Lähetetty: 16.05.2011 16:14
^Joo ja isossa volyymissa pieni hävikki ei tunnu missään. Nyt itsepalvelukassoillakin on yksi henkilö per neljä kassapistettä.
Kitinää elämästä, ihmisistä ja kaikesta muusta tärkeästä
https://beta.kitina.net/
Voin hyvin kuvitella, että tuo jopa lisäisi myyntiä merkittävästi. Kosketusnäytöllä on helppo saada asiakas tilaamaan lisää (paina tästä jos haluat plussa-aterian ja tästä jos haluat jälkkärin) ja lisäksi näytöllä voi esittää sellaista tietoa, joka muuten on vaikeasti saatavissa, esim. mitä purilaisia on valmiina.NuoriDaavid kirjoitti:Does not compute:
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/McDon ... at_uutiset
Miten tämä maksaa itsensä takaisin?
Edit: no jos se toteutetaan vain kaikkein ruuhkaisimmissa paikoissa, joissa myyntii vähenee nykyään ruuhkan takia, niin sitten toki.
Aika monessa hamppariputkassa taitaa olla jo käytössä tällainen näyttö.sivustahuutaja kirjoitti:isäksi näytöllä voi esittää sellaista tietoa, joka muuten on vaikeasti saatavissa, esim. mitä purilaisia on valmiina.
Joo.küllküll kirjoitti:Aika monessa hamppariputkassa taitaa olla jo käytössä tällainen näyttö.sivustahuutaja kirjoitti:isäksi näytöllä voi esittää sellaista tietoa, joka muuten on vaikeasti saatavissa, esim. mitä purilaisia on valmiina.
Vähän eri prosessi: Ikeassa aasiakas kerää ostokset ja roudaa ne huitvittuun kun taas McD:ssä tilaustavasta riippumatta kuli valmistaa burgerit.exPertti kirjoitti: Ikeassakin tarvitaan joku vahtimaan, että itsepalveluasiakkaat merkitsevät kaikki ostokset laskuunsa. Siinähän on aina joku seisomassa kansio kourassa.
No sillä ajatuksella, että kassojen takana seisovaa porukkaa saadaan vähennettyä. Eli joo. Toimiihan se niin, että nyt kassan takana seisova porukka vaan latoo hamppareita asiakkaiden tarjottimille ja asiakkaat rahastavat itse itsensä. Onnistuuhan se. Jos esim vuoron neljä kassahenkilö saadaan vähennettyä kolmeen, niin toimiihan se.elco kirjoitti:Vähän eri prosessi: Ikeassa aasiakas kerää ostokset ja roudaa ne huitvittuun kun taas McD:ssä tilaustavasta riippumatta kuli valmistaa burgerit.exPertti kirjoitti: Ikeassakin tarvitaan joku vahtimaan, että itsepalveluasiakkaat merkitsevät kaikki ostokset laskuunsa. Siinähän on aina joku seisomassa kansio kourassa.
Minusta tuo tekee täysin järkeä tuo McD:n uudistus.
Silmät auki siellä mäkissä. Tilauksen kokoajat ja burgereiden paistajat ovat eri porukkaa.elco kirjoitti:Vähän eri prosessi: Ikeassa aasiakas kerää ostokset ja roudaa ne huitvittuun kun taas McD:ssä tilaustavasta riippumatta kuli valmistaa burgerit.
Minulle kyllä sopisi sellainen viru-keskuksen robert's coffee tyylinen palvelu suomessakin. Siitä voisi vaikka maksaa sen "palauta mulkku astiasi tähän" sijaan.sivustahuutaja kirjoitti:Aina kun ihmisiä korvataan, olen ihan täpinöissäni. Varsinkin jos kyse on suomalaisista palveluammateissa.
Roberts on boikotissa. Kahvi ei ole kovin hyvää ja kouluttamattomat tyttöset polttavat maidon. Kuka tuollaisesta sonnasta maksaa 4 euroa? Napista nespressoa ja maitoa mikrosta antaisi paremman lopputuloksen. Tulisi Starbucks ja tappaisi pois nämä suomalaiset wannabeet.exPertti kirjoitti:Minulle kyllä sopisi sellainen viru-keskuksen robert's coffee tyylinen palvelu suomessakin.
