Päivän uutiskatsaus
- Riemumieli
- Kitisijä
Olisi hauska nähdä, miten ääni muuttuu kellossa, jos neito solmii avioliiton äijän kanssa. Ensiksi Annin on käännyttävä muslimiksi ja sen jälkeen anoppi kertoo, miten kunnon musliminainen käyttäytyy. Yhtäkkiä jetset-elämä vaihtuu lapsentekokoneudeksi ja nalkutus loppuun nyrkin heilahdukseen. Kiva juttu olisi myös kansannousu, onhan kyse ahdasmielisestä, ihmisoikeuksia polkevasta paskamaasta.
Paras päivä ikinä.
On tässäki uutinen
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Kys ... 5264389110
Paras on kuvateksti "Parisuhteilla on tapana ajautua kriiseihin"

Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
^^Muslimimieshän saa mennä naimisiin kristityn naisen kanssa, mutta musliminainen ei kristityn miehen kanssa. Eikä Koraanin mukaan miehellä ole oikeutta puuttua vaimonsa kristillisyyteen. (Näin kristityn ystäväni muslimimies kertoi, eikä hän kyl tosiaan ole ystäväni uskontoon puuttunut.) Katsos, kristityt ja muslimit on niinku kavereita, niinku viime vuosina on nähty... 

"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
~Albert Einstein
annepa kirjoitti:On tässäki uutinen
Tämä oli ehkä huvittavin lopputulema:
En tiedä millaisessa vankilasuhteessa sitä pitäisi olla, jos ei erillisiä lomamatkojakaan saisi tehdä?Monet vastanneista hakeutuivat tuolloin esimerkiksi lomalle ilman kumppaniaan.
^ & ^^ No eikö se tuossa jutussa sanottu aika eksplisiittisesti: stressittömässä, romanttisessa suhteessa, jossa kumppaniin ei suhtauduta itsestäänselvyytenä ja seksiä harrastetaan usein. Kuvaavasti, pace Masa, jutussahan ei puhuttu mitään siitä, etteikö erillisiä lomamatkoja saisi tehdä, vaan siitä, minkälaisissa suhteissa niitä halutaan tehdä ja minkälaisissa ei.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
No juu, en sitä meinannutkaan, vaan sitä, että yleensäkin hakeudutaan erillisille lomamatkoille, on jonkin sortin huomioitava asia.urpiainen kirjoitti: jutussahan ei puhuttu mitään siitä, etteikö erillisiä lomamatkoja saisi tehdä, vaan siitä, minkälaisissa suhteissa niitä halutaan tehdä ja minkälaisissa ei.
Minä taas kohottelen kulmiani jos en saa lähteä viikoksi-kahdeksi kalastus, tai metsästyreissulle ilman puolisoani.Dave kirjoitti:Riippuu siitä, mitä "lomamatkalla" tarkoitetaan.
On ihan ok, että pariksi päiväksi lähdetään kavereiden kanssa johonkin, mutta kyllä hiukan kohottelen kulmakarvojani, jos parisuhteessa käydään esim. viikon lomamatkalla ilman puolisoa.
Elcosmico taitaa muuten vedellä kuukauden reissuja ilman eukkoa. Meinaatkos että niiillä on joku kriisi menossa?
No en meinaa.Boner kirjoitti:Minä taas kohottelen kulmiani jos en saa lähteä viikoksi-kahdeksi kalastus, tai metsästyreissulle ilman puolisoani.Dave kirjoitti:Riippuu siitä, mitä "lomamatkalla" tarkoitetaan.
On ihan ok, että pariksi päiväksi lähdetään kavereiden kanssa johonkin, mutta kyllä hiukan kohottelen kulmakarvojani, jos parisuhteessa käydään esim. viikon lomamatkalla ilman puolisoa.
Elcosmico taitaa muuten vedellä kuukauden reissuja ilman eukkoa. Meinaatkos että niiillä on joku kriisi menossa?
Mutta mä oon käsittänyt, että elco reissaa puolison kanssa. Oon ollut kait väärässä.
Aika jännä. Mä en ole jotenkin koskaan osannut ajatella, että parisuhteeseen sitoutuminen tarkoittaisi samalla sitoutumiseksi viettää kaikki aika yhdessä.Dave kirjoitti:On ihan ok, että pariksi päiväksi lähdetään kavereiden kanssa johonkin, mutta kyllä hiukan kohottelen kulmakarvojani, jos parisuhteessa käydään esim. viikon lomamatkalla ilman puolisoa.
