Missä tapasit/aiot tavata paremman puoliskosi?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut

Mistä kumppani?

Baarista
12
23%
Kirjastosta
0
Ei ääniä
Harrastuksen parista
1
2%
Nettideiteiltä
10
19%
Kitystä (ja muut nettiyhteisöt)
6
12%
Kirkosta
1
2%
Työpaikalta
5
10%
Kadulta
1
2%
Koulusta
2
4%
Kaverin tyttö-/poikaystävä
1
2%
Kaverin kaveri
4
8%
Kotibileistä
2
4%
Muualta. Mistä?
7
13%
 
Ääniä yhteensä: 52

Aito_Johanna

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:
Joko sait "Hyvä ystävä..." alkuisen sähköpostin?
Häh? Mihin tää liittyy? Ei jummarra perttihuumoria :?
Et tuntenut treffeillä oikein mitään romanttisia viboja, mutta oli mukavaa ja mies oli mukava... Lupaili vielä nähdäkin uudestaan jne.

Olen erittäin kernaasti väärässä tässä. Onnen sinäkin ansaitset.
Joo.
Mä en nyt siis sinänsä odota juuri tästä miehestä välttämättä mitään muuta kuin kivaa seuranpitoa ehkä toisenkin kerran. Pointti oli, että jos tähän mennessä olen osallistunut lähinnä jäykille ja mitäänsanomattomille nettitreffeille, ja Vanha Pervo ennusti, etten parempaa tule koskaan löytämäänkään (ellen itse muutu jne), niin nyt Vanhan Pervon profetia kaatui. Tämä nettideittikokemus oli parempi kuin aiemmat.
CandyMan

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

sipsi kirjoitti:Hei, nyt mulle tuli hirveä mielihalu lähteä nettideiteille! Kyl sitä voi sit taas olla maanantain kunniaksi sekasin..
Hei lähdetään kaikki! Haluan elcon oppaaksi. Suuremmasta poppoosta löytää helpommin Ne Oikeat.
Aito_Johanna

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

CandyMan kirjoitti:Hei lähdetään kaikki! Haluan elcon oppaaksi. Suuremmasta poppoosta löytää helpommin Ne Oikeat.
Hei mä kannatan tätä! Paljon taloudellisempaa ja hauskempaakin tavata kerralla monta ihmistä. Laitetaan deittinettiin kimppailmo nimimerkillä Kitisijät! :D
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Aito_Johanna kirjoitti: Hei mä kannatan tätä! Paljon taloudellisempaa ja hauskempaakin tavata kerralla monta ihmistä. Laitetaan deittinettiin kimppailmo nimimerkillä Kitisijät! :D
Vastauksenne tullaan käsittelemään luottamuksellisesti julkisella webbifoorumilla..
Tasan ei mene muumit kanootissa.
CandyMan

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Jups. Helpottaa myös jännitykseen kun ei täydy olla ainoana keksimässä jutun juurta toiselle/toisille. Voitaisiin kuitenkin sopia että vaikka vientiä olisi, ei kukaan saa omia enempää kuin yhden ettei kenellekään tule paha mieli. Myös vaihtopörssi toimii jos eka valinta osui vikaan.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

CandyMan kirjoitti:Jups. Helpottaa myös jännitykseen kun ei täydy olla ainoana keksimässä jutun juurta toiselle/toisille. Voitaisiin kuitenkin sopia että vaikka vientiä olisi, ei kukaan saa omia enempää kuin yhden ettei kenellekään tule paha mieli. Myös vaihtopörssi toimii jos eka valinta osui vikaan.
Tai sitten voi järjestää semmoset liukuhihnadeitit, juunou.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

