Suhdekarikot

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
EveryWoman
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Chap kirjoitti:Öh, ei vaan rasismilta (tai ehkä tarkemmin rasistiselta ennakkoluulolta) haiskahtaa tuo mustavalkoinen näkemyksesi, että ainakin vaatemyynnin kontekstissa kaikki jenkit ovat pinnallisia markkinoinnin keinoin johdettavia sokeita kanoja, kun taas Euroopassa on ainakin osa sellaista eliittiporukkaa, johon tällainen pinnallisuus ei pure.
Sanoin, että en tarkoita pinnallisuudella ja johdateltavissa olemisella mitään pahaa, ja että käytän mielelläni vähemmän elitistiseltä kuulostavaa käsitettä, jos keksit jonkun sopivan. Semmoisia suuri osa ihmisistä on missä päin maailmaa tahansa. Jos eivät olisi, mainontaa olisi vain jenkeissä.

Eliittiporukka on housuissasi, minä en semmoisesta mitään puhunut.
EveryWoman
Kitisijä

elco kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Not. Tuo oli (mm.) sun ja urpiaisen tulkinta.
Mitä se n. vuoden kestänyt horina itsetuntemuksesta ja de Mellosta sitten oli?
Itsetuntemusta olen pitänyt olennaisena jo kauan. Tosi kauan. En ole ensin lukenut siitä jonkun herra gurun opuksesta ja sen jälkeen alkanut paasaamaan - en, vaikka kuinka kipeästi näytitte haluavan uskotella itsellenne niin.

Easyn tavattuani hänen kaverinsa antoi hänelle de Mellon kirjan, jonka lukaisin, koska pidin (ja pidän) tätä kaveria järkevänä ja kriittisenä tyyppinä (hänellä ei myöskään ole tapana hurahtaa mihinkään guruiluihin). Totesin, että de Mellohan puhuu lähes täyttä ja harvinaislaatuista asiaa. Samaa mieltä olen edelleen.

Tämä, kuten kenties ymmärrät, on kaukana siitä että olisin "vannonut kaiken maailman valaistusgurujen nimiin".
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

EveryWoman kirjoitti: Niin siis sanottakoon, että mainitsemasi kaltaista replaa et tule löytämään, vaikka soutaisit ja huopaisit vuoden sitä etsimässä. Ei sovi kerta kaikkiaan profiiliin.
Voi olla, että olen väärässä. Yleensä muistini on verraten hyvä näissä jutuissa, mutta ehkä se sitten tämän kerran petti.

Tämä on nyt kuitenkin vähän niinq Vanhasen hyökkimien yleä vastaan tuppeen sahatun puutavaran osalta: ei se kaverin perusluonnetta ja historiaa miksikään muuta, jos joku taho esittää yhden kyseenalaisen väitteen.

Tämä haara lähti siitä, että ihmettelin sitä, että kaverilla ei ole yhteen hassuun remonttiin varaa. Jos gubbe nyt sitten miljoonien siirtelyn sijaan luo niin tavattomasti arvoa niin luulisi siitä nyt edes jonkun maksavan sen verran, että yhden hassun kuusi numeroa voi pistää remppaan. Etenkin jos sitä remppaa pidetään niin merkityksellisenä asiana, että se suhdekarikoksi mainitaan.

Jos taasen arvonluonti on silmitöntä ja kukaan ei siitä oikein mitään maksa niin epäilen, että SE ei ole rahoitusspede vaan prekaari.
EveryWoman
Kitisijä

