Sivu 75/124

Lähetetty: 20.03.2012 15:21
Kirjoittaja Manaaja
Johnny Winter kirjoitti:
masa kirjoitti:Eikä. Siis etuvetoine citymaasturi jossa ei ole edes penkinlämmitintä. Mä en kyllä näe mitään järkeä tommoisessa vehkeessä.
Toimi vitosvaihteen testissä hyvin Marokon vuoristossa. Olis kiva nähdä testit jänkhällä -30 olosuhteissa.
Ainoa vaan että se oli nelikko. Etuvetoset muka-maasturit ovat ihan yhtä tyhjän kanssa.

Lähetetty: 20.03.2012 15:32
Kirjoittaja exPertti
masa kirjoitti:
exPertti kirjoitti:http://www.nettiauto.com/dacia/duster/4658471

Tuosta diesel neliveto alta 20 donaa. Tosin aika loppuun ajettu 2011 mallinen jo. Tuosta ei selviä onko penkit lämmitetty. :)

Jos toi olisi oikea neliveto ja siinä olis alennusvaihteisto, niin veikkaampa että voisi olla varsin suosittu ritsa erämiesten keskuudessa. Tosin sen pitäisi tietysti olla vielä kestäväkin..
http://plaza.fi/moottori/koeajot/dacia- ... elkistetty

Kuulemma lyhyt ykkönen ja nelivedon päälläolon säätö auttavat.

Lähetetty: 20.03.2012 15:47
Kirjoittaja Johnny Winter
Manaaja kirjoitti:
Johnny Winter kirjoitti:
masa kirjoitti:Eikä. Siis etuvetoine citymaasturi jossa ei ole edes penkinlämmitintä. Mä en kyllä näe mitään järkeä tommoisessa vehkeessä.
Toimi vitosvaihteen testissä hyvin Marokon vuoristossa. Olis kiva nähdä testit jänkhällä -30 olosuhteissa.
Ainoa vaan että se oli nelikko. Etuvetoset muka-maasturit ovat ihan yhtä tyhjän kanssa.
Katos vaan, eikä mikään parveke. Sen kerran kun minä yritän olla viksu autojen suhteen, niin saan neliraajahalvauksen. Nöyrä anteeksipyyntö.

Lähetetty: 21.03.2012 15:21
Kirjoittaja Leevi
Jokohan sellainen multifuel auto kannattaisi?

Lähetetty: 21.03.2012 18:44
Kirjoittaja NuoriDaavid
Leevi kirjoitti:Jokohan sellainen multifuel auto kannattaisi?
Miksi ei kannattaisi, jos hinta on käytännössä sama, mutta e85 maksaa kulutusero huomioidenkin 30 senttiä vähemmän litralta?

Lähetetty: 09.05.2012 9:20
Kirjoittaja masa
Mersun nilkutukset jatkuvat jo kolmatta viikkoa.

Vikailmoitukset ovat herjanneet alunpitäen ahtopaineisiin josta alkoi ongelman korjaaminen. Eka vaihdoin ahtopaineanturin ja ilmamassamittarin. Ei apuja. Nyt vaihdettiin välijäähylle tuleva ahtoputki, kun se vuosi hieman juuresta. Ei apuja.

Samalla kun auto oli nosturilla löytyi vikakin. Katalysaattorin paska on totaalisen tukossa ja estää pakoputkiston virtaukseen kokonaan. Seuraavaksi revitään katalysaattorista kaikki lelut sisältä pois ja mennään jatkossa ilman katalysaattoria.

Lähetetty: 09.05.2012 9:22
Kirjoittaja NuoriDaavid
masa kirjoitti:. Seuraavaksi revitään katalysaattorista kaikki lelut sisältä pois ja mennään jatkossa ilman katalysaattoria.
Mitäs katsastusmies siihen sanoo?

