Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

ak kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Linux ei ole taviskäyttäjän käyttöjärjestelmä, vaikka mitä paskaa puhuttaisiin.

Linux on edelleen propellipäiden käyttis.
Tietenkin on.

Toista se on helpossa windows maailmassa. Ostatin siskolle keväällä HP:n läppärin jossa hiiren napit (ne kiinteät siinä kosketuslaatan edessä) lopetti toimintansa parissa muutamassa kuukaudessa. Korjaamoon vieminen on jäänyt odottamaan, kun ensin piti saada kaikki varmuuskopiolle ulkoiselle levylle. Nyt oli korjaamosta käsketty kokeilemaan käyttiksen asennusta uusiksi ennen korjaamolle toimittamista. Ihan peruskäyttäjän hommaa.
No ei se wintoosallakaan tietenkään mitään ruusuilla tanssimista aina ole, mutta on se kuitenkin kertaluokkaa helpompaa.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Miten rikkinäiset hiirennapit toimisivat paremmin linuxilla kuin windowsilla? Aika vaikea uskoa että kyseessä olisi mikään softaongelma.
ak
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja ak »

Manaaja kirjoitti:Miten rikkinäiset hiirennapit toimisivat paremmin linuxilla kuin windowsilla? Aika vaikea uskoa että kyseessä olisi mikään softaongelma.
Ei mitenkään. Ja olen täysin samaa mieltä, että en usko softaongelmaan. Silti ns. laatumerkin huollosta käsketään peruskäyttäjää asentelemaan kaikki uusiksi, mikä a) ei ole peruskäyttäjän osaamistasoon kohtuullista, b) vie aikaa ihan vitusti, c) ei suurella todennäköisyydellä korjaa ongelmaa.

Mietin tässä lähinnä, että kun tuo kaatunee minun tehtäväksi, koska se ei ole tavallisen peruskäyttäjän hommaa, että viitsinkö nähdä vaivaa vai passitanko siskon viemään koneen vaan huoltaan ja käskemään pistämään kuntoon terveisillä, että jos vaikka viitsisi olla ehdottelematta idioottimaisuuksia. Tuli tässä vasta nyt mieleen, että propellipäänä voisin testata linux live-cd:llä, että pelittääkö napit. Jos ei, niin softaviasta ei entistä suuremmalla todennäköisyydellä ole kyse, joten turha asennella mitään. Jos taas toimii, niin sitten lienee pakko asentaa koko rakkine alusta.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Miten firefoxin saa avaamaan uuden välilehden suoraan tietylle sivulle? Google siis..
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

masa kirjoitti:Miten firefoxin saa avaamaan uuden välilehden suoraan tietylle sivulle? Google siis..
Um, kelpaako keskinapin painaminen? Vai mitä oikeastaan tarkoitat?
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Open a new tab, ja se uusi sivu avautuis suoraan googleen joka on kotisivuni. Nyt se on niinku blank (untitled).

Toisaalta toi palkissa oleva google search kyllä ajaa saman asian..
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Asenna Tab mix plus -niminen lisäosa. Antaa paljon muitakin käteviä lisävalintoja tabien kanssa touhuamiseen.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kokemuksia HDMI jatkopaloista?

Tuleeko häiriöitä?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Mielenkiintoinen juttu, kameran linssiin myydään UV-suoja jotta "värit" luonnollisemmat? En sitten tiedä kun tuo UV-säteily ei oikein osu näkemäämme valoaallonpituusalueeseen? Miten UV-sateily sitten voi vaikuttaa kuvien värilaatuun? Ihmettelen vain, lisäksi objektiiveissä on niin paljon linsseja ja muuta tavaraa että epäilen joka tapauksessa UV-säteilyn absorpoituneen pitkää aikaa sitten niihin eikä ulottuvan ollenkaan esim. digikameran kennoon asti..
Kuka pitää myyntipuheen jotta ostaisin tuollaisen lisähärpäkkeen?? :wink: :roll:
Viimeksi muokannut Niba, 01.09.2010 15:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Minkälainen musiikkihärveli mun tulisi hankkia, kun haluan, että se ymmärtää langattomasti mun iTunesia? (Bluetooth?)
Oletusarvo on, että en tiedä näistä laitteista muuta kuin että ne maksavat perkeleesti.
Bluntly
Kitisijä

