Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

EveryWoman kirjoitti:Kukkahattutäti-termi
Käytin tarkoituksella kukkahattuhenkilö-sanaa. En halunnut sitoa tarkoittamaani ajatusmaailmaa kumpaankaan sukupuoleen.
Jos tarkoitit sitä, että minun tulisi pitää mieleni avoimena myös epärakentavalle ja hajottavalle käytökselle omassa elämässäni (eli että alkaisin toimia enemmän niin), niin sitä en aio tehdä. Olen kokeillut riittävän monta kertaa todetakseni, kumman asenteen seuraukset ovat itseni kannalta miellyttävämpiä. Vai tarkoititko, että minun ei pitäisi suositella Jannelle tapaa, jonka olen itse todennut hyväksi? Kyllä Janne varmaan ymmärtää ottaa suositukseni jonain muuna kuin pitkäaikaisen terapiasuhteen tuloksena tai Jumalan sanana.
Tarkoitin, ettei pidä sulkea silmiä miltään asialta. En sitä, että kaikkia pitäisi hyväksyä, kannattaa, miettiä syvällisesti, tms. Ja tuolla tarkoitan muiden elämää ja maailma menoa. Kunkin omaan elämään tiukasti liittyviin asioihin en ottanut tässä kantaa. Toki omasta puolestani saat (ja muutkin) suositella Jannelle parhaaksi katsottua tapaa hoitaa asioita. Mutta aina kannattaa kuitenkin pitää mieli avoimena, eihän muuten pysty ottamaan toisten suosituksia edes huomioon. Tosin tuo saataa olla hankalaa toisen osapuolen ravatessa laput silmillä, noin ainakin oman kokemuksen perusteella.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
tuulenpuiska

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

Elppis kirjoitti:OFFTOPIC:

Kuka HULLU kirjoittaa tollasen määrän suht selkeää tekstiä klo 5 aamulla! Rankaiskaa!!! :shock:
:p: Kutsuitko?
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

edit: Ei vittu mitään

Vittuvittuvittuvittuvittuvittuvittuvittu...
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Tsemppiä !
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Dodiih, onpahan jotain kerrottavaa.

- 16.1. lukien muutto omaan koirankoppiin
- pienempi asuntolaina siirtyy omiin nimiin huomenna, samalla saan isomman lainan rästit pois
- isommassa asuntolainassa iski paska tuulettimeen kiinteän koron sopparin takia, kysymys siihen liittyen.
- osa tavaroista on jo peräti laatikoitu, joten kun nykkeli on handussa, tulee suomenennätysnopea muutto
- yllä olevaan sakkomaksuun viitaten koko savotta menee taas vituiksi ja vallan helvetillinen tappelu edessä

Mikä vittu siinä on että aina kun hetken luulee että kaikki selviää, selviääkin että kaikki menee päin vittua.

Kiitos vaan tästäkin, vittu.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Puihin meni taas. Ei yllätä enään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Bluntly kirjoitti:Puihin meni taas. Ei yllätä enään.
Sama!

Ei niin.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

^ Just mietinkin että taisitte olla toistenne kanssa reffeillä, kun kummatkin oli allapäin eilen.

Meikälläkin taitaa olla nyt jokunen kuukaus naisetonta aikaa, kun näyttäis että työt tulee viemään jonkun verran aikaa lähitulevaisuudessa.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

No ei mulla oikeasti mikään puihin mennyt. Tavallaan. Fiksu, kaunis, sarkastisen huumorintajun omaava, korkeasti koulutettu ja hyvässä duunissa oleva varsin edustava seuralaiseni tuntui kyllä diggailleen seurastani kovastikin ja pyyteli jo harrasteisiinsakin mukaan.

Musta vaan ei tunnu yhtään miltään muulta kuin tyhjältä. Ei ole tuntunut viimeiseen vuoteen. Helmiä tarjoillaan sialle, ja sika on vaan että hohhoijaa, vois vaikka kotiin tästä nettaamaan.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^Jokin ex kaivelee vielä tai sitten oot masentunut?
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Masentunut en usko olevani. Veikkaan jonkinsorttista edellisen suhteen laukaisemaa parisuhdekammoa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^Epäonnistumisen pelko?
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

