Kiviäkin kiinnostaa

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 15:13

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

Dave kirjoitti:Sanopa suoraan: oliko väärin uhata kitinässä CB:a, kun hän oli ensin toistuvasti uhannut tappaa ja raiskata perheeni?
*iskee lusikkansa soppaan*
Jälkiviisaana.. joo oli se väärin. Se että jos joku toinen tekee laitonta, ei tee siitä yhtään laittomampaa, jos sä teet sen kans. Vai?

Mä olen joskus joutunut samanlaisten uhkausten kohteeksi, asiallisen oloinen kundi alkoi uhkailla raiskaamisellea ja ties millä hirveällä. Mä vein asian poliisille, ja uhkaukset loppui kuin seinään.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

DitaVonShagwell kirjoitti:
Dave kirjoitti:Sanopa suoraan: oliko väärin uhata kitinässä CB:a, kun hän oli ensin toistuvasti uhannut tappaa ja raiskata perheeni?
*iskee lusikkansa soppaan*
Jälkiviisaana.. joo oli se väärin. Se että jos joku toinen tekee laitonta, ei tee siitä yhtään laittomampaa, jos sä teet sen kans. Vai?
No joo. Olihan se (=vastauhkaus) juridisesti väärin. Mun mielestä on oleellisempaa, oliko se moraalisesti väärin.
CeDell Davis

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Jälkiviisaat tosiaan. Eihän tästä puutu enää kuin Ann ja Mylwin kertomaan meille mitä se korkea moraali ja selkärankaisuus oikeasti on. Toivottavasti en tällä kutsunut Zeusta ja Hadesta paikoille.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dave kirjoitti:No joo. Olihan se (=vastauhkaus) juridisesti väärin. Mun mielestä on oleellisempaa, oliko se moraalisesti väärin.
Et varmaan omaa mielipidettäni arvosta, mutta mun silmiin se CB:n läppä oli sellaista konditionaalityylistä mouhoamista että sulle pitäis tehdä niinkuin jossain leffassa on tehty.

Sun läppäs taas oli jo ihan puhdasta toteuttamisen suunnittelua ja keinojen pohdintaa. Minusta henkilökohtaisesti siinä on eroa, ja jälkimmäinen edustaa moraalisesti huomattavasti suurempaa läppävikaa.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

Dave kirjoitti: No joo. Olihan se (=vastauhkaus) juridisesti väärin. Mun mielestä on oleellisempaa, oliko se moraalisesti väärin.
No täähän on nyt vähän sama tilanne kuin se, että murtovaras saa talon isännältä mustan silmän rosvoreissullaan, ja isäntä tuomitaan pahoinpitelystä.

Olisipa kiintoisaa tietää koska juttu on tapahtunut, koska sun viestit on kerrottu poliisille ja miten lähellä poliisit ovat jo konttoriasi. Ehkä sun kannattaisi tutkia taulujen selustat jo mikrofonien varalta!
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Manaaja kirjoitti:
Dave kirjoitti:No joo. Olihan se (=vastauhkaus) juridisesti väärin. Mun mielestä on oleellisempaa, oliko se moraalisesti väärin.
Et varmaan omaa mielipidettäni arvosta, mutta mun silmiin se CB:n läppä oli sellaista konditionaalityylistä mouhoamista että sulle pitäis tehdä niinkuin jossain leffassa on tehty.

Sun läppäs taas oli jo ihan puhdasta toteuttamisen suunnittelua ja keinojen pohdintaa. Minusta henkilökohtaisesti siinä on eroa, ja jälkimmäinen edustaa moraalisesti huomattavasti suurempaa läppävikaa.
Ja tässä nyt on vielä sekin näkökanta että toiselle osapuolelle sitten kävi jotakin. Tietenkään faktatietoa ei ole, mutta tämän kuvan saa. Silloin nämäkin on tutkittava, näin se menee, ja hyvä niin.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

*huokaus*

No voi vitun ikenet. Ei kyllä olisi uskonut, että nettivastavittuilusta tällaista seuraa.

Tekisi tottakai mieli tehdä KSE, mutta en nyt oikein voi, kun haluan päivystää, käykö poliisi kutsumassa kuultavaksi.

