Sivu 70/124

Lähetetty: 09.01.2012 15:53
Kirjoittaja elco
NuoriDaavid kirjoitti: Ajan sun saippuakippos yli!

Joo. Eihän noita hevosvoimia kauheasti ole. Vääntömomentti on kuit kiva 550 nm. Lähtee pienillä kierroksilla kuin talonmies peltikatolta. Käytännön suorityskyky on mukavampi kuin kierroskoneella.
Täällähän on jotain ihme keulimista mikä on mennyt täysin ohi.

Mulla on bemarissa 400nm mutta onpahan toisaalta massaakin rättisitikan verran vähemmän. Täytyy tosin odotella kesäkelejä ennen kun voi alkaa aivan täysillä vastakeulimaan - ei nimittäin mennyt tänään matkalla kentälle tiehen paljon enemmän kuin mitä rättisitikalla olisi mennyt.

Lähetetty: 09.01.2012 16:27
Kirjoittaja NuoriDaavid
elco kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Ajan sun saippuakippos yli!

Joo. Eihän noita hevosvoimia kauheasti ole. Vääntömomentti on kuit kiva 550 nm. Lähtee pienillä kierroksilla kuin talonmies peltikatolta. Käytännön suorityskyky on mukavampi kuin kierroskoneella.
Täällähän on jotain ihme keulimista mikä on mennyt täysin ohi.

Mulla on bemarissa 400nm mutta onpahan toisaalta massaakin rättisitikan verran vähemmän. Täytyy tosin odotella kesäkelejä ennen kun voi alkaa aivan täysillä vastakeulimaan - ei nimittäin mennyt tänään matkalla kentälle tiehen paljon enemmän kuin mitä rättisitikalla olisi mennyt.
Noi voihan sitä laittaa ruohonleikkuriinkin vaikka kuinka ison moottorin :twisted:

Lähetetty: 09.01.2012 16:49
Kirjoittaja Johnny Winter
Mä äänestän Davea voittajaksi, jos sillä äänellä saadaan Dave pois bussikaistalta!

Lähetetty: 09.01.2012 17:34
Kirjoittaja Gat
Minua häiritsee tämän ketjun homoseksuaalisuus.
Onhan täysin homoa keskustella muista kuin nelivetoisista autoista.

Lähetetty: 09.01.2012 17:36
Kirjoittaja masa
Gat kirjoitti:Minua häiritsee tämän ketjun homoseksuaalisuus.
Onhan täysin homoa keskustella muista kuin nelivetoisista autoista.
Osta nyt ensin itsellesi auto sen traktorisi sijaan.

Lähetetty: 09.01.2012 18:49
Kirjoittaja Stadinarska
Startissa haukuttiin Volkswagen Tiguanin kaksivetoista ihan turhaksi kun neliveto on saatavilla.

Anteeksi jos muistin auton merkin väärin.

Mua kummastuttaa että vaikka olen pitänyt itseäni järkevänä niin minunkin tekisi mieli ostaa nelivetoinen vaikka en sitä niinkään tarvitsisi. Mistä johtuu??

tai onhan se suomen talvessa mahtava, mut kun sitä keliä ei kuitenkaan niin paljoa oooo.

Huono päivä JUUR tänään sanoa ...Sohjoa ja mäkilähtöjä, ääh. Mutta hyvin etuvetoinen autoni käyttäytyi.

STADIN AUTOARSKA

Lähetetty: 10.01.2012 2:57
Kirjoittaja Manaaja
Gat kirjoitti:Minua häiritsee tämän ketjun homoseksuaalisuus.
Onhan täysin homoa keskustella muista kuin nelivetoisista autoista.
Vähän ihmetyttää miten on edes laillista myydä noita vajaavetoisia tientukkoja muiksi kuin harrasteautoiksi joilla ei saisi ajaa joulukuusta helmikuuhun julkisen liikenteen seassa lainkaan.

Lähetetty: 13.01.2012 15:51
Kirjoittaja NuoriDaavid
http://www.iltalehti.fi/autotestit/2012 ... 8_at.shtml

Oon periaatteessa erittäin kiinnostunut sähköautoista, mutta reaalielämässä hinta on vielä liian paha kakkosautoksi ja ajomatka pitäisi olla talvellakin varmuudella päälle 100km.

Lähetetty: 23.01.2012 12:39
Kirjoittaja masa
Voisko jokainen autoilija lukea ja sisästää taas tämän kiitos.

http://www.iltalehti.fi/autot/2012012015097338_ae.shtml


Siis eka kysymys ja sen vastaus.

