Sivu 68/124

Lähetetty: 15.11.2011 11:07
Kirjoittaja NuoriDaavid
Leevi kirjoitti:Niin, olen tullut toimeen oli nastoja tai ei.
Niin?

Lähetetty: 15.11.2011 16:40
Kirjoittaja McJanne
Kuntopyörällä ajaessa ei tarvitse talvellakaan nastarenkaita, 'nuff said.

Lähetetty: 21.11.2011 15:16
Kirjoittaja masa
http://www.iltasanomat.fi/autot/etujarj ... 69943.html


Kysymys. Onko tuo autoliitto koskaan saanut mitään aikaiseksi? Siis mitään sellaista, josta olisi ollut autoilijalle jotain konkreettista hyötyä?

Itse en muista kuin näitä kerran vuoteen tulleita "me paheksumme, mutta emme teee muuta" -juttuja.

Lähetetty: 21.11.2011 15:22
Kirjoittaja Bluntly
masa kirjoitti: Siis mitään sellaista, josta olisi ollut autoilijalle jotain konkreettista hyötyä?
Jäsenenä kyllä: http://www.autoliitto.fi/edut_ja_palvel ... -jasenyys/

Lähetetty: 21.11.2011 15:30
Kirjoittaja masa
Bluntly kirjoitti:
masa kirjoitti: Siis mitään sellaista, josta olisi ollut autoilijalle jotain konkreettista hyötyä?
Jäsenenä kyllä: http://www.autoliitto.fi/edut_ja_palvel ... -jasenyys/

Lähinnä hain näitä verot nousee, kulut nousee, maksa lisää, ryöstämme sinut -juttuja. Siis että ovatko onnistuneet torppaamaan mitään korotuksia tai saaneet aikaan alennuksia? Autoveron aleneminenkin taisi olla lähtöisin siitä eräästä urheasta mersumiehestä.

Lähetetty: 21.11.2011 15:42
Kirjoittaja Bluntly
Tajusin kyllä, mutta hiukan puolustin alaportaan pelastuspartiomiesten hienoa toimintaa.

Tiedä sitten mahtaisiko valtiovallan autoriistolle edes Chuck Norris mitään.

Lähetetty: 13.12.2011 13:43
Kirjoittaja Niba
Viimeinkin ruotsalaiset autot saavat arvostusta jota ansaitsevat!

Lähetetty: 15.12.2011 0:31
Kirjoittaja Manzel
Kiinnostaisi hommata ensi talveksi käytetty neliveto farmari hintaluokassa 20-30t€. Golf, Passat, V70 ja Octavia ovat olleet suurennuslasin alla, mutta minkälaisia kiesejä ovat Legacy ja Outback? Tai tuleeko joitain muita nelareita mieleen?

Lähetetty: 15.12.2011 0:59
Kirjoittaja Pulkannaru
^
Nettiauto.com kertoo jo paljon kun haet tarkennetun haun kautta.
Noi esimerkkisi ovat aika erilaisia autoja. Kun ei tiedä tarvettasi, ei osaa oikein suositella.

Mutta esim pyyntihinnoilla 30.000-29.800€ löytyy:
BMW 525 -08, Audi A6 3.0 -06, Subaru Forester 2.0 -09, BMW 530 -06, Subaru Legacy Outback 2.5 -09, Audi A4, BMW 330 -06, BMW X3 -06, MB E 500 -04, Volvo V70. Skoda Octavia Scout 1.8TSI -09 , Subaru Impreza 2.5 WRX -08, VW Passat 3.2 -08.

Lähetetty: 15.12.2011 6:11
Kirjoittaja Manaaja
Manzel kirjoitti:Kiinnostaisi hommata ensi talveksi käytetty neliveto farmari hintaluokassa 20-30t€. Golf, Passat, V70 ja Octavia ovat olleet suurennuslasin alla, mutta minkälaisia kiesejä ovat Legacy ja Outback? Tai tuleeko joitain muita nelareita mieleen?
Outback on käytännössä vain korotettu Legacy. Legacy on sisätiloiltaan yllättävän ahdas, mutta mielestäni ihan kiva fiilis siinä autossa kuitenkin. Itsellä oli juuri Passat 3.2 DSG 4motion ja Legacy 3.0R automaagi kalkkiviivoilla. Valinta kääntyi paskattiin lähinnä sen vuoksi että sopivan ikäistä, vähän ajettua ja hyvin varusteltua Legacya ei tuolla suht harvinaisella padalla sattunut eteen.