Vaikka he toki saisivat henkilöllisyyteni selville tod. näk. muutenkin, niin veikkaan, että poliisi tekee asian mielummin helposti ja laittaa yv:tä ja kutsuu sitä kautta.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Dave kirjoitti:Ei kyllä olisi uskonut, että nettivastavittuilusta tällaista seuraa.
Palstaseura huomioon ottaen täytyy sanoa, että ei rikosilmoitus ensimmäinen täältä mukaan lähtevä asia kyllä ole. Muutenhan niitä olisi tehtailtu jo satoja.
Came here for school, graduated to the high life
CeDell Davis

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

RP kirjoitti:mutta tämän kuvan saa.
Mun on erittäin vaikea hahmottaa sitä, että tämän kaltainen keskustelupalsta oikeasti voisi vaikuttaa jonkun sielunelämään niin paljon, että sillä olisi merkitystä. En vain pysty ymmärtämään sitä kuviota.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Manaaja kirjoitti:
Dave kirjoitti:No joo. Olihan se (=vastauhkaus) juridisesti väärin. Mun mielestä on oleellisempaa, oliko se moraalisesti väärin.
Et varmaan omaa mielipidettäni arvosta, mutta mun silmiin se CB:n läppä oli sellaista konditionaalityylistä mouhoamista että sulle pitäis tehdä niinkuin jossain leffassa on tehty.

Sun läppäs taas oli jo ihan puhdasta toteuttamisen suunnittelua ja keinojen pohdintaa. Minusta henkilökohtaisesti siinä on eroa, ja jälkimmäinen edustaa moraalisesti huomattavasti suurempaa läppävikaa.
http://safetyhide.info/index.php?q=aHR0 ... PTk1ODI%3D

musta tuo on aivan selvää tekstiä. Mun uhkailut tuli vasta tämän jälkeen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

RP kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
Dave kirjoitti:No joo. Olihan se (=vastauhkaus) juridisesti väärin. Mun mielestä on oleellisempaa, oliko se moraalisesti väärin.
Et varmaan omaa mielipidettäni arvosta, mutta mun silmiin se CB:n läppä oli sellaista konditionaalityylistä mouhoamista että sulle pitäis tehdä niinkuin jossain leffassa on tehty.

Sun läppäs taas oli jo ihan puhdasta toteuttamisen suunnittelua ja keinojen pohdintaa. Minusta henkilökohtaisesti siinä on eroa, ja jälkimmäinen edustaa moraalisesti huomattavasti suurempaa läppävikaa.
Ja tässä nyt on vielä sekin näkökanta että toiselle osapuolelle sitten kävi jotakin. Tietenkään faktatietoa ei ole, mutta tämän kuvan saa. Silloin nämäkin on tutkittava, näin se menee, ja hyvä niin.
RP kirjoitti:sydämeni kantaa sen verran sivistystä jotta osaan suhtautua poismenoonsa kunnioittavasti enkä jauha paskaa ympäriinsä. Kannattais koittaa.
Nopeasti se sivistys karisee. No, onneksi minulla ei moisia estoja ollut alunperinkään, ja siksi voin hyvin sanoa, että Daven uhkailut sekä melkeinpä vielä enemmän Daven maaninen jankkaus koulutuksesta ja työhistoriasta (tai niiden oletetusta puutteesta) olivat ainakin mauttomia ja oikeastaan myös moraalisesti väärin. Mutta myös ymmärrettäviä tilanteessa. Ja joka tapauksessa sellaisia, että edelleenkään en oikein osaa ymmärtää, miten tässä episodissa paheksunta kohdistuu osapuolista nimenomaan Daveen, vaikka hänessäkin sinänsä aihetta on. Ja Manaajan pointti osoittaa, että läppä-uhkailut kannattaa jättää väliin: ihmiset kokevat niiden vakavuusasteet niin kovin ennakoimattomasti eri tavoilla. Minä olisin luullut, että kukaan ei ota kumpaakaan uhkausta tosissaan, mutta että järjestys menee tosiaan niin, että Crowbarin provosoimaton hyökkäys on paljon vakavampi kuin Daven reaktio siihen. Mutta mistä sen tietää; toivottavasti kumpikaan ei oikeasti ryhtynyt paskanpuhujasta toteuttajaksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