urpiainen kirjoitti:Kirjoittaako Easy tunnuksillasi? Elcon muistelut vanhoista hyvistä ajoista saivat mieleeni nousemaan sen, miten hänen kanssaan vääntäessään argumentaatio jäi toistuvasti toiseksi sen rinnalla, kuka kehtaa väittää olevansa suurin auktoriteetti alalla.
Olenhan mä argumentoinut, maininnut merkkikohtaisesti referenssejä ja esimerkkejä, ja painottanut kuinka tietynlaiset merkit loistavat jenkeissä poissaolollaan. Vasta-argumentteja odotellaan. Pohjois-Kalifornialaiset suunnittelijat, joiden nimiä et muista, tuskin ovat kiinnostavuudeltaan/relevanssiltaan riittävällä tasolla. Jos olisivat, esimerkiksi Style.com esittelisi ilman muuta heidän mallistonsa vuosittain.
urpiainen kirjoitti:Joka tapauksessa, vastasit Chapin ehdotukseen Amerikan sopivuudesta intresseillesi yleisten ja universaalien Amerikka vs. Eurooppa -kliseiden tasolla, ja uskon tuntevani amerikkalaisen kulttuurin monimuotoisuuden ja yleistyksille taipumattomuuden sinua paremmin niin akateemisen tutkimuksen kuin arkikokemuksenkin tasolla.
Minäkin uskon sinun olevan minua parempi Amerikka-asiantuntija.
Enkä nyt ihan suoralta kädeltä väheksyisi muotibisneksen ajattelutapojen tuntemistanikaan. Kaikkea ei tarvitse harrastaa itse, vaan voi ulkoistaa työtovereille. Nuo mainitsemani tuttavat, joiden siivellä Kalifornian muotimaailmaan jouduin pintapuolisesti tutustumaan, lienevät ainakin toistaiseksi sinua kokeneempia ja ansioituneempia tällä jalolla saralla. Monivuotinen yhteistyö TaiKin tutkimusporukan kanssa on myös lisännyt ymmärrystäni alan ajattelutavasta.
Mutta mitä nämä tuttavasi tietävät minusta ja suunnittelijaprofiilistani? Eivät he voi arvioida, mikä on minulle paras paikka toimia, jos he eivät tiedä henk. koht. tavoitteistani mitään. Nekään ammattilaiskontaktini, jotka tuntevat minut hyvin, eivät kovin mielellään esitä mitään suoria "sun pitäis sitä tai tätä" -mielipiteitä, koska alan ammattilaiset tietävät ettei sellaisia oikein voi esittää. Kaikki riippuu niin paljon itsestä, siitä missä on nyt ja mihin suuntaan haluaa edetä. Jos tuttusi ovat oikeasti kokeneita ja ansioituneita, he kyllä ymmärtävät tämän.
Viimeksi muokannut EveryWoman, 09.01.2010 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

elco kirjoitti:Tämä haara lähti siitä, että ihmettelin sitä, että kaverilla ei ole yhteen hassuun remonttiin varaa. Jos gubbe nyt sitten miljoonien siirtelyn sijaan luo niin tavattomasti arvoa niin luulisi siitä nyt edes jonkun maksavan sen verran, että yhden hassun kuusi numeroa voi pistää remppaan. Etenkin jos sitä remppaa pidetään niin merkityksellisenä asiana, että se suhdekarikoksi mainitaan.
Eikös EW sanonut myös, että hän haluaisi itse tasapuolisesti osallistua tuollaisiin kuluihin, mikä ei hänen omalla nykyisellä tulotasollaan ole mahdollista? Tämä rajoittaa aika tehokkaasti käytettävissä olevaa rahaa, vaikka toinen osapuoli olisi miljonääri.
EveryWoman
Kitisijä

prosessi kirjoitti:Eikös EW sanonut myös, että hän haluaisi itse tasapuolisesti osallistua tuollaisiin kuluihin, mikä ei hänen omalla nykyisellä tulotasollaan ole mahdollista? Tämä rajoittaa aika tehokkaasti käytettävissä olevaa rahaa, vaikka toinen osapuoli olisi miljonääri.
Niin tai edes tulojen suhteessa, jos ei fifti-fifti. Sekään ei ole mahdollista tällä hetkellä, jos miettii minkätasoinen ja -hintainen remontti toiselle olisi mielekäs.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

EveryWoman kirjoitti: Niin tai edes tulojen suhteessa, jos ei fifti-fifti. Sekään ei ole mahdollista tällä hetkellä, jos miettii minkätasoinen ja -hintainen remontti toiselle olisi mielekäs.
Meillä tämä suhdekarikko on vältetty niin, että maksan 85% asunnosta ja sen ylläpidosta. Vastavuoroisesti 85% asunnon myyntihinnasta on minun.
EveryWoman
Kitisijä

elco kirjoitti:Voi olla, että olen väärässä. Yleensä muistini on verraten hyvä näissä jutuissa, mutta ehkä se sitten tämän kerran petti.

