Mammailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Elppis kirjoitti:Näkkileipä on tosin aina ollut #1.
We have a winner! \,,/
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Poika hokee koko ajan "äiti, äiti". Ja tasan tajuaa kuka on äiti *snif*
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Niin, ja ryömihän tuo keittiöstä asti olkkarin poikki makuuhuoneeseen. Iso poika.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2199
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Hihkun tännekin; S sai ensimmäinen hampaan kypsässä kuuden kuukauden, kolmen viikon ja viiden päivän iässä. Alanökönen. :h:
Elämä kantaa, jos sen antaa
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2199
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Nökösestään huolimatta ei vaan voi olla unessa öisin, ei ilman äidin syliä + tunnin välein havahtumisia ja hyssytyksiä. Siinä välissä kun lapsi nukkuu, kissat mouruaa. Hermoja ki-ris-tää. Jatkuva unenpuute on mun perusluonteeni perivihollinen.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^Seuraavaksi tyrkytän teille pari soijamaitopurkkia kokeiltavaksi!
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Meillä irtos kaks hammasta saman vuorokauden aikana. Etukäteen jo iloitsi kun hammaskeiju tuo tuplarahat 8)
Prepare for the worstest.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Tarviiks joku imettäjää? Multa tulis maitua tisseistä! Laatutakuuta ei tosin anneta.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 6497
Liittynyt: 30.10.2006 20:18
Paikkakunta: No aivan varmasti aina Stadi

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Kreitsu kirjoitti:Tarviiks joku imettäjää? Multa tulis maitua tisseistä! Laatutakuuta ei tosin anneta.
Voit imettää minua! Imen ne tyhjiksi oikein mielelläni. Onko maitosi varmasti ravitsevaa. Tehdään sopimus tissienimemisestä 30 vuodeksi eteenpäin.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Stadinarska kirjoitti:Onko maitosi varmasti ravitsevaa.
Tuskin, luulen että se on täynnä lääkejäämiä. Mutta ehkä sillä sais kunnon pöllyt aikaiseksi :P
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 6497
Liittynyt: 30.10.2006 20:18
Paikkakunta: No aivan varmasti aina Stadi

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Kreitsu kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:Onko maitosi varmasti ravitsevaa.
Tuskin, luulen että se on täynnä lääkejäämiä. Mutta ehkä sillä sais kunnon pöllyt aikaiseksi :P
Joo, mikseihän pöllyihmiset ennen tätä mahdollisuutta ole oivaltaneet? Vai olevatko? Mukavaa esileikkiä ja tiikeri tulee tankkiin miehelle ainakin. Naisellahan se jo on, kun on ottanut ne kapselit.

Ongelma on, että mä en ole pöllytyyppi, mutta kylläkin tissihullu. Keksin! Mä voin tulla puristelemaan sun tisseistä maitun pois.

Enkö olekin kiltti ja huomaavainen! :)
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Kreitsu kirjoitti:Tarviiks joku imettäjää? Multa tulis maitua tisseistä! Laatutakuuta ei tosin anneta.
Mitä ihmettä?! :o
The great club outshines the individual, always and forever.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Zeb kirjoitti:^Seuraavaksi tyrkytän teille pari soijamaitopurkkia kokeiltavaksi!
Meille ei toiminut ollenkaan :( Heti tuli vihreää kuplaista ulostetta ja vauva kaksinkerroin ilmakivuista.. Kokeiltiin kyllä kaikkea yhdessä vaiheessa, jopa omakustanteiset Neocatet :P
The great club outshines the individual, always and forever.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2199
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Zeb kirjoitti:Seuraavaksi tyrkytän teille pari soijamaitopurkkia kokeiltavaksi!
Passaa kokeilla jos ei tästä ala rauhoittumaan. Nyt on öissä niin paljon uutta, että se varmaan tekee vähän levottomaksi. Imetys on kokonaan loppunut (snif) ja alkoi oma-aloitteisesti lopettaa myös pullosyöntejä öisin (jo neljä yötä ilman). Ei raukka varmaan oikein vielä hoksaa mitä nyt sitten yöllä tekisi kun ei syödäkään vaan kukkuu aina havahtuessaan hetkisen. Kirsikkana kakussa mä päätin kokeilla josko jo pikkuhiljaa uni voisi tulla muuten kuin pallon päällä pomppimalla ja olen sitkeästi pidellyt lasta uneen vieressäni. Ei nyt edes kauheasti protestoi, tohkaa vaan valveilla ja roikkuu mun naamassa. *tap tap tap, äiti herää!* Isomman kissan saatan kyllä kuristaa joku yö jos jatkaa noita mourutalkoita, mur.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Melnais kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Seuraavaksi tyrkytän teille pari soijamaitopurkkia kokeiltavaksi!
Passaa kokeilla jos ei tästä ala rauhoittumaan. Nyt on öissä niin paljon uutta, että se varmaan tekee vähän levottomaksi. Imetys on kokonaan loppunut (snif) ja alkoi oma-aloitteisesti lopettaa myös pullosyöntejä öisin (jo neljä yötä ilman). Ei raukka varmaan oikein vielä hoksaa mitä nyt sitten yöllä tekisi kun ei syödäkään vaan kukkuu aina havahtuessaan hetkisen. Kirsikkana kakussa mä päätin kokeilla josko jo pikkuhiljaa uni voisi tulla muuten kuin pallon päällä pomppimalla ja olen sitkeästi pidellyt lasta uneen vieressäni. Ei nyt edes kauheasti protestoi, tohkaa vaan valveilla ja roikkuu mun naamassa. *tap tap tap, äiti herää!* Isomman kissan saatan kyllä kuristaa joku yö jos jatkaa noita mourutalkoita, mur.

