Niin, mä toivon, että kyseessä on yli-innokkaan toimittajan kanta, eikä verottajan ulostulo, koska pullonpalautustienestejä käytännössä mahdoton valvoa. Suomen verottajalla on kyllä kokemusta järjettömistä linjauksista, kuten lentoyhtiöiden bonus järjestelmän kyttääminen.NuoriDaavid kirjoitti: Mitäs ihmeellistä tuossa on? Tietenkin pullojen keräämisestä saatu tulo on verollista.
Päivän uutiskatsaus
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
But only because we thought
That everything good always would remain
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
En oo jaksanut katsoa, tuliko impulssi uutiseen verottajalta vai toimittajalta. Jos toimittaja kysyy verottajan edustajalta, pitääkö pullonpalautusrahoista maksaa veroa, niin eihän verottaja voi muuta vastata, kuin mitä laki sanoo.Vagabondo kirjoitti:Niin, mä toivon, että kyseessä on yli-innokkaan toimittajan kanta, eikä verottajan ulostulo, koska pullonpalautustienestejä käytännössä mahdoton valvoa. Suomen verottajalla on kyllä kokemusta järjettömistä linjauksista, kuten lentoyhtiöiden bonus järjestelmän kyttääminen.NuoriDaavid kirjoitti: Mitäs ihmeellistä tuossa on? Tietenkin pullojen keräämisestä saatu tulo on verollista.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ei tällä jätkällä voi olla ihan kaikki inkkarit kanootissa...
Edit: Ja nyt kun tälle tielle lähdin, ei kyllä näilläkään!
Edit: Ja nyt kun tälle tielle lähdin, ei kyllä näilläkään!
Work like a captain, play like a pirate.
WTF?! Onko se kaivurijäbä pokannut tuon videonaisen?Vesper kirjoitti:Ei tällä jätkällä voi olla ihan kaikki inkkarit kanootissa...
Edit: Ja nyt kun tälle tielle lähdin, ei kyllä näilläkään!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Tarkoititko kaivurissa?Vesper kirjoitti:Ei tällä jätkällä voi olla ihan kaikki inkkarit kanootissa...
- Teraslilja_m
- Kitisijä
- Viestit: 1177
- Liittynyt: 30.10.2005 15:31
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Keskisen kyläkauppa liittyy asiaan, tarvitseeko enempää sanoa ...Vesper kirjoitti:Ei tällä jätkällä voi olla ihan kaikki inkkarit kanootissa...
Life is complex, it has real and imaginary parts.
- Haemaeraemies
- Kitisijä
- Viestit: 3484
- Liittynyt: 14.08.2005 18:34
http://www.mtv3.fi/makuja/ajankohtaista.shtml?1366152
Helsingin Sanomien Ruokatorstai-osion mukaan kaljatölkkikanan valmistaminen voi kuitenkin olla vaarallista ja reseptiä pitäisikin kutsua nimellä "kemikaalikana". Lehden haastattelema Eviran ylitarkastaja Pirkko Kostamo ihmettelee grillireseptin suosiota.
Helsingin Sanomien Ruokatorstai-osion mukaan kaljatölkkikanan valmistaminen voi kuitenkin olla vaarallista ja reseptiä pitäisikin kutsua nimellä "kemikaalikana". Lehden haastattelema Eviran ylitarkastaja Pirkko Kostamo ihmettelee grillireseptin suosiota.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Applehan voisi ostaa Yhdysvallat ja muuttaa nimen joko iUSA:ksi tai BigAppleksi, lisätä valkoiseen taloon kosketusnäytön ja pistää maailmantalouden ennennäkemättömään kasvuun. iBondeja liikkeelle ja käyttäjäystävällisiä iAsevoimia eniten tarjoavalle.Bluntly kirjoitti:Applella on isompi kassa kuin Yhdysvalloilla
Otsikko hesarissa:
"Lentokone syöksyi maahan ja halkesi kahtia Guyanassa, matkustajat selvisivät hengissä"
Mitä oikeasti tapahtui:
Lentokone EI pudonnut.Boeing 737-800 joutui rankkaan sadekuuroon ja istui kiitotiehen vasta puolivälissä (kiitotie on vain 2270 m mittainen), joten märkä ja liian lyhyt edessä ollut baana vei koneen kentän aidan läpi ja kenttää ympäröivälle tielle. Kone ei haljennut, vaan katkesi siiven etureunan kohdalta.
"Lentokone syöksyi maahan ja halkesi kahtia Guyanassa, matkustajat selvisivät hengissä"
Mitä oikeasti tapahtui:
Lentokone EI pudonnut.Boeing 737-800 joutui rankkaan sadekuuroon ja istui kiitotiehen vasta puolivälissä (kiitotie on vain 2270 m mittainen), joten märkä ja liian lyhyt edessä ollut baana vei koneen kentän aidan läpi ja kenttää ympäröivälle tielle. Kone ei haljennut, vaan katkesi siiven etureunan kohdalta.
Sähköauto pelastaa maailman?
Jutun otsikkona vielä "SÄHKÖAUTOSSA RIITTÄÄ VIRTAA" ja jutusta käy ilmi että "kulkee yhdellä latauksella 40-80km". En sanoisi, että "riittää virtaa", jos yhdellä latauskerralla selviää nippa nappa edestakaisesta työmatkasta.
Akkujen latauksella ja 35 litran bensiinitankillisella auto (Opel Ampera) kulkee yli 500 kilometriä.
Keskikulutus siis 7 L satasella ja siihen sähköt päälle? Huh, pitää oikein istahtaa, kun on niin vaikuttava suorituskyky.
