Lähetetty: 27.12.2010 18:08
Paskan möivät. 

Manaaja kirjoitti:Seatin möivät.
Miten sulla noi autot ei kestä? Liian raskas kaasujalka?Manaaja kirjoitti:Mä justiin tuossa kuuntelin, että ihan kuin vauhtipyörä olis alkanut taas pitää samantapaista kilkatusta kuin mitä se piti paljon voimakkaammin ennenkuin se vaihdettiin. Noh, onhan se jo kuukauden vanha sentään.
Mullahan autot nimenomaan ovat kestäneet. Fordissa ei ollut mitään vikaa 11 vuoden aikana vaikka ajoin sillä ihan kilpaakin, skodassa oli ainoastaan yksi anturivika 5 vuoden aikana joka oireili pikkasen välillä nollakeleissä, ja siinä se. 16 autovuotta ilman vikoja. Kunnes ostin Jaguarin. Ja sitten volkkarin.NuoriD kirjoitti:Miten sulla noi autot ei kestä? Liian raskas kaasujalka?Manaaja kirjoitti:Mä justiin tuossa kuuntelin, että ihan kuin vauhtipyörä olis alkanut taas pitää samantapaista kilkatusta kuin mitä se piti paljon voimakkaammin ennenkuin se vaihdettiin. Noh, onhan se jo kuukauden vanha sentään.
Huh, ei oo kyl noin suuria ongelmia autossa ollut. Toivottavasti ei koskaan edes tule ...masa kirjoitti:YepManaaja kirjoitti:Paskan möivät.
http://kitina.net/viewtopic.php?p=36850 ... eat#368502
Pakko kehua Michelinen X-ice northeja suunnilleen kokoluokassa. Noitten dotti on jo usean vuoden vanha ja yksi nasta lähtenyt ja pitävät hyvin. Mallihan on vaihtunut sen jälkeen, mutta tuskin uusikaan pintakuvio huonompaan suuntaan on mennyt.Leevi kirjoitti:Mitkä olis hyviä talvirenkaita?
Nokia, Continental, Bridgestone, Good Year, ... ?
Koko 205/55R16.
Joo, kyllä se selkeesti on taas menossa. Auto kuulostaa taas ihan dieseliltä tyhjäkäynnillä ja kalkatus loppuu heti kun lykkää R:n tai D:n sisään niinkuin viimeksikin.Manaaja kirjoitti:Mä justiin tuossa kuuntelin, että ihan kuin vauhtipyörä olis alkanut taas pitää samantapaista kilkatusta kuin mitä se piti paljon voimakkaammin ennenkuin se vaihdettiin. Noh, onhan se jo kuukauden vanha sentään.
HöyrymoottoriVagabondo kirjoitti:Manuaalilaatikko.
Valitettavasti automaattivaihteisto ei ole nykyään pakollinen varuste kaikissa autoissa (kilpa-autoja ehkä lukuunottamatta). Oppisivat tekemään niitä kunnolla. Ja itse asiassa taitaa nykypäivänä olla jonkinmoiset automaatit nimenomaan kilpa-autoissakin yleisempiä, elleivät ole säännöillä kielletty.Vagabondo kirjoitti:Manuaalilaatikko![]()
Valitettavasti tunkevat nykyään noita automaatteja vakiovarusteiksi tehokkaammille moottoreille.
Puoliautomaatti rallissa. Formulassa olis automaatti, jos olis sallittu. Niitä taidettiin ehtiä käyttämään jonkunaikaa ennen kuin kiellettiin. Laatikolle ohjelmoitiin kierros valmiiksi, jotta se oli koko ajan optimaalisella vaihteella. Nykyisin puoliautomaatti. Pienemmistä luokista en tiedä.Manaaja kirjoitti: Ja itse asiassa taitaa nykypäivänä olla jonkinmoiset automaatit nimenomaan kilpa-autoissakin yleisempiä, elleivät ole säännöillä kielletty.
Mä ajan autosta yleensä kilometrit 150k-300k, joten toi laatikon kestävyys on yksi tekijä. Toinen on, että mä haluan itse päättää millä vaihteella auto kulkee, joten ajaisin kuitenkin manuaalivalinnan puolella suurimman osan ajasta. Siihen liitteyn, en tykkää ohjata vaihdetta kaasupolkimella.Manaaja kirjoitti: Kun on kerran tottunut ajamaan automaatilla, niin ei todellakaan tee mieli vaihtaa manuaaliin, ellei oteta korkeintaan satunnaisia rata-autoiluhimoja huomioon. Tavan arkiajoon automaattivaihteisto on paras lisävaruste mitä autoonsa voi ruksia. Olettaen tietysti että se toimisi ja kestäisi odotetusti, eikä kuten tuo DSG.
