Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Mida
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja Mida »

Missa maa raadan? Ma oon ihan helkkarin laiska ihminen. Niin laiska, etta se tekee ongelmia.

Mut ma inhoon vahdata koska vaipat loppuu hyllysta ja tarttis muistaa ostaa lisaa.

Aina ku vaan pesee ku likavaippakippa on taynna ni ei ne puhtaat vaipat lopu.

Mulle vaipanvaihdot on ihan rutiinia. Kastelen kourallisen ratteja lampimalla vedella, pyyhkasen niilla kakat pojan pepusta lattialla istuen ko en viitti joka kakasta pesta lavuaarissa, ku tarttis jatka sinne kantaa. Helpolla kasiliikkeella pissavaipat ja peppuratit vaippakippaan. Kakkavaipan kayn kippaamassa ponttoon ja sit laitan samaan vaippakippaan. Sopivasti vien jonkun vessakaynnin yhteydessa. Vaippakoneellinen pesuun kerran paivassa. Kippa koneelle, sisalto koneeseen, pesuaine ja ohjelma ja naps. Sen lisaks 1-2 koneellista vaatepyykkia per paiva ja ne on rasittavampia ku laitan ne narulle ja toinen teline on ylakerrassa ja pikkujatka tarttee laittaa kantoliinassa selkaan ripustuksen ajaks tai kayda sillon ku se nukkuu tai vieda pyykit illalla. Mut puhdas vaippapyykki se vaan koneesta koriin, korista pari metria kuivurille, nappaan taskuvaipat narulle vietaviks ja kuivuri kuivaa muut ratit ja lumput (tosin ny koitetaa vahentaa). Ei tartte lajitella koneen ja kuivurin valilla muuta ku taskuvaipat pois ja se on helppo ja nopee homma. Tykkaan talvella laittaa kuivurin paalle, ku se lammittaa ja tykkaan siita miten se puhaltelee eukalyptuksen tuoksua. Kuivina heittelen hyllyyn koriin osat irrallaan ja sit ku kootut vaipat alkaa loppua, ni kokoan uudet. Sen voi ihan lepposasti tehda lasten kanssa. Ne saa siita jotain tekemista eika oo nyppimassa maalia irti ikkunalaudasta tai syomassa nurkassa johtoja. No esikoinen ei ny enaa, mut nuoremmal on harrastuksia juu. Musta on kivaa kasata vaippoja. Ne on niin hyvan nakosia valmiina korissaan rinnakkain ja sit taas tietaa etta pari paivaa paasee niitten suhteen lunkisti. Ei ole montaa minuuttia ku kaytan paivassa vaipparuljanssin pyoritykseen. Ei yhen muksun kans. Kaks vaippaikasta alko vaha kyl risoo valil.

Ma oon kyl paassy kokeilee tayskertistelyaki. Ja kylla mieluummin kestoilen. Jatkuvasti sai ol ravaamas vaipparoskapusseja roskikseen. Taalla meilla olis viela niin huonosti asiat, et roskat kerataan kerran viikossa ja ne viedaan ulos vasta keraysaamuna tien varteen. Siihen asti ne haisee sisalla. Ja pahalta haiseekin.

Mulla on menny ohi jo se angsti siita ku muut ei kestoile. Mitas maa sille voin. Korkeintas voin kertoa miten maa itte koen tan homman vaivattomuuden ja mikska maa tammosta hommaa viittin teha jne. mut muut sitte paattaa asiasta niin ku ne itte parhaaks nakee. Vaikka sitte kiinassa sikasaasteiltais, niin en ma sille paljoa kykene tekemaan. Ma yritan panostaa siihen, mita ma voin tehda ja silla siisti. Hyoty se on pienikin hyoty. Ja saastyypahan rahaa jarkevampaan kuin kaatopaikalle paskalla siveltyna laahaamiseen. Ja hyva oli, etta tuli tormattya taalla tuohon selvitykseen. Siita sai taas hyvan muistutuksen siihen, etta pyykkaystapoja kannattais miettia viela. Nyt jo kuopuksen vaatteet tuossa odottaa huomistakin. Esikoinen oli sotkenu omansa.