Gaia

^Sovitin?
Eikö oo olemassa laitetta, johon ei tarvi mitään sovitinta?
Bluntly
Kitisijä

Gaia

^Ooh. Tuo taitaa olla juuri sellainen mitä tarvitsen :h:

Ja kaiuttimet kans, mutta se onkin sit isompi operaatio... :?
Bluntly
Kitisijä

Tuossa masiinassa on kai kajarit itsessään.
Charles Caldwell

Viesti Kirjoittaja Charles Caldwell »

Eikös sun macci-ihmisenä pitäis kuitenkin panostaa tähän?
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^^^
Jos haluaa parempaa ääntä, niin tästä skobet http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=20064
ja jos ei ole tarpeeksi bassoa,
niin tästä tämä http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=21117
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Gaia

Charles Caldwell kirjoitti:Eikös sun macci-ihmisenä pitäis kuitenkin panostaa tähän?
Öööö... Mulla on tollanen. Mutta ei musiikkilaitetta.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gaia kirjoitti:Minkälainen musiikkihärveli mun tulisi hankkia, kun haluan, että se ymmärtää langattomasti mun iTunesia? (Bluetooth?)
Mitä sinulla nyt on kasassa? Eli löytyykö stereot jo ennestään? Onko käytössä semmoinen wlan-reititin, eli mistä netti tulee? Onko käytössä mahdollisesti iPhone tai iPod Touch?

EDIT: Tuo airport on fiksuin tapa siirtää se musa ja aktiivikaiuttimet on fiksuin tapa toistaa se musa. Ainoat muuttujat ovat enää haluttu äänenlaatu ja se, tarvitsetko näyttöä itunes kirjaston selaamiseen esim. sohvalta.

Tuo itunesin selaaminenhan hoituu iPhonella, iPod Toucilla tai läppärillä.

Kaiuttimiksi nuo genelecit on jees ja niitä saa valkoisenakin. Hintaahan noille tulee se reilu 400€ pari, eli airportin kanssa 500€ setti. Voi tuntua hintavalta, mutta genelecit ovat ikuiset ja ne pitävät arvonsa, eli niistä saa jotain takaisin, jos ne päättää myydä.
Viimeksi muokannut sivustahuutaja, 02.09.2010 11:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Gaia

Pulkannaru kirjoitti:^^^
Jos haluaa parempaa ääntä, niin tästä skobet http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=20064
ja jos ei ole tarpeeksi bassoa,
niin tästä tämä http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=21117
Mutq mä HALUU-UUU-UUUN tämmöset
Gaia

sivustahuutaja kirjoitti:
Gaia kirjoitti:Minkälainen musiikkihärveli mun tulisi hankkia, kun haluan, että se ymmärtää langattomasti mun iTunesia? (Bluetooth?)
Mitä sinulla nyt on kasassa? Eli löytyykö stereot jo ennestään? Onko käytössä semmoinen wlan-reititin, eli mistä netti tulee? Onko käytössä mahdollisesti iPhone tai iPod Touch?
iMac. Ei muuta. Tyhjä pöytä siis.
sivustahuutaja
Kitisijä

Gaia kirjoitti:iMac. Ei muuta. Tyhjä pöytä siis.
Siis sinulla ei ole vielä tuota airporttia?

EDIT: Oletko muuten varma, että tarvitset langattomuutta äänen siirtämiseen? Aktiivikaiuttimiinhan menee joka tapauksessa jostain virtapiuha, eli mikäli kaiuttimet tulevat lähelle imaccia, niin ei sitä ääntä kannata siirtää langattomasti.
Viimeksi muokannut sivustahuutaja, 02.09.2010 11:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Gaia

sivustahuutaja kirjoitti:
Gaia kirjoitti:iMac. Ei muuta. Tyhjä pöytä siis.
Siis sinulla ei ole vielä tuota airporttia?
On airport. Mutta ei se yksinään mitään soittele.
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^^
Noita en ole kuunnellut..Siksi suositus oli Iisalmelaisiin tuotteisiin.
Niiden muotoilut upotettavanasiedettävä, mutta ei kai ihan noin hmm tyylikäs.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
sivustahuutaja
Kitisijä

Gaia kirjoitti:On airport. Mutta ei se yksinään mitään soittele.
Ei soitakaan, mutta kyllähän tuon olemassaolo vaikuttaa siihen mitä kannattaa suositella.
Vastaa Viestiin