Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju
Toinen kovalevy kyrvähti. chkdsk ei toimi. C: asemalle ei pysty sen avulla tekemään mitään. Kyseessä on FAT32 levy, jolla on noin 50 GB tavaraa, mutta hallinnassa näyttää, että levy on tyhjä ja asemalla ei ole nimeä. XP haluaisi alustaa levyn.
Onko mitään vaihtoehtoa chkdsk:lle, jota voisin kokeilla, että saisin mahdollisesti korjattua levyn.
Tämä aiheutui siitä, että olin eheyttämässä ko. asemaa, jonka sitten keskeytin vahingossa, ja vasta koneen uudelleenkäynnistyksen jälkeen ongelma ilmeni.
http://kitina.net/pictures/7852.png
Onko mitään vaihtoehtoa chkdsk:lle, jota voisin kokeilla, että saisin mahdollisesti korjattua levyn.
Tämä aiheutui siitä, että olin eheyttämässä ko. asemaa, jonka sitten keskeytin vahingossa, ja vasta koneen uudelleenkäynnistyksen jälkeen ongelma ilmeni.
http://kitina.net/pictures/7852.png
Ja mikä käyttis?Stinky kirjoitti:Firefox.
Esim. Ubuntu ei taida osata käsitellä MTV:3 videoita mutta esim.
Yle areenan saa toimimaan tuolla Beta versiolla.
http://areena-beta.yle.fi/
Ei auttanut. Kesti koko yön raapia kasaan palautettavissa olevat tiedostot, joita oli vain murto-osa kaikista.nokkaelain kirjoitti:^Diskinternalsin työkaluilla
Sen sijaan kokeilin sitten Kubuntun live cd:tä ja kas kummaa levy on täysin luettavissa ja nimikin näkyy ja onnistuin kopioimaan tärkeimmät tiedostot talteen ja niissä ei ole mitään vikaa, vaikka diskinternalskin oli sitä mieltä, että suurin osa tiedostoista oli korruptoituneita. WTF? Veikkaan että Chuck Norris käyttää Kubuntua.
Datan siirtonopeus muistitikulle tosin oli luokkaa 128 kilotavua minuutisssa, kun kopioin ison kasan pieniä tiedostoja. Välillä taas tuli suurempia purskahduksia dataa, esim joissain flash-animaatioissa useampi mega törähti ihan normaalinopeudella kait. Kubuntun Dolphin tms. hallintaohjelma jolla siirsin tiedostoja valitti koko ajan vähän väliä "stalled" siinä missä näkyy datansiirtonopeus ja sitten näkyi kun siirtonopeus putosi jostain 15 KB/s:ta nollaan.
Windows ei pysty formatoimaan tätä levyä, jostain perseen syystä. Kone buuttaa kuitenkin ihan nätisti, vaikka käyttiksen latautuminen kestää huomattavasti normaalia kauemmin. Mitä teen?
Terve! Firefox otti ja päivitti itsensä, jonka jälkeen sitä ei näköjään enää voi käyttää, kun Elisan tietoturvapalvelu villiintyi ihan täysin. Elisa lykkää kiihtyvällä tahdilla ruutuun sellaisia "uusi sovellus, sallitko?"-laatikoita, joista ei pääse mitenkään eroon, vaikka kuinka sallisi tai ei ja rastisi vielä kohdankin "älä kysy enää tämän sovelluksen kohdalla". Jos laatikon vetää hiirellä sivuun, niin ruudun keskelle pläjähtää uusi. Käytänkö jatkossakin vain Internet Eploreria, jonka päivittelyn yhteydessä tuollaista ei tapahdu, vai onko Firefoxin ja Elisan onneton yhteispeli jotenkin helposti korjattavissa?
Öö en tiedä ymmärsinkö oikein, mutta eikö joku IE:n offline browsing -ominaisuus auttaisi tuohon (onko siinä edes sellaista enää?) tai sitten joku download manager tyyliin getright?Kai Nalo kirjoitti:Pääsee hakemistoon sisälle, mutta sieltä pystyy selaamaan tavaraa vaan selaimella. Siis sivuja ja kuvia. Pitäs saada noi kaikki kuvat vedettyä suoraan koneelle niin voi prinatata koko paskan kerralla.
Hmm. Mulla huutaa Windows 7 beta build 7229 että se aikoo tappaa itsensä 11 päivän kuluttua. Ongelmana on se, että mun pitäis pistää tää kone kiertoon kuukauden tai parin päästä muutenkin, eikä millään jaksaisi asentaa muutamia viikkoja varten vanhaa vistanpaskaa tarpeellisine ohjelmineen takaisin, joka bluescreenasi aina hieman korkeammalla wlan-kuormalla.
Saako ton expirationin jollain tunnetulla konstilla kierrettyä? Kokeilin timernukea, mutta ei tuntunut purevan. Systeemin kellon kääntäminen historiaan taitaa aiheuttaa aika paljon keksiongelmia, jos sekään enää timerin käynnistyttyä auttaa?
Saako ton expirationin jollain tunnetulla konstilla kierrettyä? Kokeilin timernukea, mutta ei tuntunut purevan. Systeemin kellon kääntäminen historiaan taitaa aiheuttaa aika paljon keksiongelmia, jos sekään enää timerin käynnistyttyä auttaa?
- McJanne
- Kitisijä
Testasitko system restorea jo?Manaaja kirjoitti:Hmm. Mulla huutaa Windows 7 beta build 7229 että se aikoo tappaa itsensä 11 päivän kuluttua. Ongelmana on se, että mun pitäis pistää tää kone kiertoon kuukauden tai parin päästä muutenkin, eikä millään jaksaisi asentaa muutamia viikkoja varten vanhaa vistanpaskaa tarpeellisine ohjelmineen takaisin, joka bluescreenasi aina hieman korkeammalla wlan-kuormalla.
Kirjoitan tätä alasti
- McJanne
- Kitisijä
Mikä wintöötti sulla on? Kyllä se ainakin kolmessa uusimmassa on valmiina mukananastamuumio kirjoitti:Onks mulla tommonen windowsin palomuuri automaattisesti, kun mulla on windows, vai pitääkö se hankkia erikseen?Manaaja kirjoitti: Dumppaa Elisan tietoturvapalvelu, ja käytä windowsin palomuuria yhdistettynä ilmaiseen tietoturvaan, vaikkapa AVG9:ään.

Kirjoitan tätä alasti
On, ja todennäköisesti koko ajan myös päällä. Sulla on varmaan joko XP tai Vista?nastamuumio kirjoitti:Onks mulla tommonen windowsin palomuuri automaattisesti, kun mulla on windows, vai pitääkö se hankkia erikseen?Manaaja kirjoitti: Dumppaa Elisan tietoturvapalvelu, ja käytä windowsin palomuuria yhdistettynä ilmaiseen tietoturvaan, vaikkapa AVG9:ään.
http://support.mozilla.com/fi/kb/Window ... 0asetuksetnastamuumio kirjoitti:Mulla on XP. Miten varmistan, että se on päällä?Manaaja kirjoitti: On, ja todennäköisesti koko ajan myös päällä. Sulla on varmaan joko XP tai Vista?