EveryWoman kirjoitti:^Epäonnistumisen pelko?
Jotain sellasta varmaankin. Tai ehkä pikemminkin pelko siitä että huomaa olevansa taas tilanteessa missä joutuu päivittäisellä tasolla vakuuttelemaan toiselle omaa uskollisuuttaan ja lojaalisuuttaan. Sellanen on henkisesti vähän turhan raskasta mulle.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Manaaja kirjoitti:Jotain sellasta varmaankin. Tai ehkä pikemminkin pelko siitä että huomaa olevansa taas tilanteessa missä joutuu päivittäisellä tasolla vakuuttelemaan toiselle omaa uskollisuuttaan ja lojaalisuuttaan. Sellanen on henkisesti vähän turhan raskasta mulle.
Miten voisit estää tuon?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Manaaja kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:^Epäonnistumisen pelko?
Jotain sellasta varmaankin. Tai ehkä pikemminkin pelko siitä että huomaa olevansa taas tilanteessa missä joutuu päivittäisellä tasolla vakuuttelemaan toiselle omaa uskollisuuttaan ja lojaalisuuttaan. Sellanen on henkisesti vähän turhan raskasta mulle.
No en kyllä rupeis tohon. Siis jos oisin sie. Jos tommosta pitää tehä niin se TOINEN osapuoli tarvii pääparannusta, et sie (olettaen tietysti että olet uskollinen ja lojaali).

Mulla on vähän semmoinen mentaliteetti että tuo ukkeli on mun kans koska se haluaa olla. Jos se taas haluaa pettää niin se pettää vaikka mie seisoisin päälläni tikun nokassa, ei siinä mitkään vakuuttelut auta kummaltakaan puolelta enää.

Mutta tuosta pelosta... Eihän sitä tiiä jos ei yritä. Jospa tämä hurmaava seuralainen ei olekaan vakuutteluja kaipaava? Jospa se ei tarvi miestä vaan haluaa olla sun kanssa koska haluaa olla sun kanssa - sen sijaan että tarvis miestä, ei siis tulis toimeen omillaan. Älä ole [ensanokuka], uskalla uskaltaa! Siis yrittää!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

EveryWoman kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Jotain sellasta varmaankin. Tai ehkä pikemminkin pelko siitä että huomaa olevansa taas tilanteessa missä joutuu päivittäisellä tasolla vakuuttelemaan toiselle omaa uskollisuuttaan ja lojaalisuuttaan. Sellanen on henkisesti vähän turhan raskasta mulle.
Miten voisit estää tuon?
Tää sinkkunapysyminen tuntuu estävän tilanteen syntymisen 100% tehokkaasti.

Sen ulkopuolella en tiedä antaa 100% tehokasta vastausta.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Manaaja kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Jotain sellasta varmaankin. Tai ehkä pikemminkin pelko siitä että huomaa olevansa taas tilanteessa missä joutuu päivittäisellä tasolla vakuuttelemaan toiselle omaa uskollisuuttaan ja lojaalisuuttaan. Sellanen on henkisesti vähän turhan raskasta mulle.
Miten voisit estää tuon?
Tää sinkkunapysyminen tuntuu estävän tilanteen syntymisen 100% tehokkaasti.

Sen ulkopuolella en tiedä antaa 100% tehokasta vastausta.
Voisi kai ajatella, että vaikutuskeinot jakautuvat kahteen päälinjaan:
1. valitse perusluonteeltaan aiempia luottavaisempi kumppani, tai
2. opettele käyttäytymään tavalla, joka auttaa kumppania luottamaan sinuun (koskee siis kaikkea sitä, mikä tapahtuu ennen kuin päädytään tuohon vakuuttelua vaativaan pisteeseen).

Nuo eivät tietenkään sulje toisiaan pois; molempia voi yrittää samanaikaisesti. Ykköskohdassa voi miettiä, kuinka hataralla pohjalla aiempien ongelmatapausten perusluottamus on verrattuna ihmisiin yleensä. Oliko heillä samanlaisia ongelmia tyypillisesti myös aiemmissa suhteissaan? Jos ei ollut, on syytä olettaa että heidän luottamuksensa ihmisiin on suht. normaalilla tasolla ja sun siis kannattaisi yrittää löytää tyyppi, joka luottaa normaalia enemmän. Jos taas exien kyky luottaa on selvästi normaalia heikompaa, riittää kun välttelee sellaisia tapauksia jatkossa.

