkii ylläpitämään suht.samana vaikka välistä sitä söisikin siihen nähden epätasapainoisesti. Aivojen hypotalamuksessa on on tätä ominaispainoa säätelevä mekanismi.. vähän kuin termostaattisysteemi.
Tärkeä johtopäätös niille, jotka haluavat laihduttaa pysyvin tuloksin eli päästä keveämpään ominaispainoon: tähän termostaattisysteemiin tulee koittaa vaikuttaa ja se onnistuu vain muuttamalla elintapoja kauaskantoisesti. Elimistöltä kestää (epäilen) jonkin aikaa ennen kuin se lakkaa 'haraamasta vastaan' uuteen ominaispainopyrkimystä, mutta vähitellen.. se sopeutunee. Ei pidä olla kärsimätön tai luovuttaa liian nopeasti, jos halannee pysyvämpiä tuloksia. Dieettejä ei tarvita eivätkä dieetit auta kuin väliaikaisratkaisuna. Parempi vastaus on kunnon elämäntapamuutoksissa, jos niihin kokee tarvetta ja haluaa muuttaa asioitaan.
Aivan yhtä ok on sekin, että ei halua muuttaa painoaan - siinä mielessä ajatellen, että se on jokaisen oma asia, mitä itsellään tekee.

Rivien välistä Ei ole nyt sitten luettavissa semmoista, että 1) potrempien tulisi laihduttaa 2) kaikki laihat ovat terveitä kuin pukit 3) laihan on hyvä laihduttaa niin paljon kuin vain haluaa ja sekin on vaan tervettä 4) että kannattaisin 'laihaliigaa' vs 'potrajengi'. Väite numero yksi on kumottu jo yllä, samoin väite nro kaksi että kolme ja numeroon neljä sanoisin, että kannatan sitä että ihminen voi hyvin ja viihtyy siinä painossa, jossa on - sitä jengiä kannatan.

Lisäys: En ole laihduttamassa tästä painosta enkä tekemässä sille mitään muutakaan, elelen tässä itseksein sen massain kanssa. Paino pysyy välillä 43-46 kg kuin asetetusti eikä minulla ole mitään sitä vastaan. Niille jotka nyt miettivät mielessään että "Tikku-ukolta näyttää varmasti ja sulokkuutta ei ole missään.." voin todeta, että olette väärässä. Muun muassa persaukseni on ihan ytyisä. Lovely lumps..
Viimeksi muokannut HellBell, 04.01.2006 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mylwin
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

HellBell kirjoitti:'laihaliigaa' vs 'potrajengi'
Mie en taida kelvata kumpaankaan jengiin pelaamaan, tuttu juttu peruskouluajoilta. Mut oisin maalivahti jos pääsisin!

Keskivertoisuus on kamalaa, ei voi syyttää ketään eikä sääliä tipu.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Sori Kreitsu, en viitsi enää vääntää, vaikka löysinkin vuodatuksestasi monia herkullisia yksityiskohtia joihin olisi voinut tarttua, mutta jos nyt sitten yritän hieman hillitä osaltani tätä sivuraidekeskustelua.
Kreivitar kirjoitti:Ja pliis, huomatkaa nyt sitä sarkasmia edes vähän jossain tuossa yllä olevassa tekstissä. Kaikesta tekstistä ei aina tarvitse ajatella pahinta.
Vielä kun itse tajuaisit tuon, mitä muiden kirjoituksiin tulee.:doh:
Ette ole vielä(kään) onnistuneet saamaan minua kyyneliin ja itsetuhon partaalle.

Siitä marttyyriasenteestahan ei saanut mainita, vai mitä?

Voi kyynel ja vittu sentäs.
HellBell

Mylwin kirjoitti:
HellBell kirjoitti:'laihaliigaa' vs 'potrajengi'
Mie en taida kelvata kumpaankaan jengiin pelaamaan, tuttu juttu peruskouluajoilta. Mut oisin maalivahti jos pääsisin!

