Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Manaaja kirjoitti:Onhan noita automalleja ollut vuoteen 2010 asti aika vähän, ja nekin on vähän sen luokan marginaalimalleja ollut ettei suurta yleisöä ole tainnut paljoa kiinnostaa. Nythän tuli esim. uudet Paskatit tänä vuonna tohon röpötyssegmenttiin, joka saattaa parantaa asiaa.

2200 euroa saa maksaa enemmän ja 10hv tinkiä maakaasuversiosta. Aika kohtuullinen hintaero joka voi jo tehdä järkeä. Kyllähän sillä 1400 litraa ostaa ainetta tankkiin, joten parikytä tonnia joutuu ajamaan ennenkuin päästään plussalle.
Takseja tuossa Gasumin asemalla usein näkeekin, mikä tietenkin tekee järkeä.
CeDell Davis

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Dave kirjoitti:Öh? Aika monelaista kotteroa täällä näkyy, kuten nyt varmaan itsekin tiedät. Pks:lla asuu yli miljoona ihmistä.
Sitä suuremmalla syyllä. Miksi ihmettelet, että ihmiset käyttävät bensaa kaasun sijaan ja samaan aikaan itselläsi on iso auto ja moottoripyörä? En ymmärrä sinua. Kolkuttaako omatunto vai mikä?
Dave

CeDell Davis kirjoitti:
Dave kirjoitti:Öh? Aika monelaista kotteroa täällä näkyy, kuten nyt varmaan itsekin tiedät. Pks:lla asuu yli miljoona ihmistä.
Sitä suuremmalla syyllä. Miksi ihmettelet, että ihmiset käyttävät bensaa kaasun sijaan ja samaan aikaan itselläsi on iso auto ja moottoripyörä? En ymmärrä sinua. Kolkuttaako omatunto vai mikä?
Meidän viestintä ei nyt oikein toimi.

Mä ihmettelen vain ja ainoastaan sitä, miksi ihmiset eivät haki kaasuautoja, kun niilllä ajaminen on niin halpaa. Kun olen ymmärtänyt, että kovin moni harmittelee kallista polttoaineen hintaa.
CeDell Davis

Dave kirjoitti:Mä ihmettelen vain ja ainoastaan sitä, miksi ihmiset eivät haki kaasuautoja, kun niilllä ajaminen on niin halpaa.
Hyvinhän tää toimii. Mä ihmettelen, että miksi sä ihmettelet. Kun samaan aikaan teet ihan jotain muuta. Haluaisin tietää.
Dave

CeDell Davis kirjoitti:
Dave kirjoitti:Mä ihmettelen vain ja ainoastaan sitä, miksi ihmiset eivät haki kaasuautoja, kun niilllä ajaminen on niin halpaa.
Hyvinhän tää toimii. Mä ihmettelen, että miksi sä ihmettelet. Kun samaan aikaan teet ihan jotain muuta. Haluaisin tietää.
Siis mitä sä ihmettelet? Miksi mä en aja pyörällä? Miksi mä ajaisin polkupyörällä, kun voin ajaa autolla?

Kyllä mä voisin ajaa kaasuautolla, jos löytyy sopiva auto.

Kerro sä mulle, miksi ihmiset eivät halua säästää omia rahojaan.
CeDell Davis

Dave kirjoitti:Miksi mä ajaisin polkupyörällä, kun voin ajaa autolla?

No mut sitähän mä just ihmettelen sun kohdalla, että miksi sä ihmettelet?! Bonjaatkos?

Paljon sulla on työmatkaa?
Dave

CeDell Davis kirjoitti:
Dave kirjoitti:Miksi mä ajaisin polkupyörällä, kun voin ajaa autolla?

No mut sitähän mä just ihmettelen sun kohdalla, että miksi sä ihmettelet?! Bonjaatkos?
Aa :D

Meinaatko, että mun ei pitäisi ihmetellä, miksi ihmiset eivät halua säästää rahojaan? Kyllähän mä nyt voin ihmetellä vaikka maalin kuivumista :wink:
Leevi
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Dave kirjoitti:Käyn kamppailua sisäisen juutalaiseni kanssa. Ehkä kenties mahdollisesti voisin seuraavaksi firman autoksi liisata jonkun näistä:

-Jeep Grand Cherokee (uusi, tulee syksyllä)
-Porsche Cayenne
-Audi Q7
-Mersun ML
-BMW X5

90k ohjehintana on ehdoton katto.

Ehkä juutalainen kuitenkin voittaa ja en liisaa mitään noista.

Mitä mieltä lahjomaton kitinäraati on? Onko joku noista selkeästi muita parempi tai huonompi.

Edelleen korostan, että juutalaisen voittaessa en liisaa mitään noista, vaan jotain halvempaa.

Metsään ei ole tarkoitus mennä. Maasto-ominaisuuksilla ei ole merkitystä.
Hankit minkä tahansa noista, niin itäblockin pojat hakee sen aika nopeesti. Kannattaa olla varuillaan ja pitää lukitussa tallissa piilossa ylimääräisiltä silmäpareilta.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Dave kirjoitti:No itse asiassa tuo Jagge kyllä olisi ihan jeesch ja olen sitä vähän kanssa katellut, hyvän näköinnen auto.
Manalan ehdotus voitti. Hanki Jagge. Lupaan, etten tööttää, kun ohitat bussikaistaa sisäkautta.

