masa kirjoitti:Ristiin? Minusta heidän välillään on menossa parisuhteellinen mökötys, joka ratkeaa vain rajulla sovintoseksillä.Kottarainen kirjoitti:Koska urpiaisen ja EW:n sukset meni näin pahasti ristiin?


masa kirjoitti:Ristiin? Minusta heidän välillään on menossa parisuhteellinen mökötys, joka ratkeaa vain rajulla sovintoseksillä.Kottarainen kirjoitti:Koska urpiaisen ja EW:n sukset meni näin pahasti ristiin?
Siis kyllä mun ymmärrykseni mukaan sosiopaatti kykenee ymmärtämään, ja tietää myös milloin kuuluisi tuntea ja näytellä katumusta. Asian ymmärtäminen vain on sataprosenttisen oppikirjatiedostavaa ilman minkäänlaista tunnepuolella tapahtuvaa empatiaperäisen tai oikeudentajuisen moraalivastikkeen ohjausta. Siksihän niitä on niin kovin vaikea spotata muiden ihmisten keskuudesta, elleivät rupea niittämään tavalla tai toisella, isolla kädellä.urpiainen kirjoitti:No ei kun mä just koetin selittää, että sosiopatiaan kai kuuluu oleellisesti se, että ei kykene ymmärtämään egoististen tekojensa moraalittomuutta tai tuntemaan katumusta.
No joo, varmaan noin. Muotoilen sitten näin: sosiopaatille tekojen moraalittomuus, katumus ja syyllisyys eivät ole tunnetasolla ongelmia, ne eivät häntä vaivaa eivätkä kalva sosiopaatin identiteettiä. EW:lle taas syyllisyys nimenomaan selvästi on ongelma, ja siksi hän alkaa elättelemään näitä fantasioitaan siitä, miten hänen toimintansa onkin itseasiassa moraalista ja isossa kuvassa kaikkien kannalta optimaalista. Sosiopaatti ei varmaan koe tarvetta tällaiseen itsepetokseen. Siksi analyysi pikkulapsena eikä sosiopaattina.Manaaja kirjoitti:Siis kyllä mun ymmärrykseni mukaan sosiopaatti kykenee ymmärtämään, ja tietää myös milloin kuuluisi tuntea ja näytellä katumusta. Asian ymmärtäminen vain on sataprosenttisen oppikirjatiedostavaa ilman minkäänlaista tunnepuolella tapahtuvaa empatiaperäisen tai oikeudentajuisen moraalivastikkeen ohjausta. Siksihän niitä on niin kovin vaikea spotata muiden ihmisten keskuudesta, elleivät rupea niittämään tavalla tai toisella, isolla kädellä.urpiainen kirjoitti:No ei kun mä just koetin selittää, että sosiopatiaan kai kuuluu oleellisesti se, että ei kykene ymmärtämään egoististen tekojensa moraalittomuutta tai tuntemaan katumusta.
Missasit pointin - mikään noista 20 elokuvasta ei tarvitse waretusta markkinoidakseen itsensä. Silti ne olivat waretetuimmat elokuvat. Voitaneen siis todeta, että ne ovat halutuimpia tuotteita, joista samalla jätetään eniten tekijänoikeuskorvauksia maksamatta - oli vertailuna olevien transaktioiden hypoteettinen määrä ja arvo mikä tahansa. Ajatuksesi siitä, että kana olisikin muna ei siis kestä. Se on kaikille waretusta tunteville päivänselvä asia, että se ei ole markkinointikeino vaan tulonmenetystä.EveryWoman kirjoitti:Rautalankaa: kun ihmiset warettavat leffoja ja katsovat niitä, ja puhuvat niistä keskenään, viesti leviää ja lopulta So Hardkin kuulee niistä. Jättikamppiksin markkinoiduista toki kuulisi varmaan muutenkin. Kuinka edustava otos kaikista maailman kulttuurituotteista nuo 20 mielestäsi ovat?
Etköhän sä edelleenkin kuule tuotteista niiltä kanavilta jotka niitä laillisesti haltuunsa saavat ihan riippumatta siitä warettaakö nörtti X vai ei. Montako kertaa kuukaudessa saat warettajakaveriltasi viesitä, että waretin tämmösen, mahtava pätkä? Kiva, että myönnät tässä kohtaa avoimesti, että kyse on omasta halustasi eikä mistään yleisestä tai oikeudenhaltijoiden edusta.Mä en halua elää maailmassa, jossa saan kuulla kulttuurituotteista vain niitä markkinoivilta jättimäisiltä jenkkikonglomeraateilta. (Oletan, että nuo eivät mitään indie-tuotantoja ole, vaikka en olekaan onneksi kuullut niistä kaikista.)