CandyMan kirjoitti:Jups. Helpottaa myös jännitykseen kun ei täydy olla ainoana keksimässä jutun juurta toiselle/toisille. Voitaisiin kuitenkin sopia että vaikka vientiä olisi, ei kukaan saa omia enempää kuin yhden ettei kenellekään tule paha mieli. Myös vaihtopörssi toimii jos eka valinta osui vikaan.
Näin se on, toiset kelpaa kaikille, ja toiset eivät kenellekään.
Pyyhin Netikettiin..
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Aito_Johanna kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti: Ja tätäkään mainiota miestä en olisi tavannut, jos olisin noudattanut vanhan pierun neuvoa ja *tyytynyt* johonkuhun keneentahansa :P
Elco! Täällä haukutaan sua vanhaksi pieruksi!
Sulle se kyllä oli tarkoitettu! :wink:
Ei ollu :leuhka:
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Aito_Johanna kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti: Häh? Mihin tää liittyy? Ei jummarra perttihuumoria :?
Et tuntenut treffeillä oikein mitään romanttisia viboja, mutta oli mukavaa ja mies oli mukava... Lupaili vielä nähdäkin uudestaan jne.

Olen erittäin kernaasti väärässä tässä. Onnen sinäkin ansaitset.
Joo.
Mä en nyt siis sinänsä odota juuri tästä miehestä välttämättä mitään muuta kuin kivaa seuranpitoa ehkä toisenkin kerran. Pointti oli, että jos tähän mennessä olen osallistunut lähinnä jäykille ja mitäänsanomattomille nettitreffeille, ja Vanha Pervo ennusti, etten parempaa tule koskaan löytämäänkään (ellen itse muutu jne), niin nyt Vanhan Pervon profetia kaatui. Tämä nettideittikokemus oli parempi kuin aiemmat.
*Köh köh*

Tämä oli sitten elämäsi eroottisin kokemus, jota kelpaa muistella terveyskeskuksen vuodeosastolla?

Muilla on yöpöydällä lastenlasten ja miesvainaan kuvat, sinulla tulostettuna cityn käyntikortti 60:n vuoden takaa.

Tuo uusin kokemushan vain vahvistaa aiemman kaavan: kivaa oli, mutta mitään ei tapahdu.

Toki seuraava deitti voi aina olla sentin edellistä pidempi tai yhden vitsin hauskempi, eli sikäli laadun paraneminen on mahdollista, mutta lopputulos on aina sama.

Täytyy oikein yrittää muistaa tulla kymmenen vuoden päästä takaisin kityyn (jos jostain syystä olen välissä tehnyt drama queen exitin) ja tsekkaamaan AJ:n nettideitti nro 236.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 06.03.2007 10:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

NuoriDaavid kirjoitti:Tämä oli sitten elämäsi eroottisin kokemus, jota kelpaa muistella terveyskeskuksen vuodeosastolla?
Repsustarallaa.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

CandyMan kirjoitti:Haluan elcon oppaaksi.
Halua vaan, mutta en minä sinua oppaakseni ota.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
CandyMan kirjoitti:Haluan elcon oppaaksi.
Halua vaan, mutta en minä sinua oppaakseni ota.
Eikö oikea vastaus olisi ollut: "tee tarjous"?
Aito_Johanna

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

NuoriDaavid kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti: Et tuntenut treffeillä oikein mitään romanttisia viboja, mutta oli mukavaa ja mies oli mukava... Lupaili vielä nähdäkin uudestaan jne.

Olen erittäin kernaasti väärässä tässä. Onnen sinäkin ansaitset.
Joo.
Mä en nyt siis sinänsä odota juuri tästä miehestä välttämättä mitään muuta kuin kivaa seuranpitoa ehkä toisenkin kerran. Pointti oli, että jos tähän mennessä olen osallistunut lähinnä jäykille ja mitäänsanomattomille nettitreffeille, ja Vanha Pervo ennusti, etten parempaa tule koskaan löytämäänkään (ellen itse muutu jne), niin nyt Vanhan Pervon profetia kaatui. Tämä nettideittikokemus oli parempi kuin aiemmat.
*Köh köh*

Tämä oli sitten elämäsi eroottisin kokemus, jota kelpaa muistella terveyskeskuksen vuodeosastolla?

Muilla on yöpöydällä lastenlasten ja miesvainaan kuvat, sinulla tulostettuna cityn käyntikortti 60:n vuoden takaa.

Tuo uusin kokemushan vain vahvistaa aiemman kaavan: kivaa oli, mutta mitään ei tapahdu.