exPertti kirjoitti:
Dave kirjoitti:Ei kyllä olisi uskonut, että nettivastavittuilusta tällaista seuraa.
Palstaseura huomioon ottaen täytyy sanoa, että ei rikosilmoitus ensimmäinen täältä mukaan lähtevä asia kyllä ole. Muutenhan niitä olisi tehtailtu jo satoja.
No ei varmasti normaalitilanteessa tehtäisikään. Tässä nyt vaan on ikävästi sattunut toiselle jotakin, joka saa läheiset kääntämään jokaisen mahdollisen kiven, oli ne kuinka epätodennäköisiä tahansa. Näin mä käsitän, luullakseni se on täysin normaalia. Kuka tekisi toisin vastaavassa tilanteessa? Mun mielestä tässä ei ole mitään epäselvää.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Dave kirjoitti:http://safetyhide.info/index.php?q=aHR0 ... PTk1ODI%3D
musta tuo on aivan selvää tekstiä.
Häh? Mikä tämä linkki oikein on? Tarkoittaako tämä sitä, että Daven fobiat saavat hänet jo selaamaan Kitinään jonkun ylimääräisen salailumekanismin kautta?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

RP kirjoitti: Kuka tekisi toisin vastaavassa tilanteessa? Mun mielestä tässä ei ole mitään epäselvää.
Mun mielestä taas paljonkin. Eka ilmoitetaan palstalla että joku on delannut ja heti perää ilmoitetaan että sut ja sun uhkailut on ilmiannettu poliisille.

Eka ilmoitus on ok, mutta toka jo sen sortin idiotismia että sitä ei voita mikään. On ok, että ilmoittavat poliisille, mutta se että siitä huudellaan täällä ei mene mitenkään jakeluun.

Jos tutkitaan ja todetaan syyttömäksi, korjataanko vihjailut täällä ilmoittajan toimesta? Tuskin.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

urpiainen kirjoitti:Nopeasti se sivistys karisee.
Niin karisee.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

urpiainen kirjoitti:
Dave kirjoitti:http://safetyhide.info/index.php?q=aHR0 ... PTk1ODI%3D
musta tuo on aivan selvää tekstiä.
Häh? Mikä tämä linkki oikein on? Tarkoittaako tämä sitä, että Daven fobiat saavat hänet jo selaamaan Kitinään jonkun ylimääräisen salailumekanismin kautta?
Mun sisäinen salaliittoteoreetikko taas arveli kyseessä olevan Supon todistemateriaalin.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

urpiainen kirjoitti:Minä olisin luullut, että kukaan ei ota kumpaakaan uhkausta tosissaan, mutta että järjestys menee tosiaan niin, että Crowbarin provosoimaton hyökkäys on paljon vakavampi kuin Daven reaktio siihen.
Eihän tästä ole kyse. En minä ottanut kumpaakaan uhkausta tosissani. Dave vain kysyi että kumpi reaktio oli moraalittomampi tai paheksuttavampi.

Minulle Daven reaktio nosti enemmän niskavilloja pystyyn ja aiheutti kylmemmät vibat koska Dave ikäänkuin hyppäsi pari pykälää yli suoraan ja löi tiskiin sellaista tekstiä sellaisella pieteetiltä mitä en odottaisi edes CB:ltä - jolta keskustelupalstakulttuuriamme äärimmäisiin mittoihin rikastavaa tekstiä sopisi ennemmin odottaa.

Tietysti tässä on myös se puoli mikä omaan subjektiiviseen mielipiteeseeni vaikuttaa, että Dave on (kaikille!) tunnistamaton mörkö pimeässä nurkassa. Teemu alias CB taas liian harvoin nähty, hyvä ryyppykaveri, joka paiskasi vieläpä kaikki yhteystietonsa tiskiin.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

annepa kirjoitti:Minä en käsitä miten voi olla irl "hieno ihminen" jos netissä on tommonen paska.
Minulle taas välittyi netin kautta ihan erilainen kuva kyseisestä henkilöstä, vaikken ollut koskaan tavannut. Tyyli oli erikoinen, mutta asia alla kertoi minusta lämminsydämisestä ihmisestä.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

No nyt olen kitinässä salausproxyn kautta, koska en halua aktiivisesti edestauttaa sitä, että poliisi saapuu työpaikalle kotietsintäluvan kanssa.