Meillä kyllä tehdään lomamatkoja sekä yhdessä että erikseen, pituudet vaihdelleet erikseen tehtävissä reissuissa parin päivän ja parin viikon välillä. Mun mielestä olis esim. älytöntä lähteä miehen kanssa pariksi viikoksi Alpeille hengailemaan, kun en itse laskettele. Vielä älyttömämpää olisi, että mies ei voisi lähteä vain, koska meillä on eri harrastukset.
Siis tä? Ei meillä ois mikää ihme jos lähtisin tyttökaverin kanssa viikon reissulle vaikkapa Irlantiin, koska hellua ei Irlanti kiinnosta ja minua kiinnostaa. Se ei poissulje sitä että lähtisimme sitten toiste hellun kanssa yhdessä vaikkapa Berliiniin, koska me molemmat tykätään Berliinistä.Dave kirjoitti:Riippuu siitä, mitä "lomamatkalla" tarkoitetaan.
Nii ja sit vielä tuo jo mainittu metästys. Ei hellua kiinnosta yhtään, se on vain tyytyväinen ko minua kiinnostaa ja lihaa on kaikki pakkaset täynnä.
Meillä on sitten vissin kriisi menossa jo yhdeksättä vuotta, kiitos tiedosta

No nii what she said ^ exsu teilläkin on KRIISI ettäs tiedät!!!11
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Mä nyt ymmärsin, että Dave tarkoitti koko ajan sitä, että on vähän kumma, jos parisuhteessa halutaan tehdä myös sellaiset reissut, jotka luontevasti olisivat yhteislomia, erillään. Siis lähteä vaikkapa eri aikoihin samaan paikkaan rantalomalle (jos siis esim. työaikataulut eivät tähän pakota).
Harrastusreissut, jollaiseksi kai ilman muuta lasketaan esim. Masan ja Annepan eräreissut, Exsun miehen laskettelureissut ja Elcon HC-maailmanmatkailu, ovat sitten eri asia. Vaikka kai se lapsiperheellisellä ja rajallisesta vuosilomasta kärsivällä niissäkin saattaa tulla vastaan, että onko se nyt sitten kaikkein antoisinta käyttää koko vuosiloma pilkkimiseen tunturissa, vaikka se rakas harrastus olisikin.
Edit. Olen mä sittenkin jyrkempi tässä asiassa kuin ymmärsinkään. On se minusta vähän kumma, jos loma-ajan ja -rahan niukkuudesta kärsiessä jatkuvasti valitsee uhraavansa nämä niukat resurssit sellaisiin harrastuksiin, joissa kumppani ei ole mukana. Ei se kuitenkaan välttämättä kriisistä kerro jos näin tekee. Alkuperäisen artikkelin hengen mukaisesti, jos näin haluaa tehdä, saattaa hyvinkin olla sellaisessa parisuhteessa, joka ei esim. minulle tuntuisi hyvältä ja luontevalta. Muille se voi kuitenkin hyvinkin sopia.
Harrastusreissut, jollaiseksi kai ilman muuta lasketaan esim. Masan ja Annepan eräreissut, Exsun miehen laskettelureissut ja Elcon HC-maailmanmatkailu, ovat sitten eri asia. Vaikka kai se lapsiperheellisellä ja rajallisesta vuosilomasta kärsivällä niissäkin saattaa tulla vastaan, että onko se nyt sitten kaikkein antoisinta käyttää koko vuosiloma pilkkimiseen tunturissa, vaikka se rakas harrastus olisikin.
Edit. Olen mä sittenkin jyrkempi tässä asiassa kuin ymmärsinkään. On se minusta vähän kumma, jos loma-ajan ja -rahan niukkuudesta kärsiessä jatkuvasti valitsee uhraavansa nämä niukat resurssit sellaisiin harrastuksiin, joissa kumppani ei ole mukana. Ei se kuitenkaan välttämättä kriisistä kerro jos näin tekee. Alkuperäisen artikkelin hengen mukaisesti, jos näin haluaa tehdä, saattaa hyvinkin olla sellaisessa parisuhteessa, joka ei esim. minulle tuntuisi hyvältä ja luontevalta. Muille se voi kuitenkin hyvinkin sopia.
