Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

^ :)
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exPertti »

KKK kirjoitti:Olin. Tämä liittyi näihin muihin päänväkevyysjuttuihin. Olon korjaantuessa on alkanut tuntua että joutaishan tästä. Lisätila olis kyllä tarpeeseen. Kamat ei mahdu minnekään. Työrauhaa ei ole. Mitään "omaa nurkkaa" ei ole.

Jo kotirauhan kannaltakin toi vaihto tarpeen.
Minusta oma rauha on enemmänkin sidonnainen porukasta, jonka kanssa elelee kuin tilan määrästä. Tietty jos käy niin kuin siinä vanhassa autovitsissä. Siinä automyyjä kehui koeajavalle asiakkaalle, että eikös auto olekin hiljainen ajossa. "Ja se ei johdu siitä, että jalkanne ovat korvissa"
Came here for school, graduated to the high life
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Reilu kuukausi jäljellä puolen vuoden lastenhoitojaksoa. Ihan hyvin on mennyt. Ilmojen lämpö tosin lienee riehauttanut lapset ja suuri osa ajasta kuluu ulkona heidän kanssa leikkiessä. Kotitöitä ei tule siis tehtyä samalla, mikä on iso miinus. Koskaan ei ole hyvin jne. Mutta melkein talvella pääsi kuitenkin helpommalla. Töihin tekis jo vähän mieli, koska lasten tottelemattomuus syö rutkasti voimavaroja, olo on usein äreä ja rasittunut. Onneksi olen iltaisin jaksanut edes vähän liikkua. Suosittelen koti-isyyttä siltikin kaikille isille, ainakin vaimo arvostaa sitä luultavasti joka tapauksessa. Ja ehkä sitä oppii arvostamaan vaimoa paremmin.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 1611
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

exPertti kirjoitti:Minusta oma rauha on enemmänkin sidonnainen porukasta, jonka kanssa elelee kuin tilan määrästä
Mulla taas muiden ihmisten sietokyky on aina ollut rajallinen. Tietyn aikaa jaksaa, mutta sitten pitää päästä pois - tai hajoaa pää ja esineitä ympärillä. Toleranssi on kasvamaan päin, mutta se on edelleen rajallinen - ja kattaa myös perheenjäsenet.

Etenkin perheenjäsenet :) Mussa on varmaan sitten jotain vikaa, kun en rajattomasti rakasta lapsiani ja halua viettää kaikkea vapaa-aikaa heidän kanssaan :mrgreen:
Amazing shit happens!
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

exPertti kirjoitti:Minusta oma rauha on enemmänkin sidonnainen porukasta, jonka kanssa elelee kuin tilan määrästä.
Joo, ehkä mä oon sitten naispuolinen Pertti. Mun oma rauhani on ihan riittävän täydellinen kun vain mies ja lapsi pyörivät nurkissa. Paitsi jos mies metelöi, kuten rämpyttää kitaraa tai kuorsaa. Lapsi ei yleensä metelöi. Oma rauha on kiinni tunteesta, että voi olla täysin oma itsensä, eikä tarvitse koko ajan ottaa aktiivisesti huomioon toisia, ainakaan vääntämällä mitään small talkia, eikä tarvii välttämättä puhua muutenkaan koko ajan. Muutama ystävä on lähellä tuota, mutta kai siinä on vähän sellainenkin, että jos ei nähdä päivittäin eikä edes viikottain, niin olishan se vähän outoa olla vaihtamatta kuulumisia, lukea kirjaa pari tuntia ja sitten sanoa, että heippa ja kiva kun kävit. Ulkomaanreissussa tuo sama oman rauhan tunne on vallinnut ystävänkin kanssa kun sama majoitus jaetaan.

