Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kokeile nyt aluks mitä IE tekee saman netti-tv:n kanssa?
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Toinen kovalevy kyrvähti. chkdsk ei toimi. C: asemalle ei pysty sen avulla tekemään mitään. Kyseessä on FAT32 levy, jolla on noin 50 GB tavaraa, mutta hallinnassa näyttää, että levy on tyhjä ja asemalla ei ole nimeä. XP haluaisi alustaa levyn.

Onko mitään vaihtoehtoa chkdsk:lle, jota voisin kokeilla, että saisin mahdollisesti korjattua levyn.

Tämä aiheutui siitä, että olin eheyttämässä ko. asemaa, jonka sitten keskeytin vahingossa, ja vasta koneen uudelleenkäynnistyksen jälkeen ongelma ilmeni.

http://kitina.net/pictures/7852.png
nokkaelain

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Diskinternalsin työkaluilla onnistuin joskus palauttamaan kaikki tiedostot levyltä, jonka osiotiedot oli sössitty.
Jyrki73
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Stinky kirjoitti:Firefox.
Ja mikä käyttis?
Esim. Ubuntu ei taida osata käsitellä MTV:3 videoita mutta esim.
Yle areenan saa toimimaan tuolla Beta versiolla.
http://areena-beta.yle.fi/
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

nokkaelain kirjoitti:^Diskinternalsin työkaluilla
Ei auttanut. Kesti koko yön raapia kasaan palautettavissa olevat tiedostot, joita oli vain murto-osa kaikista.

Sen sijaan kokeilin sitten Kubuntun live cd:tä ja kas kummaa levy on täysin luettavissa ja nimikin näkyy ja onnistuin kopioimaan tärkeimmät tiedostot talteen ja niissä ei ole mitään vikaa, vaikka diskinternalskin oli sitä mieltä, että suurin osa tiedostoista oli korruptoituneita. WTF? Veikkaan että Chuck Norris käyttää Kubuntua.

Datan siirtonopeus muistitikulle tosin oli luokkaa 128 kilotavua minuutisssa, kun kopioin ison kasan pieniä tiedostoja. Välillä taas tuli suurempia purskahduksia dataa, esim joissain flash-animaatioissa useampi mega törähti ihan normaalinopeudella kait. Kubuntun Dolphin tms. hallintaohjelma jolla siirsin tiedostoja valitti koko ajan vähän väliä "stalled" siinä missä näkyy datansiirtonopeus ja sitten näkyi kun siirtonopeus putosi jostain 15 KB/s:ta nollaan.

Windows ei pysty formatoimaan tätä levyä, jostain perseen syystä. Kone buuttaa kuitenkin ihan nätisti, vaikka käyttiksen latautuminen kestää huomattavasti normaalia kauemmin. Mitä teen?
Manaaja

Bhven kirjoitti:Windows ei pysty formatoimaan tätä levyä, jostain perseen syystä. Kone buuttaa kuitenkin ihan nätisti, vaikka käyttiksen latautuminen kestää huomattavasti normaalia kauemmin. Mitä teen?
Uudelleenpartitioi.
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Terve! Firefox otti ja päivitti itsensä, jonka jälkeen sitä ei näköjään enää voi käyttää, kun Elisan tietoturvapalvelu villiintyi ihan täysin. Elisa lykkää kiihtyvällä tahdilla ruutuun sellaisia "uusi sovellus, sallitko?"-laatikoita, joista ei pääse mitenkään eroon, vaikka kuinka sallisi tai ei ja rastisi vielä kohdankin "älä kysy enää tämän sovelluksen kohdalla". Jos laatikon vetää hiirellä sivuun, niin ruudun keskelle pläjähtää uusi. Käytänkö jatkossakin vain Internet Eploreria, jonka päivittelyn yhteydessä tuollaista ei tapahdu, vai onko Firefoxin ja Elisan onneton yhteispeli jotenkin helposti korjattavissa?
Manaaja

nastamuumio kirjoitti:onko Firefoxin ja Elisan onneton yhteispeli jotenkin helposti korjattavissa?
On. Dumppaa Elisan tietoturvapalvelu, ja käytä windowsin palomuuria yhdistettynä ilmaiseen tietoturvaan, vaikkapa AVG9:ään.

