EveryWoman kirjoitti:Olenhan mä argumentoinut, maininnut merkkikohtaisesti referenssejä ja esimerkkejä, ja painottanut kuinka tietynlaiset merkit loistavat jenkeissä poissaolollaan. Vasta-argumentteja odotellaan. Pohjois-Kalifornialaiset suunnittelijat, joiden nimiä et muista, tuskin ovat kiinnostavuudeltaan/relevanssiltaan riittävällä tasolla. Jos olisivat, esimerkiksi Style.com esittelisi ilman muuta heidän mallistonsa vuosittain.
Musta tuntuu, että et nyt ole oikein johdonmukainen. Justhan Chapille painotit, että amerikkalaisissa ongelmana on mm. se, että he eivät osta kiinnostavia vaatteita vain kiinnostavan designin takia, jos merkki tai suunnittelija ei ole "virallisesti" ja tunnustetusti cool. Ja tähän toin vastaesimerkkinä sen, miten vaikkapa San Franciscon (sanfranciscolaiset muuten puistelisivat päätään tuolle tavallesi puhua friscosta...) taidepiireissä toimii aika kunnianhimoinen suunnitteluyhteisö, joka ei hae minkäänlaista brändinäkyvyyttä. Tämä on erityisen relevanssia, koska
EveryWoman kirjoitti:Mulle riittää se, että saa hyvän jutun toimimaan vaikka ihan pienelläkin skaalalla.
Tosin nyt kuulostaa siltä, että "ihan pienen" täytyy sittenkin olla "relevanssiltaan riittävää tasoa".
Mutta toisaalta, tämä vääntö on varmasti aika hyödytöntä siitä syystä, että intressimme tässä jutussa ovat ymmärrettävästi aika erilaiset. Kirjoitat:
EveryWoman kirjoitti:Eivät he voi arvioida, mikä on minulle paras paikka toimia, jos he eivät tiedä henk. koht. tavoitteistani mitään. Nekään ammattilaiskontaktini, jotka tuntevat minut hyvin, eivät kovin mielellään esitä mitään suoria "sun pitäis sitä tai tätä" -mielipiteitä, koska alan ammattilaiset tietävät ettei sellaisia oikein voi esittää.
Fair enough, mutta on tässä sitten sekin, että minua - toisin kuin tietenkin sinua - ei kiinnosta hittojakaan, päädytkö suunnittelijaksi Vesa Keskisen vaatemallistoon Pohjanmaalle, vai johonkin eurooppalaiseen tai amerikkalaiseen keskukseen. Minua on tässä nettipalstakeskustelussa kiinnostanut esittämäsi perusteet, ja niissäkin tietysti vain minua syystä tai toisesta sivunneet teemat. Kuten vaikkapa universaalit julistuksesi siitä, minkälaisia Amerikka ja amerikkalaiset ovat, vaatesuunnittelussa tai muuten vain. Piti sun sitä tai tätä eli ei, niin argumenttisi Chapin ehdotusta vastaan ovat joka tapauksessa toistaiseksi olleet huonoja. Minulle se on keskustelupalstalla relevanttia, ei se mitä teet.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."