Tussutiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

masa kirjoitti:Kumpi on suurempaa itsekkyyttä. Olla ottamatta vierasta mulkkua lapsen vuoksi, vai laittaa suhde telakalle ja erottaa lapsi ja isä toisistaan vieraan mulkun takia?
Onko sillä jotain merkitystä? Itsekkäitä tekoja molemmat, suuruutta en lähde arvioimaan kun en ole kummassakaan tilanteessa ollut. Varmasti se kumpi teoista satuttaisi omaa itsekästä minääni enemmän, olisi mielestäni itsekkäämpää.
Work like a captain, play like a pirate.
Asie Payton

Viesti Kirjoittaja Asie Payton »

Gat kirjoitti:Minusta tuo miten pidetään eroamista niin itsestäänselvänä ja yleisenä, on tuota nykyajan pinnallisuuttta. Että kaikin ajoin ei olekaan ihan onnellinen. Ja ai ai, entäs jos joku muu onkin ihkumpi?
No entäs jos ei ole olemassa mitään ihkumpaa ja perheen paha olo on käsinkosketeltavaa. Terapiat yms. on koitettu. Ei vaan toimi, niin ei toimi. Menee vain pahempaan suuntaan, eikä kukaan osaa tai pysty junaa pysäyttämään. Mitä silloin sun oppikirjan mukaan tehdään?
Jenny Daa-aah! ling

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Ja come on, ei niistä kaikista "erottoman lapsuuden viettäneistä" tullut mitään tervepäisiä. En tarkota Gattaca sua... 8)
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

RP kirjoitti: homma ei toimi. .
En tiedä mitä toi tarkoittaa käytännössä.

Musta te teette nyt parisuhteesta liiallista ruusuilla tanssimista ja unohdatte sen ihan tavallisen arjen ja elämän jolle uraudutaan ja uhraudutaan perheen syntyessä.

Ei silloin juosta lateksiasuissa ympäri kämpää 24/7, vaan siivotaan pissoja lattialta, etsitään auton avaimia pesukoneesta ja ihmetellään miten dvd-soittimen sisältä voi löytyä haarukka.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

En siis ole mitenkään korostamassa erojen autuutta, ja olen myös sitä mieltä että usein erotaan liian heppoisin perustein. Mutta ihan samalla tavalla korostan, että joskus on ihan fiksua laittaa ne lusikat jakoon ja etsiä onnea muualta. Olen seurannut hyvin läheltä parisuhteita, joihin on jääty vääristä syistä, ja se aiheuttaa ainoastaan katkeruutta ja vihaa.
Work like a captain, play like a pirate.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

masa kirjoitti:
RP kirjoitti: homma ei toimi. .
En tiedä mitä toi tarkoittaa käytännössä.
No toivottavasti sun ei koskaan käytännössä tarvitse sitä kokea.

Ja muutenkin, mä en tee parisuhteesta mitään ruusuilla tanssimista, koska satun pitämään eniten "tylsästä, tavallisesta arjesta", noin niinku pääasiallisesti. Koska "tylsä, tavallinen arki" on sitä parhautta.

Suhde jossa on paha olla, siis paha olla. Tajuaako hän. Mä en tajua, enkä aio tajuta miten semmosessa eläminen olisi yhdenkään aikuisen saati lapsen etu.
Asie Payton

Viesti Kirjoittaja Asie Payton »

masa kirjoitti:
RP kirjoitti: homma ei toimi. .
En tiedä mitä toi tarkoittaa käytännössä.
Se on hyvä. Toivottavasti pysyy noin.
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

annepa kirjoitti:"ehkä kaikkia ei vain ole tarkoitettu vanhemmiksi"
Julma ja varomaton kommentti. Vaikka todella pitäisikin paikkansa, niin mielestäni tuota ei pidä sanoa kenellekään lasta kaipaavalle, ellei halua tarkoituksella satuttaa. Tiedän monia ihania perheitä, joissa on tärpännyt vasta, joskus piinaavien pitkienkin lapsettomuus-hoitojen jälkeen.