Tämä on nyt kuitenkin vähän niinq Vanhasen hyökkimien yleä vastaan tuppeen sahatun puutavaran osalta: ei se kaverin perusluonnetta ja historiaa miksikään muuta, jos joku taho esittää yhden kyseenalaisen väitteen.
Ei muutakaan, mutta totuudessa toivon pysyttävän silti.
Etenkin jos sitä remppaa pidetään niin merkityksellisenä asiana, että se suhdekarikoksi mainitaan.
Jospa lukisit vaikka uudelleen sen viestin, missä mainitsen asiasta. Huomaat, että minä en maininnut tuota karikoksi. Kyseessä oli taaskin vain oma tulkintasi.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

prosessi kirjoitti:
Eikös EW sanonut myös, että hän haluaisi itse tasapuolisesti osallistua tuollaisiin kuluihin, mikä ei hänen omalla nykyisellä tulotasollaan ole mahdollista? Tämä rajoittaa aika tehokkaasti käytettävissä olevaa rahaa, vaikka toinen osapuoli olisi miljonääri.
Miksi se sitten mainitsi potentiaaliseksi suhdekarikoksi remontin, eikä todellista syytä eli oman perseaukisuutensa? Mielenkiintoinen suhdeongelma muutenkin: tyypit pistää mieluummin lusikat jakoon kuin tekee jonkin pakollisen ostoksen toisen taskurahoilla. EW tarvitsee köyhemmän miehen tai vähemmän itsetuntemusta.
EveryWoman
Kitisijä

elco kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Niin tai edes tulojen suhteessa, jos ei fifti-fifti. Sekään ei ole mahdollista tällä hetkellä, jos miettii minkätasoinen ja -hintainen remontti toiselle olisi mielekäs.
Meillä tämä suhdekarikko on vältetty niin, että maksan 85% asunnosta ja sen ylläpidosta. Vastavuoroisesti 85% asunnon myyntihinnasta on minun.
Meillä on tilanne, joka estää tuon. Ja haluamme toistaiseksi säilyttääkin tilanteen sellaisena. Kunnes siis muutamme täältä muualle.
EveryWoman
Kitisijä

SikaMika kirjoitti:Miksi se sitten mainitsi potentiaaliseksi suhdekarikoksi remontin, eikä todellista syytä eli oman perseaukisuutensa? Mielenkiintoinen suhdeongelma muutenkin: tyypit pistää mieluummin lusikat jakoon kuin tekee jonkin pakollisen ostoksen toisen taskurahoilla. EW tarvitsee köyhemmän miehen tai vähemmän itsetuntemusta.
Niin tai sitten se todellinen syy on se, että haluamme ylipäänsä tehdä tämäntyyppistä remonttia (mikään pakko ei olisi), ja että haluamme niin siistiä jälkeä ettei sitä voi teettää ulkopuolisella.

Ja tilanne ei ole se, että toisen rahoilla ei voisi mitään ostaa. En vain halua tehdä isoa remonttia, joka olisi pakko maksaa kokonaan toisen rahoilla. Nuo ovat kaksi aivan eri asiaa. (Olen kyllä auttanut kumppania taloudellisesti suhteemme aikana ja samoin hän minua.)

Lusikat eivät myöskään ole menossa jakoon. Ottakaa silmä käteen ja lukekaa, mitä kirjoitin.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

EveryWoman kirjoitti:Olenhan mä argumentoinut, maininnut merkkikohtaisesti referenssejä ja esimerkkejä, ja painottanut kuinka tietynlaiset merkit loistavat jenkeissä poissaolollaan. Vasta-argumentteja odotellaan. Pohjois-Kalifornialaiset suunnittelijat, joiden nimiä et muista, tuskin ovat kiinnostavuudeltaan/relevanssiltaan riittävällä tasolla. Jos olisivat, esimerkiksi Style.com esittelisi ilman muuta heidän mallistonsa vuosittain.
Musta tuntuu, että et nyt ole oikein johdonmukainen. Justhan Chapille painotit, että amerikkalaisissa ongelmana on mm. se, että he eivät osta kiinnostavia vaatteita vain kiinnostavan designin takia, jos merkki tai suunnittelija ei ole "virallisesti" ja tunnustetusti cool. Ja tähän toin vastaesimerkkinä sen, miten vaikkapa San Franciscon (sanfranciscolaiset muuten puistelisivat päätään tuolle tavallesi puhua friscosta...) taidepiireissä toimii aika kunnianhimoinen suunnitteluyhteisö, joka ei hae minkäänlaista brändinäkyvyyttä. Tämä on erityisen relevanssia, koska
EveryWoman kirjoitti:Mulle riittää se, että saa hyvän jutun toimimaan vaikka ihan pienelläkin skaalalla.
Tosin nyt kuulostaa siltä, että "ihan pienen" täytyy sittenkin olla "relevanssiltaan riittävää tasoa".

Mutta toisaalta, tämä vääntö on varmasti aika hyödytöntä siitä syystä, että intressimme tässä jutussa ovat ymmärrettävästi aika erilaiset. Kirjoitat:
EveryWoman kirjoitti:Eivät he voi arvioida, mikä on minulle paras paikka toimia, jos he eivät tiedä henk. koht. tavoitteistani mitään. Nekään ammattilaiskontaktini, jotka tuntevat minut hyvin, eivät kovin mielellään esitä mitään suoria "sun pitäis sitä tai tätä" -mielipiteitä, koska alan ammattilaiset tietävät ettei sellaisia oikein voi esittää.
Fair enough, mutta on tässä sitten sekin, että minua - toisin kuin tietenkin sinua - ei kiinnosta hittojakaan, päädytkö suunnittelijaksi Vesa Keskisen vaatemallistoon Pohjanmaalle, vai johonkin eurooppalaiseen tai amerikkalaiseen keskukseen. Minua on tässä nettipalstakeskustelussa kiinnostanut esittämäsi perusteet, ja niissäkin tietysti vain minua syystä tai toisesta sivunneet teemat. Kuten vaikkapa universaalit julistuksesi siitä, minkälaisia Amerikka ja amerikkalaiset ovat, vaatesuunnittelussa tai muuten vain. Piti sun sitä tai tätä eli ei, niin argumenttisi Chapin ehdotusta vastaan ovat joka tapauksessa toistaiseksi olleet huonoja. Minulle se on keskustelupalstalla relevanttia, ei se mitä teet.
Viimeksi muokannut urpiainen, 09.01.2010 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Alustuksessa oli mainittu ongelmia tai "ongelmia", joten sinänsä karikko on väärä sanavalinta kun tässä ei sinänsä haeta niitä juttuja pelkästään mitkä aiheuttaisi esim. suhteen päättymisen. Vaan niitä pieniäkin, ei niin maailmaa kaatavia juttuja.

Jatkakaa.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

EveryWoman kirjoitti: Niin tai sitten se todellinen syy on se, että haluamme ylipäänsä tehdä tämäntyyppistä remonttia (mikään pakko ei olisi), ja että haluamme niin siistiä jälkeä ettei sitä voi teettää ulkopuolisella.
...
Lusikat eivät myöskään ole menossa jakoon. Ottakaa silmä käteen ja lukekaa, mitä kirjoitin.
Tuossahan se onkin:
EveryWoman kirjoitti:
Nykyisiä hankaluuksia (en kutsu karikoiksi, koska nämä eivät tunnu missään edellisten rinnalla, ja olen varma että näistä kyllä selvitään):
...
4. Kämppä on muodostunut ikuiseksi remonttikohteeksi, jonka kunnostaminen syö suurimman osan lomista, ja jota ei ole kuitenkaan varaa remontoida niin kattavasti/kunnolla kuin haluaisi.
Kuulostaisi siltä, että kyseessä ei ole karikko mutta kuitenkin hermoja syövä asia jonka ulkoistamiseen ei ole varaa. Jatkokertomuksen mukaan ei ole varaa, koska toisella ei ole varaa. Sellaisen kuvan tuosta sai, miksei olisi saanut?
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

EveryWoman kirjoitti:Sanoin, että en tarkoita pinnallisuudella ja johdateltavissa olemisella mitään pahaa, ja että käytän mielelläni vähemmän elitistiseltä kuulostavaa käsitettä, jos keksit jonkun sopivan. Semmoisia suuri osa ihmisistä on missä päin maailmaa tahansa. Jos eivät olisi, mainontaa olisi vain jenkeissä.

Eliittiporukka on housuissasi, minä en semmoisesta mitään puhunut.
Eliittiporukkaa tai ei, housuissani tai ei, niin ymmärsin sinun väittävän, että Juuroopan ja Jänkkilän iso ero on se, että ensin mainitussa voidaan myydä vaatteitasi ilman valheellisiin/epäeettisiin brändeihin perustuvaa mainontaa, kun taas jälkimmäisessä ei voida - ja tästä johtuen et voi/halua myydä luomuksiasi Jänkkilässä.
EveryWoman
Kitisijä

Chap kirjoitti:ymmärsin sinun väittävän, että Juuroopan ja Jänkkilän iso ero on se, että ensin mainitussa voidaan myydä vaatteitasi ilman valheellisiin/epäeettisiin brändeihin perustuvaa mainontaa, kun taas jälkimmäisessä ei voida - ja tästä johtuen et voi/halua myydä luomuksiasi Jänkkilässä.
Joo, mutta Euroopalla en toki tarkoittanut koko Eurooppaa. Esim. Suomessa onnistuu varmasti Amerikkaa epätodennäköisemmin (ainakin, jos lasketaan pois julkisuuden myönteinen vaikutus). Sama koskee suurinta osaa muistakin Euroopan maista.
EveryWoman
Kitisijä

SikaMika kirjoitti:Kuulostaisi siltä, että kyseessä ei ole karikko mutta kuitenkin hermoja syövä asia jonka ulkoistamiseen ei ole varaa. Jatkokertomuksen mukaan ei ole varaa, koska toisella ei ole varaa. Sellaisen kuvan tuosta sai, miksei olisi saanut?
Niin, siis ongelmana tämä on kyllä ihan totaalisen eri luokkaa kuin mikään, mikä johtaisi tai edes voisi johtaa lusikoiden jakoon.

Edit: Ja jos olisin maininnut remontin sijaan "oman persaukisuuteni", olisin antanut sen kuvan että se olisi jotenkin yleisesti suhdettamme hankaloittava asia. Mutta kun ei ole, vaan haitta ilmenee tällä hetkellä lähinnä tuon remontin puitteissa.
Viimeksi muokannut EveryWoman, 09.01.2010 22:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EveryWoman
Kitisijä

urpiainen kirjoitti:Musta tuntuu, että et nyt ole oikein johdonmukainen. Justhan Chapille painotit, että amerikkalaisissa ongelmana on mm. se, että he eivät osta kiinnostavia vaatteita vain kiinnostavan designin takia, jos merkki tai suunnittelija ei ole "virallisesti" ja tunnustetusti cool. Ja tähän toin vastaesimerkkinä sen, miten vaikkapa San Franciscon (sanfranciscolaiset muuten puistelisivat päätään tuolle tavallesi puhua friscosta...) taidepiireissä toimii aika kunnianhimoinen suunnitteluyhteisö, joka ei hae minkäänlaista brändinäkyvyyttä. Tämä on erityisen relevanssia, koska
EveryWoman kirjoitti:Mulle riittää se, että saa hyvän jutun toimimaan vaikka ihan pienelläkin skaalalla.
Tosin nyt kuulostaa siltä, että "ihan pienen" täytyy sittenkin olla "relevanssiltaan riittävää tasoa".
"Ihan pienellä" tarkoitin tuotantomääriä. Relevanssi on eri asia.

Mainitsemani merkit, joita pidän relevantteina, eivät ole mitään massiivisia CK:n tai DK:n luokan muoti- ja markkinointikoneistoja. Silti ne ovat kiinnostavuudeltaan sellaisia, jotka osuvat Style.comin tutkaan. Tämä siitä huolimatta että ne eivät käytä suuria määriä rahaa markkinointiin. Kiinnostavuus syntyy siis laadukkaasta suunnittelusta. Itse en tokikaan heti aluksi tule pääsemään samalle tasolle, mutta en myöskään lähde aloittamaan toimintaani sellaiseen ympäristöön, jossa ei toimi yhtäkään omasta mielestäni kiinnostavaa merkkiä (paitsi jos päädyn aloittamaan Suomessa, mikä on etäisesti mahdollista). Ympäristö kun on onnistumisen ja kehittymisen kannalta ensiarvoisen tärkeä. Ei ole sattumaa, että suuri osa maailman relevanteimmista muotimerkeistä toimii Pariisissa.

Tätä (klikkaa "Show directory") en pidä inspiroivana enkä kiinnostavana ympäristönä, olivatpa nämä suunnittelijat kuinka kunnianhimoisia hyvänsä.
Minua on tässä nettipalstakeskustelussa kiinnostanut esittämäsi perusteet, ja niissäkin tietysti vain minua syystä tai toisesta sivunneet teemat. Kuten vaikkapa universaalit julistuksesi siitä, minkälaisia Amerikka ja amerikkalaiset ovat, vaatesuunnittelussa tai muuten vain. Piti sun sitä tai tätä eli ei, niin argumenttisi Chapin ehdotusta vastaan ovat joka tapauksessa toistaiseksi olleet huonoja. Minulle se on keskustelupalstalla relevanttia, ei se mitä teet.
Tässä on varmaan vähän sitä ongelmaa, että kun puhutaan muodista, mun argumentit tuppaavat olemaan visuaalisia. Esim. yllä esittämäni on varsin painava argumentti asiani puolesta. Mutta jos ei ole tottunut visuaalisiin argumentteihin, voi olla että näkee siinä pelkkää tyhjää. Toisaalta, miksi mun pitäisikään yrittää argumentoida sua puhuttelevasti (se vaatisi ihan älyttömästi vaivannäköä!), kun kerran sua ei argumentoitava asia edes kiinnosta? :wink:

Edit: Olenhan mä silti perinteisemminkin argumentoinut. Kysy vaikka niiltä mua varteenotettavammilta suunnittelijafrendeiltäsi, mitä Phi:n konkka heidän mielestään kertoo jenkkiläisistä kulutustottumuksista. Huomannet, että se ei argumenttina suinkaan ole huono. (Sivuhuomautuksena: Taikin tohtorilinjalaisia en kuitenkaan ihan sokeasti kuuntelisi kv-muotiasiantuntijoina. Taik ei ole kansainvälisesti mitenkään hirmu relevantti koulu, kun puhutaan vaatesuunnittelusta, kenties lukuunottamatta viimeisimpiä 3-4 vuotta - mutta tohtorilinjalle asti niiden aikana sisään tulleet eivät ole vielä ehtineet. Eivätkä välttämättä koskaan sinne päädykään, koska ovat profiililtaan suunnittelijoita eivätkä tutkijoita.)
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Joo hei mut Pohjois-Kalifornia ja pohjoiskalifornialainen ja sillee. Vähän niin kuin Esko Laho ja eskolaholainen. Voi hitsin hitsi, että ihmisillä on aikaa vääntää tyhjää skeidaa.