Meinaat että manuaali kestää paremmin kuin automaatti? Taksarit ja miljoona kilometriä ajetut mersut voivat olla erimieltä. Toisekseen, kun tarpeeksi kauan ajat automaatilla, et edes ajattele mikä vaihde siellä on sisällä.Vagabondo kirjoitti: Mä ajan autosta yleensä kilometrit 150k-300k, joten toi laatikon kestävyys on yksi tekijä. Toinen on, että mä haluan itse päättää millä vaihteella auto kulkee, joten ajaisin kuitenkin manuaalivalinnan puolella suurimman osan ajasta. Siihen liitteyn, en tykkää ohjata vaihdetta kaasupolkimella.
Mä en keksi mitään syytä miksi totuttelisin automaattiin. Manuaalilla ajaminen on hauskempaa.
Jos ajaa paljon ruuhkassa, niin silloin automaatti on varmasti ihan mukava, jos sitä arvostaa.
Dave ilmaisi aikoinaan hyvin: "Hammasrattaiden laittaminen eri järjestykseen käsikammella ei tuo mitään lisäarvoa autoiluun.."Manuaalilla ajaminen on hauskempaa.
Nykyaikaiset perinteiset automaatit kestävät tuon yleensä melko huoltovapaasti siinä missä manuaaliaskiin saat ainakin kytkimiä vaihtaa jo muutamaan otteeseen noihin maileihin.Vagabondo kirjoitti:Mä ajan autosta yleensä kilometrit 150k-300k, joten toi laatikon kestävyys on yksi tekijä.
Näin mäkin ajattelin ennen jaguaria, ja ajattelen nyt taas. Kyse on ihan siitä miten hyvin aski hoitaa hommansa ja istuu yhteen moottorin kanssa. Jaggen aski luki ajatuksia ja oli aina tilanteessa mukana, ei virponut suotta edes takaisin vaan antoi 440Nm väännön tehdä tehtävänsä. Auto liikkui ja ilman odotus- ja arvonta-aikoja.Toinen on, että mä haluan itse päättää millä vaihteella auto kulkee, joten ajaisin kuitenkin manuaalivalinnan puolella suurimman osan ajasta. Siihen liitteyn, en tykkää ohjata vaihdetta kaasupolkimella.
Mä en keksi yhtäkään syytä miksi manuaalilla ajaminen olisi hauskempaa kuin hyvällä automaatilla jossa on käsikomentomahdollisuus. Ainoa mikä jää puuttumaan on kytkimen kanssa pelleilemisen tuomat mahdollisuudet rallikuskia leikkiessä. Tosin siihen hommaan tarvitsisi sitten jo perinteisesti lukkiutuvat jarrut, jos haluaa että siitä erityistä iloa olisi.Mä en keksi mitään syytä miksi totuttelisin automaattiin. Manuaalilla ajaminen on hauskempaa.
Jos ajaa paljon ruuhkassa, niin silloin automaatti on varmasti ihan mukava, jos sitä arvostaa.
Ja autolla ajaminen on vain keino siirtyä paikasta toiseen?Boner kirjoitti: Toisekseen, kun tarpeeksi kauan ajat automaatilla, et edes ajattele mikä vaihde siellä on sisällä.
Olisiko susta hauskempi ajaa autoa, jos saisit koko ajan säätää seossuhdetta ja sytytysennakkoa ajamisen aikana?Vagabondo kirjoitti:Ja autolla ajaminen on vain keino siirtyä paikasta toiseen?Boner kirjoitti: Toisekseen, kun tarpeeksi kauan ajat automaatilla, et edes ajattele mikä vaihde siellä on sisällä.
Ei kiitos, kyllä mä mieluummin suhtaudun ajamiseen intohimoisesti.
Polttoainetaloudellisuus. VW:n automaatti pyrkii viemään autoa mahdollisimman taloudellisesti. Satuin tossa vähän aikaa sitten ajamaan. Ei ollut kivaa ei.Manaaja kirjoitti: Näin mäkin ajattelin ennen jaguaria, ja ajattelen nyt taas. Kyse on ihan siitä miten hyvin aski hoitaa hommansa ja istuu yhteen moottorin kanssa. Jaggen aski luki ajatuksia ja oli aina tilanteessa mukana, ei virponut suotta edes takaisin vaan antoi 440Nm väännön tehdä tehtävänsä. Auto liikkui ja ilman odotus- ja arvonta-aikoja.
Volkkarin automaatin ohjauslogiikka on niin paska, että sitä on pakko koko ajan käskyttää manuaalisesti...
Mä en keksi yhtäkään syytä miksi manuaalilla ajaminen olisi hauskempaa kuin hyvällä automaatilla jossa on käsikomentomahdollisuus.