Ei sen tartte valttamatta olla raatamista. Toimivat rutiinit ja toimivat vaipat auttavat kuten myos asenne. Toki rajansa kaikessa, mutta naa voivat auttaa paljonkin.

Viela ku sais tiskeista pois raatamisen maun. Ja meilla on sentaan tiskikone.
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Jokohan nämä paskajutut saisivat riittää?
Paras päivä ikinä.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Riemumieli kirjoitti:Jokohan nämä paskajutut saisivat riittää?
Miksi? Mistä sitä sitten puhuisi?
Riemumieli
Kitisijä

Rouva Pupu kirjoitti:Miksi? Mistä sitä sitten puhuisi?
No flunssakausi lähestyy, joten vaikkapa siitä. Kuumetta, räkää, visvaa, itkua, huutoa ja parkua.
Paras päivä ikinä.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Eikös kakasta puhuminen ole pikkulapsen vanhemmuuden syvin olemus?
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Toivottavasti ei, tai minun täytyy alkaa epäillä vanhemmuuttani.
Riemumieli
Kitisijä

Omalta kohdalta ajankohtaista olisi pottaopetuksesta jutskaaminen. Hyvää on se, että lapsi on kohta yökuiva ja rahaa säästyy, huonoa se, että potassa lilluvat virtsa ja sonta tuottavat oksureaktioita varsinkin kun kaveri istuu olohuoneessa ja syöt samaan aikaan vaikka HK:n Sinistä.
Paras päivä ikinä.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Kakkavaippojen filosofia piilee siinä, että niistä tietää lapsensa elimistön toimivan kunnolla. Niistä tietää, jos lapsensa elimistössä on jotain vialla. Kakassa piilee totuus (ainakin useimmiten).
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Rouva Pupu kirjoitti:Kakkavaippojen filosofia piilee siinä, että niistä tietää lapsensa elimistön toimivan kunnolla. Niistä tietää, jos lapsensa elimistössä on jotain vialla. Kakassa piilee totuus (ainakin useimmiten).
Olisko kyse siitäkin, että kun parin kuukauden ikäisen kanssa ei kauheasti pysty keskustelemaan esimerkiksi Hegelin moraalifilosofiasta, on vauvan kakka lapsen ja vanhemman välinen kommunikaatiokanava.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Ei juurikaan enää tartte jutella kakasta kun heitettiin kerralla vaipat pois heinäkuun alussa :]
Varauduin (sensomotoristen häiriöiden takia) todella työlääseen vaipattomuuden opetteluun, mutta se alkoikin sujua samantien kuin vanhalta tekijältä. Saldo: nolla vahinkoa.

Voiko se olla niin helppoa?
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Suvinen kirjoitti:Pertin taustaräkyttämistä nyt ei kannattane huolestua, mutta mukavampi se toki on kaksin osallistua näihin sotiin, varsinkin kun jos tukena on Dave, jota ilman Pertti kyllä lytätään ketjussa kuin ketjussa.
Hieno homma ettet mennyt henkilökohtaisuuksiin. Se tästä olisikin vielä puuttunut.
Came here for school, graduated to the high life
Vaola
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vaola »

bliss kirjoitti:Voiko se olla niin helppoa?
Voi. Tytöt eivät aikoinaan millään halunneet luopua vaipoista, mutta sitten kun luovuttiin päiväsaikaan, niin vahinkoja tuli noin muutama yhteensä. Hyvin pian tämän jälkeen ilmoittivat, etteivät enää käytä vaippoja öisinkään. Taisi sattua yksi vahinko kummallekin ja siinä se sit oli.

(Toki noita satunnaisia vahinkoja on ollut toisinaan, esim. kipeinä pienet helposti pissii sänkyyn kun juotavaa on tyrkytetty paljon jne.)
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
exPertti
Kitisijä

Suvinen kirjoitti:Jos tiskiin laitetaan yhden lapsen kertakäyttövaipat eli tonni kusta, paskaa ja muovia ja siihen viereen yhden lapsen kestovaipat eli kasa nuhjaantuneita puuvillarättejä niin kai tuon nyt hölmömpikin tajuaa, kumpi aiheuttaa enemmän kuormitusta kaatopaikalla.
Toinen kuormittaa enemmän toisaalla, toinen enemmän toisaalla. Sitten siihen päälle vielä henkilökohtainen vaivannäkö ja avot.