Keskivertoisuus on kamalaa, ei voi syyttää ketään eikä sääliä tipu.
Sähän voisit olla pelien tuomarijuomarina! Potremmat kuiteskii yrittäisvät lahjoa sua sokerilimuin oikeisiin ratkaisuihin.. että siinä otettaisiin Myltsistä mittaa.. Laiheliinit sitten samalla keikistelisvät Jari Sillanpään lanseeraamissa (kerran telkasta näin kun lauloi sellaiset yllä jotain "Sydän lyö bum-bum-bumia") pinkeissä mikrosortseissa ja koittaisvat sillä lailla harhauttaa sun ratkaisuntekoa.. Ketkuja kaikki tyynni!
Tästä päädymme universaaliin yleistykseen: ketkuja oomme kaikki, kaaikkki!1 ;-)
Ann
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ann »

Mylwin kirjoitti: Mie en taida kelvata kumpaankaan jengiin pelaamaan, tuttu juttu peruskouluajoilta.
Olithan sä pikkusena potra poika, joten kuulut iäksi läskileiriin. Sori.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Kreivitar

Lupasin, ettei enää, mutta on ihan pakko.

Me emme ihan totta tosiaan lue toisiamme oikein. Minulle ei yksinkertaisesti mene millään jakeluun, mistä sinä noita "tarttumakohtia" aina löydät joka ikisen tekstistä ja väännät niitä sitten omaan outoon muotoosi (ihan totta, en tajua millä logiikalla). Me (minä ja kumppari) kuolemme nauruun täällä.

Olisi kai pitänyt panna hymiöt kehiin, niin josko olisin osannut tulla ymmärretyksi. Nääh, oisit vaan luullu, että yritän peitellä niillä jotain (miljoona hymiötä).

Sulla on aika hassu - ja ärsyttäväkin toisinaan - tapa siirtyä keskusteluissa henkilökohtaiselle tasolle sekä kun muu ei auta niin ryhtyä heittelemään piikkejä. Itse olen yrittänyt pysyä aiheessa enkä missään tapauksessa (tai ainakaan tässä tapauksessa) puhua itse kirjoittajasta, mutta nyt oli ihan pakko, koska en pidä tyylistäsi. Hyh hyh. Mutta ei se minun iltaani pilaa, jos sitä pelkäät (toivot).

Mitä tulee yleensä sarkasmin ymmärtämiseen: siksikään en viitsi mennä henkilökohtaisuuksiin, koska pelkään etten osaa tuoda asiaani esille loukkamatta toista. Se ei nimittäin ole tarkoitukseni: ja jos on, sanon sen kyllä. Jostakin syystä arvasin, että juuri sinä vastaat tähän ensimmäisenä: miksiköhän.... Tämä ei ollut loukkaus, vaan villi arvaukseni, joka yllättäen osui oikeaan.

Eipä tuo sinunkaan "sarkasmisi" (mikäli sitä on jossain) minulle ole auennut. Nyt epätoivisesti ajattelin, että jos kerron olevani sarkastinen, joku sen uskoo. Mutta eihän se niin mene: kyllä muut tietävät paremmin, milloin on kyseessä mikäkin, vaikka mitä yrittäisit itse sanoa.

hebuli kirjoitti:Sori Kreitsu, en viitsi enää vääntää, vaikka löysinkin vuodatuksestasi monia herkullisia yksityiskohtia joihin olisi voinut tarttua, mutta jos nyt sitten yritän hieman hillitä osaltani tätä sivuraidekeskustelua.
Kreivitar kirjoitti:Ja pliis, huomatkaa nyt sitä sarkasmia edes vähän jossain tuossa yllä olevassa tekstissä. Kaikesta tekstistä ei aina tarvitse ajatella pahinta.
Vielä kun itse tajuaisit tuon, mitä muiden kirjoituksiin tulee.:doh:
Ette ole vielä(kään) onnistuneet saamaan minua kyyneliin ja itsetuhon partaalle.

Siitä marttyyriasenteestahan ei saanut mainita, vai mitä?

