Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Yleinen lätinä jä kitinä

Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Ainoastaan geneven pakolaissopimuksen kriteereillä oleskelulupa
12
57%
Voidaan antaa myös sotaa/nälänhätää pakeneville, eli humanitaarisin perustein
5
24%
Edes Geneven sopimuksen ehtojen mukaisille pakolaisille ei turvapaikkaa
4
19%
 
Ääniä yhteensä: 21

Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vagabondo kirjoitti:Itse tapahtuma ketjussa ei liene epäselvää. Maailmassa on paljon kurjuutta, eikä kukaan meistä laita tikkua ristiin kuin lähellä olevien ihmisten puolesta. Dave, kottarainen ja Urpiainen on sitä mieltä, että tästä tulisi potea syyllisyyttä. Muut on sitä mieltä, ettei syyllisyyden tunteeseen ole mitään syytä.
Minusta koko ketju on tässä.
Came here for school, graduated to the high life
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Oliko peruskysymys/ongelma se, onko neekeripojan auttamatta jättäminen eettisesti ongelmallista? Mielestäni ongelma on niin pieni, joskin siis ongelma on olemassa, että terve mieli ei moisesta ahdistu. Saa siitä ahdistua, mutta maailma on parempi paikka, kun ihminen ei keskimäärin tuosta juuri pahaa mieltä haali.

Eettisen ongelman kiistäminen on tyhmää, koska ongelma on siltikin olemassa. On sitten määrittelykysymys kuinka iso se on.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mun mielestä koko ketju on kyllä tässä:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Eettisen ongelman kiistäminen on tyhmää, koska ongelma on siltikin olemassa. On sitten määrittelykysymys kuinka iso se on.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vagabondo kirjoitti: Mua lähinnä nyppii se, että teillä tuntuu olevan vaikeuksia hyväksyä, että jollain voi olla lähtökohtaisesti erilainen maailmankuva.
Palaan neekeriorjuus-argumenttiin.

Voi hyvin ajatella, että neekeriorjuuden puolustaja sanoisi tismalleen noin. "Ei voi sanoa, että hän on väärässä, koska hänellä on lähtökohtaisesti erilainen maailmankuva."

Kuitenkin hän on 100%:n väärässä. Ihmisiä ei saa pitää orjina.

Jotkut moraaliarvot ovat absoluuttisia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Korjataan tähän väliin etten itsekään tunne selkeää syyllisyyttä tai ahdistusta siitä etten tee mitään.

Käännän radion pois kanavalta kun sieltä tulee se mainos, että miltä nälkä/hätä vaimikäseoli kuulostaa. En kestä kuulla sitä lapsen huutoa siinä lopussa. Ihan sama kun en kestä katsoa eläinten huonosta kohtelusta kertovia ohjelmia. Mies tuossa juuri käänsi katseen pois telkusta kun sieltä tuli uutisissa joku juttu somalialaiselta pakolaisleiriltä. Totesi vain puolileikillään, ettei voi katsoa, koska hänelle voi vielä tulla sellainen olo että niitä pitäisi auttaa.

Lällätämme täällä sormet korvissa siis ihan urakalla ja jatkuvasti.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Mun mielestä koko ketju on kyllä tässä:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Eettisen ongelman kiistäminen on tyhmää, koska ongelma on siltikin olemassa. On sitten määrittelykysymys kuinka iso se on.
Juu, tässä se tuli.

Ikävä sinänsä että laajamittaisesti kiistetään koko ongelman olemassaolo, koska se varmistaa sen, ettei voida edes käydä keskustelua siitä mitä ongelmalle tulisi tehdä.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kottarainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mun mielestä koko ketju on kyllä tässä:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Eettisen ongelman kiistäminen on tyhmää, koska ongelma on siltikin olemassa. On sitten määrittelykysymys kuinka iso se on.
Juu, tässä se tuli.

