Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^Hui, mitä menoa!

Itselläni on ollut reilua univajetta viime syyskuusta saakka ja mm. viimeisin viikko mennyt keskimäärin 3h/vrk -meiningillä. Alan olla varsin sekaisin päästäni, ja silmäpusseista on selvästi tullut pysyvä osa kasvonpiirteitäni.

Hurja respect täältä sinne, vaikkei se siihen univajeeseen mitenkään autakaan.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Mitä helvettiä, kello on 6.20 ja minä olen jo herännyt ennen lastani! :shock:
Kaikki muut nukkuu, paitsi minä. No joo... olin kaukaa viisan ja menin jo ennen ysiä nukkumaan. Mutta että poikanen nukkuu vieläkin!

*piirtää seinään rastin*
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Elppis kirjoitti:Just lisäsin viime yöksi yhdet pokkarit lisää, nyt on kolmet ;)
Nuhaa on meilläkin nyt. Sain kyllä nukkumaan pienen asennon ja peiton korjailun jälkeen. Uutta on myös, että juniori ei halua kipuilla yksin vaan saattaa alkaa itkeä heti kun lyöt huoneen oven kiinni. Pitää hetki vaikka maata vaan lattialla sängyn vieressä kunnes olo paranee/rauhoittuu ja sitten voi lähteä rauhassa. Läsnäololla on nyt joku erityismerkitys.
Came here for school, graduated to the high life
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Tytsä on miehen kanssa neuvolassa ottamassa rotarokotetta. Nyyh kun en pääse näkemään, paskataudissa kun olen. Kauheen listan annoin mukaan kaikesta mitä haluan tietää 8)

Nyt kun on kuuma kuin esterin perseessä ja toisaalta ei niin tuo tytsän vaatetus on ongelma. Itse kun voisi pyöriä alasti tässä kuumuudessa, mutta miten sitten noin pienen lapsen kun ei lämmönsäätely vielä ihan samoissa kantimissa.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Rouva Pupu kirjoitti:Tytsä on miehen kanssa neuvolassa ottamassa rotarokotetta. Nyyh kun en pääse näkemään, paskataudissa kun olen. Kauheen listan annoin mukaan kaikesta mitä haluan tietää 8)

Nyt kun on kuuma kuin esterin perseessä ja toisaalta ei niin tuo tytsän vaatetus on ongelma. Itse kun voisi pyöriä alasti tässä kuumuudessa, mutta miten sitten noin pienen lapsen kun ei lämmönsäätely vielä ihan samoissa kantimissa.
Rotarix tuli juniorillekin aikoinaan.

Olennaisinta (nähdäkseni) on laittaa tuulelta suojaavaa ja toisaalta auringonpaisteelta suojaavaa päälle. Onneksi kepeitä isoliepeisiä hattuja löytyy, jossa on korvaläpät ja nauhat ettei pysty repimään pois päästä. Arvatenkin sellainen voisi olla tyttösi ikäiselle hyvä.
Came here for school, graduated to the high life
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Painoa jo 4710g ja pituutta 55,9cm :) Kuulemma ei ole näin tasaista kasvukäyrää ennen vastaan tullut mitä häällä on. Lämmittää kovasti, ettei kasvun puolesta ole tullut mitään ongelmia keskosuudesta johtuen <3

Rokotteenkin oli ottanut oikein kiltisti.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Rouva Pupu kirjoitti:Rokotteenkin oli ottanut oikein kiltisti.
Tuosta tuli mieleen se kun käytin junioria hakemassa influenssarokotteen. Uuden neuvolan täti valitteli juniorille, että voi voi kun meidän tapaamiset nyt alkavat ikävissä merkeissä ja tökkäsi neulan reiteen. Hyvä, että ilme muuttui juniorilla. Tuntui täti pohtivan oliko neula unohtunut laittaa ruiskuun. :)

