Touché!exPertti kirjoitti:En minä muuta lainauksessasi väittänytkään.urpiainen kirjoitti:Kaiken kaikkiaan, koen viestisi edessä samanlaista hämmennystä kuin silloin, kun minua syytetään kritiikittömäksi mokuttajaksi, stalinistiksi, kommunistiksi, suomalaisen kulttuurin ja yhteiskunnan vihaajaksi, henkilöön menevän vittuilun aloittajaksi ja mitä näitä jatkuvasti toistuvia kitinäsyytöksiä nyt onkaan. Toisin sanoen, en löydä viesteistäni mitään perustetta näille jatkuvasti toistuville syytöksille. Kukin tavallaan.
Autoilu 2
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Paremminkin elcomaista vittuilua.elco kirjoitti:Oliko tämä jotain manalamaista itseironiaa?masa kirjoitti:
Tällä kertaa kyllä. Useinmiten homma on kuitenkin toisinpäin.
Edit: Tosin nythän meille ilmoittautuikin tässä asiassa oikein palstan Yoda, joten "manalamainen itseironia" sai ihan uuden nimikkeen.
No helvetti, olisit suoraan sanonut että kommenttisi oli kostokuitti johonkin aiemmin sanottuun. Eli niin sanottua vastavittuilua. Eihän siinä mitään vikaa ole. Siinä on, että esitetään ettei muka ymmärretä koska vittuillaan itse, ja sillä nojalla alennetaan toinen samoin toimiva lapsen tasolle.urpiainen kirjoitti:samalla pisti silmääni aiemmin huomaamatta jäänyt detalji, että siellähän se Masa omaan, jo aika haukotuttavan rakkikoiramaiseen tapaansa räksytti jotain sivulausevittuilua nimimerkkiäni kohtaan
Nice touch.Sikäli en ihemttele, että sinulta jäi asia tajuamatta, kun et selvästikään ymmärrä suomea kovin laajasti.
Which gets even nicer.Väität, oikein erillisellä sulkulauseeella vahvistettuna, että käytin sanaa "todiste". En käyttänyt. Käytin verbiä "todistaa" tavalla, joka asiayhteydessä selvästi toimii terminä sille, minkälainen Masan puheakti oli luonteeltaan.
And scores his own goal.todistaa =df julistaa uskoaan; kertoa (hengellisessä kokouksessa tms.) uskonkokemuksistaan. Todistaa puhein ja teoin Jumalasta. Nousta seuroissa todistamaan.
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Mitään apuahan tuosta ei ole auton lapasestalähtemisen kanssa. Ainoastaan kuljettajan tarkkaavaisuuden herpaantumisen kanssa alle 30km/h nopeuksissa.sivustahuutaja kirjoitti:75% tapauksissa uusi volvo siis esti onnettomuuden kuljettaen mokatessa. Ei tuo noin lausuttuna kuulosta huonolta. Kyllä meikäläiselle nuo prossat kelpaa, jos auto joskus lähtee lapasesta.McJanne kirjoitti:Wat? Kolme osumaa kahdestatoista ja olette vahingoniloisia?
Pakettiautojen ajoneuvovero päästöihin perustuvaksi 2011
Pakettiautojen osalta ajoneuvoveron perusveron määräämisessä siirrytään päästöihin tai auton kokonaismassaan perustuvaan verotukseen vuonna 2011.
Verotus muuttuu päästöihin perustuvaksi, mikäli pakettiauto on otettu ensimmäistä kertaa käyttöön 1.12008 tai sen jälkeen. Muissa tapauksissa vero määrätään ajoneuvon kokonaismassan perusteella saman verotaulukon mukaan kuin henkilöautoilla. Kokonaismassalla tarkoitetaan auton omaa massaa lisättynä kantavuudella.
Tarkoittaako tämä siis sitä, että ~70 euron kv-vero on taakse jäänyttä juhlaa ja pakun kv-vero huitelee samoissa sadoissa euroissa kuin henkilöautojenkin?
http://www.veronmaksajat.fi/fi-FI/omatveroasiat/autot/
Edit: Ei kv-vero, vaan ajoneuvovero
Ajoneuvovero muuttuu hiilidioksidipäästöihin perustuvaksi 2011
Henkilö-, paketti- ja matkailuautojen ajoneuvoveron perusvero muuttuu hiilidioksidipäästöihin (CO2) perustuvaksi vuonna 2011. Ajoneuvoveron käyttövoimavero (nk. dieselvero) ei muutu. Ensimmäiset osaksi CO2-perusteista ajoneuvoveroa sisältävät veroliput lähetetään maaliskuussa 2010 ja siirtymäaika kestää vuoden.
Vanhemmista autoista, joilta päästötieto puuttuu tai se on mitattu vanhoilla menetelmillä, veroa kannetaan auton kokonaismassan perusteella. Päästötiedon puuttuessa kokonaismassa kuvaa yleisellä tasolla hyvin ajoneuvon polttoaineenkulutusta ja massatieto on kaikista ajoneuvoista saatavissa verotuksen perusteeksi. Etenkin vanhemmille paketti- ja matkailuautoille, joilla vero määräytyy massan mukaan, se tarkoittaa verotason nousua.
CO2 –tietoa käytetään veron perusteena seuraavasti:
-Henkilöauto, jonka kokonaismassa on enintään 2 500 kg ja joka on otettu ensimmäistä kertaa käyttöön 1.1.2001 tai myöhemmin, verotetaan CO2-perusteella. Henkilöauto, jonka kokonaismassa on yli 2 500 kg ja joka on otettu ensimmäistä kertaa käyttöön 1.1.2002 tai myöhemmin, verotetaan CO2-perusteella.
· Kaksikäyttöauto, joka on otettu ensimmäistä kertaa käyttöön 1.1.2006 tai sen jälkeen, verotetaan CO2-perusteella.
· Pakettiauto, joka on otettu ensimmäistä kertaa käyttöön 1.1.2008 tai sen jälkeen, verotetaan CO2-perusteella.
· Kokonaismassan perusteella verotetaan näitä ajankohtia aikaisemmin käyttöönotetut henkilö- ja pakettiautot, erikoisautot sekä ne autot, joilta päästötieto puuttuu.
· Matkailuautoilla ei tavallisesti ole EY-tyyppihyväksynnän mukaista päästötietoa ajoneuvorekisterissä. Matkailuauto voi kuitenkin tulla verotetuksi CO2-päästön perusteella, jos sillä on valmistajan hankkima CO2-tiedon sisältävä tyyppihyväksyntä. Käytännössä matkailuautojen vero perustuu kokonaismassaan, koska vain pienellä osalla uusimpia matkailuautoja on tyyppihyväksynnässä mitattu CO2-päästö.
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/te ... ja+verotus
Nissan Leaf
Liian kallis vielä, mutta kehitys kehityy. Ehkä kymmenen vuoden päästä sähköauto on toimiva kakkosautoksi? Tai kyllähän tuo perheen kakkosautoksi kävisi jo nyt, jos hinnasta saisi vähintään 1/3:n vielä pois.
Liian kallis vielä, mutta kehitys kehityy. Ehkä kymmenen vuoden päästä sähköauto on toimiva kakkosautoksi? Tai kyllähän tuo perheen kakkosautoksi kävisi jo nyt, jos hinnasta saisi vähintään 1/3:n vielä pois.