Mä stressaannun tosi nopeasti jos pitää reissussa majailla toisten nurkissa. Majoittuminen samoihin tiloihin ei onnaa kuin oman perheen ja/tai läheisen ystävän kanssa. Kaveriporukalla voi olla viikonlopun mökillä ahtaissa tiloissa, mutta se vaatiikin dopinkia. Iso virheliike oli ottaa koulutusmatkalle sama hotellihuone työkaverin kanssa. Ei enää ikinä, vaikka olisi miten hyvä työkaveri. Ihanaa kun pääsee kaikkien powerpointtien ja 5 ruokalajin illallisten jälkeen omaan huoneeseen ihan itsekseen. Sukulaisvierailut kauemmas on painajaista, kun jo ekan illan aikana tulee sellainen olo, että missä on se huone johon voin lukittautua loppumatkan ajaksi. Mikä tahansa kelpaa jos siellä on vessa ja vesihana ja jätätte mut rauhaan.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Kottarainen kirjoitti: Mun oma rauhani on ihan riittävän täydellinen kun vain mies ja lapsi pyörivät nurkissa. Paitsi jos mies metelöi, kuten rämpyttää kitaraa tai kuorsaa. Lapsi ei yleensä metelöi. Oma rauha on kiinni tunteesta, että voi olla täysin oma itsensä, eikä tarvitse koko ajan ottaa aktiivisesti huomioon toisia, ainakaan vääntämällä mitään small talkia, eikä tarvii välttämättä puhua muutenkaan koko ajan. Muutama ystävä on lähellä tuota, mutta kai siinä on vähän sellainenkin, että jos ei nähdä päivittäin eikä edes viikottain, niin olishan se vähän outoa olla vaihtamatta kuulumisia, lukea kirjaa pari tuntia ja sitten sanoa, että heippa ja kiva kun kävit. Ulkomaanreissussa tuo sama oman rauhan tunne on vallinnut ystävänkin kanssa kun sama majoitus jaetaan.

Mä stressaannun tosi nopeasti jos pitää reissussa majailla toisten nurkissa. Majoittuminen samoihin tiloihin ei onnaa kuin oman perheen ja/tai läheisen ystävän kanssa. Kaveriporukalla voi olla viikonlopun mökillä ahtaissa tiloissa, mutta se vaatiikin dopinkia. Iso virheliike oli ottaa koulutusmatkalle sama hotellihuone työkaverin kanssa. Ei enää ikinä, vaikka olisi miten hyvä työkaveri. Ihanaa kun pääsee kaikkien powerpointtien ja 5 ruokalajin illallisten jälkeen omaan huoneeseen ihan itsekseen. Sukulaisvierailut kauemmas on painajaista, kun jo ekan illan aikana tulee sellainen olo, että missä on se huone johon voin lukittautua loppumatkan ajaksi. Mikä tahansa kelpaa jos siellä on vessa ja vesihana ja jätätte mut rauhaan.
Sun ois pitänyt päästä samaan koelabraan rotaksi kuin missä mä olen ollut.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 1611
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

Suvinen kirjoitti:^Olen naispuolinen KK näköjään tässä(kin) asiassa
For your sake - toivottavasti tämä ei kata ulkonäköä(kin) :P
Amazing shit happens!
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Kottis: mun taas on saatava ihan omaa aikaa, siis niin ettei kukaan häiritse yhtään mitenkään, kuten olemalla hengissä samoissa tiloissa ja puhumalla ja liikkumalla.
Tärkeetä on myös se, ettei tarvi aikatauluttaa yhtään mitään kenenkään muun mukaan, vaan saan syödä, nukkua ja esim tällä hetkellä ideaali olisi, että saisin opiskella just silloin kun on inspis, ei sillon kun on aikaa. Vaikka olenkin toisaalta tooosi sosiaalinen, tuntuu tuo 130% oman ajan tarve kasvavan iän myötä. Tosin työkin on hyvin sosiaalista, joten hyvää vastapainoa sitten tuollainen. Netti on hyvä, kun siinä sosiaalisuusannos on itse määritettävissä. Ainakin sitten tiedän olevani 130% läsnä, kun olen jonkun seurassa. siis kaverin. perhe nyt toisinaan on ns. välttämätön paha, halusi tai ei.
:evil grin:
Prepare for the worstest.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

masa kirjoitti:Sun ois pitänyt päästä samaan koelabraan rotaksi kuin missä mä olen ollut.
Olisin purrut häntäni poikki ja sitten tappanut kaikki lajitoverit ehkä noin viikossa.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