Lähetetty: 23.01.2012 13:21
Kirjoittaja Dumiz
masa kirjoitti:Voisko jokainen autoilija lukea ja sisästää taas tämän kiitos.

http://www.iltalehti.fi/autot/2012012015097338_ae.shtml


Siis eka kysymys ja sen vastaus.
Samalla myös sen että jos talvella vedät liinat kiinni, niin takana tuleva saattaa osua puskuriin. Et sä vittu voi Kehä I:llä pysäyttää autoa ja toivoa että kaikki pysähtyy, saatana.

Lähetetty: 23.01.2012 13:29
Kirjoittaja exPertti
Dumiz kirjoitti:
masa kirjoitti:Voisko jokainen autoilija lukea ja sisästää taas tämän kiitos.

http://www.iltalehti.fi/autot/2012012015097338_ae.shtml


Siis eka kysymys ja sen vastaus.
Samalla myös sen että jos talvella vedät liinat kiinni, niin takana tuleva saattaa osua puskuriin. Et sä vittu voi Kehä I:llä pysäyttää autoa ja toivoa että kaikki pysähtyy, saatana.
Eipä tämä vielä mitään, on käynyt talvellakin niin, että jos etuajo-oikeutetulla tiellä ajat liikennevalojen vilkuttaessa keltaista joku pysäyttää jonon päästääkseen sivuavalta tieltä liikennettä eteen.

Lähetetty: 23.01.2012 14:06
Kirjoittaja NuoriDaavid
Em. asioista on onneksi olemassa ennakkopäätökset, joiden mukaan autoilijan ei tarvitse varautua siihen, että edelläoleva ei noudata liikennesääntöjä.

On keissejä, joissa edelläajava on äkisti jarruttanut päästäkseen kolmion takaa tulevan tielle, takana tuleva törmännyt edelläajavaan. Jarruttaja oli syyllinen. Niinkuin tietysti pitikin olla.

Lähetetty: 23.01.2012 14:21
Kirjoittaja NuoriDaavid
Noista väistämisistä vielä: mua vatuttaa, kun monet jarruttelee, kun bussi heittää yli 60:n rajoitusalueella vilkun päälle lähtiessään pysäkiltä. Veikkaan, että suurin osa ei tee kohteliaisuuttaan, vaan luulevat, että bussilla on etuajo-oikeus.

Lähetetty: 23.01.2012 14:22
Kirjoittaja masa
NuoriDaavid kirjoitti: Veikkaan, että suurin osa ei tee kohteliaisuuttaan, vaan luulevat, että bussilla on etuajo-oikeus.
Kyllä se on ihan itsesuojeluvaisto mikä käskee pysymään poissa kiharapäisen moniosaajan tieltä.

Lähetetty: 23.01.2012 14:24
Kirjoittaja So Hard
NuoriDaavid kirjoitti:Noista väistämisistä vielä: mua vatuttaa, kun monet jarruttelee, kun bussi heittää yli 60:n rajoitusalueella vilkun päälle lähtiessään pysäkiltä. Veikkaan, että suurin osa ei tee kohteliaisuuttaan, vaan luulevat, että bussilla on etuajo-oikeus.
Mä teen osin kohteliaisuudesta, osin siksi että pari kertaa on pitänyt väistää kylkeen tulevaa suharia joka ei vilkun laitettuaan edes vilkaise että tuleeko joku.

Lähetetty: 23.01.2012 14:33
Kirjoittaja Vagabondo
masa kirjoitti:Voisko jokainen autoilija lukea ja sisästää taas tämän kiitos.
Keskieurooppalaiseen liikennekulttuuriin oppineena olen erimieltä ja mielestäni lakia olisi syytä tämän osalta muuttaa, joskin vaadin tilaatekevältä autolta järjenkäyttöä siinä, milloin vasemmalle on mahdollista väistää ja oletan sen tapahtuvan normaaleja kaistanvaihtoa koskevia sääntöjä noudattaen. Ei siis mikään viimetipan äkkipikainen nykäisy ilman vilkkua nopeammin kulkevan auton eteen.

Yleensä, jos rampilta tuleva auto ajaa liikennevirtaan sopivaa vauhtia, niin autojen väliin mahtuu hieman ajonopeutta muuttamalla, eikä kaistanvaihtoon ole välttämätöntä tarvetta.