Kakkoskohta puolestaan onnistuu parhaiten, jos löytyy sellainen pari, jonka kanssa keskusteluyhteys toimii. Muuten voi olla vaikea tietää, mitkä jutut omassa käytöksessä saavat toisen tuntemaan epävarmuutta. Ja jos ei tiedä, tilannetta ei voi yrittää muuttaa.

Sinkkuus lienee helpoin ratkaisu. :)
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

EveryWoman kirjoitti:Oliko heillä samanlaisia ongelmia tyypillisesti myös aiemmissa suhteissaan?
Kyllä, mutta syy oli kertoman mukaan aina eri, mutta hyvin perusteltu. Toisten käytöksessä oli aina avainmokia, jotka ainakin paperilla saatiin kuulostamaan vakavilta jutuilta, vaikka esimerkiksi yhtään pettämistä ei koskaan oltu kuitenkaan koettu. Toki mä oon asiaa mielessäni purkanut paljonkin, ja tullut järjellä ajateltuna siihen tulokseen, etten olisi voinut estää jäävuoreen törmäämistä kuin omistamalla selvänäkökyvyn ja ennustajantaidot.

Mutta järjellä perusteleminen ei valitettavasti kulje aina käsi kädessä tuntemuksien ja pelkojen kanssa. Luulen että kaikista eniten pelkään sitä, että saan tuntea olevani loppuun kuluttavasta yrittämisestä huolimatta huono ja riittämätön, helposti paremmalla korvattava mies, jonka vikaa on "kaikki".
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Manaaja kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Oliko heillä samanlaisia ongelmia tyypillisesti myös aiemmissa suhteissaan?
Kyllä, mutta syy oli kertoman mukaan aina eri, mutta hyvin perusteltu. Toisten käytöksessä oli aina avainmokia, jotka ainakin paperilla saatiin kuulostamaan vakavilta jutuilta, vaikka esimerkiksi yhtään pettämistä ei koskaan oltu kuitenkaan koettu.
Kuulostaa siltä, että joko näiden exien perusluottamuksessa on tosiaan ollut parantamisen varaa, tai sitten hekin ovat pelänneet epäonnistumista ja "virheiden" etsiminen toisen käytöksestä suurennuslasin kanssa on ollut heidän tapansa yrittää välttää vahinkoja. Oikeastaan nuo ovat lähestulkoon sama asia. Kyse taitaa olla lähinnä aste-eroista: jotkut ovat niin primitiivisellä tasolla turvattomia ja epäluottavaisia, että asiaan ei juuri voi omilla tai kumppanin valinnoilla vaikuttaa. Toiset puolestaan pystyisivät oppimaan luottavaisemmiksi, mutta valitsevat ennemmin syyttää toista kaikesta - kaiketi siksi että kuvittelevat voivansa itse toimia ja elää täydellisen virheettömästi. Eli elävät siinä harhakäsityksessä, että kun vain toinen tekisi kaiken oikein, ongelmia ei voisi tulla kun itsekin tekevät "kaiken oikein".

Tämä tällainen harhakäsitys oman toiminnan virheettömyydestä ei taida olla kovin harvinainen. Jotenkin tuntuu siltä, ettei tämä pelkäämäsi umpikujakaan ole mitenkään erityisen poikkeuksellinen:
Manaaja kirjoitti:Luulen että kaikista eniten pelkään sitä, että saan tuntea olevani loppuun kuluttavasta yrittämisestä huolimatta huono ja riittämätön, helposti paremmalla korvattava mies, jonka vikaa on "kaikki".
Aika monen olen kuullut kuvailevan suhteensa päättymisen syitä näin. Ja ensimmäinen omakin suhteeni taisi päättyä tällaiseen asetelmaan. Omat virheeni siinä (toisen syyllistämisen ja sen, että itse kuvittelin olevani täydellinen) tajusin vasta jälkeenpäin. En kyllä sanonut miehelle hänessä olevan vikaa, mutta se riitti kun ajattelin, että itsessäni sitä vikaa ei ainakaan ole. Ajatukset vaikuttivat siihen, miten miestä kohtelin. Tästä on yli kymmenen vuotta ja vieläkin harmittaa miten tuli toimittua.