Vähän sama sanoa vaikka syöpään kuolevalle "ehkä kaikkia ei vain ole tarkoitettu elämään".

On totta, että lasta suunnittelevan pitäisi miettiä homma ensisijaisesti sen lapsen kannalta, toki myös itsensä --> pystynkö olemaan hyvä vanhempi? Mutta en usko tässä asiassa pätkääkään sellaiseen, että lapsen teko hoitojen avulla viittaisi siihen, että luonto on päättänyt toisin.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

RP kirjoitti: Suhde jossa on paha olla, siis paha olla. Tajuaako hän. Mä en tajua, enkä aio tajuta miten semmosessa eläminen olisi yhdenkään aikuisen saati lapsen etu.

Mikä sen pahan olon tuo? Väkivalta, alkoholismi, nuppivikaisuus tms. Ymmärrän nuo, mutta en sitä että menetettyä nuorutta aletaan elämän uudelleen vihreämpien ruohojen takia.
Jenny Daa-aah! ling

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Se on kyllä jännä, miten joidenkin ihmisten (ihmistyypin) on pakko kokea joku asia itse ennen kuin pystyy samaistumaan, sisäistämään, antamaan synninpäästön...

Nyt puntille, uh, selviän!
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

ninnithequeen kirjoitti: Mitkä kylässä käyvät?
...
Miksikä lumpuksi sä mua luulet?
No juuri muutama tunti sitten laitoit, että sua piiritetään ja annoit olettaa viestistäsi, että olet tilanteesta mielissäsi ja että et ainakaan sulje sitä vaihtoehtoa pois. Ja jos oletetaan, että -- kuten puheittesi pohjalta voi päätellä -- että UK seuraa kirjoitteluasi niin Kitinässä kuin Facebookissa, niin jos olisit tekemässä paluuta elämään UK:n kanssa niin onko tarkoituksesi hieroa naamaan, että vielä kelpaisi jollekin muullekin, vai mikä?

Ei vaan tajua. Eikä kai pitäi yrittääkään tajuta.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

huima kirjoitti: Ei vaan tajua. Eikä kai pitäi yrittääkään tajuta.

Kysy geetsulta. Se ymmärtää kyllä!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Se on kyllä jännä, miten joidenkin ihmisten (ihmistyypin) on pakko kokea joku asia itse ennen kuin pystyy samaistumaan, sisäistämään, antamaan synninpäästön...
Tää oli vissiin mulle tarkoitettu? Olisko sulla heittää tästä mun ihmistyypistä vielä jotain lisää?
Work like a captain, play like a pirate.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Vesper kirjoitti:
Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Se on kyllä jännä, miten joidenkin ihmisten (ihmistyypin) on pakko kokea joku asia itse ennen kuin pystyy samaistumaan, sisäistämään, antamaan synninpäästön...
Tää oli vissiin mulle tarkoitettu? Olisko sulla heittää tästä mun ihmistyypistä vielä jotain lisää?
Taisi olla kyllä tarkoitettu minulle.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Vesper kirjoitti:
Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Se on kyllä jännä, miten joidenkin ihmisten (ihmistyypin) on pakko kokea joku asia itse ennen kuin pystyy samaistumaan, sisäistämään, antamaan synninpäästön...
Tää oli vissiin mulle tarkoitettu? Olisko sulla heittää tästä mun ihmistyypistä vielä jotain lisää?
Mä kyllä veikkaan että masalle. En oikein ymmärrä miksi sulle olisi?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Apua oikeasti! mä tein pari tuntia töitä ja täällä on jo erottu ja pantu seinässä olevia reikiä halvalla!

