Pappailu?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Minä olin jo lapsena ai niin kiltti ihan luonnostaan. (Ai juu enää en ole). En koskaan siis halunnutkaan tehdä mitään tuhmaa. Toisaalta vanhempani olivat niin boheemeja. että olivat pelkästään ilahtuneita kun kerroin kuuluvani "Päiviönsaaren Dynykerhoon", poikaporukkaan joka räjäytteli kiinanpommeja ja sytytti pienimuotoisia tulipaloja epäsopivissa paikoissa. Itse Dynykerhosta minut melkein vaan ei sentään erotettiin, kerrottuani muille pojille kertoneeni vanhemmilleni. Pelkäsivät, että tulisi "sanomista". En silloin enkä nytkään ymmärrä, miten vanhempien ja lasten maailma voi olla niin eri leiriä. Tosin minä olen ainoa lapsi, selkeää vanhemmat/lapsi -zydemiä ei ollut niin että lapset keskenään.

Sitä häpeän, että kun 12-vuotiana minä ja paras ystäväni Heikki keksimme kaataa kerrostalon ikkunasta vettä kadulla kulkevien ihmisten päälle.. ja siitä tuli valituksia.. ensin laitoin kaiken Heikin syyksi, mutta sitten itkien tunnustin. Ainoa kerta kun valehtelin vanhemmilleni.

Viinaa join eka kertaa vasta Intissä, iltalomalla. Heti viskiä. Ekan röökin poltin 33-vuotiaana. Ekan jointin yli neljäkymppisenä, pillu samoin.

Mutta asiaan:
Jos minulla olisi tytär (Edellyttäisi, että joku nainen antaisi minulle pillua ilman kortsua, mahdotonta), nykypissikset tuntien suosisin ns. Itävaltalaista ratkaisua: Kasvattaisin tytön lukkojen takana, kunnes se on ainakin 18 vee. Minulla on tuossa pihalla hyvä perunakellari holvatulla katolla.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

EveryWoman kirjoitti: Meillä oli käsittääkseni niin, että isän mielestä koulumenestykseni ym. olisi pitänyt ottaa huomioon, mutta äiti oli niin sokean ylisuojeleva, ettei tossun alla olevan isän mielipidettä huomioitu mitenkään. Sen perusteella, mitä Daven vaimosta tiedän, en ihmettelisi vaikka tilanne olisi samantapainen.
:D

No vaimo tämän kakun kyllä leipoi. Sen verran tarkennusta aiempaan, että arkisin kotiintuloaika on 20, viikonloppuisin klo 21.

Mä en luultavasti olisi laittanut yhtä isoa kakkua. Meillä on kyllä nähtävissä perinteinen malli, eli minä olen ankarampi pojalle (hyi manala, että et muistanut, että mulla on 2 tyttöä ja 1 poika) ja äiti on ankarampi tytöille. Mutta ehkä se äippä tässä vielä lientyy, hyvällä käytöksellä tuomio voi lyhentyä.

EW: en mä nyt IRL mielestäni ole niin tossun alla. Kuten tiedät, kitinä Dave ei ole aivan 1:1 irl daven kanssa (toivottavasti).
NuoriD

EveryWoman kirjoitti: Otetaan esimerkki vielä eräästä äidin langettamasta hyvästä rangaistuksesta, joka on uskoakseni vaikuttanut myöhempään elämääni myönteisesti. Valehtelin känniretkestä kiinni jäätyäni, että luokan paha poika oli pakottanut minut juomaan (tiedän, vitun raukkamaista eikä ole toistunut sittemmin). Rangaistukseksi äiti pakotti mut menemään pojan kotiin ja pyytämään anteeksi tämän vanhempien nähden (ei siis tullut itse mukaan, vaan mun piti alusta loppuun asti hoitaa asia itse).
Ööö. Miksi sinun piti pyytää anteeksi sitä, että "poika oli pakottanut sinut juomaan" ?
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

NuoriD kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Otetaan esimerkki vielä eräästä äidin langettamasta hyvästä rangaistuksesta, joka on uskoakseni vaikuttanut myöhempään elämääni myönteisesti. Valehtelin känniretkestä kiinni jäätyäni, että luokan paha poika oli pakottanut minut juomaan (tiedän, vitun raukkamaista eikä ole toistunut sittemmin). Rangaistukseksi äiti pakotti mut menemään pojan kotiin ja pyytämään anteeksi tämän vanhempien nähden (ei siis tullut itse mukaan, vaan mun piti alusta loppuun asti hoitaa asia itse).
Ööö. Miksi sinun piti pyytää anteeksi sitä, että "poika oli pakottanut sinut juomaan" ?
Mä käsitin, että EW:n piti pyytää anteeksi valehtelua ja nimenomaan sen pojan vetämistä mukaan valheeseen?
EMT. :)
NuoriD

Gaia kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Mä käsitin, että EW:n piti pyytää anteeksi valehtelua ja nimenomaan sen pojan vetämistä mukaan valheeseen?
EMT. :)
Mutta kun EW ei kerro, että olisi jäänyt kiinni valheestaan. :leuhka:
Haemaeraemies
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriD kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Valehtelin känniretkestä kiinni jäätyäni, että luokan paha poika oli pakottanut minut juomaan (tiedän, vitun raukkamaista eikä ole toistunut sittemmin)..
Snitches will get stiches.. No onneksi sentään opit kerrasta että vasikointi on aina väärin.

