Vagabondo kirjoitti:annepa kirjoitti:
Totta. No, ainakin yksi syy löydetty. Muita?
Äkkiseltään tulee mieleen
leskeneläke, joka ainakaan ennen ei kuulunut avoliittoon.
Ei kuulu vieläkään. Tosin tämänkään edun saaminen ei minua henkilökohtaisesti hätkäytä, mulla on kaikki suunnitelmat ja back-upit valmiina, oli jo ennen kuin alettiin seurusteleen. Mut onhan tuo tietyissä tilanteissa hyvä juttu.
Vagabondo kirjoitti:
Arvostan myös yhteistä nimeä koko perheellä ja olisin aikanaan vaihtanut omani, ellei vaimoni olisi ottanut minun sukunimeä.
Mun mielestä me ollaan nyt perhe, vaikka meitä ei ole kuin kaksi ihmistä ja yksi koira. Minä arvostan omaa nimeäni, se on harvinainen. En tod ottaisi hellun sukunimeä jos mentäisiin naimisiin.
Vagabondo kirjoitti:
Lisäksi avioliitto vapauttaa omaisuusjärjestelyihin, jolloin kummatkin pystyy käyttämään hyväkseen esim. ensiasunnonoston. Muutenkin perheensisäistä verosuunnittelua on helpompi harrastaa, kun jokainen säästetty euro tulee yhteiseen pottiin. Yrittäjien keskuudessa oli ainakin aikanaan hyvin yleistä, että perheen talot ja autot on vaimon nimissä, jolloin ne on turvassa konkurssitilanteessa.
Entä jos yrittäjä onkin vaimo? Harhar
Muuten kyllä, joissakin tilanteissa. Tottakai peilaan tätä omaan elämääni ja se lehtijuttukin ärsytti koska siinä valistettiin että avioliitto on AINA parempi kuin avoliitto. No ei ole. Toistaiseksi ei ole avioliitosta osunut yhtään asiaa mikä olisi minun omaa elämääni helpottanut verrattuna nykytilanteeseen.
Toki nuo mainitut asiat vievät yleisesti ottaen avion avon edelle.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.