Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Filovirus

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

KOlotusta, kuumeilua ja hervotonta päänsärkyä, argh. Onneksi taas huomenna kasa labrakokeita ja sytänfilmiä, josko jotain pikkuhiljaa jo selviäis.
Avatar
Lucky Luciano
Elämätön Kitisijä
Viestit: 315
Liittynyt: 17.08.2005 20:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Lucky Luciano »

Nenäverenvuoto. Olen kokeillut A-vitamiinia ja oliiviöljyä sisältäviä tippoja, mutta vaikutus on ennemmin lieventävä. Pidän myös patterit pois päältä ettei ainakaan huoneilma kuivattaisi limakalvoja, mutta ongelma on silti lähes jatkuva näin talviaikaan.

Vatsakivut. Ylävatsaa on poltellut voimakkaasti silloin tällöin viime viikkoina. Samaan aikaan ilmeneviä oireita ovat pahoinvointi ja fyysisen suorituskyvyn heikkeneminen. Ruokavalioni painopisteitä ovat olleet viime aikoina sokeri ja rasva runsaan normaalin ruoan lisäksi - olisiko siinä syy? Kärsin myös aamuväsymyksestä - olenkohan raskaana?!
Viimeksi muokannut Lucky Luciano, 23.02.2006 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it." -J.R. Ewing
Filovirus

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

LL:

tarkista hemoglobiini arvos, noin mullakin aikoinaan oireili.
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Mulla vuotaa kanssa nenä verta usein näin talvella. Ja välillä se on niin kuiva ja tukkoinen että kyky hengittää nenän kautta on hyvin rajallinen tai lähes olematon. Hetkellisen avun olen tottunut hankkimaan "Yliopiston apteekin nenävoide" -nimisestä tuotteesta, jota nimensä mukaisesti saa Yliopiston apteekeista.
hermine

Viesti Kirjoittaja hermine »

Talvi-ilmasta tukkoisiin ja kiristäviin nenän limakalvoihin auttaa huuhtelu miedolla suolavedellä nenäkannun avulla. Kulkee hengitys ainakin vähän aikaa mukavasti. Toi helpottaa myös siitepölyaikaan allergisen oloa huomattavasti ja nopeuttaa nuhasta parantumista. Kannuja saa sarvikuonon nimellä apteekeista ja niissä on ohjeet mukana.
ElanorRaven

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Lävistys ei tykkää parantua, vähän on tulehtuneen näköinen. Voiko olla totta, kun lävistäjä sanoi, että ei saisi desinfiointiaineella puhdistaa, koska se vaan kuivattaa ja tuhoaa ihon omia, hyödyllisiä bakteereja? Tähän mennessä olen aina saanut ohjeeksi nimenomaan puhdistaa muutaman kerran päivässä desinfiointiaineella.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Edith kirjoitti:Ja välillä nenä on niin kuiva ja tukkoinen että kyky hengittää nenän kautta on hyvin rajallinen tai lähes olematon.
Sama vaiva täällä nyt. Varsinaisen flunssan olen onnistunut pitämään kurissa C-vitamiinipaukuilla, mutta räkätauti risoo.
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Höps. ^^^ Toi äskeinen olin siis minä. ^^^
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

ElanorRaven kirjoitti:Lävistys ei tykkää parantua, vähän on tulehtuneen näköinen. Voiko olla totta, kun lävistäjä sanoi, että ei saisi desinfiointiaineella puhdistaa, koska se vaan kuivattaa ja tuhoaa ihon omia, hyödyllisiä bakteereja? Tähän mennessä olen aina saanut ohjeeksi nimenomaan puhdistaa muutaman kerran päivässä desinfiointiaineella.
Ei missään nimessä desinfiointiainetta. Ei ainakaan noin kamalan usein. Jos pakko on käyttää, niin kerran viikossa max. Kyllä se tosiaan ennemminkin hidastaa sitä normaalia paranemista ja ihon omaa toimintaa. Juoksevaa lämmintä vettä muutaman kerran päivässä. Merisuolaliuosta sitten ehkä pari kertaa viikossa jos vesi ei jostain syystä tunnu riittävän (ei pakko kylläkään).
ElanorRaven

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

irmelianneli kirjoitti:Ei missään nimessä desinfiointiainetta. Ei ainakaan noin kamalan usein. Jos pakko on käyttää, niin kerran viikossa max. Kyllä se tosiaan ennemminkin hidastaa sitä normaalia paranemista ja ihon omaa toimintaa. Juoksevaa lämmintä vettä muutaman kerran päivässä. Merisuolaliuosta sitten ehkä pari kertaa viikossa jos vesi ei jostain syystä tunnu riittävän (ei pakko kylläkään).
OK, kiitoksia teknisestä tuesta :D
slama

Viesti Kirjoittaja slama »

On sellainen vaiva tuon tunnuksen kanssa, kun se ei toimi...