Davella vissiin heikko aamu luetun ymmärtämsien kanssa:P Vai olenko se minä joka on jäässä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
NuoriD

Meinaat, että EW siis jäi kiinni valehtelusta ja sen takia pyytää anteeksi? Niinhän tuon voi tulkita, mutta kun EW ei sano jääneensä kiinni valehtelusta, ainoastaan, että valehteli :leuhka:
Haemaeraemies
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriD kirjoitti:Meinaat, että EW siis jäi kiinni valehtelusta ja sen takia pyytää anteeksi? Niinhän tuon voi tulkita, mutta kun EW ei sano jääneensä kiinni valehtelusta, ainoastaan, että valehteli :leuhka:
Meinaan, että EW jäi kiinni alkoholista ja koitti luistaa vastuusta syyttämällä viatonta, joka on tietenkin sen jonka tuomitsen.

Valehteminen kuuluu nuoruuteen, teidän vanhemmat on valehdellu omillensa ja jne.

Käsi ylös se joka ei ole ikinä kusettanut vanhempiaan.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
NuoriD

Haemaeraemies kirjoitti: Käsi ylös se joka ei ole ikinä kusettanut vanhempiaan.
Mä en muista valehdelleeni. Se ei tietysti tarkoita, ettenkö olisi niin saattanut tehdä.

Mun vanhemmat olivat hyvin liberaaleja. Mulla ei koskaan ollut mitään kotiintuloaikoja tms., alkosta ei koskaan puhuttu mitään jne.

Se ei tarkoita, etteivätkö olisi välittäneet, mutta molemmilla omat vanhemmat olivat olleet ankaria, yrittävät sitten itse heilahtaa toiseen suuntaan. Äiti lisäksi pelkää konflikteja.

Mä olen omille lapsilleni tiukempi kuin mitä mulle oltiin. Ilmeisesti seuraava sukupolvi aina heilahtaa toiseen suuntaan...
EveryWoman
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Niin siis jäin kiinni kännäämisestä, keksin hätävalheen, ja myöhemmin jäin kiinni siitäkin (ensin se meni tietenkin äitiini täydestä, ja hän soitti raivoissaan tämän kundin vanhemmille jne.).

Toi anteeksipyyntöön pakottaminen oli ehkä paras yksittäinen kasvatustoimenpide mikä muhun on ikinä kohdistettu. Valitettavasti vanhemmille valehtelu ei kyllä loppunut siihen, vaan opin vain valehtelemaan paremmin. Ja tämä siksi, että heille ei kerta kaikkiaan voinut kertoa asioista totuutta. Mutta uskallukseni mennä vaikeisiin tilanteisiin ja laittaa itseni likoon on tuon tapauksen jälkeen ollut hyvä, ja on sitä edelleen. Ja muille ihmisille kuin vanhemmilleni en valehtele (tai siis tämä on pyrkimykseni), vaikka elämä ehkä olisi lyhyellä tähtäimellä helpompaa niin.
NuoriD kirjoitti:EW: en mä nyt IRL mielestäni ole niin tossun alla. Kuten tiedät, kitinä Dave ei ole aivan 1:1 irl daven kanssa (toivottavasti).
Sanoinkin että tilanteenne saattaisi olla samantapainen kuin mun vanhemmilla - ei täsmälleen sama. Eikä isänikään kaikissa asioissa ole tossun alla, ei missään nimessä. On vain syystä tai toisesta osallistunut lasten kasvattamiseen huomattavasti äitiä vähemmän, minkä johdosta äiti ymmärtääkseni katsoi, ettei isällä sitten ole sananvaltaakaan niihin asioihin.
par-sky
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Mietin vaan että jos tuosta tuli nyt noin raaka rangaistus niin mitäköhän sitten juomisesta? Ja millaisen rangaistuksen tyttö olettaa saavansa juomisesta? Uskaltaako se edes tulla sen pelossa kotiin? Helpompi jäädä johonkin pusikkoon/oudon tyypin luo nukkumaan?

Yhden kaverini vanhemmat antoivat kaikesta aina rangaistukseksi kotiarestia. Pienistäkin jutuista, ja jos arestin aikana teki jotain "pahaa" tuli lisää arestia. Hyvällä käytökselläkään ei saanut lyhennettyä tuomiota. Ja uudet tuomiot tuli sitten siihen perään... Jossain vaiheessa sitä arestia oli edessä useita kuukausia, eikä tosiaan mistään isosta (jätetty tiskaamatta, saatu huono numero...). Kaverini näki tilanteen turhauttavana ja ettei se siitä enää huonommaksi voi mennä, joten rupesi karkailemaan ulos illalla/yöllä. Vanhemmat rupesivat seuraavaksi lukitsemaan sen huoneen oven yöksi... joten karkasi ikkunasta. Muistan useemman kerran oottaneeni sitä muitten kavereitten kanssa, mukana kengät ja takki sille. Sieltä se sitten kirmaskin sukkasillaan hangen poikki.

