Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

huima kirjoitti:Teollinen ruuantuotanto ja kylmäketjut asettavat vaatimuksia ruuantuotannolle tavalla, jossa aina välillä se oikea maku hukkuu mukana. Kaikilla ei ole varaa käyttää ja mahdollisuutta saada tuoreita raaka-aineita - joten hifistelykin onkin sitten hyvätuloisten, omavaraisten tai omavaraisten alueiden lähellä asuvien oikeus ja harrastus.
Höpö höpö. Tuoreita raaka-aineita on nykyään aika hyvin tarjolla. Tietenkin vanhasta kauppahallista voi saada vielä parempaa kuin lähi-prismasta, mutta kyllä sielta prismastakin saa pöydän täyteen herkkuja.

Ensimmäinen askel kunnon ruokaan on einesten hylkääminen. Kevyttuotteet ja yliprosessoitu roska, kuten maustekastikkeet sun muut, kannattaa hylätä seuraavaksi. Ostatte kaupasta hyviä kananmunia, lyötte hetkeksi pannulle ja sitten suolan ja vastarouhitun mustapippurin kanssa kitusiin. Ei maksa, ei kestä ja on hyvää.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:Mä veikkaan, että makeisten ohella jotain paljon tärkeämpää on jäänyt välistä.
Varsinkin ko. tapauksessa olen tästä täysin samaa mieltä.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Elppis kirjoitti:Meidän 3veetä pidetään outona....
Hieman sama homma meillä. Poika ei ensimmäiseen kolmeen vuoteen syönyt karkkia tai juonut mehuja ollenkaan. Tarjottiin, ei halunnut. Nytkin syö todella valikoiden karkkia (fazerin sininen, geisha) ja juo mieluummin vettä tai maitoa kuin mehua. Limppareita ei juo vieläkään, koska ne on kirpeitä. Ekan hampurilaisensa söi kolmen ikävuoden jälkeen, kun ei kelvannut aiemmin. On kyllä muutenkin todella nirso, joten sekin voi auttaa asiaan, ettei "uskalla" maistaa karkkejakaan.

Monet luulevat, että on kielletty. Esimerkiksi mun mutsi yritti "salaa" tuputtaa karkkia, kun luuli, että olen kieltänyt :lol:. Ihan hyvä näin.
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

sivustahuutaja kirjoitti:Ei maksa, ei kestä ja on hyvää.
No mutta on yhteiskunnallisesti kestämätöntä, jos tässä pitäisi alkaa itse ruokaa laittamaan. Kaltevaa pintaa pitkin sitä kohta ollaan tekemässä itse omia mehuja ja sienestämässä, kun saman ajan voisi käyttää yhteiskunnallisesti tuottavamminkin.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

sivustahuutaja kirjoitti:Ostatte kaupasta hyviä kananmunia, lyötte hetkeksi pannulle ja sitten suolan ja vastarouhitun mustapippurin kanssa kitusiin. Ei maksa, ei kestä ja on hyvää.
Tätä tehdään meillä. Tosin yleensä "yliprosessoidun" valmisruisleivän päällä.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

huima kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Ei maksa, ei kestä ja on hyvää.
No mutta on yhteiskunnallisesti kestämätöntä, jos tässä pitäisi alkaa itse ruokaa laittamaan. Kaltevaa pintaa pitkin sitä kohta ollaan tekemässä itse omia mehuja ja sienestämässä, kun saman ajan voisi käyttää yhteiskunnallisesti tuottavamminkin.
Itse koodaan oman käyttöjärjestelmäni, koska kaupasta ei saa kunnollisia. Seuraava projekti on oman auton rakentaminen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

huima kirjoitti:No mutta on yhteiskunnallisesti kestämätöntä, jos tässä pitäisi alkaa itse ruokaa laittamaan.
Voihan sitä syödä ravintolassa? Käsittääkseni tuo on ainoa yleisesti tunnettu tapa saada ei-einesruokaa valmistettuna. Ruokaa laittava vaimo tietenkin ratkaisisi kaikki ongelmat, mutta taitavat olla harvinaisempia kuin ravintolat.
NuoriDaavid kirjoitti:Seuraava projekti on oman auton rakentaminen.
Olen jo silmäillyt yhtä malmivarantoa, josta saisi pienellä duunilla autoon sopivaa suurlujuusterästä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

sivustahuutaja kirjoitti: Ruokaa laittava vaimo tietenkin ratkaisisi kaikki ongelmat, mutta taitavat olla harvinaisempia kuin ravintolat.
:yo:

Vaan ei kelpaa, täytyy varmaan mennä Atrialle töihin.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

NuoriDaavid kirjoitti:Itse koodaan oman käyttöjärjestelmäni, koska kaupasta ei saa kunnollisia.
Etkä koodaa.

