Tykkään leipoo sämpylöitä, mutta niistä ei ikinä tuu tarpeeks "kuohkeita". Teen ihan ohjeen mukaan ja aina ne on semmossii tiiviitä köntsiä. Mikä avuksi? Ja missä vika? Kokissa nyt ei ainakaan!
Kid kirjoitti:Tykkään leipoo sämpylöitä, mutta niistä ei ikinä tuu tarpeeks "kuohkeita". Teen ihan ohjeen mukaan ja aina ne on semmossii tiiviitä köntsiä. Mikä avuksi? Ja missä vika? Kokissa nyt ei ainakaan!
Minä taidan leipoa tänään sämpylöitä myös - päätin eilisellä kauppakäynnillä jättää leivän ostamatta ja siirtyä kokonaan omatekoiseen. Leivän sijaan ostin ison pussillisen sämpyläjauhoja.
Minä taidan leipoa tänään sämpylöitä myös - päätin eilisellä kauppakäynnillä jättää leivän ostamatta ja siirtyä kokonaan omatekoiseen. Leivän sijaan ostin ison pussillisen sämpyläjauhoja.
Mä taas tykkään ruisleivästä: ja ite leipomana se ei vaan maistu miltään.
Sämpylöitä meillä tehdään n. kerran kuussa.
ninnithequeen kirjoitti:
Mä taas tykkään ruisleivästä: ja ite leipomana se ei vaan maistu miltään.
Sämpylöitä meillä tehdään n. kerran kuussa.
Meilläkin kyllä yleensä syödään ruisleipää, mutta kyllähän noista sämpylöistä saa terveellisiä ja paljon kuitua sisältäviä, kun laittaa leseitä ja/tai pellavasiemenrouhetta, porkkanaa tai mitä sitten keksiikin niihin tuupata.
Siehän voisit laittaa jonkun hyvän ruisleipäreseptin tuonne keittokirjaan?
Ja sinä sämpyläreseptin?! Mä en osaa tehdä niitä, en millään. Tulee latukoita, mauttomia lettuja. Olen kerran valehdellut miehelle että ne on pitaleipiä kun en kehdannut tunnustaa mitä olin yrittänyt.
Mun sämpylät on aina erilaisia vähän eikä niihin oikeen oo mitään ohjetta Eilen jäi leipomatta, kun lähdettiinkin anopin luo vierailulle, mutta tänään todennäköisesti väännän sämpylöitä ja kirjoittelen vaikka sitten ohjeenkin ylös!
Bliss kirjoitti:
Voisin voisin, mutta en voi laittaa mummilta perittyä taikinajuurta sinne
swirl kirjoitti:Siehän voisit laittaa jonkun hyvän ruisleipäreseptin tuonne keittokirjaan?
Voisin voisin, mutta en voi laittaa mummilta perittyä taikinajuurta sinne
No näinpä.
Bliss vieläkö sulla on se rehu? Voitas yrittää noutaa se tässä joku päivä, kun olis koordinaatit ja tieto millon sopii?
On se tuossa odottelemassa, pikkutarzanin kiusana kun ei saa kiipeillä....
Perjantaiaamusta eteenpäin sopii milloin tahansa valoisaan aikaan päivästä, koordinaatit laitan yv:nä kun tiiät paremmin milloin olisitte tulossa. Ja nyt teidän autoon ainakin mahtuu
Mun sämpylät on aina erilaisia vähän eikä niihin oikeen oo mitään ohjetta Eilen jäi leipomatta, kun lähdettiinkin anopin luo vierailulle, mutta tänään todennäköisesti väännän sämpylöitä ja kirjoittelen vaikka sitten ohjeenkin ylös!
Ihana, laita tänne tai sinne omaan paikkaan, seuraan orjallisesti ja raportoin miten teen hyvälläkin ohjeella pehmeitä ufoja. Varmaan joku oma hiiva käsissä.
swirl kirjoitti:
Mun sämpylät on aina erilaisia vähän eikä niihin oikeen oo mitään ohjetta
Mun sämpylät oli eilen ihan herkkua!!! Jätin taikinan löysemmäks ja lisäsin leseitä. Mulla oli myllynparas sämpyläjauhoja ja sen ohjeen mukaan tein
Nam!
nyt tuli kriisi. pitäisi tehdä vauvan vaatteita mutta en tiedä minkä kokoisina ne yleensä rupsahtavat ulkomaailmaan. Eli jos joku voisi vihjata? Sen tiedän että jotain puolen metrin huiteilla ne on, mutta teenkö vaatteet kokoon 50cm vai 56cm?