Paketissa ehkä löytyy jotain sarjanumeroa tms. niitä googleen.Pulkannaru kirjoitti:Pahvipaketti ei ainakaan kerro kovin selkokielellä.
Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju
No kyllä noin yleisesti noissa on aika hyvät toleranssit ylikellotteluja varten yms. ettei pitäis ton vuoksi kyykätä heti startista. Ja tuskin asennuksessa nyt jokaista neljää corea huudatetaan täysillä muutenkaan...Pulkannaru kirjoitti:Taisin löytää ongelmaani ratkaisun. Ainakin toivon niin.
Tätä prossua (AMD Phenom x4 965) on kahta versiota (ainakin?). 125W ja 140W ja toi emo tuke vain 125W versiota. 140W vienee liikaa virtaa ja homman eteneminen loppuu jossain vaihessa?
Kokeiles antaa pikkusen enemmän tai vähemmän jännitettä corelle. Siis pykälä tai pari, max 0,1V suuntaan tai toiseen. Jos ei vaikuta millään tavalla niin tuskin on virranantokyvystä kiinni.
- Pulkannaru
- Kitisijä
Näyttää olevan 125W. AMD:n sivuilla ei ainakaan ole suositusta tälle emo/prossu-yhdistelmälle. Lie myyjälläkin joku vastuu, kun asiakas pyytää tietylle käyttikselle ja prossulle tarvittavat muut osat toimivaa tietokonetta varten. Eli lähinnä 'toivon' jonkun osan oleva yhteensopimaton.
Laitan kaikki kilkkeet kiinni ja vien huomenna koko roskan viisaamille ihmeteltäväksi.
Laitan kaikki kilkkeet kiinni ja vien huomenna koko roskan viisaamille ihmeteltäväksi.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
- Pulkannaru
- Kitisijä
Toi, jos haet 50 cm liettä. 60 cm löytyy helmiä muiltakin valmistajilta.Bluntly kirjoitti:Taidan luopua ajatuksesta tehdä keittiöremppa ja ostaa vain uuden lieden.
Keraaminen vai induktio?
http://www.gigantti.fi/product/kodinkon ... olux-liesi
- Pulkannaru
- Kitisijä
Kas. Eihän tuo käyttis ollut Win7 Ultimate-versio, vaan Home Premium 64.
Aluksi (huollossa käynnin jälkeen) lopetti käynnistymisen disk.sys kohdalla, nyt menee seuraavaan eli classpnp.sys:iin.
Ja kuten arvaakin, monen muun kone potee samaa vaivaa. Paskam möevät.
Aluksi (huollossa käynnin jälkeen) lopetti käynnistymisen disk.sys kohdalla, nyt menee seuraavaan eli classpnp.sys:iin.
Ja kuten arvaakin, monen muun kone potee samaa vaivaa. Paskam möevät.
-
Rauno Räsänen:
-
Rauno Räsänen:
Kun olet Mockito-testiluokassa ProductFacadeTest ja tiedät, että
private EntityManager em = mock(EntityManager.class);
private ProductFacade instance = new ProductFacade();
instance.setEm(em);
Product prod = new Product(*tuotteen tiedot*);
ja alustusmetodissa määrittelet notta metodi crud-fasaadiluokan remove-metodiin vastaava doAnswer-metodi lausutaan näin
doAnswer(new Answer() {
public Object answer(InvocationOnMock invocation) throws java.lang.Throwable{
Object[] args = invocation.getArguments();
System.out.println("doAnswer: " + args);
return args;
}
}).when(em).remove(prod);
niin kysymys kuuluu, notta vitunko ilveellä saat ko. mockatun, normaalisti voidin palauttavan metodin, kutsutuksi? Tarkoitus olisi että se tapahtuisi niinkin yksinkertaisesti kuin instance.remove(prod); On todettava, että em on ainoa mockattu luokka ja koska noi doXXX-metodit ottavat when-argumentikseen ainoastaan mockatun luokan ilmentymän, ei siihen voi suoraan ympätä mitään instance-tyyppistä instanssia eikä instancen ilmentämää fasaadi-luokkaa ole mitään vitun järkeä mockata, kuten tajuatkin. Kerro kuinka tästä edetä.
