Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

Toivottavasti helvetti on olemassa ja toivottavasti mätänet siellä seuraavat 100 000 000 vuotta.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201102 ... 0_ul.shtml
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Mitähän Keskusta kykenee tekemään Tämän vaikutusten estämiseksi? Nyt on jo aika kiire keksiä vaalivalttia Nokian asioista?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Palaan vielä siihen pyykinpesussa käytettyyn lämpötilaan. Luin tämmösen blogauksen tästä "suomalaiset pyykkää liian kylmällä" -uutisesta.

Uutinen lähti siitä että Vanish - joka on juuri lanseerannut antibakteerisen tuotteensa - rahoitti tutkimuksen josta tämä likapyykkitulos tuli. Eikä se edes ole oikea tutkimus sillä:

"Userneed selvitti pyykinpesutottumuksia ja -tietämystä, missä lämpötiloissa ihmiset vaatteitaan pesevät. Asiantuntijat puolestaan kertoivat, että alhaisissa lämpötiloissa pestessä tekstiileihin voi jäädä mikrobeja."

Kukaan ei ottanut yhtäkään bakteerinäytettä likapyykistä.

Hieno mainoskampanja, kuten Nystén sanoo.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

Porvoon surmaajalle vaaditaan 15:sta vuotta.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011021 ... 1_uu.shtml
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Yesh! Suomalaiset nuoret ovat tulevaa lihansyöjäkansaa, vittuun itusilmut suupielistä roikottamasta! Ei uskoisi mutta olen tietyllä tavalla ylpeä suomalaisista nuorista, vielä kun makkaraa menisi?

So Shön! Johanna ja Teemu! Niinkuin silloin ennen Johanna ja Teemu!
Pyyhin Netikettiin..
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Boner kirjoitti:Porvoon surmaajalle vaaditaan 15:sta vuotta.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011021 ... 1_uu.shtml
No vittu, miksi se pitää päästää niin vähällä? Onko nyt maksimi mitä tuosta voi hakea? Eikö se saatana ollut jo linnassa väkivaltarikoksista, no kait siitäkin voi vähän alennusta antaa jos on jo lusinut? Eiksje, ku ei siellä ole kuitenkaan kivaa.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

Dumis kirjoitti:
Boner kirjoitti:Porvoon surmaajalle vaaditaan 15:sta vuotta.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011021 ... 1_uu.shtml
No vittu, miksi se pitää päästää niin vähällä? Onko nyt maksimi mitä tuosta voi hakea? Eikö se saatana ollut jo linnassa väkivaltarikoksista, no kait siitäkin voi vähän alennusta antaa jos on jo lusinut? Eiksje, ku ei siellä ole kuitenkaan kivaa.
Sitä minäkin ihmettelen. 5 vuotta per nuppi. Olisis tappanut viisi, niin olisi saanut 3 vuotta per nuppi. Ois tullut vähän niinkun halvemmaksi.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Ilmeisesti ei täytä murhan tunnusmerkkejä, eli elinkautista ei voi hakea. Tuosta käsittääkseni istuisi uusijana 2/3.

Vankilahan ei Åkerlundia tietenkään paranna, mutta kyllä muiden kannalta olisi mukavampaa, että istuisi pidempään.

Tämä oli kuitenkin jo kolmas kerta. Ex-vaimonsa tappoi aiemmin ja sitten tanssilavalla joku kompastui Esan puukkoon myös, mutta siitä ei tullut tuomiota näytön puutteen takia.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

Dave kirjoitti:Tuosta käsittääkseni istuisi uusijana 2/3.
Varmasti tälläkin hetkellä joku kukkahatun omaava taivaanrannan maalari ajattelee, että kyllä esastakin saadaan vielä tuottava yksilö yhteiskunnalle. Upotetaan siihen vaan muutama miljoona terapian ja höösäämisen merkeissä.

