Suuruusluokasta kertoo se, että hallitus päätti poistaa subjektiivisen oikeuden kokopäivähoitoon ja sillä saadaan kunnille 30 miljoonaa säästöä. Vielä pitäisi keksiä 970 miljoonaa lisää. Ei tule onnistumaan.
Voitteko kuvitella: Vuonna 2020 istutte kaljalla ja muistelette haikeana Kataisen maagista sateenkaarta. Hallitusta, joka muutti laman nami-namiksi. Ettekö? En minäkään.
sivustahuutaja kirjoitti:Voitteko kuvitella: Vuonna 2020 istutte kaljalla ja muistelette haikeana Kataisen maagista sateenkaarta. Hallitusta, joka muutti laman nami-namiksi. Ettekö? En minäkään.
Minua huolettaa enemmän se, että jos vuonna 2020 istun kaljalla Baijerissa muistellen sitä syntymämaatani, joka meni konkurssiin ja myytiin kiinalaisille.
sivustahuutaja kirjoitti:Voitteko kuvitella: Vuonna 2020 istutte kaljalla ja muistelette haikeana Kataisen maagista sateenkaarta. Hallitusta, joka muutti laman nami-namiksi. Ettekö? En minäkään.
Minua huolettaa enemmän se, että jos vuonna 2020 istun kaljalla Baijerissa muistellen sitä syntymämaatani, joka meni konkurssiin ja myytiin kiinalaisille.
Mitä huolehtimista on enää tuossa tapauksessa paitsi liian lämpimäksi taantunut olut?
sivustahuutaja kirjoitti:Voitteko kuvitella: Vuonna 2020 istutte kaljalla ja muistelette haikeana Kataisen maagista sateenkaarta. Hallitusta, joka muutti laman nami-namiksi. Ettekö? En minäkään.
Minua huolettaa enemmän se, että jos vuonna 2020 istun kaljalla Baijerissa muistellen sitä syntymämaatani, joka meni konkurssiin ja myytiin kiinalaisille.
En tiedä kumpi on vähemmän todennäköistä: xSpede lähtee ulkomaille vai Käteinen tekee naminamit.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
^ hauskaa, että hallituksen kunnille syytämis uusissa velvoitteissa on mm. Lööppien motivoimaa lestensuojelun 'parantamista'. Kuvaa hyvin sitä, että ihan kaikkeen reagoidaan lisäämällä pykäliä ja kuluja. Ei sitä tyttöä olisi suunnitelma pelastanut vaan toiminta. Kuvittelisin lastensuojelun pelaavan parhaiten silloin kun henkilöstöllä on aikaa toimia ja tulostavoitteet toiminnalle. Veikkaisin saman pätevän muuhunkin hallintoon.
Siis tämähän on juuri tätä tyypillistä asioitten hoitoa. Puhutaan yhtä, tehdään ihan toista.
Käytännössä jokainen vakavarainen kunta (ne harvat joita nykyään on) pykää jo uimahallia yms kun kohta kuitenkin liitetään johonkin kuralla olevaan isompaan kuntaan väkisin.
Ensi kuu tulee olemaan mielenkiintoinen, kun miljardin säästöistä kuntien nykymenoihin pitäisi sopia. Kuten olen jo n+1 kertaa sanonut, se ei tule onnistumaan. Mutta mielenkiintoista nähdä, millä silmänkääntötempulla yritetään väittää mustaa valkoiseksi. Toinen mielenkiintoinen kysymys on, pysyykö vasemmistoliitto hallituksessa. Toivottavasti pysyy, koska jos se lähtee, demarit joutuvat muuttaman politiikkaansa vasemmistolaisemmaksi, jottei vasen laita vuoda.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Pitäs vaan mietiä miten saataisiin lisää "tuhlattavaa"? Ei kannata hirttää itseään.. Toisaalta kumpi on mukavampi tapa kuolla hirttämällä vai nälkään, sitä vaikea tiedustella..
exPertti kirjoitti:Juuri näin. Vanhusvoittoiset pienet kunnat jätetään alenevanopeuksisen hoidon varaan, vanhukset kuolevat ja rahaa säästyy.
Vanhusvoittoisia pieniä kuntia ei saisi olla olemassa. Ei ylipäänsä mitään pieniä kuntia.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
^ 07/08 oli velkavetoisen investointikuplan aikaa. Länsimaat siis ottivat velkaa ja kehittyvät taloudet investoivat pää märkänä pysyäkseen kysynnän perässä. Tuo näkyi suomessa investointihyödykkeiden kysyntänä. Moista piikkiä ei enää nähdä ja tuotannon sopeuttaminen kohdistuu luonnollisesti suomeen, eikä halvempiin maihin.
Tuohon kun lyö päälle nokian, niin 1995-2008 ei oikein kuvaa suomen talouden pitkän välin potentiaalia. Väittäisin, että nyt juuri ollaan palattu lähelle pitkän aikavälin trendiä. Parannusta on ehkä odotettavissa 10v päästä, jos syntyvyys ei vähene ennustetusta.
sivustahuutaja kirjoitti:^ 07/08 oli velkavetoisen investointikuplan aikaa. Länsimaat siis ottivat velkaa ja kehittyvät taloudet investoivat pää märkänä pysyäkseen kysynnän perässä. Tuo näkyi suomessa investointihyödykkeiden kysyntänä. Moista piikkiä ei enää nähdä ja tuotannon sopeuttaminen kohdistuu luonnollisesti suomeen, eikä halvempiin maihin.
Tuohon kun lyö päälle nokian, niin 1995-2008 ei oikein kuvaa suomen talouden pitkän välin potentiaalia. Väittäisin, että nyt juuri ollaan palattu lähelle pitkän aikavälin trendiä. Parannusta on ehkä odotettavissa 10v päästä, jos syntyvyys ei vähene ennustetusta.
Ongelma on, että julkinen talous on viritetty vuoden 07-08 tasolle ja se ei tule sieltä alas kuin vasta kunnes kepulainen on pääministerinä ja kokkari vm:nä.
Ehkä Paleface voisi sitten tehdä viharäpin tyyliin "Räptori - Esko A".
Tokkopa sentään, nyt historiasta on opittu eikä eilisen virheitä toisteta. Eihän?
^ julkkari ei tainnut sentään ehtiä tuhlaamaan kaikkea "jakovaraa". Veret seisauttavat palkankorotukset tosin sovittiin tuoreeks terveeks ja tuleviks vuosiks.
sivustahuutaja kirjoitti:Veret seisauttavat palkankorotukset tosin sovittiin tuoreeks terveeks ja tuleviks vuosiks.
Ne 11% palkankorotukset aloille, joitten tulot ovat riippuvia muitten töissäkäyvien veroista olivat kyllä aikamoinen kirsikka annokseen.
Nyt sitten pitäisi käydä taas tavan veronmaksajan kukkarolla kaikilla mahdollisilla keinoilla, kuten poistamalla loppiaisvapaa. Meidän pitää osallistua, että saadaan julkinen pysymään pyörimässä.
Koska kuitenkin tämä juuri ja juuri pyörii reilun 10 mrd:n velanotolla vuodessa niin tässä voi laskeskella mistä kaikesta pienestä pitää luopua, että julkinenkin talous saadaan suunnilleen tähän "pitkän aikavälin kehityskohtaan". Mikään syöttiläitten juttuhan ei voi purkaantua, joten arvelen että korotetulla maavaralla oleva maastoauto ja isovanhemmat hoitamaan lapsia (ja me hoitamassa (iso)vanhempia) voisi olla trendikästä tulevina vuosina.