Voi kyynel ja vittu sentäs.
hebuli

HellBell kirjoitti:Ihme hyökkäilyä henkilöä kohden, joka itse kertoo elintapojensa ja terveytensä välisen suhteen olevan todistetusti (esim. veriarvot yms) hyvät ja joka ilmaisee haluavansa ehkä pudottaa pari kiloa (ei siis pariakymmentä) jo hoikasta varrestaan PÄÄTYMÄTTÄ silti automaagisesti anorektikoksi.
Tuohon Hellbellin omahyväiseen hymistelyyn toteaisin vielä että olisi todella mielenkiintoista kuulla vaikka jonkun lääkärin arvio esim. esimerkkitapauksemme halusta "laihduttaa pari kiloa". Olisiko hänkin sitä mieltä että se on ok tai jopa toivottavaa?

Mutta kuten todettu monesta suusta, jokainenhan päättää viime kädessä itse mitä itselleen tekee. Jopa ne anorektikot jotka haluavat tehdä laihdutusennätyksen alle kolmenkympin ihan vaan itseään miellyttääkseen (ja palstan marttyyreille tiedoksi: tuo ei viitannut teihin). Mitä helvettiä siinä on kelläkään muulla mitään nokankoputtamista? Jokainen tekee niinkuin parhaakseen näkee, eikö niin?

Ps. Muistaako kukaan linkkiä sille kiehtovalle sivustolle missä anorektiset teinitytöt piiskaavat toisiaan yhtä uskomattomampiin suorituksiin?
Kreivitar

HellBell kirjoitti:Jo nyt on hevit markkinat että täällä näyttää porukka tietävän paremmin toisen henkilön kropan rakenteen, elimistön aineenvaihdunnat, terveelliset elämäntavat ja tälle parhaiten soveltuvat keskivertonormituksen mukaan määritetyt painoindeksit...
Joo, näin se on siskoseni.

(Senkin luuviulu - söisit vähän enempi niin saisit läskiä luittes päälle! Kyl siis toi on ihan kauheeta, iik! Onx sul anorexia? Ootko varma, ettei oo? Pakko olla, joo on sulla. Kyllä mää kato tiiän paremmin. :D)
Kreivitar

hebuli kirjoitti: Tuohon Hellbellin omahyväiseen hymistelyyn...
Miten niin omahyväiseen? MIllä tavalla sinä oikein näitä juttuja täällä luet? Taitaa olla sulla aika negatiivinen alkuasenne kaikkeen, kun mitään ei voi nähtävästi lukea "neutraalisti"? Aika rasittava äijä.

Edit: Ja ennen kuin alat nalkuttaa mulle mun omista tavoistani, niin luepa se meidän tekstivaihto alusta asti. Aika ystävällisesti olen vastaillut ja omista jutuista kertoillut: ei ole ollut henkilökohtaisuuksia niissä muita kohtaan.
Viimeksi muokannut Kreivitar, 04.01.2006 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hebuli

Kreivitar kirjoitti:Sulla on aika hassu - ja ärsyttäväkin toisinaan - tapa siirtyä keskusteluissa henkilökohtaiselle tasolle sekä kun muu ei auta niin ryhtyä heittelemään piikkejä.
1. Missä vaiheessa aloin "heitellä piikkejä"? Voisiko kyseessä sittenkin olla sinun väärinymmärryksesi ja tapasi ottaa kaikki kysymykset henkilökohtaisesti? Jälleen kerran: minua oikeasti ihmetyttää että noin laiha nainen (galleriasi kuvan perusteella) haluaa vielä laihduttaa lisää, edes sitä paria kiloa. Mutta voi toki olla ettei kuva kertonut koko totuutta, olin pelkästään sen ja itsestäsi antaman painotiedon varassa. Oliko lääkärisi samaa mieltä että pari kiloa olisi varaa tai jopa syytä pudottaa?