Minä olisin valmis antamaan sille myrkkyruiskeen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Masa ja Dave ovat tietysti niin tavattoman muinaisia ikämiehiä, että heidän perspektiivistään 15 vuotta (josta istuu 10?) saattaa tietysti olla jossain mielessä lyhyt aika, mutta että Dumiskin. Itse ajattelisin, että 10-15 vuotta on aikamoinen ikuisuus, jossa maailma ja oma itsekin muuttuu aika lailla. Eihän tämä tekijä nyt oikein sympatioita herätä ja hyvin sen voisi varastoida pois silmistä määrättömän mittaiseksi ajaksi, mutta silti sitä on vaikeata pitää tuon mittaista tuomiota lyhyenä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

urpiainen kirjoitti:Masa ja Dave ovat tietysti niin tavattoman muinaisia ikämiehiä, että heidän perspektiivistään 15 vuotta (josta istuu 10?) saattaa tietysti olla jossain mielessä lyhyt aika, mutta että Dumiskin. Itse ajattelisin, että 10-15 vuotta on aikamoinen ikuisuus, jossa maailma ja oma itsekin muuttuu aika lailla. Eihän tämä tekijä nyt oikein sympatioita herätä ja hyvin sen voisi varastoida pois silmistä määrättömän mittaiseksi ajaksi, mutta silti sitä on vaikeata pitää tuon mittaista tuomiota lyhyenä.
No minusta vaan olisi kaikille turvallisempaa että tuollaisen CV:n omaavaa tyyppiä ei päästettäisi ikinä vapaaksi.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Esa_Åkerlund
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Saattaa muuten olla, että istuu kokonaan. Joskushan nämä määrätään istuttavaksi kokonaan. Ellei määrätä, niin sitten 2/3.

Urpiainen! Mulla ei ole tässä ensisijaisesti rangaistusnäkökulma, eikä Esan parantamisnäkökulma, vaan yksinkertaisesti muiden ihmisten turvallisuusnäkökulma.

Esan score on nyt 1+1+3 ja ei ole mitään syytä olettaa, että pisteputki katkeaa. Näin ollen mitä pidempään hän istuu vankilassa, sitä parempi muiden kannalta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti:...mutta silti sitä on vaikeata pitää tuon mittaista tuomiota lyhyenä.
Sanktio suhteessa tekoon on lyhyt, siis suhteellisesti lyhyt. Henkirikoksen uusijalle antaisin ~ ison ruiskeen.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo, itsekin kirjoitin, että hyvin voisi kaverin varastoida pois aika pysyvästi. Ymmärsin vain jutuistanne, että 15 vuotta on mielestänne lyhyt, kun taas joku esim. 24 vuotta voisi olla sopivampi. Tällaisiin vertailuihin minun on vaikea suhtautua mitenkään kovin sisällöllisesti - ikuisuuksia ihmisen elämässä molemmat. Mutta ymmärsin siis väärin, eikä tässä oikein erimielisyyttä taida olla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Onko mulla nuppivika (no on tietenkin, mutta ilmeneekö se tässä), kun mua hiukan watuttaa, kun esim. Stubbillakin jo toista päivää (ei toivottavasti sentään oikeasti) alahuuli väpättää ja kriisiapua järjestetään suunnilleen koko reserville.

Haloo! Se on sotaa! Siellä voi kuolla. Tämmöistä tämä on. Ei auta itku markkinoilla. Terästä selkärankaan!
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Dave kirjoitti:Onko mulla nuppivika (no on tietenkin, mutta ilmeneekö se tässä), kun mua hiukan watuttaa, kun esim. Stubbillakin jo toista päivää (ei toivottavasti sentään oikeasti) alahuuli väpättää ja kriisiapua järjestetään suunnilleen koko reserville.