Ikävä sinänsä että laajamittaisesti kiistetään koko ongelman olemassaolo, koska se varmistaa sen, ettei voida edes käydä keskustelua siitä mitä ongelmalle tulisi tehdä.
Jos koko ketju olisi tuossa, Trio Syyllisyys olisi voinut olla ihan hiljaa. Maailma on täynnä erilaisia eettisiä ongelmia, joista suurin osa ihmisistä ei välitä tippaakaan. En ymmärrä miksi M'Bokojen ongelmista pitäisi tuntea syyllisyyttä kun ei ole itse ollut tippaakaan aiheuttamassa niitä.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti: Mua lähinnä nyppii se, että teillä tuntuu olevan vaikeuksia hyväksyä, että jollain voi olla lähtökohtaisesti erilainen maailmankuva.
Palaan neekeriorjuus-argumenttiin.
Ammuit aika pahasti ohi, mutta nyt kun otit puheeksi, niin kai tiedät, että afrikan alueella esiintyy edelleen orjuutta. Jos tiesit, niin mitä olet tehnyt asian eteen?
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vagabondo kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti: Mua lähinnä nyppii se, että teillä tuntuu olevan vaikeuksia hyväksyä, että jollain voi olla lähtökohtaisesti erilainen maailmankuva.
Palaan neekeriorjuus-argumenttiin.
Ammuit aika pahasti ohi, mutta nyt kun otit puheeksi, niin kai tiedät, että afrikan alueella esiintyy edelleen orjuutta. Jos tiesit, niin mitä olet tehnyt asian eteen?
En ampunut ohi yhtään. Orjuutta voi perustella aivan yhtä pitävästi "erilaisella maailmankuvalla" kuin sitäkin, ettei tuntemattomien lasten kuolemalla ole mitään väliä.

Mitä tulee siihen, että Afrikassa pidetään orjia, niin olen tehnyt asian korjaamiseksi aivan yhtä paljon kuin afrikkalaisten lasten rotavirusrokottamisen hyväksi, eli en yhtään mitään.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:En ampunut ohi yhtään. Orjuutta voi perustella aivan yhtä pitävästi "erilaisella maailmankuvalla" kuin sitäkin, ettei tuntemattomien lasten kuolemalla ole mitään väliä.
:facepalm:
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mun mielestä koko ketju on kyllä tässä:
Juu, tässä se tuli.

Ikävä sinänsä että laajamittaisesti kiistetään koko ongelman olemassaolo, koska se varmistaa sen, ettei voida edes käydä keskustelua siitä mitä ongelmalle tulisi tehdä.
Jos koko ketju olisi tuossa, Trio Syyllisyys olisi voinut olla ihan hiljaa. Maailma on täynnä erilaisia eettisiä ongelmia, joista suurin osa ihmisistä ei välitä tippaakaan. En ymmärrä miksi M'Bokojen ongelmista pitäisi tuntea syyllisyyttä kun ei ole itse ollut tippaakaan aiheuttamassa niitä.
Mun käsittääkseni me ei olla vielä päästy niin pitkälle, että keskustelisimme siitä, tuleeko ko. asiasta kokea syyllisyyttä.

Nyt siis kahdeksan sivun jälkeen olemme päässeet siihen, että myönnetään, että tässä on eettinen ongelma. Ongelman olemassaolohan on tähän asti pontevasti kiistetty, koska "maailmankuva on erilainen" ja "tässä ei mitenkään perustella, miten se lapsi on mun vastuulla."
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:En ampunut ohi yhtään. Orjuutta voi perustella aivan yhtä pitävästi "erilaisella maailmankuvalla" kuin sitäkin, ettei tuntemattomien lasten kuolemalla ole mitään väliä.
:facepalm:
Jos laittaa vastaukseksi kaksi naamapalmua, niin laitatko sä sitten kolme?

Kokeillaan:

:facepalm: :facepalm:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Geneve.
Humanitaarinen maahanmuutto heikentää Suomen taloudellista huoltosuhdetta.
Oletko tehnyt oman osuutesi Suomen taloudellisen huoltosuhteen parantamiseksi?
Mä olen kyllä vähän antiortodoksisesti sitä mieltä, että käytännöllinen ristiriita siitä, että Homie ei ole valmis tekemään itse sitä, mitä yleisellä tasolla vaatii, ei ole kiinnostava peruste vaatimuksen tai mielipteen dissaamiselle. Oli aiheena talous tai lihansyönti. Homien viestin ongelma oli pikemminkin tuo halla-aholainen aivopieru, että päättäjät pitävät ovet auki ja silmät kiinni. Roskaa, tietysti. Mutta näin se populistinen propaganda uppoaa vastustuskyvyttömiin.
Väitän edelleen: muualla turvapaikan saamisen ehtoja on kiristetty, meillä taas jatkuvasti löysennetty. Olenko väärässä? Ja pliis, vastaa tällä kertaa pitempään kuin yhdellä sanalla.