Olet kyllä loistava esimerkki siitä, miksi iso osa parisuhteista päättyy eroon ensimmäisenä vuotena lapsen saannin jälkeen (nyt kun henkilökohtaisuuksiin asti ollaan ilmeisesti teitittelynlopetustyylillä päästy). Palstakirjoittelut ovat muuttuneet 180 astetta viime aikoina.

Sano nyt vielä, että miehet ovat sikoja ja vittu kun en tunne itseäni kehossani mukavaksi.
Vaola
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Riemumieli kirjoitti:...huonoa se, että potassa lilluvat virtsa ja sonta tuottavat oksureaktioita varsinkin kun kaveri istuu olohuoneessa ja syöt samaan aikaan vaikka HK:n Sinistä.
Siis roudaatteko te oikeasti sen potan olkkariin..? :shock:

Mä en ymmärrä tuota. Siis mun mielestä vaan vessajutut kuuluu vessaan. Se on se paikka missä kustaan ja paskotaan, eikä mikään olkkari. Ymmärrän toki että pieni malttaa istua paremmin potalla, jos se vaikka katsoo sitä telkkaria siinä, mutta mä sitten istuin seurana siellä vessassa mieluummin. Ja siinä oppivat (tai siis näin uskon) tytötkin aikanaan että kannattaa hoitaa ne tarpeet nopeasti, niin sitten pääsee taas leikkeihin jne.

Ja pienennysrengas vessanpyttyyn ja koroketuoli vaan mahdollisimman pian, niin säästyy niiltä pissapottien pesuilta.

Tosin teidän pienokainen taitaa olla vielä sen verran pieni, että tarvitsee ihan sen potan ja aika paljon enemmän tukea asiassa?
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Suvinen kirjoitti:Ei helvetti äijät; menkää nyt jonnekin muualle jauhamaan paskaa asioista joista oikeasti tiedätte jotain.
Ruah!! :D Siitäs saitte ukot! RÄYH!

Tämä palsta alkaa saada taas hiukan absurdeja piirteitä. Mulla on varmaan omituinen huumorintaju kun tietyt jutut saa naureskelemaan itsekseen; esim. nyt se, että Urpiaisen käskettiin juuri jossain toisessa ketjussa mennä pesemään kestovaippojaan, eikä hän käsittääkseni ole millään muotoa osallistunut tähän keskusteluun, lieneekö edes koko mammailu-ketjua avannut.
exPertti
Kitisijä

Suvinen kirjoitti:Hei; itse lähdit tänne taas leikkimään alentuvaa ilman syytä niin kestä sitten jos mennään henkilökohtaisuuksiin.

Tottakai molemmat kuormittaa, eikö kaikki teolliset tuotteet maailmassa kuormita? Tietysti jos haluaa lukea vaivannäön suurimmaksi tekijäksi niin hyvä. Mukavuudenhalu versus tulevaisuus, jonka haluat jättää lapsillesi?

Täytynee kertoa miehelle, että suhteemme on ilmeisesti päättymässä eroon mahdottoman käytökseni vuoksi. Ehkä hän tekee niinkuin miehen kuuluu tehdä, ja antaa minulle raippaa.

Ääliö.
Tuo ihan viimeinen sana kävi mielessä itselläkin, tosin ei itsestäni. Kukapa sitä omia vikojaan näkisi.

Tätä muuten tarkoitin vastineessani. "Alentuvaa" ynnä muita sivumerkityksiä on tosi helppo löytää tietyissä sinänsä täysin ymmärrettävissä mielentiloissa. Itselleni tämä on vain jatkoa mainitsemalleni maitopurkkien pesukeskustelulle.

Jos oikein egologisia oltaisiin niin eikun penska vaan paskalle takapihalle. Kyllä se siitä maatuu joskus.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

*avaa raffelpussin*
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Kun tämä nyt on niin itsestään selvää humpuukia tämä kestovaippahömpötys, niin voitko Pertti perustella samalla miksi sitten astioissa ja vaatteissa taas kestomateriaalit ovat selviö?