Viimeksi muokannut urpiainen, 09.03.2011 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Siksi mä kirjoitinkin noin, että se olisi tässä tapauksesa molempien samanlainen harrastus, ja silti haluaisivat reissata erikseen.exsu kirjoitti:Mun mielestä rantaloma voi olla "harrastus" siinä missä laskettelukin.urpiainen kirjoitti:Siis lähteä vaikkapa eri aikoihin samaan paikkaan rantalomalle (jos siis esim. työaikataulut eivät tähän pakota).
Mun mielestä on (tai olen huomioinut) olemassa kahdenlaisia parisuhteita. Suhteita joissa puoliso on puoliso, suhteita joissa puoliso on bestispuoliso.urpiainen kirjoitti: Edit. Olen mä sittenkin jyrkempi tässä asiassa kuin ymmärsinkään. On se minusta vähän kumma, jos loma-ajan ja -rahan niukkuudesta kärsiessä jatkuvasti valitsee uhraavansa nämä niukat resurssit sellaisiin harrastuksiin, joissa kumppani ei ole mukana. Ei se kuitenkaan välttämättä kriisistä kerro jos näin tekee. Alkuperäisen artikkelin hengen mukaisesti, jos näin haluaa tehdä, saattaa hyvinkin olla sellaisessa parisuhteessa, joka ei esim. minulle tuntuisi hyvältä ja luontevalta. Muille se voi kuitenkin hyvinkin sopia.
Näissä on selkeitä eroja, mutta ei ne liity sinänsä suhteen laatuun/hyvyyteen/keston mahdollisuuksiin jne. jne. Kertoo vain siitä että ihmiset sekä parisuhteet on erilaisia.
Itse suosin toki jälkimmäistä, toisaalta suosiminen on väärä sana, koska ei sitä ns. etsimällä löydä. Kuten ei niitä pelkkiä bestiksiäkään. Noh, etsiminenkin on väärä sana, puhuisin kemioiden kohtaamisesta.
Molemmista kokemusta, ensimmäiseen en enää tyytyisi.
Normilomat yhdessä ja extralomat yksin. Ei ole varaa ottaa palkatonta ja maksaa naista vielä mukaan, koska silloin nainenkin olisi palkattomalla. Lisäksi preferenssit ovat vähän erilaiset: itse diggaan enempi aktiivisuudesta (dyykki etenkin) silläkin hinnalla, että päätyy jonnekin apinamaahan hevonvitunkuuseen (malliesimerkkinä salomonsaaret), jossa ei mitään muuta voi tehdä eikä panos-tuotossuhde rantalomailuun ole kohdallaan.Dave kirjoitti:
No en meinaa.
Mutta mä oon käsittänyt, että elco reissaa puolison kanssa. Oon ollut kait väärässä.
En oikein näe riippuvuutta omista lomistani parisuhdekriiseihin - tai päinvastoin.
Tää nyt tuli vähän puun takaa.urpiainen kirjoitti:. On se minusta vähän kumma, jos loma-ajan ja -rahan niukkuudesta kärsiessä jatkuvasti valitsee uhraavansa nämä niukat resurssit sellaisiin harrastuksiin, joissa kumppani ei ole mukana.

Tuo on kyllä täysin eri tilanne kun mun miehen kerran vuodessa tapahtuva alppiloma. Toisaalta en näe matkustamista sellaiseksi suhteen rakentajaksi, että sen täytyisi välttämättä tapahtua yhdessä silloinkaan, jos mahdollisuudet siihen olisivat niukemmat.
Minusta taas ei. Olen pomminvarma että kumpikin vanhempi rentoutuisi enemmän, jos saisi viettää viikon loman yksin, toisen hoitaessa perheen.urpiainen kirjoitti:On se minusta vähän kumma, jos loma-ajan ja -rahan niukkuudesta kärsiessä jatkuvasti valitsee uhraavansa nämä niukat resurssit sellaisiin harrastuksiin, joissa kumppani ei ole mukana. .
Itse rentoudun viikon metsästyreisulla premmin, kuin kuukauden rantalomareisulla. Itseasiassa minä inhoan rantalomia, ja muija taasen rakastaa niitä.
Et, viittasin uutiseen ja koko keskusteluun.Dave kirjoitti:Sanoinko mä jossain kohtaa noin?annepa kirjoitti:Meillä on sitten vissin kriisi menossa jo yhdeksättä vuotta, kiitos tiedosta![]()