Toteanpahan vaan, että siinä missä ympätyn säiliön lasikala-tekniikka oli kertakaikkisen toimimaton, on tämä Mockito vain säälittävän surkeasti dokumentoitu. Ja joo, enhän mä tähän oikeasti järkevää vastausta täältä odota, kunhan vittuilen. Voit silti yrittää loistaa.
private EntityManager em = mock(EntityManager.class);
private ProductFacade instance = new ProductFacade();
instance.setEm(em);
Product prod = new Product(*tuotteen tiedot*);
ja alustusmetodissa määrittelet notta metodi crud-fasaadiluokan remove-metodiin vastaava doAnswer-metodi lausutaan näin
doAnswer(new Answer() {
public Object answer(InvocationOnMock invocation) throws java.lang.Throwable{
Object[] args = invocation.getArguments();
System.out.println("doAnswer: " + args);
return args;
}
}).when(em).remove(prod);
niin kysymys kuuluu, notta vitunko ilveellä saat ko. mockatun, normaalisti voidin palauttavan metodin, kutsutuksi? Tarkoitus olisi että se tapahtuisi niinkin yksinkertaisesti kuin instance.remove(prod); On todettava, että em on ainoa mockattu luokka ja koska noi doXXX-metodit ottavat when-argumentikseen ainoastaan mockatun luokan ilmentymän, ei siihen voi suoraan ympätä mitään instance-tyyppistä instanssia eikä instancen ilmentämää fasaadi-luokkaa ole mitään vitun järkeä mockata, kuten tajuatkin. Kerro kuinka tästä edetä.
Toteanpahan vaan, että siinä missä ympätyn säiliön lasikala-tekniikka oli kertakaikkisen toimimaton, on tämä Mockito vain säälittävän surkeasti dokumentoitu. Ja joo, enhän mä tähän oikeasti järkevää vastausta täältä odota, kunhan vittuilen. Voit silti yrittää loistaa.
Debuggeri on myös ystäväsi.SikaMika kirjoitti:Toteanpahan vaan, että siinä missä ympätyn säiliön lasikala-tekniikka oli kertakaikkisen toimimaton, on tämä Mockito vain säälittävän surkeasti dokumentoitu. Ja joo, enhän mä tähän oikeasti järkevää vastausta täältä odota, kunhan vittuilen. Voit silti yrittää loistaa.
Aja mockito testiä debuggerissa ja katso Netbeansissä / Eclipsessä, että mitä siellä tapahtuu. Mock-kirjastot toki tekevät hirveästi kaikenlaista voodoota, mutta sitä kautta voisit saada lisätietoa mitä tapahtuu, ja onko omassa koodissasi nyt jokin täysin turha kämmi.
- Pulkannaru
- Kitisijä
Hain tietokoneen huollosta. Kertoivat sen toimivan hienosti. Ois varmaan pitänyt katsoa, että kanssa toimii. Eli jämähtää taas kotona tilaan 'Starting Windows'
Yhteensopimattomuusongelma Philips hdmi-näytön/Logitech hiiren/Logitech näppiksen kanssa ?
edit: toimii sittenkin. Vika oli joko hdmi-näytön yhteensopivuudessa tai komponentit myyneen lafkan kauppaamassa usb-jakajassa, joka oli kiinni näppiksessä ja hiiressä. Toimi kuitenkin aikanaan tuolla salla koneella sen ensimmäiset 5 käynnistyskertaa.

Yhteensopimattomuusongelma Philips hdmi-näytön/Logitech hiiren/Logitech näppiksen kanssa ?
edit: toimii sittenkin. Vika oli joko hdmi-näytön yhteensopivuudessa tai komponentit myyneen lafkan kauppaamassa usb-jakajassa, joka oli kiinni näppiksessä ja hiiressä. Toimi kuitenkin aikanaan tuolla salla koneella sen ensimmäiset 5 käynnistyskertaa.
-
Rauno Räsänen:
-
Rauno Räsänen:
^ Asuksella ainakin on ollut sikana USB-ongelmia varsinkin hubien kanssa kuten myös tiettyjen virtalähteitten kanssa. Ei enää ikinä paska-Asuksia tähän kämppään sen jälkeen kun aikanaan vaihdoin emolevyä ja ties mitä muuta paskaa useampaan otteeseen kun vehje vain ei toiminut säntillisesti, ja otin siinä rytäkässä taloudellisestikin turpaan. Lopulta toinen emolevynvaihto (tällä kertaa asus->abit) ratkaisi kaikki ongelmat.
En kyllä ymmärrä että miksi hitossa käytät jotain USB-jakajaa näppiksen ja hiiren kanssa varsinkaan asennusvaiheessa, jolloin kaikki ylimääränen tauhka kannattaa pitää minimissä. Eikö nyt tämän päivän emolevyissä ole muutenkin usb-portteja vaikka naapuriin jakaa ilman moisia jakajia?
En kyllä ymmärrä että miksi hitossa käytät jotain USB-jakajaa näppiksen ja hiiren kanssa varsinkaan asennusvaiheessa, jolloin kaikki ylimääränen tauhka kannattaa pitää minimissä. Eikö nyt tämän päivän emolevyissä ole muutenkin usb-portteja vaikka naapuriin jakaa ilman moisia jakajia?
- Pulkannaru
- Kitisijä
^
Ajatus oli siistiä näkyviin jäävä johtomäärä minimiin.