Fyysiset pipen lahjoittamat lihasvaivat rasittavat myös edelleen. Toivottavasti huomenna olen kunnossa...
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

ElanorRaven kirjoitti:OK, kiitoksia teknisestä tuesta :D
Tekniikan ihmelapsi aina valmiina.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Exsat kirjoitti:Mulle on iskenyt joku helkatin akne. Lopetin pillerien syönnin tasapainottaakseni kropan hormonitilannetta, mutta hitot, naama on kuin 15-vuotiaalla. Koskaan aikaisemmin ei ole ollut yli kolmea näppyä yhtä aikaa, nyt on koko otsa täynnä pientä ryhelmää, poskiin alkaa nousta sellaista aknen näköistä juttua ja leukakin näyttää kummalta. Kaiken lisäksi mulla on atooppinen iho, joten mitään talin liikatuotantoa ei todellakaan pitäisi olla.

Millä helkutilla tuota uskaltaa edes lähteä hoitamaan, kun ne finni-ikäisten tuotteet on tarkoitettu rasvoittuvalle iholle eikä tälläiselle hiekkapaperille.

(...) Kortisonirasvaa laitoin ekan kerran vasta näppyjen ilmestymisen jälkeen, joten se tuskin aiheuttaa niitä. Sen sijaan näyttää auttavan melko tehokkaasti, naama on huomattavasti paremmassa kunnossa kuin alkuviikosta.
Aivan sama vika täällä päin. Paitsi siis tuskin johtuu pillerien syönnistä minun tapauksessani. Mutta niin vain on iskenyt melkoinen jälkiteini-ikä 3-kymppiselle. Sillä erotuksella tosin, että teininä minulla ei ollut minkäänlaisia iho-ongelmia. Nyt siis on, ja oireet ovat hyvin samankaltaiset Exsatin kuvailujen kanssa: ihoni on kuivaa hiekkapaperia, ja otsaan on alkanut ilmaantua punaisia näppyjä enemmän kuin laki sallii. Pahimmillaan ovat levinneet otsasta poskipäihin. Inhaa.

Hoidin asiaa miedolla hydrokortisonivoiteella, ja se auttoikin näppyihin lähes välittömästi, mutta muuten koko naama jäi kyllä punaiseksi kuin Matti Hagmanilla kolmannessa erässä. Ja tietysti tähän vaiheeseen osui myös sellainen episodi, että työpaikkamme nettisivuille piti välttämättä saada kaikkien työntekijöiden naamakuvat. Omani muistuttaakin ensimmäisten väri-westernien kliseistä punanahkaa. No, ehkä se pelottaa potentiaaliset häiritsijät pois, ja saan olla rauhassa.

Kun tämä oma voidekokeiluni siis vain lievitti oireita poistamatta itse ongelmaa, niin nielin vihdoin perisuomalaisen lääkärikammoni ja kävin tänä aamuna näyttämässä punaista loistettani työterveyslääkärille. Sain antibioottikuurin ja jykevämmät voiteet - sekä uuden ajan ensi viikolle. Jos hoito ei ensi viikkoon mennessä ole auttanut, amputoitaneen naamani. Tai voisinhan tietysti kokeilla Kityapua ja alkaa syödä vaikka e-pillereitä.

