Sivu 753/1309

Lähetetty: 08.09.2011 7:10
Kirjoittaja exPertti
^ Synkkää, mutta parempi että löytyi kuin oli löytymättä.

Lähetetty: 08.09.2011 8:11
Kirjoittaja Ylermi Ylihankala
exPertti kirjoitti:^ Synkkää, mutta parempi että löytyi kuin oli löytymättä.
Hyvä näin.

Lähetetty: 08.09.2011 8:32
Kirjoittaja NuoriDaavid
Amatöörietsivänä helppo kuvitella, että tukevassa kännissä yöllä hortoillessa putoaa tonne, jos tuossa on äkkisyvää.

Jos taas ei oo, niin sitten ehkä itsemurha/henkirikos.

Mutta tietysti oikeuslääketieteellinen kertoo jotain.

Kuva

Ruumiis on nyt kuitenkin ollut vedessä jo niin pitkään, että varmasti hankaloittaa selvitystä.

Lähetetty: 08.09.2011 8:35
Kirjoittaja NuoriDaavid
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/09/l ... 54050.html

"Tiemaksu ei olisi lisämaksu"

Huutonaurua!

Muistamme väliaikaisen, yhdeksi vuodeksi säädetyn autoveron, jota nyt on peritty reilut 50 vuotta.

Lähetetty: 08.09.2011 8:39
Kirjoittaja exPertti
NuoriDaavid kirjoitti:Amatöörietsivänä helppo kuvitella, että tukevassa kännissä yöllä hortoillessa putoaa tonne, jos tuossa on äkkisyvää.
Tuo on sellainen pikkuinen lutakko, että on suorastaan hämmästyttävää ettei ruumiskoirat ja sukeltajat ole häntä aiemmin löytäneet. Puhumattakaan, että urheilijanuorukainen ei sitten muka osannut yhtään uida. Kai hukuttautumalla itsensä tappaminenkin on aika haastavaa?

Lähetetty: 08.09.2011 8:41
Kirjoittaja So Hard
exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Amatöörietsivänä helppo kuvitella, että tukevassa kännissä yöllä hortoillessa putoaa tonne, jos tuossa on äkkisyvää.
Tuo on sellainen pikkuinen lutakko, että on suorastaan hämmästyttävää ettei ruumiskoirat ja sukeltajat ole häntä aiemmin löytäneet. Puhumattakaan, että urheilijanuorukainen ei sitten muka osannut yhtään uida. Kai hukuttautumalla itsensä tappaminenkin on aika haastavaa?
Pertin salaliittoteoria muhii taas. Osata uida <> osata uida umpikännissä vaatteet päällä.

Lähetetty: 08.09.2011 8:42
Kirjoittaja exPertti
So Hard kirjoitti:Pertin salaliittoteoria muhii taas. Osata uida <> osata uida umpikännissä vaatteet päällä.
Luet vaan sen mitä haluat lukea. :)

Siis tuo on ihan oikeasti oikea rapakko.

Lähetetty: 08.09.2011 8:42
Kirjoittaja So Hard
NuoriDaavid kirjoitti:http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/09/l ... 54050.html

"Tiemaksu ei olisi lisämaksu"

Huutonaurua!

Muistamme väliaikaisen, yhdeksi vuodeksi säädetyn autoveron, jota nyt on peritty reilut 50 vuotta.
No worries. Tämän kehittäjäksi tulee Tieto, eli se toimii 60 vuoden kuluttua aikaisintaan. Ei silloin ole enää löpöä.

Lähetetty: 08.09.2011 8:43
Kirjoittaja So Hard
exPertti kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Pertin salaliittoteoria muhii taas. Osata uida <> osata uida umpikännissä vaatteet päällä.
Luet vaan sen mitä haluat lukea. :)

Siis tuo on ihan oikeasti oikea rapakko.
Ootko käynyt siellä useinkin uimassa?

Lähetetty: 08.09.2011 8:46
Kirjoittaja exPertti
So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/09/l ... 54050.html

"Tiemaksu ei olisi lisämaksu"

Huutonaurua!

Muistamme väliaikaisen, yhdeksi vuodeksi säädetyn autoveron, jota nyt on peritty reilut 50 vuotta.
No worries. Tämän kehittäjäksi tulee Tieto, eli se toimii 60 vuoden kuluttua aikaisintaan. Ei silloin ole enää löpöä.
I am with SoHard.

"Sellaista ei vielä ole missään, mutta ministeri uskoo, että korkean teknologian Suomessa sellainen voidaan kehittää ja myydä sitten muihin maihin. "

Kutkuttelevan hienoa teknistä ajattelua vasemmistoliiton ministeriltä. Bioanalyytikon koulutus pätevöittää hänet tähän arvioon.

