Mitä teillä Tänään syödään?

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Yksi vaniljaskyr, ei jaksa väsätä mitään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Toi sushi on niiq iltapalana. Duunista tullessa oli biisonia.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

AngryBird kirjoitti:
Pulkannaru kirjoitti:Sushia.
On muuten sellanen ruoka mitä en tuu ikinä syömään. Missään. Koskaan.
Mä maistoin vegesushia ja melkein joutu sylkäsemään ulos. Ei enää ikinä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

ninnithequeen kirjoitti:
AngryBird kirjoitti:
Pulkannaru kirjoitti:Sushia.
On muuten sellanen ruoka mitä en tuu ikinä syömään. Missään. Koskaan.
Mä maistoin kerran. Yäk en syö.
Riisiä, kasviksia, kalaa, jne. Nigireissä ei ole kuin riisiä ja kalaa. Eli mikä mättää?

Tänään kotona söin vain voileipiä: kiviarinaleipää, hitaasti kypsytettyä possun sisäfilettä, ilmakuivattua kinkkua, tomaattikastiketta ja kuttugoudaa. Oli hyvää.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mä olen maistanut sushia vain kerran, silloinkin mulle ilmoitettiin etten tässä tilassa sitä saa syödä.. joten vähiin jäi sekin kokemus.

Jonkun pitäis viedä mut sushibaariin joku ilta; mielelläni kokeilisin uusia makuelämyksiä :]
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

'bout puoli kiloa naudan ulkofilettä.
Kirjoitan tätä alasti
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Elppis kirjoitti: Jonkun pitäis viedä mut sushibaariin joku ilta; mielelläni kokeilisin uusia makuelämyksiä :]
Mä en oo kans ku kertaalleen vedellyt sushia, mielelläni lähtisin meshiin :wink:
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

sivustahuutaja kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
AngryBird kirjoitti: On muuten sellanen ruoka mitä en tuu ikinä syömään. Missään. Koskaan.
Mä maistoin kerran. Yäk en syö.
Riisiä, kasviksia, kalaa, jne. Nigireissä ei ole kuin riisiä ja kalaa. Eli mikä mättää?
No mä en vaan tykänny. Broidi on ihan sushi-fani...se pakotti maistaa.

Lisäksi en syö pinaattikeittoa tai viiliä tai lipeäkalaa. Never.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

sivustahuutaja kirjoitti: Riisiä, kasviksia, kalaa, jne. Nigireissä ei ole kuin riisiä ja kalaa. Eli mikä mättää?
Unohdit mainita ne ihmeellisen makuiset maustetahnat, joita niissä on, vai mitä ne nyt onkaan. Hyih!
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

I LOOOOOVE SUSHI. Just sitä ois vähän tehnykin tänään mieli, mutten millään jaksanu keskustaan vaivautua sen takia. Mikäli sushi-iltamat pidetään, liityn kyllä mieluusti mukaan.
Prepare for the worstest.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Sushiin avokätisesti lisäämäni wasabi ja inkivääri teki kikkeliä flunnasta toipuvalle nenälle ja kurkulle.
Millähän setillä wasabia ja inkivääriä vetäis huomenna..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Dyynis oli tänään lohiwasabi-pullia, oli kyl vähän erikoisen makusia :D
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kreitsu kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti: Riisiä, kasviksia, kalaa, jne. Nigireissä ei ole kuin riisiä ja kalaa. Eli mikä mättää?
Unohdit mainita ne ihmeellisen makuiset maustetahnat, joita niissä on, vai mitä ne nyt onkaan. Hyih!
Ainoa sushissa käytetty tahna on wasabi, joka on aika lailla sama asia kuin piparjuuri. Lisäksi riisi maustetaan riisiviinietikalla. Palat voi sitten kastaa soijaan. Eli jos koko repertuaarin käyttää, niin mausteita on kokonaista 3.

Eihän sushi tietenkään kaikille passaa, koska raaka kala tökkii monilla. Siika ja ankerias ovat muuten kotimaasta saatavista kaloista kokeilematta. Merilohi ja tonnikala on tietysti tullut tyypatta. Itse pidän monissa komboissa lohta parempana kuin tonnikalaa. Mätejä kannattaa myös kokeilla.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

sivustahuutaja kirjoitti:Eli jos koko repertuaarin käyttää, niin mausteita on kokonaista 3.
Siinä on kolme liikaa.
Bruce Willisika

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Kerran olen susia syönyt, oli ihan ok iltapalaa mutten niillä ehkä kokonaista nälkää lähtisi tappamaan. Yksi tuttava puolijapanialainen daami väänsi ne meillä, uskoisin niiden jo kaikesta vaivannäöstään päätellen olleen sieltä paremmasta päästä. No tuo lause jätti täysin arvailujen varaan, olivatko ne perseestä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bruce Willisika kirjoitti:Kerran olen susia syönyt, oli ihan ok iltapalaa mutten niillä ehkä kokonaista nälkää lähtisi tappamaan.
Määrästähän tuo vain on kiinni. Tosin protsku-hiilari-suhde on aika huono, joten sopivat suurina määrinä lähinnä urheilijoille.
Bruce Willisika

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

^Meinasin siis, ettei susi mahtaisi maistua suurina määrinä. Vähän sama homma esim. graavilohen kanssa: onhan se pirun hyvää, mutta sen maistuvuus kärsii rajun inflaation syödyn määrän kasvaessa. Toimivat siis hyvinä lisukkeina.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

^So true. Graavilohi on siis nam mut ei sitä liikaa voi ahtaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bruce Willisika kirjoitti:^Meinasin siis, ettei susi mahtaisi maistua suurina määrinä.
Suurin osa sushista pitävistä pystyy vetämään sitä ihan tolkuttomia määriä. Maut ovat sen verran luonnollisia ja raikkaita. Se on sitten eri juttu, mihin toimistoduunari tarvitsee kiloa riisiä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Voisin elää pelkällä sushilla. Tänään elän kuitenkin caesarilla ja ribseillä.
Work like a captain, play like a pirate.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Vesper kirjoitti:Voisin elää pelkällä sushilla.
No aika lahna sä ootkin.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Niin mitäs sitä syötäis. Ei sushia eikä muitakaan kaloja.

Koira ainaki syö voikukkia :shock: Eivätpähän pääse levitteleen siemeniä sit. Minä söin jo vuohenjuustosalaatin (ohje), oli kyllä hyvää. Illalla ajattelin vielä surauttaa vihreän pirtelön (ja mahdollisesti kulauttaa kuohuvaa, ihan muuten vain).
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mä huristin illalla:

-1/2 verigreippi
-1 bansku
-1 sellerinvarsi
-pätkä kurkkua
-3 salaatinlehteä

NaM!

Nyt loppu banskut(onko tää joku yleinenkin ongelma alalla heh ?) mut koitan samaa settiä päärynällä. Ja luen nuo annepan kombot vielä uusiksi :)

Sauvasekottimella sain muuten tosi möykytöntä, blendaamalla jää usein niitä kökköjä. Suosittelen siis huristamaan sauvalla 8)

Sushia tekee edelleen mieli. Oisko joku halunnu tänään tai huomenissa käydä syöpötteleen?

http://www.sushibar.fi/wine
Prepare for the worstest.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Nakkikastiketta, uusia pottuja, keitettyjä porkkanoita, vihersalaattia.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

ninnithequeen kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Voisin elää pelkällä sushilla.
No aika lahna sä ootkin.
Onko ehkäisyasento erityisen eläväinen?
Work like a captain, play like a pirate.
Vastaa Viestiin