2. Oletko omasta mielestäsi heittänyt yhtään piikkiä?
Itse olen yrittänyt pysyä aiheessa enkä missään tapauksessa (tai ainakaan tässä tapauksessa) puhua itse kirjoittajasta, mutta nyt oli ihan pakko, koska en pidä tyylistäsi. Hyh hyh. Mutta ei se minun iltaani pilaa, jos sitä pelkäät (toivot).
Olet sekaisin kun ilmeisesti kuvittelet että kaikki ovat sinua vastaan ja haluavat pilata päiväsi. Lopeta jo tuo naurettava marttyyriasenteesi.
Jostakin syystä arvasin, että juuri sinä vastaat tähän ensimmäisenä: miksiköhän.... Tämä ei ollut loukkaus, vaan villi arvaukseni, joka yllättäen osui oikeaan.
Veikkaan johtuvan siitä että luultavasti olen tänään vieraillut tällä sivustolla useammin kuin ne kolme muuta joiden kanssa olet väitellyt aiheesta.

Kerro terkkuja kultsullesi ja viettäkää hauska ilta yhdessä naureskellen, ok?
Viimeksi muokannut hebuli, 04.01.2006 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HellBell

hebuli kirjoitti:
HellBell kirjoitti:Ihme hyökkäilyä henkilöä kohden, joka itse kertoo elintapojensa ja terveytensä välisen suhteen olevan todistetusti (esim. veriarvot yms) hyvät ja joka ilmaisee haluavansa ehkä pudottaa pari kiloa (ei siis pariakymmentä) jo hoikasta varrestaan PÄÄTYMÄTTÄ silti automaagisesti anorektikoksi.
Tuohon Hellbellin omahyväiseen hymistelyyn toteaisin vielä että olisi todella mielenkiintoista kuulla vaikka jonkun lääkärin arvio esim. esimerkkitapauksemme halusta "laihduttaa pari kiloa". Olisiko hänkin sitä mieltä että se on ok tai jopa toivottavaa?..
Pitäisikö aina olla jotain josta valittaa, ennen kuin voi sanoa kantansa asioihin? Käytin itseäni esimerkkinä, koska hyvänen aika sentään, itsestäni uskallan mennä sanomaan sitä ja tätä ja vieläpä omakohtaisin lääkärikokemuksin höystettynä. Lisäksi ajattelin tuoda omakohtaisen esimerkkini osoitukseksi juurikin siitä asiasta josta tässä ketjussa on ollut hämminkiä, kehokohtaisista painolukemista ja mitä niillä on merkitystä. Pystyn samaístumaan Kreitsin kertomaan esimerkkiin omista painolukemistaan, sekin tässä vielä vaikuttajana.

Viestissäni oli pohdittu asiaa useammalta kantilta, mutta en ole niin röyhkeä että rohkenisin mennä vieraan ihmisen elimistön toiminnoista ja ideaalipainoista väittämään sitä tahi tätä aivan suoralta kädeltä. Nämä kun kuitenkin ovat niitä asioita, jotka monelle ovat jopa 'herkkiäkin' aihioita.

Olen kyllä aika hämmästynyt sinun linjauksistasi Hebuli. Pientä kunnioitusta toisen tietämystä ja empiiristä kokemusta kohden näissä asioissa. Se mistä me jotain tiedämme.. on lähinnä itsemme - on ylimielistä mennä väittämään toista esim.anorektikoksi jollei toista edes tunne. Ei oikeita (siis en tarkoita nyt Kity-anaalilysejä..)diagnoosejakaan tehdä virtuuali-ilmasta käsin.
Viimeksi muokannut HellBell, 04.01.2006 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kreivitar

hebuli kirjoitti:
Kreivitar kirjoitti:Sulla on aika hassu - ja ärsyttäväkin toisinaan - tapa siirtyä keskusteluissa henkilökohtaiselle tasolle sekä kun muu ei auta niin ryhtyä heittelemään piikkejä.
1. Missä vaiheessa aloin "heitellä piikkejä"? Voisiko kyseessä sittenkin olla sinun väärinymmärryksesi ja tapasi ottaa kaikki kysymykset henkilökohtaisesti? Jälleen kerran: minua oikeasti ihmetyttää että noin laiha nainen (galleriasi kuvan perusteella) haluaa vielä laihduttaa lisää, edes sitä paria kiloa. Mutta voi toki olla ettei kuva kertonut koko totuutta, olin pelkästään sen ja itsestäsi antaman painotiedon varassa. Oliko lääkärisi samaa mieltä että pari kiloa olisi varaa tai jopa syytä pudottaa?