Lähetetty: 09.05.2012 9:22
Kirjoittaja masa
NuoriDaavid kirjoitti:
masa kirjoitti:. Seuraavaksi revitään katalysaattorista kaikki lelut sisältä pois ja mennään jatkossa ilman katalysaattoria.
Mitäs katsastusmies siihen sanoo?
Ei mitään.

Lähetetty: 09.05.2012 9:26
Kirjoittaja NuoriDaavid
masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
masa kirjoitti:. Seuraavaksi revitään katalysaattorista kaikki lelut sisältä pois ja mennään jatkossa ilman katalysaattoria.
Mitäs katsastusmies siihen sanoo?
Ei mitään.
Kui?

Lähetetty: 09.05.2012 9:28
Kirjoittaja masa
NuoriDaavid kirjoitti: Kui?
Toisen katalysaattorin poiston jälkeen pakokaasuarvot kuulemma putoavat entisestään ja kat.inssiä ei kiinnosta kuin arvot.

Kyseinen toimenpide on tehty monille E-sarjalaisille jo.

Lähetetty: 09.05.2012 9:30
Kirjoittaja NuoriDaavid
masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Kui?
Toisen katalysaattorin poiston jälkeen pakokaasuarvot kuulemma putoavat entisestään ja kat.inssiä ei kiinnosta kuin arvot.

Kyseinen toimenpide on tehty monille E-sarjalaisille jo.
Jaa. Mielenkiintoista. Oliskohan noin. Eli toisin sanoen ko. katalysaattori poistaisi jotain, jota Suomessa ei mitata. Voihan se tietysti olla.

Lähetetty: 09.05.2012 9:35
Kirjoittaja masa
NuoriDaavid kirjoitti: Jaa. Mielenkiintoista. Oliskohan noin. . Voihan se tietysti olla.
No jos Rolle näin sanoo, niin kyllä Rollea kannattaa uskoa.

Se mies tietää mersuista enemmän kuin koko Suomen Vehot yhteensä.

Lähetetty: 09.05.2012 10:59
Kirjoittaja sivustahuutaja
NuoriDaavid kirjoitti:
masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Kui?
Toisen katalysaattorin poiston jälkeen pakokaasuarvot kuulemma putoavat entisestään ja kat.inssiä ei kiinnosta kuin arvot.

Kyseinen toimenpide on tehty monille E-sarjalaisille jo.
Jaa. Mielenkiintoista. Oliskohan noin. Eli toisin sanoen ko. katalysaattori poistaisi jotain, jota Suomessa ei mitata. Voihan se tietysti olla.
Eikös se pointti tässä ole, että tukkoisella katalysaattorilla on menty katsastuksessa läpi ja ilman katalysaattoria moottori toimii paremmin jolloin ne arvot tippuvat. Toimivaan katalysaattoriin ei tässä vertailla mitään.

Lähetetty: 09.05.2012 11:03
Kirjoittaja NuoriDaavid
sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
masa kirjoitti: Toisen katalysaattorin poiston jälkeen pakokaasuarvot kuulemma putoavat entisestään ja kat.inssiä ei kiinnosta kuin arvot.

Kyseinen toimenpide on tehty monille E-sarjalaisille jo.
Jaa. Mielenkiintoista. Oliskohan noin. Eli toisin sanoen ko. katalysaattori poistaisi jotain, jota Suomessa ei mitata. Voihan se tietysti olla.
Eikös se pointti tässä ole, että tukkoisella katalysaattorilla on menty katsastuksessa läpi ja ilman katalysaattoria moottori toimii paremmin jolloin ne arvot tippuvat. Toimivaan katalysaattoriin ei tässä vertailla mitään.
Ei. Pointti on se, pääseekö auto katsastuksesta läpi, jos toinen katalysaattori on kokonaan tyhjätty sisuskaluistaan.