En oikein pidä tuosta volkkarin DSG-automaatista, joten Legacyn perinteinen automaatti olisi voinut olla käytännössä jopa parempi. Manuaalia haettaessa tuo ei tietysti ole mikään ongelma. Niin ja Legacyn pienemmät mopokoneet ovat sitten tosi mopoja, ja niitä joutuu huudattamaan kuin pientä eläintä jos haluaa auton liikkuvan. Kilpailijoiden pikkuturbot ovat helposti miellyttävämpiä ajaa. Diesel taitaa Legacyyn kuitenkin istua ihan hyvin.

Lähetetty: 16.12.2011 10:06
Kirjoittaja Bhven

Lähetetty: 16.12.2011 10:12
Kirjoittaja masa
Bhven kirjoitti:Venäjä. Perusmeininki.
http://www.liveleak.com/view?i=ef8_1323924662
Tais olla housuissa kattilallinen ton jälkeen.

Lähetetty: 16.12.2011 10:20
Kirjoittaja masa
Tietääkö joku autonördääjä millä nimellä kutsutaan sitä osaa, joka säätää pakussa takapyörien jarrupaineen kyydissä olevan kuorman mukaan? On ilmeisesti ko. osa jumissa, koska on pari kertaa perä tunkenut sivulle jarrulle hyppäessä. Inhaa kun se tekee sitä maantienopeuksissa..

Lähetetty: 16.12.2011 10:27
Kirjoittaja Bluntly
Alb-venttiili?

Lähetetty: 16.12.2011 10:30
Kirjoittaja masa
^ Kuulostaa lupaavalta.

Lähetetty: 16.12.2011 12:23
Kirjoittaja Pulkannaru
^
ALB taitaa olla aavistuksen eri juttu.
Mutta oisko jotain 'kuorman tunteva jarrupaineensäädin`?

Tosin olen itse törmännyt paitsi tuon jumiintumiseen, niin siihen että lähiaikana vaihdetut jarrupalat nappaavat erilailla edessä ja takana. Eli eteen olin laittanut tarvikepalat ja takana oli vielä orkkikset puhdistettuna+herkistettynä -> auto poikittain liukkaalla nopeassa jarrutuksessa -> eteen orkkisosat ja vika poistui.

Lähetetty: 16.12.2011 14:10
Kirjoittaja masa
Kylä toi ALB-nimellä näyttää foorumeilla pyörivän.

Lähetetty: 16.12.2011 14:50
Kirjoittaja Pulkannaru
ALB on raskaassa kalustossa. Eli sinne päin, mutta ei kuitenkaan.
Foorumit :roll:

Wiki: "Alb-ventiili on raskaassa kalustossa jarruvoimia säätelevä paineilmalla toimiva ventiili. Tunnistus tapahtuu rungon ja akselin välisestä korkeuserosta, joka pienenee lineaarisesti painon lisääntyessä. Kun painoa tulee päälle, niin etäisyys muuttuu ja alb-venttiilin säätö muuttuu suhteessa painoon. Tämä säätää paineilmaa jarruille, näin se säätää jarrujen tehoja.

Tätä ratkaisua käytetään sekä autossa että peräkärryssä. "

Lähetetty: 16.12.2011 15:52
Kirjoittaja masa
Who cares. Tuolla hakusanalla löyty lisää infoa ja se riittää.

Lähetetty: 16.12.2011 17:17
Kirjoittaja Manaaja
Onko tuon ikäisessä hiasussa muka moista ominaisuutta? :shock:

Ymmärtääkseni ei ole mitenkään epätavallista että pikkuliukkailla tai muutenkaan vanhoissa pakuissa meinaa perse lukittua rinnalle tyhjät päällä.