Tai jos kuitenkin piheilet, tue ruotsalaisia (hollantilaisia? kiinalaisia?) ja liisaa Saab. Jos ne vielä joskus saa niitä kasaan asti.

Tässä kaasuautoasiassa taas pelaa varmaan ainakin kolme, toisiinsa kietoutunutta syytä. 1. Kuten Manala sanoi, mallivalikoima on ollut aika rajallinen ja erikoinen. 2. Kuten CDD sanoi, suomalaiset haluavat ajaa mökille Viitasaareen ja anopille Sodankylään, ja pelkäävät, että kaasu loppuu kesken. 3. Harvinaisuus ruokkii itseään: kun niitä ei tiedä olevan laajemmin yksityiskäytössä jengi arvelee, että harvinaisuuteen on varmaan jokin hyvä syy, eikä viitsi edes selvittää asia-argumentteja vaan jättää kaasuihmeet pelle pelottomille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
CeDell Davis

Dave kirjoitti:Kyllähän mä nyt voin ihmetellä vaikka maalin kuivumista :wink:
*Huoh*

Ei sovi mulle. Hoida niitä potilaita koko rahan edestä.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Leevi kirjoitti:
Dave kirjoitti:Käyn kamppailua sisäisen juutalaiseni kanssa. Ehkä kenties mahdollisesti voisin seuraavaksi firman autoksi liisata jonkun näistä:

-Jeep Grand Cherokee (uusi, tulee syksyllä)
-Porsche Cayenne
-Audi Q7
-Mersun ML
-BMW X5

90k ohjehintana on ehdoton katto.

Ehkä juutalainen kuitenkin voittaa ja en liisaa mitään noista.

Mitä mieltä lahjomaton kitinäraati on? Onko joku noista selkeästi muita parempi tai huonompi.

Edelleen korostan, että juutalaisen voittaessa en liisaa mitään noista, vaan jotain halvempaa.

Metsään ei ole tarkoitus mennä. Maasto-ominaisuuksilla ei ole merkitystä.
Hankit minkä tahansa noista, niin itäblockin pojat hakee sen aika nopeesti. Kannattaa olla varuillaan ja pitää lukitussa tallissa piilossa ylimääräisiltä silmäpareilta.
Eikun asentaa siihen toimivan ajoneston. Eli semmoisen raudan renkaaseen joka on jenkkileffoissa kun saa pysäköintisakon.

edit: tai sen tangon rattiin tai ottaa ratin kokonaan pois.
Dave

Jaggesta vaimo sanoi, että se on naisten auto. :(
Dave

Kaasuautoista: veikkaan suurimmaksi syyksi epäluuloa, kun muutkaan ei osta. Eli kun joku kriittinen massa ylittyy, niin äkisti kaikki ostavat. Ja siinä vaiheessa valtio nostaa kaasun verotusta, ettei kansa vaan pääse liian halvalla.
urpiainen
Kitisijä

Dave kirjoitti:Jaggesta vaimo sanoi, että se on naisten auto. :(
Eiks se ole nainen?

Lyöt vain miehekkäästi nyrkkiä pöytään ja sanot, että tiedustelit asiaa Kitinäyhteisöltä, joka päätyi Jaggeen.

Eiku.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dave kirjoitti:Kaasuautoista: veikkaan suurimmaksi syyksi epäluuloa, kun muutkaan ei osta. Eli kun joku kriittinen massa ylittyy, niin äkisti kaikki ostavat. Ja siinä vaiheessa valtio nostaa kaasun verotusta, ettei kansa vaan pääse liian halvalla.
Tai epätietoutta ylipäätänsä. En mäkään vielä kuukaus sitten tiennyt että noilla voi ajaa kaasuverkon ulkopuolellakin. Eikä ehkä urpiainenkaan listaamastaan kakkoskohdasta päätellen.

Passatista kun kattelin tarkempia teknisiä tietoja jokunen aika sitten, niin sillä taisi ajaa yli 500 kilsaa pelkällä bensapuolellakin. Se mikä mulle on jäänyt noista epäselväksi on, että miten tuo vaihto tapahtuu kaasun ja bensan välillä, ja että onko se jotenkin täysautomaattinen systeemi joka käyttää aina kaasua kun sitä on, ja jos ei ole, niin sitten bensaa. Tuossa voi vaan sitten käydä silleenkin, että bensa "vanhenee" tankkiin, jos ajetaan jatkuvasti vain kaasuasemien vaikutuspiirissä.
urpiainen
Kitisijä

Manaaja kirjoitti:Eikä ehkä urpiainenkaan
Tiesin mä - koska Dave oli sen minulle tässä ketjussa opettanut.