Eli kun rangaistus muuttuu kohtuuttomaksi ei sitä edes yritetä kärsiä. Yllättäen tilannetta ei parantanut se että sai noista tietenkin rangaistukseksi kotiarestia.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jäsen M syö itse ruokansa lusikalla.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
sipsi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Jäsen M syö itse ruokansa lusikalla.
Likes this! :h:
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Ollaanpas taas varovaisia siellä kotona

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa ... tyi/192519
NuoriD

masa kirjoitti:Ollaanpas taas varovaisia siellä kotona

:cry:
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

NuoriD kirjoitti:
masa kirjoitti:Ollaanpas taas varovaisia siellä kotona

:cry:
Noni, itkut heti aamusta, kiitos masa :cry:
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Meillä on sälekaihtimissa/rullaverhoissa semmoset tikkusäätimet eli ei ole naruja. On kai olemassa sellasiakin jossa kaikki on verhon sisällä eli ei ole sitä tikkuakaan.

Suosittelen, on muutenkin kätevämpiä. Tuli vaan mieleen siitäkin kun torstaina tytsä katseli ulos ikkunasta sängyltämme ja jotenkin ehti nappaamaan narusta kiinni (ainoa narullinen kaihdin) ja kiersi kaulan ympärille, ja mä siis olin samassa huoneessa, joten ehdin kyllä nappaamaan pois jne. mutta ehti kuitenkin tekemään sen pöllön työnsä siinäkin.

Mutta silloin päätin ettei uuteen kotiin tule yhtään narullista kaihdinta. Nämä kun pääsee niin ihmeellisiin paikkoihin, aina ei edes tajua tai voi ajatella mitä kaikkia vaaroja siellä kotona onkaan.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Miks mun mielestä haiskahtaa, jos 3-vuotias tukehtuu rullaverhon naruun, vaikka paikalla on vanhemmat ja selkeästi vanhemmat sisaruksetkin? Joku tossa yhtälössä mättää...
Work like a captain, play like a pirate.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^Eivät olleet samassa huoneessa vaan toisella puolella taloa. Toisaalta kun tytsä sääsi narunsa kanssa niin kiristi vaan silmukkaa eikä pitänyt mitään ääntä esim.

Jenkeissähän noihin kuolee joku 500 lasta vuodessa vai miten se masa meni?
masa

RP kirjoitti:

Ei, vaan kyllä ne on ne vanhemmat jotka lapsensa kuristavat noihin. :facepalm:

Kakssataa se tais olla.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201001 ... 6_ul.shtml
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

masa kirjoitti:
RP kirjoitti:

Ei, vaan kyllä ne on ne vanhemmat jotka lapsensa kuristavat noihin. :facepalm:

Kakssataa se tais olla.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201001 ... 6_ul.shtml
Jenkeissä ne pistää pyykkikoneet ja kuivurit päälle kersat sisällä. Ne osaa sen homman.
The great club outshines the individual, always and forever.
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

No mutta kuolihan Mike Tysonin 3-vuotias tytärkin juoksumaton sähköjohtoon kuristumalla. Jotenkin vielä rullaverhon ja sälekaihtimet ymmärrän, mutta sähköjohto? Totuus on tarua ihmeellisempää, lapsi on hauras ja ei kai pieni lapsi osaa itseään äkkiä irrottaa kaulaan kiertyneestä narusta, varsinkin jos on jo jalat mennyt alta tai rullaverho kiskoo ylöspäin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
masa

Lolita kirjoitti: ei kai pieni lapsi osaa itseään äkkiä irrottaa kaulaan kiertyneestä narusta,
About vuosi takaperin kuoli Vaasassa? vauva lastenvaunuhin, kun tukehtui jotenkin peittoon, remmiin, vyöhän tms..

EDIT: ei sinne päinkään

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008102 ... 4_uu.shtml
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Kauheita uutisia :( Mä olen pelännyt meilläkin noita säleverhojen naruja. Ne on tuolla ikkunanpuiden sisuksissa sellaisen kääntönupin takana, mutta kun tyyppi on alkanut räplätä niitä kääntönuppeja ja joskus saanut hiukan naruakin esiin. En tiedä pitääkö ne nupit teipata sitten kiinni vai mitä ihmettä.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Miten minä sitten selvisin hengissä pentuajoistani, jolloin ei nuita suojajuttuja mietitty, kenelläkään ei ollut turvaistuinta autossa, tulitikkuja oli saatavilla ja seinä täynnä aseita, joiden patruunat löytyi nurkkakaapista? :D
Vastaa Viestiin