Ai, imetys loppui? Siinä varmaan isoin tuska on tosiaan sinulla, jos lapsi niin päätti tehdä. Mutta sitten sun on helppo tehdä se soijamaitokokeilu: Jätä lapsen ruuasta samalla pois kaikki, siis kaikki, maitoproteiinia tai kananmunaaa sisältävät ruuat/juomat (maitoa esim. monilla salanimillä ruuissa, esim. hera, kaseiini, laktalbumiini ja tietty kaikki voit, piimät, rahkat jne). Maito ja kanamuna ovat ylivoimaisesti yleisimmät allergian aiheuttajat. Tilalle siis tämä soijamaito, mitä voin tuoda sulle tässä mikä päivä vaan, ei maksakaan kelakorvauksilla kuin ehkä 3 euroa purkilta (riittää 3-4 päivää). Viikossa pitäisi näkyä muutos parempaan, jos tämä auttaa.

Mikään taikakonsti tämäkään ei ole, sillä soijallekin voi olla allerginen. Meille tämä kuitenkin sopi, vaikkei mikään muu korvike ole sopinut.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Elppis kirjoitti:
Zeb kirjoitti:^Seuraavaksi tyrkytän teille pari soijamaitopurkkia kokeiltavaksi!
Meille ei toiminut ollenkaan :( Heti tuli vihreää kuplaista ulostetta ja vauva kaksinkerroin ilmakivuista.. Kokeiltiin kyllä kaikkea yhdessä vaiheessa, jopa omakustanteiset Neocatet :P
Juu, semmoista tämä on, mekin kokeiltiin Neocate, Almiron, Althera, Nutramigen ja PeptiJunior huonolla menestyksellä, vihreää ripulia ja huutoa riitti. NutrilonSoija sitten yllättäen sopikin, vaikka olin ihan varma ettei nyt ainakaan soija voi käydä. Kiinteitä taas ei tahdo löytyä millään...
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Elppis kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:Tarviiks joku imettäjää? Multa tulis maitua tisseistä! Laatutakuuta ei tosin anneta.
Mitä ihmettä?! :o
Reilu vuosi (itse asiassa jo kaksi vuotta) sitten minulle määrättiin lääkitys, joka oli epäsopiva minulle. Erittäin harvinaisiin sivuvaikutuksiin kuului maidon erittyminen rinnoista. Lääkitys vaihdettiin, mutta maitua tulee siis edelleen. On tullut jo yli vuoden! Prolaktiiniarvot on kuitenkin normaalit, joten mitään ei ole tehtävissä. :?
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Kreitsu kirjoitti:
Elppis kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:Tarviiks joku imettäjää? Multa tulis maitua tisseistä! Laatutakuuta ei tosin anneta.
Mitä ihmettä?! :o
Reilu vuosi (itse asiassa jo kaksi vuotta) sitten minulle määrättiin lääkitys, joka oli epäsopiva minulle. Erittäin harvinaisiin sivuvaikutuksiin kuului maidon erittyminen rinnoista. Lääkitys vaihdettiin, mutta maitua tulee siis edelleen. On tullut jo yli vuoden! Prolaktiiniarvot on kuitenkin normaalit, joten mitään ei ole tehtävissä. :?
Onko sulla koitettu maidontulon pysäyttävää lääkekuuria? Onko varma ettei mikään nykyisistä lääkkeistä voi tuota enää ylläpitää? Vähän outoa tietty jos prolaktiinit on normaalit olleet jo pidempään ja silti jatkuu maidon tulo. Voiko olla että ne kuitenkin olisivat ikään kuin sinun ominaiseen tasoosi nähden koholla?