Lähetetty: 09.05.2012 11:13
Kirjoittaja Gat
masa kirjoitti:
exPertti kirjoitti:http://www.nettiauto.com/dacia/duster/4658471

Tuosta diesel neliveto alta 20 donaa. Tosin aika loppuun ajettu 2011 mallinen jo. Tuosta ei selviä onko penkit lämmitetty. :)
Jos toi olisi oikea neliveto ja siinä olis alennusvaihteisto, niin veikkaampa että voisi olla varsin suosittu ritsa erämiesten keskuudessa. Tosin sen pitäisi tietysti olla vielä kestäväkin..
No jaa. Mun Pikkumusta Freelander ykkönen V6 bensa ei ole oikea maasturi, koska siinä ei ole alennusvaihdetta eikä lukkoja paitsi viskokytkin akselien välissä. Silti se on aivan ylivertainen kaksvetosiin nähden maaston puolella ja lumessa, ja onhan se sentään Land Rover eikä mikään lelu. Alennusvaihdetta vähän korvaa automaattilaatikon lyhyt ykkönen ja ryömintä (käsikeppisessä Friikussa huonompi) ja lukkoja vähän korvaa luistonesto.

Asiaan että kun kerran katsastajista puhutaan:
Ihan spekulatiivisesti että mistä saisi ilokaasupumpun, pilaako se nitro moottoria ja eikös ole niin, että värkin voi ottaa katsastukseen mennessä pois?

Lähetetty: 09.05.2012 11:31
Kirjoittaja So Hard
NuoriDaavid kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Jaa. Mielenkiintoista. Oliskohan noin. Eli toisin sanoen ko. katalysaattori poistaisi jotain, jota Suomessa ei mitata. Voihan se tietysti olla.
Eikös se pointti tässä ole, että tukkoisella katalysaattorilla on menty katsastuksessa läpi ja ilman katalysaattoria moottori toimii paremmin jolloin ne arvot tippuvat. Toimivaan katalysaattoriin ei tässä vertailla mitään.
Ei. Pointti on se, pääseekö auto katsastuksesta läpi, jos toinen katalysaattori on kokonaan tyhjätty sisuskaluistaan.
No miksi ihmeessä katsastusmies katselisi katalysaattorin sisään?

Lähetetty: 09.05.2012 11:33
Kirjoittaja So Hard
Gat kirjoitti:Freelander ykkönen V6 bensa ei ole oikea maasturi, koska siinä ei ole alennusvaihdetta eikä lukkoja paitsi viskokytkin akselien välissä.

onhan se sentään Land Rover eikä mikään lelu
Kyllä se sellanen citymaasturilelu on. Niinkuin näköjään tiedät itsekin.

Lähetetty: 09.05.2012 11:36
Kirjoittaja NuoriDaavid
So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti: Eikös se pointti tässä ole, että tukkoisella katalysaattorilla on menty katsastuksessa läpi ja ilman katalysaattoria moottori toimii paremmin jolloin ne arvot tippuvat. Toimivaan katalysaattoriin ei tässä vertailla mitään.
Ei. Pointti on se, pääseekö auto katsastuksesta läpi, jos toinen katalysaattori on kokonaan tyhjätty sisuskaluistaan.
No miksi ihmeessä katsastusmies katselisi katalysaattorin sisään?
Mehän emme tiedä, koska katalysaattori on lopettanut toimintansa. Voi olla, että se toimi vielä autoa katsastaessa. Masan auto-ongelmahan ei tällä hetkellä mun käsittääkseni liity katsastukseen mitenkään.

Lähetetty: 09.05.2012 11:58
Kirjoittaja Gat
So Hard kirjoitti:
Gat kirjoitti:Freelander ykkönen V6 bensa ei ole oikea maasturi, koska siinä ei ole alennusvaihdetta eikä lukkoja paitsi viskokytkin akselien välissä.

onhan se sentään Land Rover eikä mikään lelu
Kyllä se sellanen citymaasturilelu on. Niinkuin näköjään tiedät itsekin.
Joo, mutta katsopa miten Pikkumustan kaksoissiskolla pääsee. Tässä kilvoitellen Vitaran kaa. Noin minäkin. Tai no, en tahallani sirkustele kuin joskus. Yritäpä kaksvetoisellas, homo!