nowaysis kirjoitti:Kottis: mun taas on saatava ihan omaa aikaa, siis niin ettei kukaan häiritse yhtään mitenkään, kuten olemalla hengissä samoissa tiloissa ja puhumalla ja liikkumalla.
Tärkeetä on myös se, ettei tarvi aikatauluttaa yhtään mitään kenenkään muun mukaan, vaan saan syödä, nukkua ja esim tällä hetkellä ideaali olisi, että saisin opiskella just silloin kun on inspis, ei sillon kun on aikaa. Vaikka olenkin toisaalta tooosi sosiaalinen, tuntuu tuo 130% oman ajan tarve kasvavan iän myötä. Tosin työkin on hyvin sosiaalista, joten hyvää vastapainoa sitten tuollainen. Netti on hyvä, kun siinä sosiaalisuusannos on itse määritettävissä. Ainakin sitten tiedän olevani 130% läsnä, kun olen jonkun seurassa. siis kaverin. perhe nyt toisinaan on ns. välttämätön paha, halusi tai ei.
:evil grin:
Kyllä mäkin just siihen opiskeluun tarttisin omaa aikaa, ettei saisi yhtään häiritä. Katkeaa ajatus ja hommaan menee 10-kertainen aika ja sitten menee hermo. Ei kandee ees yrittää kun asunnossa on pieni lapsi. Illalla töiden ja lapsennukutuksen jälkeen ei enää jaksa.

Lapsi tietty kinuaa sitä huomiota ja läsnäoloa koko ajan, mutta nukkuu tuokin joskus niin että saa lapsivapaata. Miehestä ei oikeasti ole harmia, sen kanssa on kiva jutella ja toisaalta se ymmärtää jos sanoo etten nyt just ehdi/jaksa. En kyllä sitäkään pistä pahakseni jos mies joskus on jonkun illan poissa niin että oon ihan itsekseni kun tyttö nukkuu, mutta ei toi välttis oo tarpeen.

Pikemmin mulle on alkanut tulla tosi nopsaan jotenkin tyhjä olo jos tyttö on jossain poissa. Talosta puuttuu jotain. En osaa viedä ees hoitoon isovanhemmille ainakaan yökylään jos siihen ei ole mitään hyvää syytä. Kuten ryyppäämistä! :D Ihan vaan kotonalorvinta ei tunnu hyvältä perusteelta hoitoon laittamiselle. Päiväseltään vien välillä jos meen shoppaamaan, siellä tuo on aikamoinen rasite ainakin vielä.

Mun työ on vähän liiankin sosiaalista ainakin mun luonteenlaadulle. Olen aidosti sosiaalinen vain hyvin pienen ihmisryhmän suhteen, vaikka toisaalta tykkäänkin sopivin annoksin nähdä ihan uusia ihmisiä. Kunhan tilanteesta pääsee halutessaan pois heti kun ei enää viihdy. Usein se tapahtuu aika nopsaankin. En oikeastaan viihdy useimpien ihmisten seurassa, pakko myöntää.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kottarainen kirjoitti:Joo, ehkä mä oon sitten naispuolinen Pertti.
Epäilin suuresti tätä kunnes luin kommenttejasi jossakin toisessa ketjussa kämpän siivoamisesta ja sukkien roskiin heittämisestä. On käynyt mielessä.

Sen verran kyllä sanon, että ihan täydellinen yksinäinen hiljaisuus aika-ajoin piristää.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Uusin villitys on airsoftaus. Jäbä tsiigaili netistä jo pyssynkin valmiiksi, ja kuulemma pitäis olla se 100m/s, ettei 80-90. Hämmentävää, kun alkaa olla niin paljon jo sellaisia alueita, mistä se tietää ja minä en. Kommentoikaapas vähän näitä airsoftausjoukkoja, jos satutte asiasta jotain tietämään. Ensivilkaisulla eivät vaikuta sotahulluilta, vaan ihan kunnon valkoisilta suomalaista lihaa syöviltä miehiltä. Onkohan siellä naisiakin?

Toinen: kultakutrinsa tulevat pahasti tielle syödessä. Vaihtoehtona on ollut tarjolla joko ponnari, tai tällainen

