Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Joo-o. Voi olla. Säälittävä tapaus.

Ps. Kuinkahan monta vastaavaa tapausta Kanervalla on? Kun nyt otetaan huomioon, että julkisuuteen on tullut n 10 tapausta...
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:^Joo-o. Voi olla. Säälittävä tapaus.
Ja sairas. Myrkyllinen itselleen.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^Joo-o. Voi olla. Säälittävä tapaus.
Ja sairas. Myrkyllinen itselleen.
Joo. Eihän kukaan tervejärkinen noin toimi. Tämä ei ole sarkasmia.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ruotsissa ollaan siirtymässä yhteen persoonapronominiin! Suomen kielessä asia on tajuttu jo kauan sitten käyttämällä pelkkää hän-sanaa, ruotsinkielessä pyritään samaan käyttämällä englantilaista lainasanaa hen!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

HY pyytää talonvaltaajia poistumaan:

http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseu ... oistumaan/

Aika pienimuotoistahan tämä meininki tietysti on tässä suomalaisessa metropolissa, kun yhdestä talonvaltauksesta riittää juttua.

Ceterum censeo: pamppua hipeille!!11
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kyllä tuo vähän ikävä on. Lähinnä sen takia, että näyttää myös hirtetyltä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Niba kirjoitti:Ruotsissa ollaan siirtymässä yhteen persoonapronominiin! Suomen kielessä asia on tajuttu jo kauan sitten käyttämällä pelkkää hän-sanaa
Mitä se oikein selittää!? Ei täällä ole mitään persoonia. Eläimet, esineet ja ihmiset ovat ihan samalla viivalla.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Maggilla®mixllä parisuhde kestämään? Lisäaineetko syynä? ;)
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

NuoriDaavid kirjoitti:
Kyllä tuo vähän ikävä on. Lähinnä sen takia, että näyttää myös hirtetyltä.
Olisko myös raiskattu? Kolmoisrikos malliin ä'lä Jyrvilehto? :shock: :twisted:
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

sivustahuutaja kirjoitti:
Niba kirjoitti:Ruotsissa ollaan siirtymässä yhteen persoonapronominiin! Suomen kielessä asia on tajuttu jo kauan sitten käyttämällä pelkkää hän-sanaa
Mitä se oikein selittää!? Ei täällä ole mitään persoonia. Eläimet, esineet ja ihmiset ovat ihan samalla viivalla.
Näin piti sanomani..
Suomessa on vain yksi nominatiivin yksikön kolmas persoonamuoto hän, viimeinkin sukupuolineutraalimuoto saavutetaan germaanisessa kielessä!
:beer:
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NuoriDaavid kirjoitti:HY pyytää talonvaltaajia poistumaan:

http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseu ... oistumaan/

Aika pienimuotoistahan tämä meininki tietysti on tässä suomalaisessa metropolissa, kun yhdestä talonvaltauksesta riittää juttua.

Ceterum censeo: pamppua hipeille!!11
Mä olen tässä ketjussa "Riippumaton tarkkailija"

http://takku.net/article.php/20110621221711629

Tulkaa mukaan kiusaamaan takkutukkia! EI vaadi rekisteröitymistä.
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Ai sulla on oikeasti iso perse? Ja lääkäriin asti piti mennä asiaa toteamaan?

http://www.iltasanomat.fi/viihde/kim-ka ... 45420.html
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Ei noi takkulaiset näytä provoontuvan
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

^ Tekis melkein mieli houkutella "takkutukat" tänne davea kiusaamaan :P Punaviherpiipertäjä Kalliosta vs SUV-ökyporvari Espoosta. ePopcornin myynti kaksinkertaistuisi hetkessä ja Aasi saisi kaataa saavista jäävettä kitinä-servun jäähdyttämiseksi piuhojen hohtaessa punaisena.

Tämä palstavierailu ja -vastavierailuhan on oikeastaan ns. ystävyyskaupunki-toimintaa. Demivillessä on käyty jo vierailulla ja vastavisiittikin toteutui kiitettävän nopeasti.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

^Anna palaa. Ideahan on loistava.

Avaa vaan valmiiksi muutama sopivasti freimattu ketju, jotta keskustelut lähtevät käyntiin oikealla jalalla.
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

^ Mä olen ehkä väärä henkilö, koska tunnen jonkinlaista kieroa sympatiaa valtaajia kohtaan. Raitahousuisessa nuoruudessani heiluin aktivistiporukoiden liepeillä, muistaakseni olen joskus bunkannutkin Oranssin "kansallistamassa" asumuksessa. Ihan varauksetta ei valtaajien touhu kuitenkaan vakuuttanut.