Toki seuraava deitti voi aina olla sentin edellistä pidempi tai yhden vitsin hauskempi, eli sikäli laadun paraneminen on mahdollista, mutta lopputulos on aina sama.

Täytyy oikein yrittää muistaa tulla kymmenen vuoden päästä takaisin kityyn (jos jostain syystä olen välissä tehnyt drama queen exitin) ja tsekkaamaan AJ:n nettideitti nro 236.
Aviovankilasi taitaa olla todella harmaa ja näköalaton paikka ja sinä itse katkera vanha jäärä, kun noin väen vängällä haluat pilkata minua, sinnikkäästi yrittää padota edes yhden nuoren ihmisen ilo, toivo ja elämänoptimismi. Miksi haluat pahoittaa mieleni? Mitä sinä sillä voitat?
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nexie »

Aito_Johanna kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
*Köh köh*
Aviovankilasi taitaa olla todella harmaa ja näköalaton paikka ja sinä itse katkera vanha jäärä, kun noin väen vängällä haluat pilkata minua, sinnikkäästi yrittää padota edes yhden nuoren ihmisen ilo, toivo ja elämänoptimismi. Miksi haluat pahoittaa mieleni? Mitä sinä sillä voitat?
Ehkä Daven vaimo on saanut hänet kiinni paheellisesta nettikäyttäytymisestä ja pakottaa nyt nöyryytysmielessä puolisonsa suoltamaan tänne aivopieruja?
Don't Panic!
PerttiMakimaa

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Aito_Johanna kirjoitti:Aviovankilasi taitaa olla todella harmaa ja näköalaton paikka ja sinä itse katkera vanha jäärä, kun noin väen vängällä haluat pilkata minua, sinnikkäästi yrittää padota edes yhden nuoren ihmisen ilo, toivo ja elämänoptimismi. Miksi haluat pahoittaa mieleni? Mitä sinä sillä voitat?
Öh,

Luulen Taavetin lähestyvän tätä kuitenkin ihan positiivisista lähtökohdista. Hän itse varmaankin kokee parisuhteensa erittäin tärkeäksi osaksi elämäänsä ja haluaisi sinunkin saavan sellaisen positiivisen lisän osaksi omaasi.

Välillä jää kuva, että käsityksesi kahden ihmisen välisistä suhteista on kuin jostakin pahvikantisesta pokkarista. Rehellisesti sanoen.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Aito_Johanna kirjoitti: Aviovankilasi taitaa olla todella harmaa ja näköalaton paikka ja sinä itse katkera vanha jäärä, kun noin väen vängällä haluat pilkata minua, sinnikkäästi yrittää padota edes yhden nuoren ihmisen ilo, toivo ja elämänoptimismi. Miksi haluat pahoittaa mieleni? Mitä sinä sillä voitat?
Tuota noin..

Nettiviestinnässä on hankalaa, kun ei näe toista.

Jos oikeasti pahoitit edellä olevasta viestistäni mielesi, niin pyydän anteeksi. Oikeasti.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2349
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Itse aion tavata paremman puoliskoni Kitinässä.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

PerttiMakimaa kirjoitti:Luulen Taavetin lähestyvän tätä kuitenkin ihan positiivisista lähtökohdista. Hän itse varmaankin kokee parisuhteensa erittäin tärkeäksi osaksi elämäänsä ja haluaisi sinunkin saavan sellaisen positiivisen lisän osaksi omaasi.

Välillä jää kuva, että käsityksesi kahden ihmisen välisistä suhteista on kuin jostakin pahvikantisesta pokkarista. Rehellisesti sanoen.
Toisen töniminen rakastumaan on vähän kuin yrittäisi totutella jääpuikkoon persauksissa. Tekee kylmää ja ei onnistu. Jos ei kiinnostu, ei kiinnostu eli ei kiinnostu, tai siis ei kiinnostu. Perhoset vatsanpohjassa eivät ole liikaa vaadittu, vaikka olisikin yli 18.
PerttiMakimaa

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Tix kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Luulen Taavetin lähestyvän tätä kuitenkin ihan positiivisista lähtökohdista. Hän itse varmaankin kokee parisuhteensa erittäin tärkeäksi osaksi elämäänsä ja haluaisi sinunkin saavan sellaisen positiivisen lisän osaksi omaasi.

