Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

killkill kirjoitti:Mistä tietää, milloin masennus on niin vakavaa, että kannattaisi hakeutua lääkäriin?
Runollisesti voisi kai sanoa että silloin kun sitä alkaa pohtimaan.
Kirjoitan tätä alasti
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

killkill kirjoitti:Mistä tietää, milloin masennus on niin vakavaa, että kannattaisi hakeutua lääkäriin?
Lääkäriin kannattaa hakeutua heti kun on masennuksen oireita.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

killkill kirjoitti:Mistä tietää, milloin masennus on niin vakavaa, että kannattaisi hakeutua lääkäriin?
Jos aamulla herätessä tuntuu siltä, että seinät kaatuvat päälle ja jos kaupassa ollessa toiset ihmiset alkavat ahdistaa niin, että liikkeestä on päästävä äkkiä pois, on jo korkea aika. Omaa tilaa voit verrata tuohon ja tehdä asianmukaiset johtopäätökset.

Itse en mennyt mihinkään, koska eihän suomalainen jässikkä mene mielenterveyttään valittamaan. Lisättäköön vielä, että tunnelmat liittyivät isän äkilliseen kuolemaan. Kyse oli siis traumaperäisestä tilasta erotuksena todellisiin hulluihin, jollainen en (tietenkään) ole.
Paras päivä ikinä.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Tix kirjoitti:
killkill kirjoitti:Mistä tietää, milloin masennus on niin vakavaa, että kannattaisi hakeutua lääkäriin?
http://www.tukiasema.net/gallup/default.asp?gallupID=19

Tuosta voi jotain johtoa saada.
Tuo taitaa olla ainakin suunnilleen se Beckin depressioseula, joka on eniten käytetty ammattilaistenkin keskuudessa. Voihan tuon tehdä, mutta ylipäätään riittävä syy hakeutua jutskaamaan on jo se, ettei koe voivansa normaalin hyvin, eikä tila mene ohi vaikkapa kuukaudessa.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

Zeb kirjoitti:Tuo taitaa olla ainakin suunnilleen se Beckin depressioseula, joka on eniten käytetty ammattilaistenkin keskuudessa. Voihan tuon tehdä, mutta ylipäätään riittävä syy hakeutua jutskaamaan on jo se, ettei koe voivansa normaalin hyvin, eikä tila mene ohi vaikkapa kuukaudessa.
Njoo. Mutta saa siitä hiukan osviittaa joka tapauksessa sille, että onko todellakin syytä mennä juttelemaan. Muutama tuntemani masentunut ei uskonut minua että on masentunut mutta uskoi tehtyään tuon testin, että aihetta olisi hakea apua.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^Sappikiviä tai ilmavaiva paksusuolen mutkassa, veikkaisin. Virtsakivet säteilee kyllä pidemmän matkaa kylkeä yleensä nivuseen saakka ja kipu on tosi kova, ei pysty olemaan paikoillaan, eli ei oikein sellaiselta kuulosta.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Tix kirjoitti:Njoo. Mutta saa siitä hiukan osviittaa joka tapauksessa sille, että onko todellakin syytä mennä juttelemaan. Muutama tuntemani masentunut ei uskonut minua että on masentunut mutta uskoi tehtyään tuon testin, että aihetta olisi hakea apua.
Pitää paikkansa, että vastahakoisten suostuttelussa tuosta on apua. Moni on ollut varsin yllättynyt scoretuksestaan tuossa testissä.
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

^ Voin luvata että sappikivikohtauksen tunnistaa, itse tosin luulin ensimmäisen saadessani kuolevani siltä seisomalta sydäninfarktiin. Kipu on todellakin sellaista luokkaa etten ihan heti keksi mitään mikä olisi sattunut enemmän...
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

FUUUUCK!
Miksi mun korvasta kuuluu tosi omituinen ääni kun niistä? On siis flunssa. Ihan kuin räkä tirskuisi korvaan tms (siis se ääni on sellainen).
Ja se sattuu..
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Suvinen kirjoitti:Työkaveri väitti, että maksahan se siellä vinkuu, mutta prkl, mähän olen ollut suorastaan raitis viime aikoina :shock:
.
Sisäelimissä ei taida olla tuntoaistia ollenkaan. Ainakaan maksassa, muistaakseni.
Prepare for the worstest.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Oli tai ei, mutta muutaman viikon sattui maksan paikkeille. Nyt kipu siirtynyt enemmänkin kylkien alueelle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Ai saatana mun maha! Tuntuu että napa repee sisältäpäin - mä meen lepäämään.. Grr, vituttaa vielä tällainen vammaisuus.,


:9mm: :grr: :apuva:
The great club outshines the individual, always and forever.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

milli kirjoitti:FUUUUCK!
Miksi mun korvasta kuuluu tosi omituinen ääni kun niistä? On siis flunssa. Ihan kuin räkä tirskuisi korvaan tms (siis se ääni on sellainen).
Ja se sattuu..
Korvatulehdushan se siellä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Bliss kirjoitti:
milli kirjoitti:FUUUUCK!
Miksi mun korvasta kuuluu tosi omituinen ääni kun niistä? On siis flunssa. Ihan kuin räkä tirskuisi korvaan tms (siis se ääni on sellainen).
Ja se sattuu..
Korvatulehdushan se siellä.
Mä olin oikeassa!
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Vasen korva edelleen jokseenkin tunnoton, soi ja huippaa. Onneksi mä olen puolisokeana ihmisenä tottunut liikkumaan enemmän muistin kuin näkökyvyn varassa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