Totesin, että ei hän paljoa hötkyile. :)
Came here for school, graduated to the high life
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Elät jännittäviä aikoja :) Pääasia, että pikkuinen pysyy yli 37vkon siellä masussa :) Semmosesta haluaisin mainita, että ei kannata säikähtää, jos vauvalla on iso patti syntyessään päässä. Meillä ei ollut mitään tietoja, että voi olla ja ehdin toden teolla säikähtämään ennen kuin meille ehdittiin kertomaan että on turvotusta, joka aika yleistä. Oli sellainen aikuisen nyrkin kokoinen patti oikealla puolella. Illalla olikin jo häipynyt pois. En tiedä onko näistä tietoa esim. synnytysvalmennuksessa kun sinne en ehtinyt.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Suvinen kirjoitti:^Ei ollut pateista puhetta valmennuksessa ainakaan.. olen kyllä aika lailla valmistautunut siihen, että sisuksista puskee pihalle runnoutunut, verinen alienin näköinen otus, joka lykätään rinnalle. Tämän takia en ole ihan varma, haluanko saliin mukaan miestä, joka inhosta väristen poistaa kinkkuleikkeleestäkin joka ikisen epäilyttävän läskinpalan ja joka saa oksureaktion oksentamisen näkemisestäkin. Voisi tulla traumoja pian omasta lapsestaan! Sen selkeästi olisi kuulunut elää 50- luvulla, jolloin syliin tuupattiin jo pesty, kapaloitu ja mukavasti vaaleanpunainen vauveli pitsiröyhelöissä. :)
Teidän kannattaa keskustella mikä on miehen rooli synnytyksessä, toki tilanne muuttuu edetessä. Olette olleet jo kauan yhdessä niin aika hyvin voi päätellä miten toinen reakoi tilanteeseen. Esim. mies ei kertaakaan puhunut synnytyksen aikana, oisko ollut seitsemän tuntia kun oli paikalla. Se tiesi sen, että saatan ja olisinkin pärähtänyt ihan kunnolla. Hieroi alaselkää, kertoi tilanteita kätilölle, haki vettä ym.

Kyllä se mies kuitenkin on todella suuri tuki ja turva tilanteessa, josta ei synnyttäjä tiedä yhtään mitään. Meillä mies tuki niskaa, etta ponnistusasento pysyi hyvänä, antoi happea ym mitä kätilö käski :)

Se on niin suuri tapahtuma, että jos miehesi vain haluaa olla mukana niin kannattaa ehdottomasti päästää. Osa miehistä varmaan voi saada jotain traumoja, osa ei. Jotain voivottelin jälkikäteen kun en mistään tiennyt niin sieltä tuli kaikki yksityiskohdat limatulpista ja istukasta. Ihan kauhistuin :) Totesi vain että luonnollinen juttu, ja se luonnollinen juttu oli jotain upeaa lopputulokseltaan :)
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

^ + ^^ Voihan sitä muuten olla mukana, mutta jättää sen ponnistusvaiheen väliin? Mulla on yksi tuttavaperhe, jossa toimivat molempien lasten synnytyksissä näin. Oli tällä äidillä kyllä paras ystäväkin mukana, joka sitten auttoi ponnistusvaiheessakin.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Vaola kirjoitti:^ + ^^ Voihan sitä muuten olla mukana, mutta jättää sen ponnistusvaiheen väliin? Mulla on yksi tuttavaperhe, jossa toimivat molempien lasten synnytyksissä näin. Oli tällä äidillä kyllä paras ystäväkin mukana, joka sitten auttoi ponnistusvaiheessakin.
Mies oli salissa alusta loppuun, lukuunottamatta muutamaa kymmentä hermosauhua. Kun multa otettiin verinäyte nivusesta 10cm pitkällä neulalla tai laitettiin epiduraalia, katseli ikkunasta ulos kädet korvilla (ihan kun siitä kuuluis joku ääni :D), eli karsea neula- ja verikammo toisella. Ponnistuvaihetta kesti tosiaan sen tunnin verran, mutta hyvin jaksoi kannustaa ja pyyhkiä mun litimärkää naamaa; tosin huppu oli päässä niin, että pelkkä nenä näkyi :D Siinä vaiheessa kun se limanen ja verinen otus tuli maailmaan, oli sen verran suuri hätä, ettei siinä ehtinyt kumpikaan kauhistelemaan eritteitä.

