Autoilu 2
^^ Illalla nukkumaan mennessäni pohdin tätä kysymystä ja mieleen iski epäilys, että olin tehnyt pilkkuvirheen. Kyllä.
Hinta vaihtelee 0,5 senttiä/kWh maksimi- ja minimihintojen välillä, eli 50 kWh:n myymisestä saisi voittoa vain 25 senttiä. Eli ei siinä kyllä ole kauheasti houkutusta.
Mutta toinen juttu on, että sähköyhtiöt saattaisivat maksaa tätä enemmän siitä, että niillä on tieto tarvittaessa välittömästi saatavasta tehoreservistä.
Jos suomessa olisi miljoona sähköautoa (autot ovat yli 90% ajasta pysäköitynynä), niin siitä saisi 0.9 (90% parkissa) x 1 000 000 x 50 kWh = 45 000 MWh energiaa, eli 4500 MW 10 tunnin ajan, eli autojen akut pystyisivät 10 tunnin ajan tarjoamaan neljän ison ydinvoimalan verran energiaa.
Voi myös olla, että hinta jatkossa vaihtelee tuulivoiman lisääntymisen takia enemmän, koska joskus on tilanne, jossa tuulee hyvin, mutta kysyntää ei ole. Vastaavasti välillä ei tuule, mutta kysyntä on kova, esim tyyni kylmä talvinen arkipäivä.
Hinta vaihtelee 0,5 senttiä/kWh maksimi- ja minimihintojen välillä, eli 50 kWh:n myymisestä saisi voittoa vain 25 senttiä. Eli ei siinä kyllä ole kauheasti houkutusta.
Mutta toinen juttu on, että sähköyhtiöt saattaisivat maksaa tätä enemmän siitä, että niillä on tieto tarvittaessa välittömästi saatavasta tehoreservistä.
Jos suomessa olisi miljoona sähköautoa (autot ovat yli 90% ajasta pysäköitynynä), niin siitä saisi 0.9 (90% parkissa) x 1 000 000 x 50 kWh = 45 000 MWh energiaa, eli 4500 MW 10 tunnin ajan, eli autojen akut pystyisivät 10 tunnin ajan tarjoamaan neljän ison ydinvoimalan verran energiaa.
Voi myös olla, että hinta jatkossa vaihtelee tuulivoiman lisääntymisen takia enemmän, koska joskus on tilanne, jossa tuulee hyvin, mutta kysyntää ei ole. Vastaavasti välillä ei tuule, mutta kysyntä on kova, esim tyyni kylmä talvinen arkipäivä.
Olen joskus ollut off-road safarilla tuommoisilla. Aika menokykyisiä, sano.masa kirjoitti:exPertti kirjoitti:Kerrohan synttärien jälkeen mitä mahdoit saada tuolla pyynnöllä.masa kirjoitti:Taidan pyytää eukolta synttärilahjaksi BJ:tä
No siis tottakai mä pyydän lahjaksi beejiitä. Saan sit sanoa että, "sä lupasit!"
Came here for school, graduated to the high life
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010090 ... 4_uu.shtml
Modernilla koritekniikalla oleva tila-auto törmää linja-autoon ja siitä puuhun. Kukaan ei kuollut. Viisi vuotta sitten "neljä kuoli törmäyksessä".
Sanoisin, että parempaan suuntaan ollaan menossa.
Modernilla koritekniikalla oleva tila-auto törmää linja-autoon ja siitä puuhun. Kukaan ei kuollut. Viisi vuotta sitten "neljä kuoli törmäyksessä".
Sanoisin, että parempaan suuntaan ollaan menossa.
Came here for school, graduated to the high life
Hmm, mielestäni Audi löi kirveensä pahasti kiveen.
Upea
http://www.citroen.fi/mallisto/henkiloautot/c3/
Kaunis
http://www.alfaromeo.fi/mallisto/mito/
No joo
Polo
Polttakaa se tulessa
Audi A1
Upea
http://www.citroen.fi/mallisto/henkiloautot/c3/
Kaunis
http://www.alfaromeo.fi/mallisto/mito/
No joo
Polo
Polttakaa se tulessa
Audi A1
Came here for school, graduated to the high life
Totta turiset, mutta edellisestä onnistumisesta muotoilussa on kulunut hivenen aikaa.masa kirjoitti: Tekevät todella hyvännäköisiä pirssejä.
Tämä taasen olisi jotain niin meikäläistä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Mun mielestä se on ruma ainoastaan perseestä, siinä missä toi Mito on aivan järkyttävän ruma auto sekä perseestä että keulasta. Etenkin keulasta. Näyttää ihan huuhkajalta jota on vedetty pesismailalla tauluun.exPertti kirjoitti:Hmm, mielestäni Audi löi kirveensä pahasti kiveen.
Mitolla on ihan kohtuulliset kylkilinjat, mutta ei se tossa konkurssissa kovin paljoa pelasta. Citikka on mun makuun jostain Tamagotchien ja onnellisten koppakuoriaisten maailmasta tänne raahattu.