Ehkä olet jo käynyt endokrinologin vastaanotolla, mutta jos et ole, niin mene.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Poikanen tuhoaa paraikaa talouspaperirullaa innolla. En raaski ottaa pois kun on niin keskittyneen ja kiinnostuneen oloinen. Hämmästyttävää miksi ne palaset irtoavat toisistaan niin helposti jossain kohtaa, ja välillä saa repiä oikein voimalla!
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Vaikka yksinolemista (poitsu 7v.) on varsinaisesti harjoiteltu vasta muutamia kertoja, eilen tuli pyyntö/käsky olla tulematta vielä kotiin, kaverin kanssa kahdestaan oli kivempaa. Hyljeksittynä jäin sitten naapuriin syömään kaalilaatikkoa, ja mietin pitäisikö nyt nauttia tästä vapaudesta vaiko kehittää vauvakuume ja leipoa uutta pullaa uuniin että joku siis tarvis mua ja oisin välttämätön ;)(jälkimmäinen siis ei kuitenkaan oikeasti pohdinnassa, siitä silmänisku)

Eiqu, aivan ihana huomata tollasia selkeitä muutoksia pikkupuudelissani 8) Tänään koulusta hakiessani hyppäsi syliin, joten ei ilmeisesti vielä täysinverinen "mutsi oot ni-iin bore" -vaihe kuitenkaan. Ihquu!
Prepare for the worstest.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Perutaan tässä kohtaa se aiempi raportti soijamaidon sopivuudesta. Tai ainakin jossain mättää ja pahasti. Taas on maha siis tosi kipeä. Nämä ainaiset takapakit, en keksi sanoja jotka kuvaisivat murheen määrää. Miten pienen ihmisen elämän alku voi olla tällaista?
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Zeb kirjoitti:Perutaan tässä kohtaa se aiempi raportti soijamaidon sopivuudesta. Tai ainakin jossain mättää ja pahasti. Taas on maha siis tosi kipeä. Nämä ainaiset takapakit, en keksi sanoja jotka kuvaisivat murheen määrää. Miten pienen ihmisen elämän alku voi olla tällaista?
Oletteko harkinneet jotta olisiko syy jossain syvemmällä? Muistaakseni katsoin JIMIltä semmosen mysteeri taudit tjmv. ohjelmaa, jossa yksi vauveli kärsi järkyistä mahajutuista ja se laitettiin aina maitoallergian syyksi. Jotkut soijat yms. toimi jonkun aikaa kunnes taas alkoi. Oli joku hieman harvinaisempi allergia/sairaus, mutta liittyi nimenomaan siihen syömiseen - elimistön ruoan pilkkomiseen. Hitto kun en muista tarkemmin.

Mutta siis, voisiko takana olla jotain muuta kuin se tavan maitoallergia?

Jaksamista, varmasti todella rankkaa ja huolestuttavaa :(
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

RP kirjoitti:Oletteko harkinneet jotta olisiko syy jossain syvemmällä? Muistaakseni katsoin JIMIltä semmosen mysteeri taudit tjmv. ohjelmaa, jossa yksi vauveli kärsi järkyistä mahajutuista ja se laitettiin aina maitoallergian syyksi. Jotkut soijat yms. toimi jonkun aikaa kunnes taas alkoi. Oli joku hieman harvinaisempi allergia/sairaus, mutta liittyi nimenomaan siihen syömiseen - elimistön ruoan pilkkomiseen. Hitto kun en muista tarkemmin.

Mutta siis, voisiko takana olla jotain muuta kuin se tavan maitoallergia?

Jaksamista, varmasti todella rankkaa ja huolestuttavaa :(
Kyllä tässä ollaan mietitty vaikka mitä. En ole kuitenkaan löytänyt mistään enempää tietoa tai apua tähän meidän tilanteeseen. Ihan samaltahan tämä meidän tilanne äkkiseltään kuulostaa kuin tuossa sinun ohjelmassasi, mutta suolioireisen maito/ruoka-allergian diagnoosi meille on siis annettu. Sääli ettet muista enempää siitä ohjelmasta.

Ihan tyydyttävää selitystä en ole mistään saanut, että mistä tässä on tarkalleen oikein kyse. Käydään kuitenkin tietääkseni hyvinkin pätevällä lastenlääkärillä, joten ei kai tässä voi kuin luottaa että hän tietää mitä tekee. Ehkä tähän ei ole mitään kunnollista apua kellään tarjota? Sillä lailla olen joka puolelta kuullut, että tämäntyyppisen oireilun pitäisi helpottaa 1.5-2 vuoden iässä, ja sen voimin tässä jaksetaan.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

^LNS:ssä on tehty tämän vuoden aikana 10 Crohin taudin diagnoosia alle 1-vuotiailla lapsilla. Se on 10 kpl enemmän, kuin viime vuonna :(
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Elppis kirjoitti:^LNS:ssä on tehty tämän vuoden aikana 10 Crohin taudin diagnoosia alle 1-vuotiailla lapsilla. Se on 10 kpl enemmän, kuin viime vuonna :(
Mikäköhän mahtaa olla syynä. Muistaakseni kummisetä tuossa viime vuonna sanoi että järjestön jäsenmäärä on kasvanut nopeammin edellisiin vuosiin nähden, on erään kaupungin ryhmän vetäjä.

Editoitu.
Vastaa Viestiin