Oli muuten naurussa pitelemistä seuraavana aamuna, syksykylmiä jo elettiin. Vaati pitkän aikaa ja useamman laatikon stidejä, että nuoret intomielet saivat raavittua hellaan tulen kahvinkeittoa varten kylmässä keittiössä. Sitten vapaustaistelijoiden seuraava aalto lampsii keittiöön - puulämmitteisessä talossa ovet jätetään tietysti auki, jotta se vähäkin lämpö karkaa. Naamat nyrpeänä, kun aamupala ei ollutkaan valmiina pöydässä, kuten kapitalistiriistäjä-äidin kattamana kotona. Hasta la victoria siempre!
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

küllküll kirjoitti:^ Mä olen ehkä väärä henkilö, koska tunnen jonkinlaista kieroa sympatiaa valtaajia kohtaan. Raitahousuisessa nuoruudessani heiluin aktivistiporukoiden liepeillä, muistaakseni olen joskus bunkannutkin Oranssin "kansallistamassa" asumuksessa.
Oranssi nyt on muutenkin oikeasti merkittävä järjestö, tekevät hyvää työtä ostamalla vanhoja puutaloja ja remppaamalla ne asuinkäyttöön ihmisille joilla ei muuten olisi mitenkään varaa maksaa jostain vallilan puutalo-asunnosta vuokraa. Ruohonjuuri tason duunia riistovuokria vastaan.

Arvostan suuresti heidän toimintaansa, enkä soisi assosioivan heitä vapaa liikkuvuus yms jengeihin huonon PR:n nimissä..
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

küllküll kirjoitti:^ Mä olen ehkä väärä henkilö, koska tunnen jonkinlaista kieroa sympatiaa valtaajia kohtaan.
Multa ei, yllättäen, heru sympatiaa, eikä ole koskaan herunut, vaikka olen itse venyttänyt vuosia opintoja, eikä töihinkään oikein ehtinyt, kun oli parempaa tekemistä. Itse kuitenkin järjestin rahoituksen ja elin sen mukaan mitä rahaa oli.

Pistäisivät yhdistyksen pystyyn ja keräisivät pohjakassaa, hankkisivat tarvitsemansa tilat ja rahoittaisivat toiminnan tiloja vuokraamalla tai keräyksillä. Rekisteröity yhdistys voisi vielä hakea avustuksia kaupungilta tai valtiolta ihan normaaleja kanavia pitkin, joten yhteiskuntakin saattaisi tulla mukaan, kunhan vaan toimittaisiin yhteisesti sovittujen sääntöjen mukaisesti. Taitaa vaan olla liikaa vaadittu näiltä ressukoilta.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Haemaeraemies kirjoitti:Ruohonjuuri tason duunia riistovuokria vastaan.
Hyvä jos näin. Tästä kertomastani esimerkistä vaan jäi monta astetta heppoisempi kuva toiminnasta.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Itse asiassa mäkin olen nukkunut yhden yön vallatussa vanhassa purkua odottavassa huvilassa, kun jotenkin sinne eksyin baarista tullessani (ja en skorettanut :evil: ).

Sieltä patjalta suoraan suihkunraikkaana, piilarit päässä nukutun yön jälkeen lääkiksen ryhmäopetukseen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Niinistö on seuraava presidentti, jollei jotain hyvin yllättävää tapahdu:

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/N ... 5267247849
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseu ... karikosta/

Miksi hitossa 800:n euron vuokran alennuksen takia mies menee tekemään tällaista? Onhan se toki rahaa, mutta olisihan sen nyt pitänyt tajuta, että kakka osuu tuulettimeen ennen pitkään.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseu ... karikosta/

Miksi hitossa 800:n euron vuokran alennuksen takia mies menee tekemään tällaista? Onhan se toki rahaa, mutta olisihan sen nyt pitänyt tajuta, että kakka osuu tuulettimeen ennen pitkään.
12 x 800 x 16 = 153 000 €

Tuohon sitten päälle 10v työsuhde 90-luvulla, joka on aivan hyvin saattanut olla vastapalvelus Peltomäen toimista kaupunginvaltuuston puheenjohtajana -88-92, joka oli rakennusalalla kuumaa aikaa.

Eli hyödyt ovat voineet olla yhteensä satoja tuhansia senkin jälkeen kun 10v normipalkka otetaan laskuista pois.
Vastaa Viestiin