Oman käyttöjärjestelmän ohjelmoiminen tuottaa harvemmille merkittävää lisäarvoa, toisinkuin ruokaan panostaminen.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Vesper kirjoitti:Vaan ei kelpaa, täytyy varmaan mennä Atrialle töihin.
Eiks siellä pidä olla äiti?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

huima kirjoitti:Oman käyttöjärjestelmän ohjelmoiminen tuottaa harvemmille merkittävää lisäarvoa, toisinkuin ruokaan panostaminen.
'Ruokaan panostamista' mystifioidaan aivan turhaan ja tuota yritin alleviivata kananmuna-esimerkilläni. Ei ruokaan tarvitse 'panostaa', riittää kun päättää ettei syö paskaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

huima kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Vaan ei kelpaa, täytyy varmaan mennä Atrialle töihin.
Eiks siellä pidä olla äiti?
V*ttu.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

sivustahuutaja kirjoitti:'Ruokaan panostamista' mystifioidaan aivan turhaan ja tuota yritin alleviivata kananmuna-esimerkilläni. Ei ruokaan tarvitse 'panostaa', riittää kun päättää ettei syö paskaa.
No ei tarvitsekaan, mutta voi - ja siitä voi saada itselleen hyviä juttuja irti.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

huima kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:'Ruokaan panostamista' mystifioidaan aivan turhaan ja tuota yritin alleviivata kananmuna-esimerkilläni. Ei ruokaan tarvitse 'panostaa', riittää kun päättää ettei syö paskaa.
No ei tarvitsekaan, mutta voi - ja siitä voi saada itselleen hyviä juttuja irti.
Tietenkin hifisteleminen on kivaa, mutta ne tavikset pärjäisivät ihan vaan jauhelihaa paistamalla.
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

huima kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Vaan ei kelpaa, täytyy varmaan mennä Atrialle töihin.
Eiks siellä pidä olla äiti?
Se on Saarioisella se. Atrialla saa olla tavallisetkin kuolevaiset :P
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vesper kirjoitti:Mika Myllylä on kuollut

Ei yllätä.
Ei vittu... Ensin ollaan urheilusankareita, sitten vedetään viinaa ja karkotetaan perhe. Lopuksi kiikkuun. Tämäkö on sitä suomalaista sisua? Heti annetaan periksi kun hommat kusee? Saisi joku mitalisti mennä töihin ja maksaa veroja.

Aika ankeetahan toi mikan pyristely oli.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
huima kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:'Ruokaan panostamista' mystifioidaan aivan turhaan ja tuota yritin alleviivata kananmuna-esimerkilläni. Ei ruokaan tarvitse 'panostaa', riittää kun päättää ettei syö paskaa.
No ei tarvitsekaan, mutta voi - ja siitä voi saada itselleen hyviä juttuja irti.
Tietenkin hifisteleminen on kivaa, mutta ne tavikset pärjäisivät ihan vaan jauhelihaa paistamalla.
Tietysti onhan se niin, että eihän se ruokaan panostaminen sen tyhmempi harrastus ole kuin moni muukaan. Esim. minä mopoilen kauniilla säällä töihin ihan vaan omaksi huvikseni. En kuitenkaan yritä rationalisoida sitä.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

sivustahuutaja kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mika Myllylä on kuollut

Ei yllätä.
Ei vittu... Ensin ollaan urheilusankareita, sitten vedetään viinaa ja karkotetaan perhe. Lopuksi kiikkuun. Tämäkö on sitä suomalaista sisua? Heti annetaan periksi kun hommat kusee? Saisi joku mitalisti mennä töihin ja maksaa veroja.

Aika ankeetahan toi mikan pyristely oli.
Niin, siitä on se kuuluisa talvisodan henki aika kaukana, kun selkärangan saa suoraksi vain narulla.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ottaa jo etukäteen päähän lähipäivien Mika Myllylä -liitteet lehdissä.
Avatar
Varis
Elämätön Kitisijä
Viestit: 300
Liittynyt: 20.01.2011 0:51

Viesti Kirjoittaja Varis »

NuoriDaavid kirjoitti:Ottaa jo etukäteen päähän lähipäivien Mika Myllylä -liitteet lehdissä.
Taas tuli yhdestä juoposta dopingia käyttäneestä vaimon pahoinpitelijästä kertaheitolla kirkasotsainen Sankari.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

NuoriDaavid kirjoitti:Nyt on vain niin hyvin, että ehditään kitistä joka asiasta.
http://whitewhine.com/
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Lolita kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Nyt on vain niin hyvin, että ehditään kitistä joka asiasta.
http://whitewhine.com/
:)
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Elppis kirjoitti: Ei ole koskaan tuputettu mutta ei ole kielletykään makeiden syöntiä.
Mun siskon poikasen kanssa on sama juttu. Tytteli on sitten enemmän makean perään, muttei saa aina kun kinuaa (mikä on mielestäni hyvä asia - ei karkkia tarvi joka päivä vetää ja lapsenkin on se hyvä oppia).
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Varis kirjoitti:Taas tuli yhdestä juoposta dopingia käyttäneestä vaimon pahoinpitelijästä kertaheitolla kirkasotsainen Sankari.
Amen.
Vastaa Viestiin