Mitä enemmän kehitysmaissa populaa kuolee nälkään, tauteihin jne. sen parempi. Väestöräjähdys on nykyajan ongelma numero 1. Elämän suurin uhka on l i i k a elämä. Jos laiva hukkuu ja pelastusveneeseen yritetään nostaa liikaa ihmisiä, kaikki hukkuvat.

Onhan AIDS edelleen jonkinlainen apu kannansäätelyssä. Sitä on vähätelty esim. vertaamalla sitä liikenneonnettomuuksiin, mutta liikenneonnettomuudet eivät etene geometrisena sarjana.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Homeboy65 kirjoitti: Väitän edelleen: muualla turvapaikan saamisen ehtoja on kiristetty, meillä taas jatkuvasti löysennetty. Olenko väärässä? Ja pliis, vastaa tällä kertaa pitempään kuin yhdellä sanalla.
Olet.

Suomessa on viimevuosina kiristetty monia oleskelulupamääräyksiä.

Turvapaikan saamisen ehtoihin ei ole varmaan tehty mitään muutoksia, koska ne käsittääkseni perustuvat vuosikymmeniä vanhaan Geneven sopimukseen.

1>2. Olenko väärässä? Vastaa pliis useammalla kuin yhdellä sanalla!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

NuoriDaavid kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti: Väitän edelleen: muualla turvapaikan saamisen ehtoja on kiristetty, meillä taas jatkuvasti löysennetty. Olenko väärässä? Ja pliis, vastaa tällä kertaa pitempään kuin yhdellä sanalla.
Olet.

Suomessa on viimevuosina kiristetty monia oleskelulupamääräyksiä.

Turvapaikan saamisen ehtoihin ei ole varmaan tehty mitään muutoksia, koska ne käsittääkseni perustuvat vuosikymmeniä vanhaan Geneven sopimukseen.

1>2. Olenko väärässä? Vastaa pliis useammalla kuin yhdellä sanalla!
Ehkä olet, ehkä et. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa minä olen sitten saanut väärää tietoa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti: En ampunut ohi yhtään. Orjuutta voi perustella aivan yhtä pitävästi "erilaisella maailmankuvalla" kuin sitäkin, ettei tuntemattomien lasten kuolemalla ole mitään väliä.
Yritetään vielä kerran selittää, jos vaikka ymmärtäisit esittämäsi väitteen virheen. Pohjustukseksi: Tietoni nykyafrikan orjuudesta perustuu Nazer Mendesin omaelämänkerralliseen kirjaan, enkä ole aiheeseen muuten tutustunut tai asian eteen mitään tehnyt.

Koska orjuuttaminen tapahtuu suvereenissa valtiossa oikeustoimikelpoisten ihmisten toimesta, niin vertauskelpoinen osa on:
NuoriDaavid kirjoitti:Mitä tulee siihen, että Afrikassa pidetään orjia, niin olen tehnyt asian korjaamiseksi aivan yhtä paljon kuin afrikkalaisten lasten rotavirusrokottamisen hyväksi, eli en yhtään mitään.
Ja koska orjuuttaminen tapahtuu suvereenissa valtiossa oikeustoimikelpoisten ihmisten toimesta vastaavat he omasta toiminnastaan, eikä minun tarvitse potea syyllisyyttä siitä, että he ovat paskiaisia, vaikka kyseessä on niinkin ällöttävä tapa.