2. Oletko omasta mielestäsi heittänyt yhtään piikkiä?
Itse olen yrittänyt pysyä aiheessa enkä missään tapauksessa (tai ainakaan tässä tapauksessa) puhua itse kirjoittajasta, mutta nyt oli ihan pakko, koska en pidä tyylistäsi. Hyh hyh. Mutta ei se minun iltaani pilaa, jos sitä pelkäät (toivot).
Olet sekaisin kun ilmeisesti kuvittelet että kaikki ovat sinua vastaan ja haluavat pilata päiväsi. Lopeta jo tuo naurettava marttyyriasenteesi.
Jostakin syystä arvasin, että juuri sinä vastaat tähän ensimmäisenä: miksiköhän.... Tämä ei ollut loukkaus, vaan villi arvaukseni, joka yllättäen osui oikeaan.
Veikkaan johtuvan siitä että luultavasti olen tänään vieraillut tällä sivustolla useammin kuin ne kolme muuta joiden kanssa olet väitellyt aiheesta.

Kerro terkkuja kultsullesi ja viettäkää hauska ilta yhdessä naureskellen, ok?
Minä olen vastannut kaikkiin noihin kysymyksiisi jo aiemmin. Herra on hyvä ja lukee, jos osaa. Ja sinua veikkasin ekaksi vastaajaksi, koska olen jo aiemmin huomannut että sinussa elää halu ilmoitaa, ettei toinen ymmärrä asioita (sen sijaan että pohtisi, josko vika voisi olla erilaisissa ajattelutyyleissä ja persoonissa kuten itse luulen meidän toistemme ymmärtämättömyyden johtuvan). Sinä jankutat, vaikka olet saanut vastauksesi, koska et usko mitä kirjoitetaan? Mitä järkeä silloin on kanssasi "keskustella", kun olet tehnyt päätöksen toisen puolesta. Ja nyt sitten keksit vielä vetää tuon marttyyrikortin esille, vaikken suoraan sanottuna tajua, mihin se edes liittyy. Vaikka ethän sinä sitä usko.
Viimeksi muokannut Kreivitar, 04.01.2006 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hebuli

HellBell kirjoitti:Olen kyllä aika hämmästynyt sinun linjauksistasi Hebuli. Pientä kunnioitusta toisen tietämystä ja empiiristä kokemusta kohden näissä asioissa. Ee mistä me jotain tiedämme.. on lähinnä itsemme - on ylimielistä mennä väittämään toista esim.anorektikoksi jollei toista edes tunne. Ei oikeita (siis en tarkoita nyt Kity-anaalilysejä..)diagnoosejakaan tehdä virtuuali-ilmasta käsin.
Joko olet lukenut liian nopeasti tai vääristelet sanomisiani tarkoituksella. Milloin väitin Kreitsua anorektikoksi? Siitä vaan etsimään. Ja sitten minulle valitetaan toisten sanojen vääntelemisestä, kääntelemisestä ja tahallaan väärinymmärtämisestä.
hebuli

Kreivitar kirjoitti:Minä olen vastannut kaikkiin noihin kysymyksiisi jo aiemmin. Herra on hyvä ja lukee, jos osaa.
Etkä ole. Tuokin lauseesi sisälsi piikin. Hyi sinua, olet aika rasittava muija.

Ps. Onnea laihdutustavoitteellesi.
nypari

Viesti Kirjoittaja nypari »

Saako jo nyt valita puolen? Mä oon Kreisun puolella.
ElanorRaven

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

nypari kirjoitti:Saako jo nyt valita puolen? Mä oon Kreisun puolella.
Samoin. Mun mielestä sitä kohdellaan aika epäreilusti.
Kreivitar

hebuli kirjoitti:
Ps. Onnea laihdutustavoitteellesi.
Kiitos! Mutta onnea en tarvitse - vartalon muokkaamisella ei ole onnen kanssa mitään tekemistä, vaan ruuan :D
Vastaa Viestiin