Välillä jää kuva, että käsityksesi kahden ihmisen välisistä suhteista on kuin jostakin pahvikantisesta pokkarista. Rehellisesti sanoen.
Toisen töniminen rakastumaan on vähän kuin yrittäisi totutella jääpuikkoon persauksissa. Tekee kylmää ja ei onnistu. Jos ei kiinnostu, ei kiinnostu eli ei kiinnostu, tai siis ei kiinnostu. Perhoset vatsanpohjassa eivät ole liikaa vaadittu, vaikka olisikin yli 18.
Ei perhosissa mitään vikaa ole, mutta strategianmuutosta voisi harkita jos nettideittikumppani 101 ei sekään tuntunut juuri sille oikealle.

Onhan näitä vaihtoehtoja.
- Ruveta etsimään kumppania jostakin muualta, vaikka äidinkielenopettajapäiviltä (että on takuulla samat prioriteetit).
- Lopettaa koko etsiminen ja toivoa sen kumppanin meteoriitin tavoin tulevan valkoisella ratsullaan joku kaunis päivä pitkin koulun käytäviä ruusu kädessään.
- Ottaa deitti 101 tai se 102 ja koettaa tutustua siihen ihmiseen, joka vaivaantuneesti vaan yrittää näyttää parhaat puolensa saadakseen kontaktin vastakkaiseen sukupuoleen.

Ronkelit Runkkaavat.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

PerttiMakimaa kirjoitti:Ei perhosissa mitään vikaa ole, mutta strategianmuutosta voisi harkita jos nettideittikumppani 101 ei sekään tuntunut juuri sille oikealle.
Minusta olisi huono strategia luopua nettideittailusta siksi, ettei se ole tähän mennessä toiminut. Eihän sen tarvitse toimiakaan kuin kerran.
PerttiMakimaa kirjoitti: Onhan näitä vaihtoehtoja.
- Ruveta etsimään kumppania jostakin muualta, vaikka äidinkielenopettajapäiviltä (että on takuulla samat prioriteetit).
- Lopettaa koko etsiminen ja toivoa sen kumppanin meteoriitin tavoin tulevan valkoisella ratsullaan joku kaunis päivä pitkin koulun käytäviä ruusu kädessään.
- Ottaa deitti 101 tai se 102 ja koettaa tutustua siihen ihmiseen, joka vaivaantuneesti vaan yrittää näyttää parhaat puolensa saadakseen kontaktin vastakkaiseen sukupuoleen.
Montako heteroa miesäidinkielenopettajaa kuvittelet Suomessa olevan? :D

Henkilöön joka ei ensitapaamisella herätä mitään en itsekään tutustuisi sen kummemmin.
PerttiMakimaa kirjoitti:Ronkelit Runkkaavat.
Niin, tai ovat kokonaan ilman.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Ronkelit Runkkaavat.
Kiihkeä itsensä rakastelu voittaa kipinättömän seksin.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tix kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Ei perhosissa mitään vikaa ole, mutta strategianmuutosta voisi harkita jos nettideittikumppani 101 ei sekään tuntunut juuri sille oikealle.
Minusta olisi huono strategia luopua nettideittailusta siksi, ettei se ole tähän mennessä toiminut. Eihän sen tarvitse toimiakaan kuin kerran.
Kyllä mielestäni jossain vaiheessa voi olettaa, että materiaali on nähty, ja on hyvin epätodennäköistä, että mitään dramaattista uutta on enää tulossa.

Kuvitellaanpa, että olet ostamassa käytettyä autoa ja sinulla on esim. 10 000e rahaa käytettävissä. Olet jo tsekannut 100 autoa, joiden pyynti liikkuu tuossa luokassa. Voidaan mielestäni hyvin suurella varmuudella sanoa, että sinulla on jo selvä käsitys siitä, minkälaisen auton 10 000 eurolla saa. On epärealistista odottaa, että auto numero 101 olisi dramaattisesti parempi kuin aiemmat 100 autoa.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

NuoriDaavid kirjoitti:Kyllä mielestäni jossain vaiheessa voi olettaa, että materiaali on nähty, ja on hyvin epätodennäköistä, että mitään dramaattista uutta on enää tulossa.