Bliss kirjoitti:Korvatulehdushan se siellä.
Sitä Elppakin mesessä meinas...
Mä en tajua, mistä mä nyt sellaisen olen mennyt nappaamaan mukaani.. hemmetti.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Lolita kirjoitti:Vasen korva edelleen jokseenkin tunnoton, soi ja huippaa. Onneksi mä olen puolisokeana ihmisenä tottunut liikkumaan enemmän muistin kuin näkökyvyn varassa.
Mun uinnit on NOU NOU tällä viikolla :( Pahoittelen kovasti.

Mies ei anna mun mennä edes kauppaan - kai se pitää oikeasti ymmärtää olla aloillaan.
The great club outshines the individual, always and forever.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

milli kirjoitti:
Bliss kirjoitti:Korvatulehdushan se siellä.
Sitä Elppakin mesessä meinas...
Mä en tajua, mistä mä nyt sellaisen olen mennyt nappaamaan mukaani.. hemmetti.
Et sä ole sitä mistään "napannut". Flunssan jälkitauteja...
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Elppis kirjoitti:Mun uinnit on NOU NOU tällä viikolla :( Pahoittelen kovasti.
No höh, ei sitä tarvii pahoitella. Mä saan nukkua pitkään ja lintsata hyvällä omalla tunnolla, ja sun pitääkin välillä lepäillä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

Bliss kirjoitti:Et sä ole sitä mistään "napannut". Flunssan jälkitauteja...
Ok..
Mulla ei ole mitään mielikuvaa, että olisi koskaa aikaisemmin ollut korvatulehdusta.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

milli kirjoitti:
Bliss kirjoitti:Et sä ole sitä mistään "napannut". Flunssan jälkitauteja...
Ok..
Mulla ei ole mitään mielikuvaa, että olisi koskaa aikaisemmin ollut korvatulehdusta.
Mulla ollut kahdesti, pojalla noin 20 kertaa. Antibioottikuurilla on joka kerta pamautettu.
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

Bliss kirjoitti:Mulla ollut kahdesti, pojalla noin 20 kertaa. Antibioottikuurilla on joka kerta pamautettu.
Joku antibiottikuuri on jo meneillään, toivottavasti se wörkkii myös tähän mahdolliseen korvatulehdukseen.
Nooh, jokatapauksessa töiden jälkeen lääkäriin, täytyy toivoa, että saisi lepolomaa koko viikonlopuksi .. ja täksi päiväksi. Ehkä sitten maanantaina olisi taas kunnolla työkuntoinen.
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

Nyt huippaa, vaikka istun paikallani.. apuva! Hengittäminen alkaa muistuttaa jonkun rämäauton moottoria.. hulppeeta.
killkill

Viesti Kirjoittaja killkill »

Bliss kirjoitti:Mulla ollut kahdesti, pojalla noin 20 kertaa. Antibioottikuurilla on joka kerta pamautettu.
Vinkki:
Jos korva- ja poskiontelotulehduksia on aivan jatkuvasti, ainaisen antibioottien popsimisen lisäksi kannattaa harkita kirurgiaa. Itseltä loppui poskarit kertaheitolla FESS:iin. Korvatulehduksiin voi olla monta syytä tulehtuneista leukalihaksista lähtien, mutta yksi on kuulemma liian ahdas korvakäytävä. Niitä on mahdollista "avata" laserilla.

Ihan ilmaisiahan nuo operaatiot eivät ole, mutta eipä pitkässä juoksussa jatkuva lääkärissä ravaaminen ja lääkkeiden syöminenkään vallan halpaa ole.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

killkill kirjoitti:
Bliss kirjoitti:Mulla ollut kahdesti, pojalla noin 20 kertaa. Antibioottikuurilla on joka kerta pamautettu.
Vinkki:
Jos korva- ja poskiontelotulehduksia on aivan jatkuvasti, ainaisen antibioottien popsimisen lisäksi kannattaa harkita kirurgiaa. Itseltä loppui poskarit kertaheitolla FESS:iin. Korvatulehduksiin voi olla monta syytä tulehtuneista leukalihaksista lähtien, mutta yksi on kuulemma liian ahdas korvakäytävä. Niitä on mahdollista "avata" laserilla.

Ihan ilmaisiahan nuo operaatiot eivät ole, mutta eipä pitkässä juoksussa jatkuva lääkärissä ravaaminen ja lääkkeiden syöminenkään vallan halpaa ole.
Vinkistä kiitos, pojan kohdalla on tehty pieni kirurginen toimenpide, jonka jälkeen on ollut YKSI korvatulehdus (parantui ilman lääkkeitä). Omalla kohdalla en katso tarpeelliseksi, tahti on kuitenkin keskimäärin noin kerran kahdessakymmenessä vuodessa :D
Vastaa Viestiin