Eli poliisi saa mut kiinni YV:llä ja tod näk. saa joka tapauksessa, koska aiemmin en ole käyttänyt salausproxyä.

Jos kitinä menee off lineen, niin poliisi on käynyt takavarikoimassa aasin serverin. Nähdään flirttipuistossa sitten.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

Manaaja kirjoitti: Minulle Daven reaktio nosti enemmän niskavilloja pystyyn ja aiheutti kylmemmät vibat koska Dave ikäänkuin hyppäsi pari pykälää yli suoraan ja löi tiskiin sellaista tekstiä sellaisella pieteetiltä mitä en odottaisi edes CB:ltä
Ja minulle taas päin vastoin. Tuohon henkilökohtaiseen vittuiluun ja uhoamiseen olen niin tottunut vuosien varrella, etten jaksa siitä kulmakarvaani edes väräyttää. Lapsiini tai perheeseeni kohdistuva uhkailu saa taas täysin toisenlaisen reaktion aikaiseksi.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

Dave kirjoitti:No nyt olen kitinässä salausproxyn kautta, koska en halua aktiivisesti edestauttaa sitä, että poliisi saapuu työpaikalle kotietsintäluvan kanssa.
No nyt se folihattu vittuun. Sut ois taatusti jo haettu kamarille jos sua jostain epäiltäisiin.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Kottarainen kirjoitti:
annepa kirjoitti:Minä en käsitä miten voi olla irl "hieno ihminen" jos netissä on tommonen paska.
Minulle taas välittyi netin kautta ihan erilainen kuva kyseisestä henkilöstä, vaikken ollut koskaan tavannut. Tyyli oli erikoinen, mutta asia alla kertoi minusta lämminsydämisestä ihmisestä.
Näin itsellänikin kävi, alkujärkytyksen jälkeen. City aikoina siis. Lisäksi hyvin tarkkanäköinen ja terävä mieli. Tyyliltään erittäin poikkeava, mutta ehdottomasti hyvällä tavalla mieleen jäävä yksilö.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Boner kirjoitti:
Dave kirjoitti:No nyt olen kitinässä salausproxyn kautta, koska en halua aktiivisesti edestauttaa sitä, että poliisi saapuu työpaikalle kotietsintäluvan kanssa.
No nyt se folihattu vittuun. Sut ois taatusti jo haettu kamarille jos sua jostain epäiltäisiin.
No niinkai. Kun vainaja on jo haudattu, niin kyllä kait aasin serveri olisi jo ollut ajat sitten poliisilla, jos ottaisivat asian tosissaan.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Boner kirjoitti:
Dave kirjoitti:No nyt olen kitinässä salausproxyn kautta, koska en halua aktiivisesti edestauttaa sitä, että poliisi saapuu työpaikalle kotietsintäluvan kanssa.
No nyt se folihattu vittuun. Sut ois taatusti jo haettu kamarille jos sua jostain epäiltäisiin.
Mun piti lainata tämä:
Boner kirjoitti:Elähän stressaa tosta. Jos tuosta nyt edes on tehty rikosilmoitusta, niin kai ne koukkulan jannutkin nyt hoksaa että paskaan läppään vastattiin paskalla läpällä, that's it.
Masa on asian ytimessä: palaas Dave takas maanpinnalle. Muuten mä joudun kohta myöntämään, että Manala on aivan oikeassa ja mä pihalla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Boner kirjoitti:Lapsiini tai perheeseeni kohdistuva uhkailu saa taas täysin toisenlaisen reaktion aikaiseksi.
Eikös CB sanonut heti alkuunsa että hänen leffavertauksessaan ei edes lapsille käynyt köpelösti, vaan isälle?

Mun mielestä tällä lapsikortilla ratsastaminen auringonlaskuun alkaa jo olla pikkasen vastenmielistä niin kauan kun kyse ei ole kenenkään mielestä todellisesta uhkauksesta eikä ketään ole peloteltu tai häiritty. Kaikki puntaroimiskyky sumentuu koska lapset.

Davenhan nyt vaan täytyi pistää paremmaksi, koska lapset ovat pyhä lehmä ja perheenisiltä odotetaan lapsiensa vimmattua puolustamista viimeiseen asti.

Ja niin joo, ymmärrän toki varmaan sitten ihan täydellisesti kun mulla on niitä omia lapsia, aivan.
Vastaa Viestiin