Mitens Exsat olet oman ongelmasi kanssa pärjäillyt? Onko tilanne helpottanut?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti:jälkiteini-ikä
Niille kaikille, jotka ovat viettäneet unettomia öitä murehtiessaan vaivaani, mä suuren ilon ilmoitan: sen lisäksi, että lääkärini lukemat loitsut veivät inhat näppylät pois lähes välittömästi, olen myös parantunut jo parissa päivässä väritykseltäni lähes normaaliksi. Pahimmasta punoituksesta on jäljellä muisto vain, joka tosin ei hevin haalistukaan, koska on ikuistettuna työpaikan nettisivuille. :roll: Värin normalisoituminen on kuitenkin vähän tylsää siinä mielessä, että käytävillä vastaantulevat kollegat eivät enää tokaise minun olleen "selvästi etelänmatkalla" ja "hankkineen hyvän rusketuksen".
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Exsat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

urpiainen kirjoitti: Mitens Exsat olet oman ongelmasi kanssa pärjäillyt? Onko tilanne helpottanut?
Juu on. Isoimmat näpyt hoidin pois vahvalla kortisonilla, ja sitten ne lakkasivatkin jo lisääntymästä. Ei tainnut olla enää viime viikolla yhtään näppyä, kuivuus tosin vaivaa edelleen. Puhdistautuminen on sitten vissiin suoritettu, ja keho on vapautettu lisähormooneista.

Oli melkoinen järkytys kokea tuollainen finniviikko, koskaan edes teini-iässä ei tuollaista paisemäärää ole naamalla näkynyt. Enimmillään muistan nähneeni kolme pientä näppyä kerrallaan, ja niistäkin yksi oli niin syvällä hiusrajassa, ettei se edes näkynyt oikeasti.

Voisiko kevät ja lisääntyvä auringonvalo laukaista samanlaisen mylläkän kehossa kuin e-pillereiden syönnin lopettaminen?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Exsat kirjoitti:Voisiko kevät ja lisääntyvä auringonvalo laukaista samanlaisen mylläkän kehossa kuin e-pillereiden syönnin lopettaminen?
Kenties. Omassa tapauksessani on kyllä lääkärini arvelun mukaan kyse jostain sen suuntaisesta, että hyvin kuivaihoisena nämä pakkaset saivat ihoni niin heikkoon kuntoon, että ihoon onnistui pesiytymään joku bakteeritulehdus (yöks - hyvää lounastaukoa vaan kaikille), joka nyt toivottavasti on sitten voitettu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Vaihteeksi VTI. Ja menkat. Sekä yleinen vitutus.
Kai sinne arvauskeskukseen on mentävä.
Hoitaisivatpa ees ite tautia, eikä pelkkiä oireita. :(
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Syanid
Kitisijä
Viestit: 14
Liittynyt: 24.08.2005 12:59

Viesti Kirjoittaja Syanid »

Kaaduin eilen ja sen seurakuksena lensin perseelleni. En onnistunut kaatumaan toiselle kankulle, vaan kolautin peppuni suoraan kovaan maahan aika lujaa. Sattui, mutta unohdin pian asian.

Tänään aamulla peppu (tai siis varmaankin häntäluu - pakarat eivät arista) oli kipeä. Ilmeisesti olen kolauttanut häntäluuni, koska en pysty istumaan normaalisti enkä myöskään makaamaan selälleen. Voin kyllä istua, jos istun sivuttain toisella pakaralla. Nyt mietin paraneekohan vaiva itsestään vai pitäisikö mennä lääkäriin.

Kokemuksia tai tietoa? Otetaan vastaan.
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Mulla vähän samanlainen juttu. Eilinen stunttini rengasliikkeessä sattuu oikeassa kyynärpäässä ja ranteessa edelleen. Joku lihasruhje siellä taitaa olla. Eiköhän tuo parane ajan kanssa.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