Takapihalle ei muuten voi mennä paskalle jos ei vielä osaa kävellä eikä kykkiä ja päästelee alleen milloin sattuu. Itse olen kyllä ajatellut alkaa poikasta asetella lavuaareille ja pöntöille aina ja heti kuin se suinkin vain on mahdollista.
exPertti
Kitisijä

Zeb kirjoitti:Kun tämä nyt on niin itsestään selvää humpuukia tämä kestovaippahömpötys, niin voitko Pertti perustella samalla miksi sitten astioissa ja vaatteissa taas kestomateriaalit ovat selviö?

Takapihalle ei muuten voi mennä paskalle jos ei vielä osaa kävellä eikä kykkiä ja päästelee alleen milloin sattuu. Itse olen kyllä ajatellut alkaa poikasta asetella lavuaareille ja pöntöille aina ja heti kuin se suinkin vain on mahdollista.
Ei se täyttä humpuukia ole ja jos joku tosiaan jaksaa vaippojansa pestä se hänelle suotakoon. Tartuin vaan siihen näennäisekologisuuteen, asiaan jota tapaa hyvin monessa kohtaa nyky-yhteiskunnassa.

Itse astiapuolelle en osaa sanoa. Itse tykkään mieluummin syödä posliinilta, paperiastiathan olisivat kyllä siinä mielessä helppoja, että pahvin voisi polttaa energiaksi ihan laillisestikin. Pitäisikö perustaa kertakäyttöastiayhdistys? Jos vaikka väittäisimme perhanan kestoastiaihmisten tuhoavan luontoa? :)

Ei tietenkään voi mennä. Miten olisi sadeveden kerääminen ja lämmittäminen auringolla, sitten pyllynhuuhtelu puutarhaan siitä saadulla vedellä?
Riemumieli
Kitisijä

Vaola kirjoitti:Siis roudaatteko te oikeasti sen potan olkkariin..? :shock:
Tosin teidän pienokainen taitaa olla vielä sen verran pieni, että tarvitsee ihan sen potan ja aika paljon enemmän tukea asiassa?
Olet oikeassa siinä, että vessa-asiat kannattaisi hoitaa vessassa. Poika on 2,25-vuotias, tiedä sitten, onko se paljon vai vähän.
Paras päivä ikinä.
Hyeena

Viesti Kirjoittaja Hyeena »

Suvinen kirjoitti:Siis ei hyvää päivää.. Mikä ihme teitä änkyröitä oikein vaivaa?! Mitä helvetin järkeä on tulla itkemään mammailupalstalle omia ennakkoluulojaan ja luutuneita käsityksiään? Voiko oikeasti olla niin, että vuonna 2009 joku ihan oikeasti kuvittelee, että kestovaippailu olisi jotain marginaalihippien hommaa ja, mikä typerintä, ekologisesti täysin hyödytöntä? Suunnilleen sama kuin väittäisi maapallon olevan litteä tai että tupakoinnila ei ole haittavaikutuksia. Kas kun ette vielä väitä, että korvike on parempaa kuin rintamaito, lasten kuuluu antaa huutaa että keuhkot vahvistuu ja homopariskunnat kasvattaa lapsista homoja. Jos tiskiin laitetaan yhden lapsen kertakäyttövaipat eli tonni kusta, paskaa ja muovia ja siihen viereen yhden lapsen kestovaipat eli kasa nuhjaantuneita puuvillarättejä niin kai tuon nyt hölmömpikin tajuaa, kumpi aiheuttaa enemmän kuormitusta kaatopaikalla.
Kun en asiasta tarkemmin tiedä, haluaisin kuitenkin kiinnittää oman huomiosi siihen, että ilmiötä on mitä ilmeisimmin tutkittu, eivätkä kaikki tulokset kuitenkaan mitenkään yksioikoisesti tue näkemystä, että kestovaippa on ekologisempi vaihtoehto. Kuormitus kaatopaikalla on yksi tekijä, kuormitus sähkönkulutuksen yms. kautta on yksi tekijä ja kuormitus vesistölle kolmas. Ekologiselta näkökantilta eri osa-alueita voi arvottaa ja ehkä laskeakin eri tavoilla.