Kuvitellaanpa, että olet ostamassa käytettyä autoa ja sinulla on esim. 10 000e rahaa käytettävissä. Olet jo tsekannut 100 autoa, joiden pyynti liikkuu tuossa luokassa. Voidaan mielestäni hyvin suurella varmuudella sanoa, että sinulla on jo selvä käsitys siitä, minkälaisen auton 10 000 eurolla saa. On epärealistista odottaa, että auto numero 101 olisi dramaattisesti parempi kuin aiemmat 100 autoa.
No jos haluat väistämättä käyttää sarjavalmisteinen kappaletavara -analogiaa ihmissuhteisiin, niin mikäs siinä. Itse kuitenkin uskon uniikkikappaleisiin, johtuen ihan siitä, että kahta samanlaista ihmistä ei ole. Jos ehdottomasti haluat käytetyn auton, joka on pinkki, automaattivaihteinen, alle 1500 kg painoinen ja vähintään 200 hv moottorilla varustettu, tuskin ostat sadattakaan hopeanharmaata kaksilitraista farmariautoa, vain siksi että se sopii hintaluokkaasi? Varsinkin kun pärjäät varsin hyvin ilman autoa, haluat tuon auton vain siksi että sellainen olisi kesäisin kiva.

Mitä tulee markkinoiden "loppumiseen" niin eiväthän ne lopu koskaan. Ensinnäkin, ihmiset keksivät nettideittailun eri aikaan. Kaikki 30+- ikäiset miehet tuskin ovat AJ:n ilmoitusta lukeneet tai siihen vastanneet. Elämän kiertokulku eroamisineen ja pariutumisineen johtaa siihen, että uutta "materiaalia" tulee "markkinoille" kaiken aikaa. Sama koskee muita elämäntilanteita - opiskelijat valmistuvat, muuttavat työn perässä ja usein vielä Helsingin seudulle. Sen jälkeenkin työpaikat vaihtuvat.

Minulla on kaveri, joka on löytänyt 3 peräkkäistä kumppania 10 vuoden sisään massiivisilla nettideittauskampanjoillaan, hän on todella panostanut siihen. Ymmärtääkseni hän on joka kierroksella tavannut useita kymmeniä kandidaatteja ja karsinut heti kärkeen ei-kiinnostavat ja epäsopivat yhden 20 minuutin kahvittelun perusteella. Nyt hän asuu toista vuotta avoliitossa neitosen kanssa, joka oli niin kiinnostava että edes 200 km välimatka ei haitannut kun perhoset iskivät.

Mielestäni on oman ajan ja resurssien hukkaa panostaa epäkiinnostaviksi osoittautuneisiin tutustumiseen, kun tarjolla on aina uutta kauraa. Sinä päivänä kun pääkaupunkiseudulta loppuvat uudet pariutumisikäiset ehdokkaat, minä vedän itseni vessasta alas. Puhutaan kuitenkin kymmenien ellei satojen tuhansien ihmisen jatkuvasta kierrosta.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tix kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Kyllä mielestäni jossain vaiheessa voi olettaa, että materiaali on nähty, ja on hyvin epätodennäköistä, että mitään dramaattista uutta on enää tulossa.

Kuvitellaanpa, että olet ostamassa käytettyä autoa ja sinulla on esim. 10 000e rahaa käytettävissä. Olet jo tsekannut 100 autoa, joiden pyynti liikkuu tuossa luokassa. Voidaan mielestäni hyvin suurella varmuudella sanoa, että sinulla on jo selvä käsitys siitä, minkälaisen auton 10 000 eurolla saa. On epärealistista odottaa, että auto numero 101 olisi dramaattisesti parempi kuin aiemmat 100 autoa.
No jos haluat väistämättä käyttää sarjavalmisteinen kappaletavara -analogiaa ihmissuhteisiin, niin mikäs siinä. Itse kuitenkin uskon uniikkikappaleisiin, johtuen ihan siitä, että kahta samanlaista ihmistä ei ole. Jos ehdottomasti haluat käytetyn auton, joka on pinkki, automaattivaihteinen, alle 1500 kg painoinen ja vähintään 200 hv moottorilla varustettu, tuskin ostat sadattakaan hopeanharmaata kaksilitraista farmariautoa, vain siksi että se sopii hintaluokkaasi? Varsinkin kun pärjäät varsin hyvin ilman autoa, haluat tuon auton vain siksi että sellainen olisi kesäisin kiva.