mustaenkeli kirjoitti:Vaihteeksi VTI. Ja menkat. Sekä yleinen vitutus.
Kai sinne arvauskeskukseen on mentävä.
Hoitaisivatpa ees ite tautia, eikä pelkkiä oireita. :(
Kai olet muistanut syödä c-vitamiinia? Mä estän virtsatietulehdukset ottamalla 1000 mg c-vitamiinia. Heti, kun rupeaa vähän kirvelemään, niin sitä ja paljon vettä päälle, niin ei yleensä tule mitään.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Keikaus kirjoitti:
mustaenkeli kirjoitti:Vaihteeksi VTI. Ja menkat. Sekä yleinen vitutus.
Kai sinne arvauskeskukseen on mentävä.
Hoitaisivatpa ees ite tautia, eikä pelkkiä oireita. :(
Kai olet muistanut syödä c-vitamiinia? Mä estän virtsatietulehdukset ottamalla 1000 mg c-vitamiinia. Heti, kun rupeaa vähän kirvelemään, niin sitä ja paljon vettä päälle, niin ei yleensä tule mitään.
Joo, joku mua täällä joskus neuvoikin napsimaan vitskuja.
Viimesen viikon oon popsinu C-vitamiinia sen 1000mg/vrk.
Leukkarit negat, mut kreat oli plussalla. Ei osattu sanoa miks.
Tai joo, terkkari totesi, että olet tainnut olla kuivana, juo enemmän.
Nyt lupasin hoitaa itseäni puolukka- ja karpalomehuilla. Jos vaiks auttais.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Sitten on semmonenkin vaiva, että kenkä puristaa.
Kiukuttaa, vituttaa ja itkettääkin. Mä vaan en osaa. Edes itkeä.
Enkä löydä syytä mistään. Tai, kai se tätä kevättä vain on.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Eilen oli impro-tunti ja alkuun leikkiä jossa läpsyteltiin kevyesti reisiin (tyyliin Leijonaa mä metsästän). Nyt kummassakin reidessä, siinä kohtaa mihin kämmenet osuivat, sieviä pikku mustelmia n. 10 kappaletta, ja niitä kehystämässä verenpurkaumat kauttaaltaan.

Aikaisemmin ei ole tällaista ollut (moista tehty jonnin verran), missä mättää? Vitamiinien puute? *tyhymä kysyy*

EDIT: Oli yksi nolla liikaa...
Viimeksi muokannut Vaola, 07.03.2006 1:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
segma

Viesti Kirjoittaja segma »

Exsat kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Mitens Exsat olet oman ongelmasi kanssa pärjäillyt? Onko tilanne helpottanut?
Juu on. Isoimmat näpyt hoidin pois vahvalla kortisonilla, ja sitten ne lakkasivatkin jo lisääntymästä. Ei tainnut olla enää viime viikolla yhtään näppyä, kuivuus tosin vaivaa edelleen. Puhdistautuminen on sitten vissiin suoritettu, ja keho on vapautettu lisähormooneista.

Oli melkoinen järkytys kokea tuollainen finniviikko, koskaan edes teini-iässä ei tuollaista paisemäärää ole naamalla näkynyt. Enimmillään muistan nähneeni kolme pientä näppyä kerrallaan, ja niistäkin yksi oli niin syvällä hiusrajassa, ettei se edes näkynyt oikeasti.

Voisiko kevät ja lisääntyvä auringonvalo laukaista samanlaisen mylläkän kehossa kuin e-pillereiden syönnin lopettaminen?
Herra paratkoon. Jopa kolme finniä samanaikaisesti? Lasketko samaan syssyyn mustapäät/ihomadot/miksi niitä muualla kutsutaankin? Nimimerkillä teinivuosista lähtien näppyjä laskukelvoton määrä.

Tuosta ehkä voisikin kysyä. Miten noista pääsisi eroon? Lähinnä mustapäitä naama täynnä, tyhmempikin arvaa, ettei ole kamalan kivan näköistä. Kaupasta on kaikenlaista perustököttiä ostettu, on kokeiltu fyysistä poistoa (lähinnä pakosta, itse en mokomasta hommasta tykkää, menee ihokin araksi) ja sitten kerran jopa ultraäänihässäköitä. Pysyvästi eivät ole poistuneet koskaan, vähentyneet kylläkin nyt parin viime vuoden aikana. Roaccutan-kuurin sivuvaikutuksista en perustais.

Edit: Kyllä! Mies kysyy.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

slerghma kirjoitti:Tuosta ehkä voisikin kysyä. Miten noista pääsisi eroon? Lähinnä mustapäitä naama täynnä, tyhmempikin arvaa, ettei ole kamalan kivan näköistä. Kaupasta on kaikenlaista perustököttiä ostettu, on kokeiltu fyysistä poistoa (lähinnä pakosta, itse en mokomasta hommasta tykkää, menee ihokin araksi) ja sitten kerran jopa ultraäänihässäköitä. Pysyvästi eivät ole poistuneet koskaan, vähentyneet kylläkin nyt parin viime vuoden aikana. Roaccutan-kuurin sivuvaikutuksista en perustais.
Kosmetologille ihonpuhdistukseen ja kysymään vinkkejä asian suhteen, mars!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Vastaa Viestiin