Suviselle vielä lisäys; vaikka kuulostaa kauhealta, parin päivän päästä oli se vaaleanpunainen ja lähes terve pieni mies kaikussa, älä huoli ;)
The great club outshines the individual, always and forever.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Eikä se synnytyksen jälkeinenkään näky niin kovin hehkeä ole :) Semmoset harso pöksyt ja aikuisten vaipat jalassa, ylisuuret virttyneet sairaalavaatteet, mulla vielä nyrkin kokoinen takku päässä, jota ei saanut erkkikään selväksi :D Ankkakävelyistä sun muista puhumattakaan!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Rouva Pupu kirjoitti:Eikä se synnytyksen jälkeinenkään näky niin kovin hehkeä ole :) Semmoset harso pöksyt ja aikuisten vaipat jalassa, ylisuuret virttyneet sairaalavaatteet, mulla vielä nyrkin kokoinen takku päässä, jota ei saanut erkkikään selväksi :D Ankkakävelyistä sun muista puhumattakaan!
Tai pissaaminen alatiesynnytyksen jälkeen... :D
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Haha! Keinu eteen, keinu taakse, ei tarvii ees pinnistää mitenkään, kunhan vaan kallistaa :D Vai oliko Elppa jotenkin erilainen kokemus, kerro toki? :)

Note to niille jotka ei oo synnyttäny ja miehille: ei jää pysyväksi olotilaksi, kaikkien meidän onneksi ;-)
Prepare for the worstest.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Myönnettäköön etten tavallaan huomannut miehen läsnäoloa sillä tavalla kuin voisi olettaa, mutta tasan olisin huomannut jos ei olisi paikalla ollut :) Eli siltä osin kätilökin riittää, jos kemiat pelaa. Toivottavasti pelaa. Mulla oli huippu kätilö, huomasi aina kun olin menossa palasiksi ja käski kokoamaan. Kaikille tuollainen tapa ei välttämättä sopisi. Ponnistusvaiheessa taas katsoin nimenomaan kätilöä silmiin, en miestä.

Mites tuon lääkärin mukana olo? Täällä ei lääkäri ole paikalla ellei jotain poikkeavaa synnytyksessä ole.

Ja mitä mies tuossa sanoi niin ei hänelle ns. lässytetty. Että jos olisi todennut ettei saliin tule niin ei varmastikaan olisi mitään reaktiota tullut. Lähinnä se oli "Happimaski sängyn vieressä, anna sitä!" :) Napanuoraa ei mies katkaissut, ehkä olisi ellei niin hektinen tilanne. Ei tosin niin paha kuin Elpalla. Mutta siinäkin miehen läsnäolo parasta. Itse kun en nähnyt mitään niin mies tiedotti tilannetta kokoajan. Tytsä kun ei itkenyt ym. joten sen paniikin saa sekunnissa aikaan. Toista voi olla jos lapsen saa heti syliinsä.
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 641
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Viesti Kirjoittaja Leila »

Elppis kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Eikä se synnytyksen jälkeinenkään näky niin kovin hehkeä ole :) Semmoset harso pöksyt ja aikuisten vaipat jalassa, ylisuuret virttyneet sairaalavaatteet, mulla vielä nyrkin kokoinen takku päässä, jota ei saanut erkkikään selväksi :D Ankkakävelyistä sun muista puhumattakaan!
Tai pissaaminen alatiesynnytyksen jälkeen... :D
Tai kakkaaminen, kun on sekä alatiesynnyttänyt että revennyt komeasti...Mutta niin kuin kätilö sanoi toista odottaessani, että "kun eka on tehnyt tietä, toka ei yleensä ole niin paha".
Äiti tietää
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Leila kirjoitti:
Elppis kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Eikä se synnytyksen jälkeinenkään näky niin kovin hehkeä ole :) Semmoset harso pöksyt ja aikuisten vaipat jalassa, ylisuuret virttyneet sairaalavaatteet, mulla vielä nyrkin kokoinen takku päässä, jota ei saanut erkkikään selväksi :D Ankkakävelyistä sun muista puhumattakaan!
Tai pissaaminen alatiesynnytyksen jälkeen... :D
Tai kakkaaminen, kun on sekä alatiesynnyttänyt että revennyt komeasti...Mutta niin kuin kätilö sanoi toista odottaessani, että "kun eka on tehnyt tietä, toka ei yleensä ole niin paha".
Mulla ei oikeastaan oireillut tuo epi ja sain vain yhden hyvin pienen repeämän. Pystyin istumaan normaalisti eikä vessakäynnitkään tuottaneet juuri mitään ongelmia. Buranaa mussutin siihen tulehdusvaaraan, mutta muistaakseni vain kaksi kertaa otin sitä kipuun. Ja senkin kivun olisi ilman kestänyt.