Mitä tulee markkinoiden "loppumiseen" niin eiväthän ne lopu koskaan. Ensinnäkin, ihmiset keksivät nettideittailun eri aikaan. Kaikki 30+- ikäiset miehet tuskin ovat AJ:n ilmoitusta lukeneet tai siihen vastanneet. Elämän kiertokulku eroamisineen ja pariutumisineen johtaa siihen, että uutta "materiaalia" tulee "markkinoille" kaiken aikaa. Sama koskee muita elämäntilanteita - opiskelijat valmistuvat, muuttavat työn perässä ja usein vielä Helsingin seudulle. Sen jälkeenkin työpaikat vaihtuvat.

Minulla on kaveri, joka on löytänyt 3 peräkkäistä kumppania 10 vuoden sisään massiivisilla nettideittauskampanjoillaan, hän on todella panostanut siihen. Ymmärtääkseni hän on joka kierroksella tavannut useita kymmeniä kandidaatteja ja karsinut heti kärkeen ei-kiinnostavat ja epäsopivat yhden 20 minuutin kahvittelun perusteella. Nyt hän asuu toista vuotta avoliitossa neitosen kanssa, joka oli niin kiinnostava että edes 200 km välimatka ei haitannut kun perhoset iskivät.

Mielestäni on oman ajan ja resurssien hukkaa panostaa epäkiinnostaviksi osoittautuneisiin tutustumiseen, kun tarjolla on aina uutta kauraa. Sinä päivänä kun pääkaupunkiseudulta loppuvat uudet pariutumisikäiset ehdokkaat, minä vedän itseni vessasta alas. Puhutaan kuitenkin kymmenien ellei satojen tuhansien ihmisen jatkuvasta kierrosta.
Eihän materiaali lopu, uutta pusketaan ulos Kätilöopistolla, Jorvissa ja Naistenklinikalla koko ajan ja Mononen korjaa vanhoja kierrätykseen.

Materiaalin laatu ei kuitenkaan parane eikä huonone. Se on sitä mitä se on, ota tai jätä.

Palataksemme autokauppa-analogiaan. Jos etsit autoa, joka on pinkki, automaattivaihteinen, alle 1500 kg painoinen ja vähintään 200 hv moottorilla varustettu, niin ei se muuta tilannetta. Kun olet tsekannut ne sata em. ehdot täyttävää autoa, niin tarjonta on siinä. Ota tai aja bussilla.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

NuoriDaavid kirjoitti:Palataksemme autokauppa-analogiaan. Jos etsit autoa, joka on pinkki, automaattivaihteinen, alle 1500 kg painoinen ja vähintään 200 hv moottorilla varustettu, niin ei se muuta tilannetta. Kun olet tsekannut ne sata em. ehdot täyttävää autoa, niin tarjonta on siinä. Ota tai aja bussilla.
Missasit analogian pointin. AJ ei ole koeajanut yhtään ehtoja täyttävää mallia. Yksi osuma riittää, ei ole järkeä ottaa farmaria jos haluaa pikkusportin. Ihmisten 100% erilaisuus toisistaan lukuunottamatta identtisiä kaksosia takaa sen, että niin erilaisia ominaisuuksien kombinaatioita esiintyy, että on väärin sanoa 100, 1.000 tai edes 10.000 esimerkkiyksilön perusteella, että tarjonta oli siinä. Juuri siksi kappaletavara-analogia ontuu pahasti. Parempi olisi verrata maalauksiin - vaikka olisit nähnyt 1.349 joista et pidä, onko todennäköistä, että on olemassa kuitenkin 1/10.000 joista pidät?
Vastaa Viestiin