Todellinen syyhän tähän seurantaan on pelko sähköautojen yleistymisestä. Sähköä on vaikea korvamerkitä ajoneuvokäyttöön ja verotus vaikeutuisi.

Lähetetty: 08.09.2011 8:47
Kirjoittaja exPertti
So Hard kirjoitti:Ootko käynyt siellä useinkin uimassa?
En ole.

Lähetetty: 08.09.2011 8:58
Kirjoittaja elco
Meinaako valtio tosiaan perustaa jonkun satnavtietulli oy:n, joka sitten trokaa vastaavia systeemejä kiinteällä hinnalla hintaan 50Me/kpl? Olisi kiva nähdä kommariministerin bisnescase.

Kansantaloudellinen kustannus epäilyttää. Sadan jätkän ohjelma meinaa 2,5Me kustannuksia kuukaudessa. Sanotaan optimistisesti, että kahdeksassa vuodessa tulee valmista, jolloin palveluhinta on 250Me. Valtion byrokraatteja työllistyy toinen sata, joiden kustannus on 100Me. Palvelinhardis ja plattasofta maksanee jonkun miljoonan vuodessa sekin. Pyöristetään 500 miljoonaan. Lisäksi jokaiseen autoon pitää ostaa satnavttoy:n päätelaite, joka maksanee viitisen sataa eli pari miljardia yhteensä.

Lähetetty: 08.09.2011 9:07
Kirjoittaja Vagabondo
exPertti kirjoitti:Todellinen syyhän tähän seurantaan on pelko sähköautojen yleistymisestä. Sähköä on vaikea korvamerkitä ajoneuvokäyttöön ja verotus vaikeutuisi.
Ton takiahan poliitikot niin innolla ajaa moista kyttäysjärjestelmää, jonka käyttökustannukset tullee olemaan valtavat järjestelmän hintalapusta puhumattakaan.

"- Kukaan ei tiedä kuinka kalliiksi maksun kerääminen tulee. Ja saadaanko sillä aikaiseksi sitä, että joukkoliikenne lisääntyy, ja muut vaihtoehdot liikkua säilyvät, miettii toimitusjohtaja Pasi Nieminen. "

Eikö niitä rahoja vois vaan kerätä vuotuisella käyttömaksulla. Olis kuitenkin kokonaisedullisin ratkaisu.

Lähetetty: 08.09.2011 9:07
Kirjoittaja NuoriDaavid
Takaisinmaksuaika on varmaan jotain +- 100 vuotta tosiaan. Mutta tosiasiahan on, että mininisteri istuu 4 vuotta. Siinä vaiheessa ei ehditä saada aikaan vielä edes kaaosta.

Ongelmanahan tietysti on, että Tieto tms tietenkin myy tyhmälle sitä, mitä tyhmä haluaa ja maalaa ruusuisen kuvan.

Joskus sitten 10 vuoden kuluttua todetaan, että rahaa on mennyt muutama 100 miljoonaa ja mitään toimivaa ei ole vielä saatu aikaan.

Mutta veronmaksajien rahahan on ilmaista. Ei ole se ole keneltäkään pois!

Lähetetty: 08.09.2011 9:13
Kirjoittaja masa
So Hard kirjoitti:No worries. Tämän kehittäjäksi tulee Tieto, eli se toimii 60 vuoden kuluttua aikaisintaan. Ei silloin ole enää löpöä.
Valtion kanssa viimeset 2 vuotta töitä tehneenä, voin todeta että naurakaa mielummin valtion IT-hankeille ja niiden johtamiselle. Tieto tekee meidänkin casessa hyvää työtä, mutta tuo valtion touhu on jotain niin käsittämätöntä paskaa ettei mitään määrää. Siis jos tuolta posselta alettaisiin vaatimaan yksityisen puolen tuloksia ja tehokkuutta, saisi jokaikinen tyyppi potkut välittömästi.

Lähetetty: 08.09.2011 9:24
Kirjoittaja Haemaeraemies
masa kirjoitti:
So Hard kirjoitti:No worries. Tämän kehittäjäksi tulee Tieto, eli se toimii 60 vuoden kuluttua aikaisintaan. Ei silloin ole enää löpöä.
Valtion kanssa viimeset 2 vuotta töitä tehneenä, voin todeta että naurakaa mielummin valtion IT-hankeille ja niiden johtamiselle. Tieto tekee meidänkin casessa hyvää työtä, mutta tuo valtion touhu on jotain niin käsittämätöntä paskaa ettei mitään määrää. Siis jos tuolta posselta alettaisiin vaatimaan yksityisen puolen tuloksia ja tehokkuutta, saisi jokaikinen tyyppi potkut välittömästi.
Tieto-detonatorin kanssa harva se päivä vääntävänä en antaisi kys. putkan tehtäväksi edes työasemien päivitystä. Roskakorin tyhjennyksen voin juuri ja juuri heille suoda, sen verta korkea luotto on sinnepäin.