Haloo! Se on sotaa! Siellä voi kuolla. Tämmöistä tämä on. Ei auta itku markkinoilla. Terästä selkärankaan!
Siis tämä kuolema tuli vaalien suhteen pahimmalla mahdollisella ajalla. Pitää teeskennellä empaattista ja väistellä vaikeita kysymyksiä.
Came here for school, graduated to the high life
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

exPertti kirjoitti: Siis tämä kuolema tuli vaalien suhteen pahimmalla mahdollisella ajalla. Pitää teeskennellä empaattista ja väistellä vaikeita kysymyksiä.
Persuille yksi teema lisää: Suomalaiset pois Afganistanista!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Boner kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Siis tämä kuolema tuli vaalien suhteen pahimmalla mahdollisella ajalla. Pitää teeskennellä empaattista ja väistellä vaikeita kysymyksiä.
Persuille yksi teema lisää: Suomalaiset pois Afganistanista!
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Vain ... 5263856868
Mä luulen, että Stubbille ja muille tämä tuli vaalien suhteen yhtä sopivasti kuin aikoinaan tsunami Niinistön pressanvaalikampanjaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Nämä rauhanturvaajat haluavat itse sinne mennä, varmasti on riskit tiedossa. Jotkut nyt vaan haluavat elää noin. Eri jos sinne pakolla lähdettäisiin.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

RP kirjoitti:Nämä rauhaturvaajat haluavat itse sinne mennä, varmasti on riskit tiedossa. Jotkut nyt vaan haluavat elää noin. Eri jos sinne pakolla lähdettäisiin.
Juu-u, mulla on yks tuttava joka on ollu suunnilleen maailman joka kolkassa vaalivalvojana ja rauhanturvaajana. Monta vuotta se haaveili siitä että pääsis Afganistaniin. No nyt se vissin on siellä. Onnea ja menestystä vaan. Mun mielestä ko tyyppi on vähän pimiä ku tommosia toivoo. Muuten ihan hemmetin rauhallinen ja tasanen tyyppi eikä pöljäile ikinä! Semmoset kai siellä sit pärjääki.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

urpiainen kirjoitti:
Boner kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Siis tämä kuolema tuli vaalien suhteen pahimmalla mahdollisella ajalla. Pitää teeskennellä empaattista ja väistellä vaikeita kysymyksiä.
Persuille yksi teema lisää: Suomalaiset pois Afganistanista!
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Vain ... 5263856868
Mä luulen, että Stubbille ja muille tämä tuli vaalien suhteen yhtä sopivasti kuin aikoinaan tsunami Niinistön pressanvaalikampanjaan.
Joo-o. Yleensähän sota ainakin aluksi lisää vallassa olevien kannatusta. Varmaan jonkinlainen evolutiivinen prosessi takana, joukot tiivistyvät.

Mutta tämä ymmärtääkseni edellyttää, että johtajat esiintyvät vahvoina, jotta heihin voidaan turvautua. Jos on itku silmässä, niin se ei herätä johtajafiiliksiä.

Aikoinaan kun Lipponen oli pääministeri ja hän lupasi uutisissa, että poliisi ja valtiojohto ei lepää, ennenkuin Myyrmannin pommin räjäyttäjä on saatu kiinni, niin siitä tuli turvallinen fiilis.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Dave kirjoitti:Mutta tämä ymmärtääkseni edellyttää, että johtajat esiintyvät vahvoina, jotta heihin voidaan turvautua. Jos on itku silmässä, niin se ei herätä johtajafiiliksiä.
No ei tässä nyt Suomi ja arjen perusturvallisuus ole uhattuna. Paljon tärkeämpää näille kokoomuksen elitistisille eurosuorittajille on tilaisuus näyttää inhimillisyyttään, lämpöään ja sitä, että kylmän politiikan alla kuitenkin välitetään pienestä ihmisestä. Aivan eri asia kun puhuttaessa suomalaista yhteiskuntaa uhkaavista vaaroista, niiden suhteen olet oikeassa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

Dave kirjoitti:
Joo-o. Yleensähän sota ainakin aluksi lisää vallassa olevien kannatusta. Varmaan jonkinlainen evolutiivinen prosessi takana, joukot tiivistyvät.

M
No mun puolestani noi vois tullakin kotiin. Siivotkoon nato omat roskansa.
Vastaa Viestiin