Siedettävimmän näköinen pikkuauto noista on Polo, eikä sekään ole kovin paljoa sanottu. Audin kanssa parhaimman näköinen keula yhdistettynä vähiten kammottavaan (mutta ei mitenkään hyvännäköiseen) perään.
Ei kyse mistään kapinoimisesta ole. Kyse on siitä mikä mun silmään näyttää hyvältä ja mikä ei. Yksikään noista em. autoista ei mun silmään ole kaunis. Polo vain on vähiten ruma.masa kirjoitti:Olen tämän ennekin pistänyt merkille, että teikäläisellä on kovin vanhahtava maku muotoilun suhteen. Taidat kapinoida kaikkea uutta muotoilua järjestään?Manaaja kirjoitti: Siedettävimmän näköinen pikkuauto noista on Polo,
Mut joo, tykkään kyllä siitä, että tavan perheauto on suht huomiota herättämätön ja "asiallinen", jos sitä voi tarkoittaa vanhahtavalla. Perheauto joka yrittää liikaa näyttää vain usein vähän samalta kuin Tuksu tai Kalinainen, joka meikkaa liikaa. Samasta syystä koen usein myös melkoista myötähäpeää tuningautojen kohdalla.
Ja ei, en todellakaan pidä Octaviaa enkä Passattia mitenkään erityisen kauniina tai viehättävinä autoina, vaan ihan mitäänsanomattomana bulkkikamana.
Pakko komppailla.Manaaja kirjoitti:tykkään kyllä siitä, että tavan perheauto on suht huomiota herättämätön ja "asiallinen", jos sitä voi tarkoittaa vanhahtavalla. Perheauto joka yrittää liikaa näyttää vain usein vähän samalta kuin Tuksu tai Kalinainen, joka meikkaa liikaa. Samasta syystä koen usein myös melkoista myötähäpeää tuningautojen kohdalla.
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Kyllä noista, ulkokuoren perusteella, ottaisin Audin ja tokana Polon.
Tosin kumpikaan ei täytä tämän hetkistä auton tarvetta.
Tosin kumpikaan ei täytä tämän hetkistä auton tarvetta.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Itse taas diggailen kovast C3: sen ja C4:sen tyylisistä ritsoista. Varsinkin C3 Picasso on minusta varsin hauskan näköinen ritsa. Myös Skoda Yeti on haaskan näköinen rimpula..Manaaja kirjoitti: Mut joo, tykkään kyllä siitä, että tavan perheauto on suht huomiota herättämätön ja "asiallinen", jos sitä voi tarkoittaa vanhahtavalla. Perheauto joka yrittää liikaa näyttää vain usein vähän samalta kuin Tuksu tai Kalinainen, joka meikkaa liikaa.
Tuuning-puuhista en itsekään lämpene. Jo ikkunoiden tummentaminen on minusta ehdoton nounou..
masa kirjoitti:Itse taas diggailen kovast C3: sen ja C4:sen tyylisistä ritsoista. Varsinkin C3 Picasso on minusta varsin hauskan näköinen ritsa.

Faija vastasi notta "No ei kyllä ihan helpolla, ei voi olla." ja jäi vielä päivittelemään niitä mulkosilmävaloja takapuskurissa.
Voisin ihan suoraan sanoa että mun makuuni nää Citroenin Picassot taistelevat helposti rumimpien nykyautojen titteleistä Yaris Versojen, Renault Moduksien ja muiden koppimopo-oksetuksien kanssa.
No on se ainakin asteen tai pari asiallisempi kuin noi edellämainitut. Ei siitä silti kaunista autoa saa mun silmään tekemälläkään.Myös Skoda Yeti on haaskan näköinen rimpula..
Mietin muuten tässä just Paskatin taka- ja kontti-ikkunoiden maltillista tummentamista jollain 50% valonläpäisykyvyllä ensi kesää varten.Jo ikkunoiden tummentaminen on minusta ehdoton nounou..
Manaaja kirjoitti:Just kun viimeks istuin faijan kanssa samassa autossa, länsiväylällä tuli ohi tollanen uus C3 Picasso ja mä heitin faijalleni että "Hyi saatana että toi on kyllä ruma auto. Onkohan oikeasti olemassa ihmisiä jotka pitää tota autoa kivan näköisenä?"
Ennen kuin miehisyyteni putoaa urpiais-linjalle, todettakoon että itselleni en moisia kikottimia hankkisi. Perheen kagosautuksi kylläkin. Itsehän ajelen ja omistan mieluusti mahdollisimman isoja ja romuluisia autoja. Jos en joutuisi ryynäämään 50 tonnia vuodessa pk-seudun liikenteessä, parkkiruudustani löytyisi iso maasturirohjake.

Tuuning tuuning. Eikun lintulautaa paskatin katolle ja karvanoppia peiliin. Pääset Patzin kanssa rundaamaan Keravan yöhön:PManaaja kirjoitti: Mietin muuten tässä just Paskatin taka- ja kontti-ikkunoiden maltillista tummentamista jollain 50% valonläpäisykyvyllä ensi kesää varten.