Pikkujoulu-ketju

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

prosessi kirjoitti: Kätevää. Vastasit kysymykseen jonka olen halunnut kysyä jo pitkään.
Joka on mikä, kerro toki ihmeessä ;)
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Rouva Pupu kirjoitti:
prosessi kirjoitti: Kätevää. Vastasit kysymykseen jonka olen halunnut kysyä jo pitkään.
Joka on mikä, kerro toki ihmeessä ;)
Olen pohdiskellut sellaisen piilovittuilun ideaa, jonka kohde ei tajua kyseessä olevan vittuilu. Puhumattakaan julkisesta vittuilusta netissä paikoissa, joissa vittuilun kohde ei tiettävästi käy. Mutta tietenkin, jos ideana on vain purkaa vittuilukiintiötä ja silti välttää kaikki konfliktit, on tuollainen toiminta täysin johdonmukaista.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

prosessi kirjoitti:Olen pohdiskellut sellaisen piilovittuilun ideaa, jonka kohde ei tajua kyseessä olevan vittuilu. Puhumattakaan julkisesta vittuilusta netissä paikoissa, joissa vittuilun kohde ei tiettävästi käy. Mutta tietenkin, jos ideana on vain purkaa vittuilukiintiötä ja silti välttää kaikki konfliktit, on tuollainen toiminta täysin johdonmukaista.
Monta kertaa kai piilovittuilija pyrkii vittuilemaan siten, että kohde ei sitä tajua mutta ympäristö tajuaa, ja tätä kautta jotenkin vahingoittamaan kohdetta ilman että annetaan edes mahdollisuutta puolustautua. Nurjaa.

Itse olen välillä pyrkinyt päinvastaiseen malliin: vittuiluun, jota ympäristö ei tajua, mutta vittuilun kohde kyllä. Tämä on kätevää ainakin silloin, kun tiedän kohteen ymmärtävän motiivini ystävällismieliseksi, mutta epäilen ympäristön tulkitsevan sen ihan kylmäksi vahingoittamistarkoitukseksi, ja haluan välttää jälkimmäisestä aiheutuvan selkkauksen.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Vitut vietin eilen pikkujoulut melkein rauhassa, join puoleen hintaan hanaoluita WilliamKsa!
niiku 3 eeroa tuoppi mikä tahansa hanasta valuva! Loistavaa sain olla rauhassa ja syventyä olutkukkiin!
Pyyhin Netikettiin..
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

EveryWoman kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Olen pohdiskellut sellaisen piilovittuilun ideaa, jonka kohde ei tajua kyseessä olevan vittuilu. Puhumattakaan julkisesta vittuilusta netissä paikoissa, joissa vittuilun kohde ei tiettävästi käy. Mutta tietenkin, jos ideana on vain purkaa vittuilukiintiötä ja silti välttää kaikki konfliktit, on tuollainen toiminta täysin johdonmukaista.
Monta kertaa kai piilovittuilija pyrkii vittuilemaan siten, että kohde ei sitä tajua mutta ympäristö tajuaa, ja tätä kautta jotenkin vahingoittamaan kohdetta ilman että annetaan edes mahdollisuutta puolustautua. Nurjaa.
Sinänsä kätevää, kun ei piittaa ympäristön ajatuksista pätkääkään. Silloin tuontyyppisen vittuilun voi sivuuttaa täysin, vaikka sen tunnistaisikin, ja ehkä jopa ajatella niin, että nurjiin keinoihin turvaudutaan tavallisesti silloin, kun koetaan että suoraan kohdistetussa vittuilussa ei pärjättäisi vittuilun kohteelle. Onneksi ne ihmiset, joiden mielipiteillä on väliä, eivät koskaan mene piilovittuilijoiden ansoihin.
Itse olen välillä pyrkinyt päinvastaiseen malliin: vittuiluun, jota ympäristö ei tajua, mutta vittuilun kohde kyllä. Tämä on kätevää ainakin silloin, kun tiedän kohteen ymmärtävän motiivini ystävällismieliseksi, mutta epäilen ympäristön tulkitsevan sen ihan kylmäksi vahingoittamistarkoitukseksi, ja haluan välttää jälkimmäisestä aiheutuvan selkkauksen.
:P Tuossa mallissa on yksi perustavanlaatuinen vika (+ se, ettei se täytä vittuilun kriteerejäkään...). Se kun ei aseta minkäänlaista sosiaalista painetta "vittuilun" kohteelle puolustautua, joten keskustelu tyssää helposti kokonaan tuollaisen "vittuilun" seurauksena. Ainakin jos kohde itse tietää sinun olevan ystävällisin aikein liikkeellä.
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

prosessi kirjoitti:Olen pohdiskellut sellaisen piilovittuilun ideaa, jonka kohde ei tajua kyseessä olevan vittuilu.
Ette selkeestikään ole koskaan olleet asiakaspalveluammatissa. Ko. piilovittuilu on ammatin suoma etuisuus, jonka käyttäjäksi kouliintuu palvelusvuosien myötä. Itse alan olla jo zen-tasolla.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

BettyB. kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Olen pohdiskellut sellaisen piilovittuilun ideaa, jonka kohde ei tajua kyseessä olevan vittuilu.
Ette selkeestikään ole koskaan olleet asiakaspalveluammatissa. Ko. piilovittuilu on ammatin suoma etuisuus, jonka käyttäjäksi kouliintuu palvelusvuosien myötä. Itse alan olla jo zen-tasolla.
:P Olemme koskaan olleet, mutta emme tarpeeksi pitkään. Kohdalle ei ehtinyt osua tarpeeksi montaa julkivittuilevaa asiakasta, jotta olisi tullut tarvetta tasata tilejä.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

prosessi kirjoitti: :P Olemme koskaan olleet, mutta emme tarpeeksi pitkään. Kohdalle ei ehtinyt osua tarpeeksi montaa julkivittuilevaa asiakasta, jotta olisi tullut tarvetta tasata tilejä.
Mulla on vähän sellainen ongelma etten malta tyytyä piilovittuiluun kun tarpeeksi savustetaan, vaan tapaan sanoa suoraan. Ihmekös tuo asiakaspalveluala ei oikein koskaan ole tuntunut omalta :P
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Suvinen kirjoitti:
BettyB. kirjoitti: Ette selkeestikään ole koskaan olleet asiakaspalveluammatissa. Ko. piilovittuilu on ammatin suoma etuisuus, jonka käyttäjäksi kouliintuu palvelusvuosien myötä. Itse alan olla jo zen-tasolla.
Aaahhahhahhaa :D kyllä; nuoria padawaneja pitää vielä opettaa, että oikeesti niille asiakkaille ei saa kettuilla päin naamaa. Mutta ajan mittaan siinä kyllä kehittyy itsekukin hymyilemään harhauttavan suloisesti, kun suu suoltaa jotain jonka voisi fiksumpi asiakas jopa tajuta kettuiluksi. Kyllä, se vähän helpottaa kyseisen pässinpään palvelemista, eikä tarvitse viedä kiukuttelujaan kotiin..
Rämpytän koNppikitaraa *räMpsröMpsä*
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Huh huh. Eilisistä Tiernapojista tuli pää pipiksi.
Vastaa Viestiin