Kuva

:D

Bret-tyyli on ollut suositumpi toistaiseksi. Hiusvärikin on jokseensakin sama.
Prepare for the worstest.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Airsoft on tyttöjen versio paintballista. Rankkaa urheilua jokatapauksessa, kokeile jos et usko.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti:Uusin villitys on airsoftaus. Jäbä tsiigaili netistä jo pyssynkin valmiiksi, ja kuulemma pitäis olla se 100m/s, ettei 80-90. Hämmentävää, kun alkaa olla niin paljon jo sellaisia alueita, mistä se tietää ja minä en. Kommentoikaapas vähän näitä airsoftausjoukkoja, jos satutte asiasta jotain tietämään.
Oma poika muutama vuosi sitten oli tuosta innoissaan, kavereiden kanssa kävivät metsässä räiskimässä, mutta nyt se on täysin jäänyt. Eipä siinä muuta muistettavaa kuin että suojalasit pitää olla ja pyssyä ei kannata esitellä julkisella paikalla.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nowaysis kirjoitti:Kommentoikaapas vähän näitä airsoftausjoukkoja, jos satutte asiasta jotain tietämään. Ensivilkaisulla eivät vaikuta sotahulluilta, vaan ihan kunnon valkoisilta suomalaista lihaa syöviltä miehiltä. Onkohan siellä naisiakin?
Airsoft ja paintball ovat molemmat suht harmitonta ajanvietettä, kunhan vaan silmät on kunnolla suojattu. Pieni osa airsoftaajista tuntuu kyllä olevan pikkuisen sekomilitanttia sakkia.

Airsoftaseet voi olla aika aidon näköisiä, pitää olla selvät pelisäännöt missä niiden kanssa liikutaan.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Jep, siitä onkin käyty jo keskustelu minkälaisia reaktioita saattaa herättää jos pyssänderiä pitää näkösällä väärässä paikassa. Yltiöhuolehtivaisena vanhempana mieluummin yli- kuin alipelottelen muksun siitä, miten käy jos kuula tulee silmään tai hampaaseen. Ja biokuulia tietty!

Alkaa tulla kyllä jotenkin samanlaisia luonteenpiirteitä esiin kuin mussakin. Jos tämä homma on kivaa, niin sitä tehtäisiin sitten salaa, vaikka sen kieltäisinkin. Ainakin uskon näin. That's the spirit!
Prepare for the worstest.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Maalaat sen pyssyn sprayllä vaikka pinkiksi, niin ei ole liian aidon näköinen.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Maalaat sen pyssyn sprayllä vaikka pinkiksi, niin ei ole liian aidon näköinen.
Poika varmaan olisi riemuissaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja aasi »

exsu kirjoitti:Maalaat sen pyssyn sprayllä vaikka pinkiksi, niin ei ole liian aidon näköinen.
http://www.kittyhell.com/2007/12/16/hel ... ult-rifle/
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nowaysis kirjoitti:Yltiöhuolehtivaisena vanhempana mieluummin yli- kuin alipelottelen muksun siitä, miten käy jos kuula tulee silmään tai hampaaseen. Ja biokuulia tietty!
Maskissa ei kannata säästää. Huonosta vetää linssit huuruun ja tulee kiusaus nostaa sitä pois naamalta.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exPertti »

nowaysis kirjoitti:Uusin villitys on airsoftaus.
Kommentoisin tätä siten, että jos mielestäsi lapsesi on sellainen vastuuntuntoinen ja toiset huomioonottava niin näkökyvyn suojaamalla ihan varmasti järkevää ajanvietettä.

Jos taas jotakin muuta, niin mieluummin kiellät kuin löydät joku päivä poliisin/naapurinsedän/puudelinulkoiluttajan kertomassa miten se pikku mulkku on ammuskellut autoja/eläimiä asella puskasta.

Vanhempi varmaan pystyy arvioimaan kummasta on tapauksesta on kyse.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 1611
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

Jaahas, meillä siirrytään lasten teeveeohjelmissa pohjois-Korean malliin - Suurenmoinen Johtaja päättää mitä katsotaan ja vaihtoehtoja on aina kaksi:
- Suurenmoisen Johtajan valinta
- teevee kiinni.

Turha näille on kaukosäädintä käteen antaa. Hirvee kitinä sekä ininä kun yksi haluaa katsoa yhtä ja toinen toista.

Vapaa kasvatus ja demokratia - perseestä. Valistunut itsevaltius on paras hallitusmuoto.
Amazing shit happens!
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja McJanne »

^vastaisin "like"
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja MrM »

Jospa niille vaivautuiski suunnittelee yhdessä sovitun ohjelma-aikataulun sen suhteen, missä pyritään ottamaan huomioon molemman jälkikasvun toiveita?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ parasta jakaa kakaroille valintapisteitä, joita voi käyttää ohjelman valintaan. Noita pojoja voi sitten tienata vaikka siivoamalla leluja. Jokin pistepörssi voisi myös olla hyvä toimivien jälkimarkkinoiden takia.
Vastaa Viestiin