Lähetetty: 08.09.2011 9:31
Kirjoittaja huima
Noh, ennen kuin bashaatte loppuun saakka niin muistakaa, että Tiedon ja muiden haasteiden kanssa on kyse aika systemaattisista ongelmista, joissa asiakas on yksi osa siinä ongelmassa.

Jos koko suhde rakentuu väärin, niin siinä hyvätkin ihmiset epäonnistuvat.

Tämä sanottakoon hyvin tietäen kaikenlaiset horror storyt Tiedon projekteista. Siellä kuitenkin työskentelee joukossa myös osaavaa porukkaa.

Lähetetty: 08.09.2011 9:32
Kirjoittaja NuoriDaavid

Lähetetty: 08.09.2011 9:33
Kirjoittaja NuoriDaavid
Minähän en ilmatorjuntahommista ymmärrä, mutta eikös ongelma ole aika usein sekin, että asiakas ei tiedä, mitä haluaa/tarvitsee?

Lähetetty: 08.09.2011 9:34
Kirjoittaja NuoriDaavid
Kuva

Lähetetty: 08.09.2011 9:37
Kirjoittaja masa
Haemaeraemies kirjoitti:Tieto-detonatorin kanssa harva se päivä vääntävänä en antaisi kys. putkan tehtäväksi edes työasemien päivitystä. Roskakorin tyhjennyksen voin juuri ja juuri heille suoda, sen verta korkea luotto on sinnepäin.
Mä veikkaan että sulla ei ole pienintäkään hajua siitä millaisia hankkeita tieto duunaa, ja että millaista asiantuntijaa siellä on. Joku 1s tai 2s tason perussupportti ja hardistuunaus ei anna minkäänlaista kuvaa talon osaamisesta ja asiantuntijoista.

Valtion it-johtamisen kanssa on oikeasti ihan järkyttävän hankala tehdä tehokasta ja hyvää duunia. Todellisuudessa se on mahdotonta, koska byrokratia.

Lähetetty: 08.09.2011 9:38
Kirjoittaja Vagabondo
Joko tämä oli täällä?

http://fin.afterdawn.com/uutiset/artikk ... kkauksesta

Käsittämätöntä miten käräjäoikeus voi tuomita kunnianloukkauksesta, kun teksti on suora lainaus kantajan yleiselle keskustelupalstalle lähettämästä viestistä.

Lähetetty: 08.09.2011 9:47
Kirjoittaja exsu
Vagabondo kirjoitti: Käsittämätöntä miten käräjäoikeus voi tuomita kunnianloukkauksesta, kun teksti on suora lainaus kantajan yleiselle keskustelupalstalle lähettämästä viestistä.
Mä olen ymmärtänyt (eri lähteestä, siis), että tuo lainattu osuus on laajahkolle sähköpostilistalle lähetetystä viestistä kopioitu keskustelupalstalle.

Lähetetty: 08.09.2011 10:03
Kirjoittaja NuoriDaavid
Oleellista lienee se, että Rastimo on postannut viestin jollekin sähköpostilistalle, mutta ei ole sitä halunnut levittää aktiivisesti eteenpäin.

Perustelut sivun 3 alareunassa ja sivun 4 yläreunassa

http://www.piraattipuolue.fi/images/esp ... tuomio.pdf

Eli Paalijärvi levitti viestiä aktiivisesti eteenpäin.

Eli jos täällä henkilö A omalla nimellään sanoisi "B valheellisesti väittää minun käyvän thaimaassa huorissa"

ja sitten henkilö C levittäisi viestiä muualla eteenpäin, hän tämän mukaan syyllistyisi kunnianloukkaukseen.

En sitten osaa sanoa, onko tuo oikeudenmukaista vai ei.

Lähetetty: 08.09.2011 10:04
Kirjoittaja Vagabondo
exsu kirjoitti:Mä olen ymmärtänyt (eri lähteestä, siis), että tuo lainattu osuus on laajahkolle sähköpostilistalle lähetetystä viestistä kopioitu keskustelupalstalle.
Käräjäoikeuden tuomiossa sanotaan, että alkuperäinen viesti oli lähetetty Espoon Vihreiden toiminnasta kiinnostuneiden keskustelulistalle, mistä sen on voinut kuka tahansa käydä lukemassa.