En suomessa ole x-vuoteen käynyt. Olisiko 2005 viimeksi, mutta tykkäsin tuosta palvelun vähimmäistasosta naapurimaassa.sivustahuutaja kirjoitti:Roberts on boikotissa. Kahvi ei ole kovin hyvää ja kouluttamattomat tyttöset polttavat maidon. Kuka tuollaisesta sonnasta maksaa 4 euroa? Napista nespressoa ja maitoa mikrosta antaisi paremman lopputuloksen. Tulisi Starbucks ja tappaisi pois nämä suomalaiset wannabeet.exPertti kirjoitti:Minulle kyllä sopisi sellainen viru-keskuksen robert's coffee tyylinen palvelu suomessakin.
Ei IT-miehillä ole koskaan mitään ongelmia. Asiakas se kaiken maksaa ja paskan kanssa elää aina seuraavaan mammuttiprojektiin asti. Jos siis jonkun projektin ostatte, niin ottakaa projektinhallinnassa paasto, selibaatti ja itseruoskinta välittömästi käyttöön. Ihmisuhrejakin kannattaa harkita, esim. toimittajan tarjousvaiheessa nimeämä projektipäällikkö on hyvä valinta, koska häntä ei kuitenkaan enää alun jälkeen näy.NuoriDaavid kirjoitti:Jaa-a. Luulisi, että hyvät suhteet yläkertaan nimenomaan auttaisivat noissa IT-hommissa.
Tarkemmin ajatellet: vitut se tosiaankaan mitään sairastunut. Eikö nyt voi sanoa, että sammui. Olisi miehekkäämpää sanoa suoraa, kuin tuollainen paskan puhuminen.NuoriDaavid kirjoitti:Sairauskohtaus mun ryppyreikä
No onhan juti toki rillannut ahkerasti, että ehkä.
Ei kakkaa? Pointtini oli se, että ikeaan kassan automatisoinnissa on filunkimahdollisuus, kun taas tiskinylimyynnissä kuli joka tapauksessa toimittaa artikkelit ostajalle - oli osto sitten automaattinen eli ei.sivustahuutaja kirjoitti:Silmät auki siellä mäkissä. Tilauksen kokoajat ja burgereiden paistajat ovat eri porukkaa.elco kirjoitti:Vähän eri prosessi: Ikeassa aasiakas kerää ostokset ja roudaa ne huitvittuun kun taas McD:ssä tilaustavasta riippumatta kuli valmistaa burgerit.
Näitä on ollut mm. briteissä käytössä jo vuosia. Päätteiden kautta tilataan ja maksetaan, valmiit tilaukset noudetaan yhdestä paikasta.NuoriDaavid kirjoitti:Does not compute:
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/McDon ... at_uutiset
Miten tämä maksaa itsensä takaisin?
Edit: no jos se toteutetaan vain kaikkein ruuhkaisimmissa paikoissa, joissa myyntii vähenee nykyään ruuhkan takia, niin sitten toki.
Vesper kirjoitti:Näitä on ollut mm. briteissä käytössä jo vuosia. Päätteiden kautta tilataan ja maksetaan, valmiit tilaukset noudetaan yhdestä paikasta.NuoriDaavid kirjoitti:Does not compute:
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/McDon ... at_uutiset
Miten tämä maksaa itsensä takaisin?
Edit: no jos se toteutetaan vain kaikkein ruuhkaisimmissa paikoissa, joissa myyntii vähenee nykyään ruuhkan takia, niin sitten toki.
Odotit kuitenkin asiantuntijalausuntoa!NuoriDaavid kirjoitti:
Totta mynassa! Nyt asia on loppuun käsitelty.Vesper kirjoitti:Odotit kuitenkin asiantuntijalausuntoa!NuoriDaavid kirjoitti:
Tuntuma on, että osa porukasta on jo vähän "vieraantunut" 22,4% porukastako se oli viime gallupin mukaan?NuoriDaavid kirjoitti:Kanadalaistutkija varoittaa Ruotsin mallista maahanmuutossa
No niin:NuoriDaavid kirjoitti:Tarkemmin ajatellet: vitut se tosiaankaan mitään sairastunut. Eikö nyt voi sanoa, että sammui. Olisi miehekkäämpää sanoa suoraa, kuin tuollainen paskan puhuminen.NuoriDaavid kirjoitti:Sairauskohtaus mun ryppyreikä
No onhan juti toki rillannut ahkerasti, että ehkä.
Itse asiassa vaikka olisi sairastunut, niin kannattaisi sanoa, että sammui, koska ei sitä sairastumista kuitenkaan kukaan usko.
No siinä riekkuessa se tulehdus on huomattukin.Manaaja kirjoitti:Pakko myöntää että "nilkkatulehdus" on aika kekseliäästi pykätty tekosyy, varsinkin kun kaveri on kuvissa muutama tunti aiemmin kävellyt ja riekkunut ilman nivelongelman häivääkään.