Kun sanoin, että listaamani kohdat ovat toisiinsa liittyviä, tarkoitin just sitä, että jengi ei ehkä tiedä bensa-ajomahdollisuduesta, ajattelee Daven tapaan, että kyseessä on pieni (=epäkätevä, ärsyttävä) tankki tai sitten vain ajattelee kolmoskohtani mukaisesti, että ei se varmaan kivasti toimi, kun ei nämä vehkeet kerran yleisty, eikä viitsi ottaa tarkemmin selvää. Tämä viimeisin kohta pätee aika hyvin esim. minuunkin: vaikka just olin oppinut Davelta bensa-ajomahdollisuudesta, olen silti yllättynyt kertomastasi bensan riittävyydestä. Oh well, mä en kuitenkaan aja tarpeeksi, että kannattaisi miettiä, eikä noita vieläkään taida olla mun autokohderyhmässäni.
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Manaaja kirjoitti:Tai epätietoutta ylipäätänsä. En mäkään vielä kuukaus sitten tiennyt että noilla voi ajaa kaasuverkon ulkopuolellakin. Eikä ehkä urpiainenkaan listaamastaan kakkoskohdasta päätellen.

Passatista kun kattelin tarkempia teknisiä tietoja jokunen aika sitten, niin sillä taisi ajaa yli 500 kilsaa pelkällä bensapuolellakin. Se mikä mulle on jäänyt noista epäselväksi on, että miten tuo vaihto tapahtuu kaasun ja bensan välillä, ja että onko se jotenkin täysautomaattinen systeemi joka käyttää aina kaasua kun sitä on, ja jos ei ole, niin sitten bensaa. Tuossa voi vaan sitten käydä silleenkin, että bensa "vanhenee" tankkiin, jos ajetaan jatkuvasti vain kaasuasemien vaikutuspiirissä.
Miten pian bensa vanhenee tankkiin? Muistelen jollakin vanhalla kaasutinautolla ajaneeni talven seisseillä bensoilla ihan tuosta vaan.
Came here for school, graduated to the high life
Vagabondo
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti: Miten pian bensa vanhenee tankkiin? Muistelen jollakin vanhalla kaasutinautolla ajaneeni talven seisseillä bensoilla ihan tuosta vaan.
Mä en tiedä koska bensaseos on muuttunut, mutta vanhoinan hyvinä aikoina bensa ei vanhentunut. Ainakaan yhtä nopeasti kuin nykyään.

Pienkoneiden polttoaineen sekaan olisi hyvä laittaa säilöntäainetta, kun ne jättää talvisäilytykseen, joten puolessa vuodessa jo pilaantuu.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Manaaja

Nää kekkerit ois taas ens viikonloppuna. Vois vähän lähtee volkkarilla kyykyttämään noita kaiken maailman datsuneita.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=T1gP7axn1pM[/youtube]
"Communism, where everyone has a 800hp car."
Leevi
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Vagabondo kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Miten pian bensa vanhenee tankkiin? Muistelen jollakin vanhalla kaasutinautolla ajaneeni talven seisseillä bensoilla ihan tuosta vaan.
Mä en tiedä koska bensaseos on muuttunut, mutta vanhoinan hyvinä aikoina bensa ei vanhentunut. Ainakaan yhtä nopeasti kuin nykyään.

Pienkoneiden polttoaineen sekaan olisi hyvä laittaa säilöntäainetta, kun ne jättää talvisäilytykseen, joten puolessa vuodessa jo pilaantuu.
Muistikuva, että olisin kuullut 3kk ajasta. Siis 3kk jälkeen nykybensiinistä on haihtunut jotain pois. Kyllä kai toimii, mutta uutta on varmaan hyvä laittaa sekaan.
Manaaja

Tommonen Jeeppi tohtorille, jolla on kiireellisiä päivystystyötehtäviä:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9I-CroRQz3c[/youtube]
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Leevi kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:

Muistikuva, että olisin kuullut 3kk ajasta. Siis 3kk jälkeen nykybensiinistä on haihtunut jotain pois. Kyllä kai toimii, mutta uutta on varmaan hyvä laittaa sekaan.
Jos se etanoli on haihtunut pois ja pitää lisätä uutta? :D
Came here for school, graduated to the high life
Dave

Käytiin eilen koeajamassa Q7:aa. Onhan se ulkoisesti julmetun iso auto, 5.1 metriä.

Sisätilat nyt eivät ollet niin suuret kuin olin etukäteen kuvitellut. Ajettavana oli seitsemän paikkainen versio, eli se tietysti vaikeuttaa 5-paikkaisen tilojen hahmottamista.

Koeajattavana olleessa oli sitten vielä 20k:n edestä lisävarusteita, mikä tietysti on koeajon kannalta huono asia. Parempi olisi ajaa perushintaista.

En sitten tosiaan tiedä, mitenkä tuon saa mihinkään kauppakeskukseen parkkiin.
Viimeksi muokannut Dave, 10.05.2011 9:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Dave kirjoitti:Käytiin eilen koeajamassa Q7:aa.
:hail:
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Dave

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Dave kirjoitti:Käytiin eilen koeajamassa Q7:aa.
:hail:
Ei se koeajo mitään maksa :)
Vastaa Viestiin