Minusta ei ole mitenkään automaattisesti "hölmölle selvää", että valtavina sarjoina valmistettava kertavaippa on ekologiselta kokonaisjäljeltään suurempi kuin kestovaippa, jota pestään usein pienissä erissä. Suurten sarjojen valmistusprosessi on yleensä melkoisen optimoitu. Toki kuljetus- ja varastointikustannukset yms. seikat tuovat oman rikkansa rokkaan. Tuollaisen "nämä ovat ekologisia, piste ja pim, hölmö jäärä" -kanna esittäminen on ihan yhtä jäärää kuin sen väittäminen, että kestovaipat eivät ole ekologisempia vaan viherhippien höpöhöttöä.

Vuonna 2009 merkittävä määrä ihmisiä kuvittelee yhtä sun toista. Jonkin vaihtoehtoisen tuoteparin ekologisen jalanjäljen kokonaismittaaminen on tavattoman vaikeaa, ja minusta on varsin arveluttavaa julistaa jokin asia vihreäksi ilman tietoa asiasta. Maalaisjärki ei aina ole oikeassa. Biopolttoaineet ovat hyvä esimerkki kuvitteellisesta ekologisuudesta. Jos sinulla on jostain selkeä tutkimustulos vaippojen ekologisuudesta, olisi hedelmällisempää vain jakaa se tieto eikä vimmastua niille joiden luulo on väärä.
Viimeksi muokannut Hyeena, 26.08.2009 14:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
exPertti
Kitisijä

Suvinen kirjoitti:Jos vastineellasi oli joku pointti, niin missasin sen täysin. Luulin että tässä puhuttiin kestovaipoista eikä parisuhteista. Mainitsemaasi maitopurkkien pesukestustelua en ole lukenut.

Ekologinen voi olla jokainen omalla tavallaan, ilman että tarvitsee mennä äärimmäisyyksiin. Juuri tämä viimeisin kommenttisi on malliesimerkki tuosta alentuvaisuudesta. Tunget mututuntuma-mielipiteitäsi joka ikiseen keskusteluun, missä vain mainitaankin jotain kierrätyksestä, ekologiasta, politiikasta, ihan mistä vaan missä pääset möläyttämään jotain edellämainitun kaltaista. Asiallisista perusteluista ei yleensä kirjoituksissasi näy jälkeäkään. Sitten kun joku (minä) kypsyy typerään aivopieruiluusi ja ärähtää, alat itkemään että mennään henkilökohtaisuuksiin. Mitä muutakaan voi tehdä, jos keskusteluun vähän väliä heittää väliin kommenttia joku, jolla ei oikeasti ole mitään sanottavaa? Dave sentään perustelee, joten häntä on helppo peesata. Rakenna oma agenda ja opettele väittelemään, niin kanssasi jaksaisi keskustellakin.

Ääliö- kommentin asiattomuuden myönnän omaksi virheekseni ja ainoaksi, joka kirjoituksessani oli jonkin "ymmärrettävän mielentilan" tulosta, tässä tapauksessa turhauttavan vitutuksen.
Jotkut taannoin kertoivat into piukalla pesevänsä ja kierrättävänsä maitopurkkeja pelastaakseen maailman. Jotenkin Ylermin ja Lilon nimimerkit yhdistän ainakin tähän. Tässä oli kyseessä minusta ihan sama homma.

Sinällään ihan sallittavasta toiminnasta koetetaan tehdä jotenkin erityisen elitististä ja muita halveksivaa kertomalla mututuntumalla miten TE kuormitatte luontoa ja ME säästämme sitä.

Periaatteessa jo koulutusvalintani aikoinaan ovat kyllä antaneet minulle edes jonkinlaisia eväitä arvioida tätä edellisessä kappaleessa olevaa väitettä ja hieman sapettavat nämä ilman alahuulta annetut julkilausumat.