Lähetetty: 16.12.2011 17:29
Kirjoittaja Pulkannaru
Ahaa. Luulin että mesessä oli tuo ongelma..koskapa en huomannut sanaa 'pakussa'.
Saattaa myös olla, että takana jarrurummuissa on pölyä ja/tai likaa, se aiheuttaa myös moista vaivaa. Ja sitten tuo jarrupala-juttu, eli jos eteen on viime talven jälkeen vaihdettu tarvikepalat niin ne voivat haukata jarrulevyä aavistuksen pyydettyä hitaammin -> takajarrut lukossa koska keula ei juurikaan jarruta sen sadasosasekan aikana.
Nämä omalla kokemuksella havaittuina omista ajoautoista ja jopa itse korjattuina
Vanhemmissa noi paineensäätöventtiilit saattavat jumittua. Takarummut on kuitenkin helpoin/nopein/halvin tsekata ja puhdistaa ensiksi, ellet ole jo tehnytkin.

Lähetetty: 16.12.2011 22:17
Kirjoittaja masa
Manaaja kirjoitti:Onko tuon ikäisessä hiasussa muka moista ominaisuutta? :shock:
Onon. Katastuskonttorilla sitä rassaili sanoi että vielä liikkuu jollakin lailla Meinas tosin et vielä toimii riittävän hyvin..

Tossa hiluxin räjäytyskuva malliksi.


http://www.hilux4x4.co.za/brakes/load-s ... 0valve.pdf

Lähetetty: 17.12.2011 8:29
Kirjoittaja Bhven

Lähetetty: 17.12.2011 10:52
Kirjoittaja Manaaja
masa kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Onko tuon ikäisessä hiasussa muka moista ominaisuutta? :shock:
Onon. Katastuskonttorilla sitä rassaili sanoi että vielä liikkuu jollakin lailla Meinas tosin et vielä toimii riittävän hyvin..
Melko yllättävää. Tossa firman '08 transuporossakin kun selkeesti tuntee liukkailla jarrutellessa tyhjänä, että takapää meinaa vetää ensin lukkoon aika helpostikin ennenkuin absit alkavat laulamaan. Tiedä sitten onko absit nimenomaan poistaneet tarpeen moiselle paineentasausventtiilille.

Lähetetty: 22.12.2011 0:22
Kirjoittaja Manzel
Pulkannaru kirjoitti:^
Nettiauto.com kertoo jo paljon kun haet tarkennetun haun kautta.
Noi esimerkkisi ovat aika erilaisia autoja. Kun ei tiedä tarvettasi, ei osaa oikein suositella.

Mutta esim pyyntihinnoilla 30.000-29.800€ löytyy:
BMW 525 -08, Audi A6 3.0 -06, Subaru Forester 2.0 -09, BMW 530 -06, Subaru Legacy Outback 2.5 -09, Audi A4, BMW 330 -06, BMW X3 -06, MB E 500 -04, Volvo V70. Skoda Octavia Scout 1.8TSI -09 , Subaru Impreza 2.5 WRX -08, VW Passat 3.2 -08.
Bmw, Audi, Benz akselille en viitsi lähteä, koska niissä on käsittääkseni helvetilliset huoltokulut. Työsuhdeautona menisi, mutta sitä mahdollisuutta ei tällä hetkellä ole. Turhamaisuus: Scoutin muovisuojat ja imbrezan saabimaisuus (älä kysy miksi näin) poistavat ne valikoimasta. 3.2 Passat olisi hyvä, mutta järki pistää vastaan. Eli projekti taitaa mennä v70 tai Legacy/Outbackin suuntaan.

Jos ulostaisin valuuttaa, niin MB:n R langina / GL olisi mukava perheauto ja privaattipirssi Aston. S5 olisi järkevämpi, mutta todelliset herrasmiehet ajavat vain Astonilla – ainoastaan liimanhaistelijat sekaantuvat muihin. 8) . Mutta kiitos vinkeistä!