Mutta.
Aina oppii lisää. Onneksi, siis että pystyy oppimaan.
Ajatus oli siistiä näkyviin jäävä johtomäärä minimiin.
Mutta.
Aina oppii lisää. Onneksi, siis että pystyy oppimaan.
-
Rauno Räsänen:
-
Rauno Räsänen:
^ Joo, mut tommoset ulkonäkö- sun muut kikkailut kannattaa kyllä jättää siihen kun on saanut koneen toimimaan ensin peruskokoonpanona. Sitähän mä vähän taisin yrittää neuvoakin viimeksi että kaikki ylimääräinen irti ja disabloiduksi ja biosista failsafe defaultit päälle, jos homma ei meinaa toimia.
Ylimääräiset laitteet vasta sitten kiinni, kun windows on asennettu, ja windowsin päivitykset on ladattu ja asennettu windows updatesta, sekä haettu muille lisälaitteille uusimmat ajurit valmistajan kotisivuilta.
Ylimääräiset laitteet vasta sitten kiinni, kun windows on asennettu, ja windowsin päivitykset on ladattu ja asennettu windows updatesta, sekä haettu muille lisälaitteille uusimmat ajurit valmistajan kotisivuilta.
- Pulkannaru
- Kitisijä
^
Kas kun ei tullut mieleen hubin aiheuttama ongelma.
Ja siellä näytönohjaimessa oli kanssa päivitys päin perää ja tarjosi sitä taas kun kone oli ollut hetken auki. Nyt en antanut päivityksen mennä läpi.
Kas kun ei tullut mieleen hubin aiheuttama ongelma.
Ja siellä näytönohjaimessa oli kanssa päivitys päin perää ja tarjosi sitä taas kun kone oli ollut hetken auki. Nyt en antanut päivityksen mennä läpi.
-
Rauno Räsänen:
-
Rauno Räsänen:
Kokemukseni mukaan tuollainen versiopäivitys ei vaadi juuri mitään lisää raudalta. Kaupasta voi olla vaikeata saada tiikeriä. Mulla lojuu hyllyssä yksi asentamaton :)bliss kirjoitti:Mitä tarttee tehdä kun tahtoo päivittää käyttöjärjestelmän vähän uudempaan wanhalle koneelle?
(iMac G4; OS X 10.3.9 ---> OS X 10.4)
Itse tekisin puhtaan asennuksen. Tyhjäksi ja uutta sisään.
Niin mullakin. Luultavasti asentamaton. Ainakaan minä en ole tietääkseni käyttänyt sitä koskaan. Mutta kone kiekasee, että "Ei voi asentaa tähän tietokoneeseen". Kysynkin, että Mitä Vittua.Asie Payton kirjoitti:Kokemukseni mukaan tuollainen versiopäivitys ei vaadi juuri mitään lisää raudalta. Kaupasta voi olla vaikeata saada tiikeriä. Mulla lojuu hyllyssä yksi asentamatonbliss kirjoitti:Mitä tarttee tehdä kun tahtoo päivittää käyttöjärjestelmän vähän uudempaan wanhalle koneelle?
No oisko voinu olla tullut intel -pohjaisen G5:n mukana se tiikeri? Sehän ei sitten tietenkään uppoa powerpc -pohjaiseen G4:een.bliss kirjoitti:Niin mullakin. Luultavasti asentamaton. Ainakaan minä en ole tietääkseni käyttänyt sitä koskaan. Mutta kone kiekasee, että "Ei voi asentaa tähän tietokoneeseen". Kysynkin, että Mitä Vittua.
Speksien mukaan G3, G4 tai G5 prossu, 256 mb muistia ja 3 gb vapaata kovalevytilaa. Toi saatavuus voi tosiaan olla ongelma, mutta kaipa valtuutetusta liikkeestä asennusversio aina johonkin hintaan löytyy.Asie Payton kirjoitti:Kokemukseni mukaan tuollainen versiopäivitys ei vaadi juuri mitään lisää raudalta. Kaupasta voi olla vaikeata saada tiikeriä. Mulla lojuu hyllyssä yksi asentamatonbliss kirjoitti:Mitä tarttee tehdä kun tahtoo päivittää käyttöjärjestelmän vähän uudempaan wanhalle koneelle?
Ei kun siinä on uudempi.Asie Payton kirjoitti:No oisko voinu olla tullut intel -pohjaisen G5:n mukana se tiikeri? Sehän ei sitten tietenkään uppoa powerpc -pohjaiseen G4:een.bliss kirjoitti:Niin mullakin. Luultavasti asentamaton. Ainakaan minä en ole tietääkseni käyttänyt sitä koskaan. Mutta kone kiekasee, että "Ei voi asentaa tähän tietokoneeseen". Kysynkin, että Mitä Vittua.