Mutta jos jotain positiivista pitää sanoa niin synnytyksen jälkeen on tuo orgasmin saaminen (ts. emätinorgasmin ilman muuta kiihotusta) on niin helppoa, että ihan kauhistuttaa :) Toivottavasti on pysyvä muutos!!
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Synnytys kannattaa ottaa urheilusuorituksena ja kannustaa naista puskemaan ja vielä kerran puskemaan. Kunnon tsemppaus tyyliin "Ponnista nyt lehmä vai oletko vasikka?" saa jälkeläisen ulos alta aikayksikön.
Paras päivä ikinä.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Riemumieli kirjoitti:Synnytys kannattaa ottaa urheilusuorituksena ja kannustaa naista puskemaan ja vielä kerran puskemaan. Kunnon tsemppaus tyyliin "Ponnista nyt lehmä vai oletko vasikka?" saa jälkeläisen ulos alta aikayksikön.
"Heitä niin että vittu repee!" seppä Räty eli Rädyn Seppo.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

McJanne kirjoitti:"Heitä niin että vittu repee!" seppä Räty eli Rädyn Seppo.
Eikös se ollut niin, että vittu on vasta naisella, joka on synnyttänyt vähintään viisi lasta?
Paras päivä ikinä.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Riemumieli kirjoitti:Eikös se ollut niin, että vittu on vasta naisella, joka on synnyttänyt vähintään viisi lasta?
Paha sanoa. En ole nainen enkä tietääkseni synnyttänytkään.
Kirjoitan tätä alasti
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Rouva Pupu kirjoitti: Mulla ei oikeastaan oireillut tuo epi ja sain vain yhden hyvin pienen repeämän. Pystyin istumaan normaalisti eikä vessakäynnitkään tuottaneet juuri mitään ongelmia. Buranaa mussutin siihen tulehdusvaaraan, mutta muistaakseni vain kaksi kertaa otin sitä kipuun. Ja senkin kivun olisi ilman kestänyt.

Mutta jos jotain positiivista pitää sanoa niin synnytyksen jälkeen on tuo orgasmin saaminen (ts. emätinorgasmin ilman muuta kiihotusta) on niin helppoa, että ihan kauhistuttaa :) Toivottavasti on pysyvä muutos!!
Komppaan sua täysin ylläolevissa :) Mulle tuli 7 tikkiä, mutta en mä mitään tyynyjä tarvinnut, enkä Buranaa.
Säästän taustalukijat ällökertomukselta; ei se kakkiminen mitään kamalaa ollut eikä pissiminenkään, lihakset vaan oli niin lörpällään päivänä parina synntyksen jälkeen, että kantsi olla (vaikka seisoaltaan) pytyn päällä kun otti housut pois, sielt meinaan tuli pissit aika automaationa :D
The great club outshines the individual, always and forever.
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Rouva Pupu kirjoitti:Mutta jos jotain positiivista pitää sanoa niin synnytyksen jälkeen on tuo orgasmin saaminen (ts. emätinorgasmin ilman muuta kiihotusta) on niin helppoa, että ihan kauhistuttaa :) Toivottavasti on pysyvä muutos!!
Oisin tehny omat nassikkani jo 15-kesäsenä jos joku ois mainostanu äitiyttä orgasmien laadulla! Oma äitini totes ihanasti ja osuvasti tästä aiheesta sillon joskus muutama vuos sit juteltuamme; "onhan se nyt oikeus ja kohtuus, että laatu paranee määrän pienentyessä mut älä mee kulta lankaan, toi toimii vaan ekan lapsen kohalla". Melko totta, on siitä parhaasta orkusta pian 1,5v aikaa. ;)
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Fcuk kirjoitti: mut älä mee kulta lankaan, toi toimii vaan ekan lapsen kohalla". ;)
Näin mäki pikkuhiljaa funtsailisin...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Paha Keisari

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Tää ketju on ollu helvetin hyvä. Lisääntymättömyyspäätös vahvistuu jatkuvasti! IRL jengi ei avaudu kaikkein karuimmasta shitistä, kunhan vaan hehkuttaa jälkikasvuaan. Mitä nyt ukkomiehet aukenee kännissä kun ei enää piparia irtoa.

Pitänee alkaa ottaa selvää vasektomian lääketieteellisistä haitoista, vaikka kammoankin ajatusta päästää joku tyyppi veitsen kanssa kalleuksien lähelle.
Vastaa Viestiin