Mitä parisuhteeseen tulee niin se ei ollut muussa mielessä olennaista tässä kuin siinä, että _minä_ huomaan sinussa suuren muutoksen (kun en ihmisenä tunne niin) palstakirjoittajana.

Ja edelleen minun mielestäni sinä voit perustella tätä harrastustasi vaikka millä, mutta älä perustele sitä ekologisuudella. Joka lapsesta tulee saman verran paskaa, kysymys on enemmänkin siitä onko sen paskan parempi olla kaatopaikalla vai vesistöissä. Itse jätemäärä on kertakäyttövaipoissa isompi, kysymys kuuluukin onko se ekologisesti pienempi paha kuin kuormituksen lisääntyminen vesistöissä ja lisääntynyt sähkönkulutus.

Mikään ei koskaan ole mustavalkoista. Ehkä minua kiusaa tässä koko asiassa se, kun minua on tässä haukuttu metsien mieheksi, ääliöksi, edistyksen vastustajaksi, äh en jaksa enempää tutkia. Ja tietty se, että minä mulkku käytän lapselleni kertakäyttövaippoja.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Zeb kirjoitti:Mulla on varmaan omituinen huumorintaju kun tietyt jutut saa naureskelemaan itsekseen; esim. nyt se, että Urpiaisen käskettiin juuri jossain toisessa ketjussa mennä pesemään kestovaippojaan, eikä hän käsittääkseni ole millään muotoa osallistunut tähän keskusteluun, lieneekö edes koko mammailu-ketjua avannut.
No tokihan minä nyt mammailu-ketjua luen ahkerasti ja säännöllisesti. Ei se toki kuitenkaan mitenkään vähennä kestovaippailu- ja puunhalaamiskommenttien absurdiutta, molemmat kun ovat aktiviteettja, jotka koen aika vieraiksi, suorastaan kokeilemattomiksi (sekä menneessä aikamuodossa, preesenssissä että futuurissa). Tosin itsekin lohkaisulle naureskelin - aika harvinaista Pertsukan juttujen kohdalla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
exPertti
Kitisijä

urpiainen kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Mulla on varmaan omituinen huumorintaju kun tietyt jutut saa naureskelemaan itsekseen; esim. nyt se, että Urpiaisen käskettiin juuri jossain toisessa ketjussa mennä pesemään kestovaippojaan, eikä hän käsittääkseni ole millään muotoa osallistunut tähän keskusteluun, lieneekö edes koko mammailu-ketjua avannut.
No tokihan minä nyt mammailu-ketjua luen ahkerasti ja säännöllisesti. Ei se toki kuitenkaan mitenkään vähennä kestovaippailu- ja puunhalaamiskommenttien absurdiutta, molemmat kun ovat aktiviteettja, jotka koen aika vieraiksi, suorastaan kokeilemattomiksi (sekä menneessä aikamuodossa, preesenssissä että futuurissa). Tosin itsekin lohkaisulle naureskelin - aika harvinaista Pertsukan juttujen kohdalla.
Koetin hakea ihan tiettyä tyylilajia siinä vastauksessa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Jotkut taannoin kertoivat into piukalla pesevänsä ja kierrättävänsä maitopurkkeja pelastaakseen maailman. Jotenkin Ylermin ja Lilon nimimerkit yhdistän ainakin tähän. Tässä oli kyseessä minusta ihan sama homma.
Meillä huuhdotaan maitopurkit, jotta ne eivät haisisi ennen siirtoa kartonkipuolelle. Luulen, että tämä on hyvin yleistä. Elitistisyys tässä on vain sinun päässäsi. Miten minusta kukaan koskaan edes saisi minkäännäköistä eko-Ylleä, maailmanparantajaa? Vittu mähän öpaut vihaan ituhippejä, koska he useimiten ovat loisivia luusereita, jotka syyttävät yhteiskuntaa omasta laiskuudestaan ja pahasta olostaan. Isilleen he ovat vihaisia!

Jatkossa voisit jättää minut AINA pois esimerkeistäsi tai olla antamatta minusta luonnekuvausta - ne järjestäen menevät yli, ohi ja ali muidenkin kuin omasta mielestäni.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Vastaa Viestiin