Orjuuden kannattaminen, saati siihen osallistuminen, on ihan eri mittakaavan asia eikä siten ole vertauskelpoinen esittämälläsi tavalla.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti: Mun käsittääkseni me ei olla vielä päästy niin pitkälle, että keskustelisimme siitä, tuleeko ko. asiasta kokea syyllisyyttä.
Siitähän tässä on koko ajan ollu puhe.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vagabondo kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Mun käsittääkseni me ei olla vielä päästy niin pitkälle, että keskustelisimme siitä, tuleeko ko. asiasta kokea syyllisyyttä.
Siitähän tässä on koko ajan ollu puhe.
Metakeskustelun merkeissä:

Eihän ole ollut puhe. Sun mielestä mitään eettistä ongelmaa ei ole, koska "sinulla on erilainen maailmankuva" ja "tässä ei mitenkään perustella, miten se lapsi on mun vastuulla."

Oletko sä nyt siis sitä mieltä, että tässä ON eettinen ongelma vai eikö sitä vieläkään ole?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Lopullinen sekaisin meno
Osaatko sä keskustella tästä aiheesta lainkaan ilman natsi- ja neekeriorjuuskorttia?
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Homeboy65 kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti: Väitän edelleen: muualla turvapaikan saamisen ehtoja on kiristetty, meillä taas jatkuvasti löysennetty. Olenko väärässä? Ja pliis, vastaa tällä kertaa pitempään kuin yhdellä sanalla.
Olet.

Suomessa on viimevuosina kiristetty monia oleskelulupamääräyksiä.

Turvapaikan saamisen ehtoihin ei ole varmaan tehty mitään muutoksia, koska ne käsittääkseni perustuvat vuosikymmeniä vanhaan Geneven sopimukseen.

1>2. Olenko väärässä? Vastaa pliis useammalla kuin yhdellä sanalla!
Ehkä olet, ehkä et. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa minä olen sitten saanut väärää tietoa.
Muistatko tarkemmin?

Oleskelulupasäädöksiä on ainakin viime aikoina tiukennettu mm. ottamalla käyttöön ikätestit ja vähentämällä suoraan rahana maksettavan toimeentulotuen ehtoja. Nykyään perheenyhdistämishakemusta ei voi tehdä Suomessa, vaan se täytyy tehdä siellä, missä yhdistettävät ovat. Lähiaikoina on käsittääkseni tulossa myös muutos, jonka mukaan perheenyhdistäjä maksaa itse tänne yhdistettävien matkat.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Lopullinen sekaisin meno
Osaatko sä keskustella tästä aiheesta lainkaan ilman natsi- ja neekeriorjuuskorttia?
Keskustelun laadun parantaminen kannattaa aloittaa välttämällä "lopullinen sekaisin meno" kaltaisia heittoja. Osaatko välttää niitä?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Lopullinen sekaisin meno
Osaatko sä keskustella tästä aiheesta lainkaan ilman natsi- ja neekeriorjuuskorttia?
Keskustelun laadun parantaminen kannattaa aloittaa välttämällä "lopullinen sekaisin meno" kaltaisia heittoja.
Mun mielestä mä ihan kiltisti jo kerran huomautin natsikortista ja muistit läksyn ehkä 3 minuuttia. Mitä siinä enää voi muuta tehdä kuin naamapalmuttaa.

Oon vakuuttunut että sä kirjoittelet nykyään enimmäkseen kännissä. Mikään muu ei selitä sitä tason romahdusta millä tuottamasi teksti eroaa aiemmasta argumentaation tasossa ja sävyssä.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: No ei. Sä et löydä tästä ketjusta ainoatakaan postausta, jossa mä väittäisin tämän takia olevani parempi ihminen.
Mä löydän tästä ketjusta aika monta postausta, jossa kyseenalaistat maailmantuskaa tuntemattomien tyyppien "normaaliuden" jne. Harjoitustehtävänä voit lukea omia pupelluksiasi.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^^Just. Sinä siis olet huolissani minun argumentoini tasosta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: No ei. Sä et löydä tästä ketjusta ainoatakaan postausta, jossa mä väittäisin tämän takia olevani parempi ihminen.
Mä löydän tästä ketjusta aika monta postausta, jossa kyseenalaistat maailmantuskaa tuntemattomien tyyppien "normaaliuden" jne. Harjoitustehtävänä voit lukea omia pupelluksiasi.
Laita vaan se pointteri siihen viestiin, jossa väitän olevani moraalisesti parempi ihminen. Muista, että todistustaakka on positiivisen väitteen esittäjällä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin