Lapsen ruumiillinen kurittaminen

Yleinen lätinä jä kitinä

Saako lasta kurittaa fyysisesti?

Kyllä, ainakin joissain tilanteissa
21
54%
Ei missään tilanteessa
18
46%
 
Ääniä yhteensä: 39

EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Rouva Pupu kirjoitti:En mä nyt kekkaa miten selventää, tarjosin vaan apuain ja iskin meriitit pöytään. Oon pätevä!
Okei, jotenkin vaan haiskahti siltä että olisit onnistunut lievästi ärsyyntymään, turhasta. Jos joskus myöhemmin alkaa tuntua siltä, niin kerro ihan suoraan ja rohkeasti - oon nimittäin pätevä! :wink:
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 14:02

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

EveryWoman kirjoitti:
1108 kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Kaikkea tietoa kaikista asioista ei vielä nykypäivänäkään ole saatavilla?
Eli omankantasi mukaan et voi sanoa onko se luunappi traumaattinen kokemus vai kasvattava?
Jos olet yhtään viitsinyt tutustua toimitettuun tutkimustietoon, huomaat että siltä osin tieto on paljon selkeämpää ja johdonmukaisempaa kuin monissa muissa asioissa. Väkivalta aiheuttaa väkivaltaa, sen vähentäminen vähentää.
Mihin vitun tutkimustietoon? Heitähän nyt sitten sitä.

Lue muuten alkajaisiksi tämä tiivistelmä:
http://miximixi71.spaces.live.com/blog/ ... 2198.entry

Olet kuitenkin samaa pelleluokkaa kuin PetriFB niin tuskin kostut tuosta mitään, mutta kokeile. Pahin pelleluokka on se, joka ei tajua ettei sillä ole rahkeita ja into on mieletön. Sinä tekstiesi perusteella kaikkein vähiten pysähdyt ajattelemaan yhtään mitään saati sitten edes etäisesti ottamaan selvää jostakin.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

killkill kirjoitti:
Geetz kirjoitti:Ton ikäsellä vielä välitön palkkaus tietty. :]
Juu, toki ehdollistaminen vaatii palkitsemisen, mutta imho käteinen raha on huono motivaattori asiasta, joka pitäisi hoitaa muutenkin, ilman eri käskyä.
Mä taas lupasin tytöille joulun alla euron jokaisesta kevääksi korotetusta arvosanasta. Mutta ei se pelkästään sitä ole. Juttelimme tyttöjen kanssa siitä, miten voi mitäkin osa-aluetta parantaa - esim. tekemällä matikassa ylimääräisiä tehtäviä, ja lukemiseen auttaa varmasti kirjastokortti, jolla voi sitten hakea mieluista lukemista. Ja muuta sellaista. Eli siinä ei ole pelkästään se rahallinen palkkio, vaan myös se että yhdessä asetetaan tavoitteita ja yhdessä pyritään niitä kohti.

Rahallinen palkkio on myös siitä etevä, että kun meidän tytöillä ei ole vielä mitään viikkorahakäytäntöä tms, vaan joka penni on ansaittava äidin auttamisella ja hyvällä käytöksellä, niin oppivat kai nuo siitäkin jotain. Ja vaikka aika pieniä nuo summat ovat, niin toistaiseksi on joka kolikko mennyt säästöön. Sekin on hyvä että oppivat säästämään.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Crowbar kirjoitti:Mihin vitun tutkimustietoon? Heitähän nyt sitten sitä.
Luetko ketjuista yleensäkään muuta kuin omat viestisi?
Lue muuten alkajaisiksi tämä tiivistelmä:
http://miximixi71.spaces.live.com/blog/ ... 2198.entry
Kun kerran vaivauduit tuon postaamaan, niin luen sen (kun ehdin), vaikka näinkin Hamilon televisiossa tekemässä sen luokan loogisia virhepäätelmiä, että odotukset eivät ole kovin korkealla. Mutta voihan sokeakin kana jyvän löytää, joten katsotaan!
Sinä tekstiesi perusteella kaikkein vähiten pysähdyt ajattelemaan yhtään mitään saati sitten edes etäisesti ottamaan selvää jostakin.
Kyllä näin on, näkeehän sen nyt otsallaankin (kuten isäni sanoisi)!
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kun äsken kerroin äidille pakkoliikkeistäni äiti sanoi, että lyömällä ne saatiin lapsenakin loppumaan. Kyllä se niin on, että kaikki liha tottelee kuria.

No ei, eka lause on "Pystynen"-sarjakuvasta :D

Muistelen, että sain lapsena isältä remmiä pari kertaa. Sattui lähinnä sääriin ja ennen kaikkea nöyryytys ja avuttomuuden tunne oli paha. Enkä millään muista, mitä niin pahaa olin muka tehnyt. Minä kun olin luonnostani kiltti ja nyhverö lapsi. Ei tullut mieleenkään ammuskella pikkulintuja ilmakiväärillä tai kivittää ikkunoita. Poikien salaseurassa toki räjäyttelimme kiinapommeja ja sytyttelimme pieniä tulipaloja, mutta sen vanhempani hyväksyivät iloisina.
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

EveryWoman kirjoitti:
Tix kirjoitti:Uskoisin kuitenkin, että aikuinen ihminen pystyy analysoimaan lapsuuden kurituskokemuksiaan ja sitä, ovatko ne traumatisoineet jollain tavalla vaiko eivät. Omalla kohdallani olen varma siitä, että ne eivät ole. On toki muita kokemuksia, jotka ovat.
Katsot siis itselläsi olevan vain sellaisia traumoja, joiden olemassaolosta olet tietoinen? Ja tämä sen johdosta, että olet aikuinen ihminen? Olivatko lukioaikanasi psykan opinnot jo pakollisia?
Mun on nyt pakko heittää tähän väliin muutama kommentti noista traumoista. Jos ei muuten, niin ehkä keskustelun vuoksi vain.

Sanoin ettei minulla ole traumoja vanhempieni ruumiillisesta kurituksesta ja ymmärtäväni heitä. En koe pätkääkään syyllistäväni itseäni osoittamalla ymmärrystä heitä kohtaan, ja koska minulla ei ole paha olo noista tapahtuneista katson ettei mulla oloe traumoja. Mutta mietitäänpä nyt teoriassa, että jos mulla olisi jotain piilotraumoja, jotka näkyisivät vaikkapa esiintymiskammona, niin kyllä mä ennemmin hoitaisin sitä esiintymiskammoa kuin lähtisin menneisyyttä selaamaan.

Toki voimme oppia aivan mielettömästi uutta itsestämme sillä että mietimme ja tarkkailemme lapsuutemme vaikutuksia nykyisyyteen, mutta jos joku asia on hyväksytty ja sen suhteen on ok olo, niin minua ainakin vaivaisi kovasti lähteä tekemään tikusta aisaa. Mieluummin käsittelen esiintymiskammoni esiintymiskammona. Jos jokin asia ei ole ok, niin silloinhan sen käsittely & ymmärtäminen ovat tärkeitä, joskus jopa edellytyksenä yksilön hyvinvoinnille.

Oma lapsuudentraumani, joka vaati käsittelyä vanhemmalla iällä, oli se kun pikkusiskoni joutui auton alle jäätyään pitkäksi aikaa sairaalaan ja elin jokusen kuukauden käytännössä ilman vanhempiani. Ja on muitakin asioita jotka ovat perujaan lapsuudenkodistani, joita täytyy työstää edelleen. Pointtini tässä on nyt se, etten ymmärrä miksi minun pitäisi lähteä tutkimaan jotain asiaa syvällisemmin, jos olen ok sen kanssa.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Geetz kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Viime aikoina on toiminut se, että sanon vaihtavani Nitskun johonkin kiltimpään tyttöön, joka tottelee, ei kiukuttele ja siivoaa reippaasti lelunsa. (hyi ku oon julma)
Käytin kans mut psykotäti vakuutti, että teippikeino on parempi. Ettei noin pitäis missään nimessä tehdä.
Mutku se toimii. Taatusti paremmin kuin tukkapölly.

Eikä mulla ole mitään traumoja siitä, että vanhempani uhkasivat myydä mut mustalaisille :D
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

masa kirjoitti:
Vadim kirjoitti:No mikäpä jottei. Lainatakseni erästä Optulan tutkimusta:
No ehkäpä olen sitten virallisesti vanha seniili kalkkis, kun tuntuu että kakarat on aivan hulluja tänä päivänä, verrattuna omaan lapsuuteeni. :P
En tiiä, siskonpoikaa ja ikätovereitaan seuratessa ja jutustuttaessa on tuntunut, että nykynuoriso on fiksumpaa jengiä kuin omassa lapsuudessa. Meidän yläasteella oppilaat nostelivat opettajia rinnuksista seinille ja opettajat heittivät porukkaa luokasta niskaperseotteella. Vaikea kuvitella ainakaan ihan arkipäiväksi nykyään.
Vihtahousu

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

ninnithequeen kirjoitti:Eikä mulla ole mitään traumoja siitä, että vanhempani uhkasivat myydä mut mustalaisille :D
Njuu, mutta se ei tarkoita ettei Nitskulle voi tulla traumoja.

Kyllä muakin peloteltiin pienenä Moskovassa että joku paha setä pöllii mut jossen ole ihan äitin vieressä kokoajan (joka oli perusteltu peloittelu).
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Vaola kirjoitti:Pointtini tässä on nyt se, etten ymmärrä miksi minun pitäisi lähteä tutkimaan jotain asiaa syvällisemmin, jos olen ok sen kanssa.
Hyvä että sanoit tuon, koska eipä mullakaan pointtina ollut mikään muu kuin se, että on typerää väittää tietävänsä ettei traumoja olisi (ja sitten sillä perustella, että kurittaminen on ok). Toki esiintymiskammoa kannattaa hoitaa ensisijaisesti juuri esiintymiskammona - ne juuret tulevat sitten aikanaan esiin jos ovat tullakseen.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Vihtahousu kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Eikä mulla ole mitään traumoja siitä, että vanhempani uhkasivat myydä mut mustalaisille :D
Njuu, mutta se ei tarkoita ettei Nitskulle voi tulla traumoja.
No enpä usko. Äkkiä loppuu karjuminen ja reippaasti jaksaa kerätä lelut äitin kanssa. Ja mä muuten uhkaan vaihtaa miehenkin parempaan siinä samalla, kun en saa heitä irti pleikkaristaan. Se on Nitskusta hyvinkin hauskaa.

Yksi hyvä uhkaus unohtui: mä myyn lelut pois jos ne jätetään aina lojumaan pitkin huushollia. Tääkin toimii.

Karjuvaan ja tavaroita heittelevään kakaraa tekee tosiaan mieli joskus lätkästä kunnolla, mutta näin ei ole kuitenkaan koskaan käynyt, eikä käy. Uhmista kannattaa sillon ottaa vaan käsistä kiinni ja pitää paikallaan kunnes kiukku laantuu. Uhmikset ei oo aina kovin kivoja :roll:
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

bedlam kirjoitti:opettajia .
Opettajiin menetin uskoni viime kesänä, kun opettaja Juhani/Turbohaltija kertoi saaneensa turpiinsa kustuaan Kalliossa jonkun tuntemattoman äijän postiluukkuun... vahingossa toki, seliseli..
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

EveryWoman kirjoitti:
Crowbar kirjoitti:Lue muuten alkajaisiksi tämä tiivistelmä:
http://miximixi71.spaces.live.com/blog/ ... 2198.entry
Kun kerran vaivauduit tuon postaamaan, niin luen sen (kun ehdin)
Tai tehdäänpä sittenkin vaihtokauppa, mulle kun tuo lukeminen on niin tuskallista: luen tuon jos sinä luet Anthony de Mellon kirjan The Way to Love. Tuliko kaupat? :D
Geetz

Viesti Kirjoittaja Geetz »

ninnithequeen kirjoitti:Yksi hyvä uhkaus unohtui: mä myyn lelut pois jos ne jätetään aina lojumaan pitkin huushollia. Tääkin toimii.
No meillä ei riittänyt, piti ihan kantaa ne lelut pihalle laatikossa ennen ku likka vähän pelästy. Nyt on lempinuken vaunut jäähyllä, eikä vaatekaapistani neiti niitä kumma kyllä edes yritä uskaltaa hakea... Sovittiin, että ne palautuu leikkeihin vasta huomenna.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Gat kirjoitti: Opettajiin menetin uskoni, seliseli..
Olisinpa moderaattori-opettaja nyt.
Viimeksi muokannut McJanne, 13.02.2008 15:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kirjoitan tätä alasti
Aito_Johanna

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Gat kirjoitti: Opettajiin menetin uskoni viime kesänä, kun opettaja Juhani/Turbohaltija kertoi saaneensa turpiinsa kustuaan Kalliossa jonkun tuntemattoman äijän postiluukkuun... vahingossa toki, seliseli..
Mä menetin jo silloin, kun samainen Juhani/Turbohaltija kertoi huutaneensa nokkahuilun kotiin unohtaneille lapsille: "Työntäkää ne nokkahuilut seuraavan kerran perseeseenne niin tulee varmasti mukaan!" :roll:
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Aito_Johanna kirjoitti:
Gat kirjoitti: Opettajiin menetin uskoni viime kesänä, kun opettaja Juhani/Turbohaltija kertoi saaneensa turpiinsa kustuaan Kalliossa jonkun tuntemattoman äijän postiluukkuun... vahingossa toki, seliseli..
Mä menetin jo silloin, kun samainen Juhani/Turbohaltija kertoi huutaneensa nokkahuilun kotiin unohtaneille lapsille: "Työntäkää ne nokkahuilut seuraavan kerran perseeseenne niin tulee varmasti mukaan!" :roll:
Mulla jo sen opettajan uran alkuaikoina särähti kun kertoi, että jos lapset ei tee läksyjään, hän "tylyttää niitä". Mikä johtunee tosin siitä, että itse inhosin koulua ja tylyttäviä opettajia ja en tehnyt läksyjäni.

Nyt JuhaniTurbo kertoi olevansa kyllästynyt lasten opettamiseen, koska se ei anna hänelle tarpeeksi "intellektuaalista" haastetta. :roll:

Äh... kielimistä. No, kun on jätkän tuntenut parikymmentä vuotta, on vaikea suhtautua siihen aikuisten oikeasti kunnioitettavana opettajana..
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

^Onko siitä tosiaan parikymmentä vuotta, kun löysitte toisenne kirjoittelemasta viestejä toisillenne miesten vessassa?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

ninnithequeen kirjoitti:^Onko siitä tosiaan parikymmentä vuotta, kun löysitte toisenne kirjoittelemasta viestejä toisillenne miesten vessassa?
Jos oikein muistan, Herran Vuonna 1989. Joo, tutustuttiin Yliopiston miestenvessan kopissa. Viihdyttiin siellä tuntikausia. Tosin eri aikaan, mutta tunne on tärkeintä.
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

EveryWoman kirjoitti:
Vaola kirjoitti:Pointtini tässä on nyt se, etten ymmärrä miksi minun pitäisi lähteä tutkimaan jotain asiaa syvällisemmin, jos olen ok sen kanssa.
Hyvä että sanoit tuon, koska eipä mullakaan pointtina ollut mikään muu kuin se, että on typerää väittää tietävänsä ettei traumoja olisi (ja sitten sillä perustella, että kurittaminen on ok). Toki esiintymiskammoa kannattaa hoitaa ensisijaisesti juuri esiintymiskammona - ne juuret tulevat sitten aikanaan esiin jos ovat tullakseen.
No joo, esiintymiskammo oli sikäli ehkä ontuva vertaus, että mulla ei sellaista tervettä jännitystä lukuunottamatta ole esiintymiskammoa.

Voisin vielä oman kasvatuskokemukseni (2x8v.) nojalta jatkaa vielä sen verran, että huonon käytöksen ja ongelmatilanteiden pitkän tähtäimen vaikuttamiseen on kyllä 100% tehonnut ainoastaan suunniteltu ja määrätietoinen, väkivallaton kasvatus. Toki noita huteja on tullut, kuten jo aiemmin kerroin. Mutta jos lapsilla tuntuu olevan meneillään joku pidempiaikainen "kokeilukausi" tai muu hermoja raastava jatkuva ongelma, on paras kikka siihen:

1. Muksu hoitoon, jos mahdollista. Tämän aikana pystyy itse rauhoittumaan ja ottamaan etäisyyttä ongelmaan.
2. Miettiminen mistä lapsen toiminta johtuu & asettuminen lapsen tilalle.
3. Tavoitteen & aikaraamin hahmottaminen - ei pidä odottaa liikoja, eikä tuloksia yleensä saa heti.
4. Miten pääsen tavoitteeseen. Oma toiminta kiistatilanteessa, johdonmukaiset rangaistukset & mitä sitten jos nämäkään eivät riitä.
5. Toteutus.

Tuota kaavaa pystyy soveltamaan lapsen ikätason mukaisesti.

Aikaisemmin nuorempana en vielä ymmärtänyt, kuinka paljon pitkäjänteisyyttä kasvattaminen vaatii. Tuolloin sorruin hoitamaan ongelmatilanteet tilanne kerrallaan, jolloin jotenkin maagisesti ajattelin että kun lapselle vouhkaa ja kouhkaa NYT enemmän kuin tarpeeksi, niin huono käytös loppuu kuin seinään. Ja niin sitä sitten jo muutaman vastaavan tilanteen jälkeen turhautui täysin ja alkoi heittelemään täysin perättömiä uhkauksia ja rangaistuksia, joita oli hankala kohdistaa tehdyn virheen laatuun. Ei ihme ettei tepsinyt. Kun opin ajattelemaan asioita isompina kokonaisuuksina ja hoitamaan niitä myös siten perhe-elämä rauhoittui huomattavasti. Ja kun oli itsensä kanssa sopinut ne tietyt menetelmät, niin niissä pitäytyminen ja sietokyky lapsen pettymyksen purkauksiin oli helpompaa.

Mitä pidempään on ollut vanhempana, sitä helpompaa on hyväksyä se tosiasia, että lapset kiukuttelevat, purnaavat ja koettelevat jatkuvasti. Tottakai tulee myös akuutteja tilanteita, jotka täytyy hoitaa pysyvästi siinä ja heti. Mutta yleensä ottaen ongelmat ovat osia isommista kokonaisuuksista, joskin sana ongelma on ehkä vähän harhaan johtava, koska pulmatilanteet ovat luonnollinen osa lapsen kasvatusta.

On kyllä tullut koettua kaikenlaista - oppia ikä kaikki! Muutama vuosi takaperin pidin aikamoista kuria jälkikasvulle, sillä kahden uhmaikäisen kanssa oli aika hankalaa tarpoa arkea eteenpäin. Se taas johti siihen, että lapsista tuli pidemmässä juoksussa vähän turhan jäykkiä ja arkoja, ja heidän olemuksensa alkoi välillä olla vähän semmoinen "anteeksi, että olen olemassa". Joten sitten piti miettiä tilanne uusiksi, josta sitten muutaman aaltoliikkeen jälkeen normalisoitui. Nyttemmin nuo muutaman vuoden takaiset ongelmat on selätetty ja tilalle ilmestynyt uusia. Tätä se sitten vissiin on vielä seuraavat kymmenen vuotta...
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

EveryWoman kirjoitti:on typerää väittää tietävänsä ettei traumoja olisi (ja sitten sillä perustella, että kurittaminen on ok).
On typerää väittää tietävänsä että traumoja tulisi (ja sitten sillä perustella, että kurittaminen ei ole ok).
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 14:02

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

EveryWoman kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:
Crowbar kirjoitti:Lue muuten alkajaisiksi tämä tiivistelmä:
http://miximixi71.spaces.live.com/blog/ ... 2198.entry
Kun kerran vaivauduit tuon postaamaan, niin luen sen (kun ehdin)
Tai tehdäänpä sittenkin vaihtokauppa, mulle kun tuo lukeminen on niin tuskallista: luen tuon jos sinä luet Anthony de Mellon kirjan The Way to Love. Tuliko kaupat? :D
Osasit olla jopa hieman hauska.

Varmasti tuskallista kun käydään hyvä-itsetunto-läppää romuttamaan.
Vai että De Mello. Olisihan se pitänyt arvata. Sitten kun vihdoin jotain lukee niin lukee uskovaisen hihhulin tekstiä.

Puhutaanko evoluutiosta. Sitten ehdotat minulle kaikkien ID-miesten tekstit.

Sinänsä hyvä, että mainitsit De Mellon. Nyt voin lopettaa haukkumisesi ja vastata sinulle kuin PetriFBlle.

Vielä kun Vadim myöntää rasisminsa niin my job is done.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

ninnithequeen kirjoitti:Yksi hyvä uhkaus unohtui: mä myyn lelut pois jos ne jätetään aina lojumaan pitkin huushollia. Tääkin toimii.
Ihan mielenkiinnosta kysyn - jos tuo joku päivä menettää tehonsa, niin myytkö sitten lelut oikeasti pois?

Multa pääsi aikaisemmin semmoisia uhkauksia, joita en olisi voinut toteuttaa. Sitten kun olisi pitänyt toteuttaa, niin auktoriteetiltani oli pohja kokonaan poissa kun ei voinutkaan. Senpä takia pyrin aina ensisijaisesti siihen, että käytän ainoastaan sellaisia uhkakuvia, jotka voin oikeasti toteuttaa ja vielä heti ja helposti.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Tuli mieleen yhden ystävän 5-vuotias poika, joka oli alkanut äidilleen sanoa eri käänteissä: "Kohta alkaa läski tummumaan!" :roll: Arvatkaas mistä se sen oli oppinut? Kersat apinoivat kaiken, joten syytä varoa sanojaan. Pätee varmaan moniin muihinkin tekemisiin.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Zeb kirjoitti:Tuli mieleen yhden ystävän 5-vuotias poika, joka oli alkanut äidilleen sanoa eri käänteissä: "Kohta alkaa läski tummumaan!" :roll: Arvatkaas mistä se sen oli oppinut? Kersat apinoivat kaiken, joten syytä varoa sanojaan. Pätee varmaan moniin muihinkin tekemisiin.
Nitsku taas ilmeisesti leikkii tarhassa enemmän poikien kanssa. On alkanut puhumaan kotona prätkähiiristä, hokee kokoajan jotain aivoista ja limasta jne. :roll:

Just eilen sitten kysyi vihdoin että äiti, mitä ne aivot oikeen on :D
Vastaa Viestiin