Tietoturvapalvelut ovat IMO täyttä humpuukia.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Kukas on palstan hakkeri. Pitäs tuota hmm, nyysiä yhden ibarin hakemiston sisältö :vihelt:
Manaaja

^ Siis koneesta mihin et itse pääse lokaalisti kirjautumaan sisään? Voi ihan suoraan sanoa ettei onnistu.
Kai Nalo

Pääsee hakemistoon sisälle, mutta sieltä pystyy selaamaan tavaraa vaan selaimella. Siis sivuja ja kuvia. Pitäs saada noi kaikki kuvat vedettyä suoraan koneelle niin voi prinatata koko paskan kerralla.
Manaaja

Kai Nalo kirjoitti:Pääsee hakemistoon sisälle, mutta sieltä pystyy selaamaan tavaraa vaan selaimella. Siis sivuja ja kuvia. Pitäs saada noi kaikki kuvat vedettyä suoraan koneelle niin voi prinatata koko paskan kerralla.
Öö en tiedä ymmärsinkö oikein, mutta eikö joku IE:n offline browsing -ominaisuus auttaisi tuohon (onko siinä edes sellaista enää?) tai sitten joku download manager tyyliin getright?
Kai Nalo

Manaaja kirjoitti:tai sitten joku download manager tyyliin getright?
Kokeilin Firefoxin DownThemAll:lla mutta en onnistunut vetämään koko hakemistoa vaan ainoastan yksittäisiä filejä.. Tai sit en vaan osaa. :kontrolli:
Manaaja

^ Joo toi ei osaa ainakaan alihakemistoja. Enpä tähän hätään tiedä mikä osaisi. Joskus muinoin käytin Getrightia, joka osasi. Taitaa olla nykyään maksullinen/trial mutta voi olla että toimii hetken aikaa ilmaiseksi.
Kai Nalo

Sait linkin yv:llä mitä katsastaa
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

wget:a mä käyttäisin, tai httrack:a jos ei wget pure. *nixeilla komentorivityökaluja.

Kai noi Windowsillekin löytyisi. Näemmä jälkimmäiselle olisi Windowsilla ihan graafinen käyttöliittymäkin.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Kai Nalo

^ Juu toi wget mullekin vinkattiin jo tosta vierestä. Täytyypä kattoa oisko siitä apuja.
Manaaja

Hmm. Mulla huutaa Windows 7 beta build 7229 että se aikoo tappaa itsensä 11 päivän kuluttua. Ongelmana on se, että mun pitäis pistää tää kone kiertoon kuukauden tai parin päästä muutenkin, eikä millään jaksaisi asentaa muutamia viikkoja varten vanhaa vistanpaskaa tarpeellisine ohjelmineen takaisin, joka bluescreenasi aina hieman korkeammalla wlan-kuormalla.

Saako ton expirationin jollain tunnetulla konstilla kierrettyä? Kokeilin timernukea, mutta ei tuntunut purevan. Systeemin kellon kääntäminen historiaan taitaa aiheuttaa aika paljon keksiongelmia, jos sekään enää timerin käynnistyttyä auttaa?
McJanne
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Manaaja kirjoitti:Hmm. Mulla huutaa Windows 7 beta build 7229 että se aikoo tappaa itsensä 11 päivän kuluttua. Ongelmana on se, että mun pitäis pistää tää kone kiertoon kuukauden tai parin päästä muutenkin, eikä millään jaksaisi asentaa muutamia viikkoja varten vanhaa vistanpaskaa tarpeellisine ohjelmineen takaisin, joka bluescreenasi aina hieman korkeammalla wlan-kuormalla.

Saako ton expirationin jollain tunnetulla konstilla kierrettyä? Kokeilin timernukea, mutta ei tuntunut purevan. Systeemin kellon kääntäminen historiaan taitaa aiheuttaa aika paljon keksiongelmia, jos sekään enää timerin käynnistyttyä auttaa?
Testasitko system restorea jo?
Kirjoitan tätä alasti
nastamuumio

Manaaja kirjoitti: Dumppaa Elisan tietoturvapalvelu, ja käytä windowsin palomuuria yhdistettynä ilmaiseen tietoturvaan, vaikkapa AVG9:ään.
Onks mulla tommonen windowsin palomuuri automaattisesti, kun mulla on windows, vai pitääkö se hankkia erikseen?
McJanne
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja McJanne »

nastamuumio kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Dumppaa Elisan tietoturvapalvelu, ja käytä windowsin palomuuria yhdistettynä ilmaiseen tietoturvaan, vaikkapa AVG9:ään.
Onks mulla tommonen windowsin palomuuri automaattisesti, kun mulla on windows, vai pitääkö se hankkia erikseen?
Mikä wintöötti sulla on? Kyllä se ainakin kolmessa uusimmassa on valmiina mukana :D
Kirjoitan tätä alasti
Manaaja

nastamuumio kirjoitti:
On, ja todennäköisesti koko ajan myös päällä. Sulla on varmaan joko XP tai Vista?
nastamuumio

Manaaja kirjoitti: On, ja todennäköisesti koko ajan myös päällä. Sulla on varmaan joko XP tai Vista?
Mulla on XP. Miten varmistan, että se on päällä?
Manaaja

nastamuumio kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: On, ja todennäköisesti koko ajan myös päällä. Sulla on varmaan joko XP tai Vista?
Mulla on XP. Miten varmistan, että se on päällä?
http://support.mozilla.com/fi/kb/Window ... 0asetukset
nastamuumio

Kiitti. Eiköhän tää tästä ala sujua.
Vastaa Viestiin