Briiffaus?
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

RP kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Se on kyllä jännä, miten joidenkin ihmisten (ihmistyypin) on pakko kokea joku asia itse ennen kuin pystyy samaistumaan, sisäistämään, antamaan synninpäästön...
Tää oli vissiin mulle tarkoitettu? Olisko sulla heittää tästä mun ihmistyypistä vielä jotain lisää?
Mä kyllä veikkaan että masalle. En oikein ymmärrä miksi sulle olisi?
Vesper kirjoitti:Itsekkäitä tekoja molemmat, suuruutta en lähde arvioimaan kun en ole kummassakaan tilanteessa ollut.
Work like a captain, play like a pirate.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

huima kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Mitkä kylässä käyvät?
...
Miksikä lumpuksi sä mua luulet?
No juuri muutama tunti sitten laitoit, että sua piiritetään ja annoit olettaa viestistäsi, että olet tilanteesta mielissäsi ja että et ainakaan sulje sitä vaihtoehtoa pois. Ja jos oletetaan, että -- kuten puheittesi pohjalta voi päätellä -- että UK seuraa kirjoitteluasi niin Kitinässä kuin Facebookissa, niin jos olisit tekemässä paluuta elämään UK:n kanssa niin onko tarkoituksesi hieroa naamaan, että vielä kelpaisi jollekin muullekin, vai mikä?

Ei vaan tajua. Eikä kai pitäi yrittääkään tajuta.
Ei Kitinässä. Facebookissa se ravaa tytön tunnuksilla 15 kertaa päivässä tutkimassa. Hitto hankkis omat tunnukset mutku "ei mua kiinnosta". Yeah right.

Mä siis ihmettelin että jotakuta voi kiinnostaa. Yleensä miehet karkaa hyvin kauas kun kuulee pienestä vauvasta. En minä uskalla sitä kaffelle varmaan pyytää... seura ny aina kelpaa, täs on aika erakoitunut.

Ja tottakai mä olen mielissäni, mutta siis yllättynyt.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vaola kirjoitti:
annepa kirjoitti:"ehkä kaikkia ei vain ole tarkoitettu vanhemmiksi"
Julma ja varomaton kommentti.
No läksytä nyt vielä kun juuri pääsin sanomasta että olin tahattomasti tunteeton. Vai eikö mennyt perille neidille että otin jo opikseni? No tässäpä sulle kommentti: OTIN JO OPIKSENI. Joo, kyllä mutsi, TAJUSIN VIRHEENI. Menikö nyt perille? :D

Sillä varauksella että ei, voin toistaa ja keksiä uusia tapoja sanoa saman asian. Meinaan ei taida olla sun sisälukutaito ihan parhaimpia O_o
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

masa kirjoitti:
Musta te teette nyt parisuhteesta liiallista ruusuilla tanssimista ja unohdatte sen ihan tavallisen arjen ja elämän jolle uraudutaan ja uhraudutaan perheen syntyessä.
Miksi käytät tätä sanaa? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Itse en koe perhe-elämää näin. Jos kokisin, olisin jättänyt väliin.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Täydelliset kitinäläiset :h:
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Mä olen vain kattila joka soimaa pataa, nothing else.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Onkohan tää pisin päiväketju ever? :D
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Vesper kirjoitti:
RP kirjoitti:
Vesper kirjoitti: Tää oli vissiin mulle tarkoitettu? Olisko sulla heittää tästä mun ihmistyypistä vielä jotain lisää?
Mä kyllä veikkaan että masalle. En oikein ymmärrä miksi sulle olisi?
Vesper kirjoitti:Itsekkäitä tekoja molemmat, suuruutta en lähde arvioimaan kun en ole kummassakaan tilanteessa ollut.
Ehkä Jenny kertoo pian itse. Mä jotenkin linkkasin sen masaan. Tai ei tullut edes muu mieleen.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

RP kirjoitti:Miksi käytät tätä sanaa? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Itse en koe perhe-elämää näin. Jos kokisin, olisin jättänyt väliin.

No kyllä minä mielestäni joudun paljonkin uhraamaan vaihtoehtoisesta elämästäni perheen vuoksi. Esim. en voi nyt ostaa uutta 1500 euron hirvikivääriä, kun rahat menee perheeseen. Toisekseen en voi tehdä kuukauden jahtireissua lappiin, kun on perhe huolehdittavana.

Uhratumistahan se on, joskin hyvää sellaista. Joku toinen taas valitsee vieraan pillun tai hirvikiväärin perheen sijaan. Silloin se uhrasi perheensä turhaan.
Vastaa Viestiin