Niin ja vielä toimittaja! Ja koeyleisö! Markkinointipanostukset ovat juttu joka tehdään oikeudenhaltijan suostumuksella. Erilaiset toimijat antavat erilaisia asioita ilmaiseksi kun se on heidän etunsa mukaista. Tässä on kyse päinvastaisesta asiasta. Erilaiset toimijat ottavat luvatta asioita ilmaiseksi silloin kun se on heidän etunsa mukaista ja oikeudenhaltijoiden edun vastaista.Joutuuko muuten leffakriitikko maksamaan arvioimansa leffan katsomisesta? Miksi ei? Sehän on kauheaa tulonmenetystä tekijöille!
Aika harva ostaa levyn joka on jo mp-soittimessa tai leffan joka on jo katsottu ja tallessa.Kuinni harvalukuiset?
Juuri tuossa väkevästi todistin, että waretuksen kohteena ovat ensisijaisesti ja erityisesti juuri ne tuotteet, jotka ovat haluttuja ja joista yleisesti ottaen ollaan erityisen valmiita maksamaan, ts. suosituimmat elokuvat, levyt, pelit jne.Hyvä analogia juuri siksi, että digisisällön warettaminen tilanteessa, jossa warettaja ei missään tapauksessa sitä kuitenkaan olisi valmis ostamaan, ei aiheuta kenellekään tulonmenetystä.
En mäkään näe, että tekijänoikeudet eivät toimisi. Piraattiporukka tarkoittaa tekijänoikeusysteemin toimimattomuudella ilmeisesti sitä, että kiinni jäädessään he joutuvat maksamaan korvauksia.So Hard kirjoitti: Kaikenkaikkiaanhan tekijänoikeudet nimenomaan toimivat. Teoksia tehdään ja niiden tekijät saavat pääosin korvauksensa - mutta toki vain niillä aloilla, joilla tekijänoikeuksista on pystytty pitämään huolta. Esim. PC-pelien kohdalla tarjonta on näivettynyt koska piratisointi on syönyt tuloja niin paljon ettei tekeminen kannata. Se siitä warettamisen markkinointiarvosta.
Aika pitkä aika siihen meni; useita vuosia. Mä siedän yleensä hedelmätöntäkin keskustelua aika hyvin, jos on mitään viitteitä edes jonkinlaisesta yhteisymmärryksen edistymisestä - eli jos on edes jotain toivoa siitä, että jonakin päivänä, opettelemalla ja kalibroimalla, keskustelussa päästään hedelmälliselle tasolle. Koska en useamman vuoden suht. paneutuvastakin yrittämisestä huolimatta tällaista havainnut urpiaisen kohdalla, päätin että en tuhlaa enempää aikaani ja vaivaani.Kottarainen kirjoitti:Koska urpiaisen ja EW:n sukset meni näin pahasti ristiin?
Minusta se on ylivertaisen hyvä osoitus warettamisen vaikutuksesta. Kaikki pelimerkit ovat sen puolella, että PC-koneille kannattaisi tehdä pelejä. PC-koneita taidetaan myydä vuodessa enemmän kuin PS3- ja Xbox360 konsoleita on myyty koko elinaikanaan. Xboxin ja PS3:n pelintekijät joutuvat ilmeisesti maksamaan lisenssimaksun Microsoftille tai Sonylle pelin tekemisestä. PC-pelimarkkinan pitäisi olla todella lukratiivinen ja suosittu, vaan eipä ole - koska konsolipelien tekijänoikeudet ovat paremmin valvottuja.NuoriDaavid kirjoitti:Tuo PC-peliesimerkkisi muuten on hyvä. Peliporukka valittaa, että kun kaikki pelit nykyään tehdään konsolien ehdoilla ja suoraan PC:lle tehtyjä pelejä ei niin enää tehdä. Se johtuu tietenkin juurikin waretuksesta.
Ei se nyt aivan näinkään mene. Ensinnäkin myydyistä PC-koneista vain murto-osa soveltuu 3D-grafiikkaominaisuuksiensa puolesta edes konsolitasoiseen pelaamiseen. Toiseksi PC-pelin käyttöönotosta on tehty nykypäivänä turhan vaativaa ja monimutkaista niiden tekijänoikeusvalvomisien kanssa pelataksesi koko peliä. Täytyy olla käytössäolevat internetyhteydet, näpyteltävät lisenssikoodit, rekisteröitymiset ja kirjautumiset ties millaisiin pelinjulkaisijan social networkeihin pelin aikana ym. Kolmanneksi tulevat vielä monien eri laitteistopohjien aiheuttamat yhteensopivuusongelmat.So Hard kirjoitti:Kaikki pelimerkit ovat sen puolella, että PC-koneille kannattaisi tehdä pelejä. PC-koneita taidetaan myydä vuodessa enemmän kuin PS3- ja Xbox360 konsoleita on myyty koko elinaikanaan. Xboxin ja PS3:n pelintekijät joutuvat ilmeisesti maksamaan lisenssimaksun Microsoftille tai Sonylle pelin tekemisestä. PC-pelimarkkinan pitäisi olla todella lukratiivinen ja suosittu, vaan eipä ole - koska konsolipelien tekijänoikeudet ovat paremmin valvottuja.