Ja vielä yksi täysin epäolennainen kysymys teille kaikille sähköautoista vouhkaaville: mistä se sähkö tulee, joka sitä autoanne liikuttaa? Hiilivoimalastako? Se niistä päästöjen vähentämisestä.
Jutun otsikkona vielä "SÄHKÖAUTOSSA RIITTÄÄ VIRTAA" ja jutusta käy ilmi että "kulkee yhdellä latauksella 40-80km". En sanoisi, että "riittää virtaa", jos yhdellä latauskerralla selviää nippa nappa edestakaisesta työmatkasta.
Akkujen latauksella ja 35 litran bensiinitankillisella auto (Opel Ampera) kulkee yli 500 kilometriä.
Keskikulutus siis 7 L satasella ja siihen sähköt päälle? Huh, pitää oikein istahtaa, kun on niin vaikuttava suorituskyky.
Ja vielä yksi täysin epäolennainen kysymys teille kaikille sähköautoista vouhkaaville: mistä se sähkö tulee, joka sitä autoanne liikuttaa? Hiilivoimalastako? Se niistä päästöjen vähentämisestä.
Tätä mä ihmettelin monta kertaa ääneen Shanghain reissulla. Nyt kaikki siellä ovat vaihtaneet polkupyörän ja mahdollisen autonsa sähkömopoon, niin mistä se aivan käsittämätön sähkön määrä tulee? Onhan Kiinassa kyllä osattu padota kaikki mahdolliset joet, mutta kyllä sitä virtaa pusketaan langalle muullakin keinoin.küllküll kirjoitti:Ja vielä yksi täysin epäolennainen kysymys teille kaikille sähköautoista vouhkaaville: mistä se sähkö tulee, joka sitä autoanne liikuttaa? Hiilivoimalastako? Se niistä päästöjen vähentämisestä.
Kun puhutaan noin pienestä tankillisesta, täsmällinen jakaja on aika tärkeä tieto. Paljonko se yli 500 km on, onko se 505 vai 550 km? Ilmoitettu 6,5 l keskikulutus bensiinimoottorilla ajaettaessa ei ole ihmeellinen mutta ei myöskään kovinkaan korkea. Olennainen kohta on mielestäni"Tutkimuksen mukaan 80 prosenttia eurooppalaisista autoilijoista ajaa päivittäin alle 60 kilometriä, eli akkujen virta riittää usein päivittäisiin ajoihin." Suomalainen autoilija on jo tottunut ainakin talvisaikaan lyömään piuhaa kiinni illalla tolppaan. Itsellekin tuo 60 km riittäisi helposti normaaliin arkiajoon, joten normiarjessa löpöä kuluisi nollan litran verran.küllküll kirjoitti:Keskikulutus siis 7 L satasella ja siihen sähköt päälle? Huh, pitää oikein istahtaa, kun on niin vaikuttava suorituskyky.
Ja vielä yksi täysin epäolennainen kysymys teille kaikille sähköautoista vouhkaaville: mistä se sähkö tulee, joka sitä autoanne liikuttaa? Hiilivoimalastako? Se niistä päästöjen vähentämisestä.
Olet oikeassa, että sähkön lähde ei ole merkityksetön. Ydinvoimaa pitäisikin rakentaa lisää jos/kun sähköautot alkavat jossain vaiheessa yleistyä. Ei öljyn hinta tulevaisuudessa ainakaan halpene, mutta näiden autojen sarjojen kasvaessa ja hyötysuhteen kehittyessä sille voi olla todellinen vaihtoehto. 42000 euroa tavallisesta perheautosta ennen veroja ei ole tällä hetkellä vaihtoehto kuin rahakkaalle ekotiedostajalle.
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Oleellinen juttu tuossa on se, paljonko akun riittävyyden mietintä tuottaa päänvaivaa. Eli jos duunimatkan lisäksi pitää aina kelata läpi potentiaaliset muut menot ja asiakaskäynnit, niin sähköautosta tulee riesa. Jos duunissakin olisi tolppa, niin sitten nuo sähköautot olisivat vaihtoehto useimmille työmatkalaisille.Varis kirjoitti:Olennainen kohta on mielestäni"Tutkimuksen mukaan 80 prosenttia eurooppalaisista autoilijoista ajaa päivittäin alle 60 kilometriä, eli akkujen virta riittää usein päivittäisiin ajoihin." Suomalainen autoilija on jo tottunut ainakin talvisaikaan lyömään piuhaa kiinni illalla tolppaan.
Höö.. siis jos tuosta Amperasta nyt puhutaan, niin sen etuhan nimenomaan on se, että ei tarvitse miettiä. Jos tulee yllättävää menoa niin senkun ajaa bensalla. Jos normiajo on sen 60 km päivä, niin eipä siinä poikkeuspäivät kauheasti paina.sivustahuutaja kirjoitti:Oleellinen juttu tuossa on se, paljonko akun riittävyyden mietintä tuottaa päänvaivaa. Eli jos duunimatkan lisäksi pitää aina kelata läpi potentiaaliset muut menot ja asiakaskäynnit, niin sähköautosta tulee riesa. Jos duunissakin olisi tolppa, niin sitten nuo sähköautot olisivat vaihtoehto useimmille työmatkalaisille.Varis kirjoitti:Olennainen kohta on mielestäni"Tutkimuksen mukaan 80 prosenttia eurooppalaisista autoilijoista ajaa päivittäin alle 60 kilometriä, eli akkujen virta riittää usein päivittäisiin ajoihin." Suomalainen autoilija on jo tottunut ainakin talvisaikaan lyömään piuhaa kiinni illalla tolppaan.
Kuka näistä täysin mauttomista rasvapaskasooseista maksaisi yhtään mitään? Sekoitan vasemmalla kädellä minuutissa paremmat majot.