Tosiasiallisesti oma suhde-elämäni alkoi toimia vasta kun luovuin siitä ajatuksesta, että kummankin olisi automaattisesti tajuttava ja osattava toimia tietyllä tavalla. Ja siitä, että toisen tulisi tehdä suhteen eteen vähintään yhtä paljon kuin itsekin teen. Aloin miettiä, mitä missäkin tilanteessa voisin itse tehdä, sen sijaan että mietin mitä sen toisen pitäisi tai olisi pitänyt tehdä. Samoin toimivan kumppanin kanssa olenkin sitten onnistunut pääsemään hieman irti niistä omista typeryyksistäni (samoin kuin hän omistaan). Yllättäen vasta alettuani irtautua niistä olen tajunnut toimineeni ikävästi, ja että käytöksessäni tosiaankin oli parantamisen varaa ja paljon. Nykyisin yritän aina muistaa tämän, kun tulee sellainen olo että itse tiedän ja osaan kaiken ja olen maailman paras kumppani ja toinen muka vain sabotoi suhdetta joka ilman häntä olisi "täydellinen". :D
Toki mä oon asiaa mielessäni purkanut paljonkin, ja tullut järjellä ajateltuna siihen tulokseen, etten olisi voinut estää jäävuoreen törmäämistä kuin omistamalla selvänäkökyvyn ja ennustajantaidot.
No mitä jos mainitsisit asiasta sille deitillesi? Ihan vaan kertoisit, kuinka sua pelottaa tuollaiseen tilanteeseen joutuminen, jossa olet ollut jo useamman kerran. Se, miten hän reagoi, kertoo paljon siitä, kuinka suuri riski sinulla on joutua samaan jamaan hänen kanssaan. Ja samalla voi se toinenkin ongelma korjaantua, josta mainitsit: jos mikään ei oikein tunnu missään, niin heittämällä vähän extreme-rehellisyyttä peliin vähintään adrenaliini alkaa taas kiertää, ja sitä kautta kenties myöhemmin ne muutkin hormonit. Ja jos ei ala, voi pitää aiempaa selvempänä, ettei daami ole sinulle se oikea.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Viesti Kirjoittaja Ann »

EveryWoman kirjoitti: No mitä jos mainitsisit asiasta sille deitillesi? Ihan vaan kertoisit, kuinka sua pelottaa tuollaiseen tilanteeseen joutuminen, jossa olet ollut jo useamman kerran
Ei saatana, lens pepsimaksit kaaressa näytölle!
Rotan aivot valtasivat pääni.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^But why? (Arvaan syyksi, että sisäinen voiceoverisi esitti lauseen Maarit Tastula -äänellä. Vaihda esittäjää!)
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Viesti Kirjoittaja Ann »

EveryWoman kirjoitti:^But why?
Näin sieluni perssilmillä skenaarion, jossa Hinaaja ääni väristen avautuu peloistaan deitilleen.

Ei, ei näin.
Rotan aivot valtasivat pääni.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Ann kirjoitti:Näin sieluni perssilmillä skenaarion, jossa Hinaaja ääni väristen avautuu peloistaan deitilleen.

Ei, ei näin.
Ei niin, vaan ihan normaalilla äänellä, silmiin katsoen ja sillee terveellä itsetunnolla, junou? Pelkoja on jokaisella; rohkea mainitsee omistaan toisellekin.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

EveryWoman kirjoitti:No mitä jos mainitsisit asiasta sille deitillesi? Ihan vaan kertoisit, kuinka sua pelottaa tuollaiseen tilanteeseen joutuminen, jossa olet ollut jo useamman kerran.
Mistä nää useammat kerrat ja ne useammat exät sulle oikein syntyivät? Kyllä tää oli täysin uniikki kokemus meikäläiselle.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^Oletin vahingossa noin, kun asia nousi mahdolliseksi syyksi vältellä suhteita. Omassa lähipiirissä on ollut pari tapausta, jotka myös ovat menettäneet kiinnostuksensa deittailuun, ja heillä kaikilla oli myös useissa aiemmissa suhteissa toistunut kaava, jota myöhemmin havaitsivat alitajuisesti karttavansa antamalla pakkeja pakkien perään. Oli siis menneisyyden perusteella aihettakin pelätä kaavan toteutuvan myös jatkossa.

Mut ok, sulla yksi eksä käyttäytynyt noin, joten ei tosiaan varsinaista aihetta pelkotilaan. Tästä huolimatta jos olisin itse samassa tilanteessa, ottaisin vain asian puheeksi. Mitään et voi menettää, jos kerran daami ei nappaa kuitenkaan.
Vastaa Viestiin