(Ärsyttävä Lady Gagan musiikki, laita hilijoo)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pq6ZnFeP ... re=related[/youtube]

Lähetetty: 09.05.2012 12:15
Kirjoittaja So Hard
Kyl mää nyt suuresti vaikutuin, kun se selvitti perussuomalaisen mökkitien näköisen setin.

Lähetetty: 09.05.2012 12:21
Kirjoittaja sivustahuutaja
NuoriDaavid kirjoitti:Mehän emme tiedä, koska katalysaattori on lopettanut toimintansa. Voi olla, että se toimi vielä autoa katsastaessa. Masan auto-ongelmahan ei tällä hetkellä mun käsittääkseni liity katsastukseen mitenkään.
Masan tekstistä päätellen ongelmaa esiintyy muillakin ja kikka on tuttu.

Lähetetty: 09.05.2012 12:25
Kirjoittaja Gat
So Hard kirjoitti:Kyl mää nyt suuresti vaikutuin, kun se selvitti perussuomalaisen mökkitien näköisen setin.
On sulla sitten kurja mökkitie.
Katso loppuun asti:
(ja tuo on vain liian hintelä 1,8-litrainen, ei turbodiesel tai mun 2,5 litran minikutonen. Kapeat renkaat lienee eduksi tuolla)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=R339FuT5 ... re=related[/youtube]

Edit: Tääkin on coolihko:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6QOwLoaJi30[/youtube]

Lähetetty: 09.05.2012 12:26
Kirjoittaja Pulkannaru
Noihin tukkeutuviin katteihin auttaa semmonen juttu, että niitä on suht usein poljettava kunnolla kuten Naisiakin.
Notta karstat lähtöö häirittemästä.
Nykyajan dieseliä kun ei välttämättä tartte huudattaa, jotta kulkisi iloisesti. Kunnon mutkatie maaseudulla ja vähintään 20km railakasta monoa ja menoa. Siis silleen, että kaasujalalla on vain kaksi asentoa; suorana tai koukussa. Silleen että konehuoneesta tuleva kuuma ilmavirta tuntuu lämmittävän lähitienoon kun autolla poljennan jälkeen pysähtyy ja kone jää tyhjäkäynnille.

Lähetetty: 09.05.2012 12:28
Kirjoittaja NuoriDaavid
sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mehän emme tiedä, koska katalysaattori on lopettanut toimintansa. Voi olla, että se toimi vielä autoa katsastaessa. Masan auto-ongelmahan ei tällä hetkellä mun käsittääkseni liity katsastukseen mitenkään.
Masan tekstistä päätellen ongelmaa esiintyy muillakin ja kikka on tuttu.
Niin.

Ja sinä ja minä keskustelimme siitä, mistä keskustellaan ja mun käsittääkseni me keskustellaan juuri siitä, estääkö toisen katalysaattorin poistaminen katsastuksesta läpipääsyä. Masan selvityksen mukaan ei estä.

Mutta tämä on jo aika korkean tason metakeskustelua. Kaikki olemme samaa mieltä siitä, että Masan selvityksen mukaan E-mersulla pääsee pakokaasumittauksesta läpi ilman toista katalysaattoria. :)

Lähetetty: 09.05.2012 12:30
Kirjoittaja NuoriDaavid
Pulkannaru kirjoitti:Kunnon mutkatie maaseudulla ja vähintään 20km railakasta monoa ja menoa. Siis silleen, että kaasujalalla on vain kaksi asentoa; suorana tai koukussa. Silleen että konehuoneesta tuleva kuuma ilmavirta tuntuu lämmittävän lähitienoon kun autolla poljennan jälkeen pysähtyy ja kone jää tyhjäkäynnille.
Kuulostaa aika rankalta, jos nainen vaatii tuollaista käsittelyä. Parempi, että sä hoidat sen!