Toivoisin vaan, että taantuma tai mikä tahansa veisi ihmisiltä suurimman terän ostaa kaiken maailman muotivaatteita ja palkata hinaajia suunnittelemaan sisustusta, joka yllätys yllätys, tulee muistuttamaan hinaajan pokausmestan prototyyppiä. Kun karski mies tai sinnepäin ihastelee kukkaverhoja ja limetinvihreää seinää, niin laattahan siinä lentää ja paska myös.
Paras päivä ikinä.
prosessi

SikaMika kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Eikös EW sanonut myös, että hän haluaisi itse tasapuolisesti osallistua tuollaisiin kuluihin, mikä ei hänen omalla nykyisellä tulotasollaan ole mahdollista? Tämä rajoittaa aika tehokkaasti käytettävissä olevaa rahaa, vaikka toinen osapuoli olisi miljonääri.
Miksi se sitten mainitsi potentiaaliseksi suhdekarikoksi remontin, eikä todellista syytä eli oman perseaukisuutensa? Mielenkiintoinen suhdeongelma muutenkin: tyypit pistää mieluummin lusikat jakoon kuin tekee jonkin pakollisen ostoksen toisen taskurahoilla. EW tarvitsee köyhemmän miehen tai vähemmän itsetuntemusta.
Tai sitten enemmän itsetuntemusta. Itselleni oli asuntokauppoja tehdessä tuolla elco-systeemillä jotenkin hyvin kiusallista olla se pienellä omistusprosentilla varustettu osapuoli. Oloani helpotti yllättäen se, kun asunnon osakekirja oli sellainen vanhanaikainen, johon oli merkitty jokainen omistaja omistusosuuksineen ja jopa ammatteineen talon rakennusvuodesta 60-luvulla ja eteenpäin. Siitä kun kävi ilmi, että itse olen ensimmäinen nainen, joka on omistanut kyseisestä asunnosta edes pienen osan. Tästä helpottuneisuudestani voinee päätellä, että kiusaantuneisuuteni ei johtunut niinkään siitä omistusosuudestani, kuin minuun ulkoapäin syötetyistä tasa-arvoajatuksista. Jotenkin en ollut osannut ajatella, että itsekin tuossa mielessä olen ainakin ollut jossain määrin feminismin otteessa.
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

EW:n, urpiaisen, Chapin ja Elcon vääntö oli kyllä hetkessään taas parasta Kitinää pitkään aikaan. Älkää vielä lopettako.
prosessi

Tix ja Vadimkin tarvitaan takaisin, silleen kunnolla!
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

prosessi kirjoitti:Tix ja Vadimkin tarvitaan takaisin, silleen kunnolla!
Vadim ei vaan jaksanut leikkiä kenenkään kanssa.

Ja Tix on välillä liikaa Tix. Mutta on se silti mukava keskustelija, ollakseen juristi.
prosessi

huima kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Tix ja Vadimkin tarvitaan takaisin, silleen kunnolla!
Vadim ei vaan jaksanut leikkiä kenenkään kanssa.
Kuulostaa surulliselta. Leikkiminen on kivaa.
Ja Tix on välillä liikaa Tix. Mutta on se silti mukava keskustelija, ollakseen juristi.
Mutta ärsyttävyyshän on keskustelun herättäjänä paljon tehokkaampaa kuin mukavuus. Ainahan keskusteluun osallistumiseen tarvitaan jokin yllyke.
EveryWoman
Kitisijä

prosessi kirjoitti:Tai sitten enemmän itsetuntemusta. Itselleni oli asuntokauppoja tehdessä tuolla elco-systeemillä jotenkin hyvin kiusallista olla se pienellä omistusprosentilla varustettu osapuoli...
Minulle kuvattu järjestely ei olisi ongelma (sanoin: "...en myöskään pystyisi elämään elämää, jossa kaikki maksetaan yksinomaan toisen rahoilla."), mutta nykyinen tilanteemme estää järjestelemästä asiaa noin.
Vastaa Viestiin