Sanoisin myöskin, ellei artikkelissa mainittua liittymää kehä I:stä pitkin ruuhka-aikana lähestyvä, jommalla kummalla kaistalla ajava, ei varaudu mukaan tulevien aiheuttamiin ajonopeudenmuutoksiin, olisi syytä kerrata omia ajotapoja ja asenteita.

Lähetetty: 23.01.2012 14:35
Kirjoittaja NuoriDaavid
^^ ja ^^^silloin ei tietenkään väistetä, kun ollaan oikeassa :)

No ei vaiskaa... kyllähän sitä on fiksumpaa väistää kuin jäädä alle.

Lähetetty: 23.01.2012 14:39
Kirjoittaja exsu
NuoriDaavid kirjoitti:silloin ei tietenkään väistetä, kun ollaan oikeassa :)
Mä väistän kyllä kans silkasta kauhusta. Ne bussit rynnii sieltä melkoisella isomman oikeudella, eikä puhettakaan, että vilahtaisi katse hetkeäkään peilistä.

Lähetetty: 23.01.2012 14:41
Kirjoittaja masa
Vagabondo kirjoitti:
Keskieurooppalaiseen liikennekulttuuriin oppineena olen erimieltä ja mielestäni lakia olisi syytä tämän osalta muuttaa, .
Kaistanvaihtajat minua eivät vituta, vaan ne torvelot jotka tulevat rampilta motariliikenteeseen kuin ajaisivat etuajo-oikeutettuina. Ne aiheuttavat enemmän vaaratilanteita kuin mikään muu.

Lähetetty: 23.01.2012 14:42
Kirjoittaja Ylermi Ylihankala
Yksi autoilijoille tuntemattomimpia bussin väistösääntöjä on bussin lähtö pysäkiltä, kun erillistä pysäkkialuetta ei ole. Bussihan saa tällöin kaksikaistaisella tiellä tulla vilkun kanssa suoraan ulommalle kaistalle, siis alle 70 alueella.

Lähetetty: 23.01.2012 14:52
Kirjoittaja exPertti
^ Ei se nyt ihan katsomatta sieltä saa tulla.

Miten niin ei ole tunnettu?

Lähetetty: 23.01.2012 14:56
Kirjoittaja NuoriDaavid
Mun muistaakseni tästä on ennakkotapaus myös, että bussi ei saa etuajo-oikeutettunakaan tulla kylkeen. Eli jos oot jo rinnalla, niin kaasua vaan!

Lähetetty: 23.01.2012 14:57
Kirjoittaja exPertti
NuoriDaavid kirjoitti:Mun muistaakseni tästä on ennakkotapaus myös, että bussi ei saa etuajo-oikeutettunakaan tulla kylkeen. Eli jos oot jo rinnalla, niin kaasua vaan!
Juu ei saa. Poliisi yleensä näissä tapauksissa on erittäin kiinnostunut mihin kohtaan bussia olet törmännyt. Mitä edemmäs sitä parempi vakuutusmielessä.

Lähetetty: 23.01.2012 14:57
Kirjoittaja Vagabondo
masa kirjoitti: Kaistanvaihtajat minua eivät vituta, vaan ne torvelot jotka tulevat rampilta motariliikenteeseen kuin ajaisivat etuajo-oikeutettuina. Ne aiheuttavat enemmän vaaratilanteita kuin mikään muu.
Pahin liike minkä voi tehdä on painaa jarru pohjaan kaistan lopussa. Toiseksi pahin, ettei kiihdytä autoaan liikennevirran nopeuteen kiihdytyskaistalla. Kolmanneksi pahin, ettei käytä vilkkua.

Oliko ongelma nyt kuitenkin, että ne tulevat liian hiljaisella vauhdilla vai mikä, koska liikenne ei vaan toimi, jos rampilla kattellaan, että ei täältä nyt taida mahtua tonne. Pysäytänpä tähän ja oottelen, että tulee hiljaisempi väli. Kyllä kaikille pitäisi olla selvää, että kun kiihdytyskaistalla on auto, niin viimeistään kaistan päättyessä se tulee liittymään liikenteeseen. Ei sen pitäisi tulla mitenkään yllätyksenä.

Lähetetty: 23.01.2012 15:00
Kirjoittaja masa
Vagabondo kirjoitti:
Pahin liike minkä voi tehdä on painaa jarru pohjaan kaistan lopussa.
Kyllä pahin ongelma on se että tullaan kolmion takaa eteen siten, että kuvitellaan 120kmh ajavan kyllä väistävän.