Autoilu 2
"Eniten autoa rahalla". Sisältäähän se tietty aspektin "sori vaan uuden ostajat", mutta ainahan se sisältää suomessa.Manaaja kirjoitti:No, en mä jaksa nyt just tutkia. Mutta kyllä mua toisaalta vähän ihmetyttää että miksi kukaan haluaa kilpailla oman autonsa mahdollisimman huonosta jälleenmyyntiarvosta.
'
Came here for school, graduated to the high life
Emmä tiä? Eikös Clio ole isompi? Epäilemättä i30 tulee olemaan toooosi halpa parin vuoden päästä, kun niistä yritetään kaikin voimin päästä eroon.masa kirjoitti:Mikäs rellun malli vastaa testin voittanutta I30:stä? Vertaas niiden hintoja?exPertti kirjoitti: "Eniten autoa rahalla"
'
Came here for school, graduated to the high life
Näin kävi ainakin viimeksi kun hundai (tai jotain) yritti suomeen. Mites Kian siemenelle on käynyt, BTW. Oletin, että siitä tulee käytettynä todellinen paariakastin edustaja.Manaaja kirjoitti:Muah. Juu ei.exPertti kirjoitti:Eikös Clio ole isompi?
Miksi kukaan yrittäisi päästä kaikin voimin eroon ehjästä autosta verrattuna esimerkiksi huomattavasti epäluotettavmpaan relluun?Epäilemättä i30 tulee olemaan toooosi halpa parin vuoden päästä, kun niistä yritetään kaikin voimin päästä eroon.
Came here for school, graduated to the high life
^ Jos näin maalaisjärjellä ajatellaan, niin jos Hyundai alkaa menestymään luotettavuustilastoissa ja vastaavissa autovertailuissa, niin eikös se lähinnä nosta auton arvostusta ja sitä myöten jälleenmyyntiarvoa? Sille siis tuskin käy Kioja vaan pikemminkin Skodat. Et sä voi rinnastaa huonoa vinkuintialaista autoa hyvään vinkuintialaiseen autoon vain sillä perusteella että ne on molemmat olleet joskus paskoja kommarivehkeitä joskus nakkisodan aikaan.
Tähän tietysti voi poikkeuksena laskea ranskalaiset, jotka ovat pelkkää sutta ja sekundaa ihan vain siksi että sattuvat tulemaan sieltä ranskalaisen työmoraalin omaavasta maasta.
Tähän tietysti voi poikkeuksena laskea ranskalaiset, jotka ovat pelkkää sutta ja sekundaa ihan vain siksi että sattuvat tulemaan sieltä ranskalaisen työmoraalin omaavasta maasta.
Ei minulla ollut mitään vaivaa rellusta eroon pääsemisessä. Merkkiliikkeeseen meni ja sieltäkin katosi eteenpäin parissa viikossa.masa kirjoitti:Kumman ostat mielummin. Saman ikäisen, yhtä paljon ajetun ja yhtä vaikeasti eroon päästävän Hyundain vai Renaultin?exPertti kirjoitti: Epäilemättä i30 tulee olemaan toooosi halpa parin vuoden päästä, kun niistä yritetään kaikin voimin päästä eroon.
Mun vastauksen varmaan arvaatkin..
Vilkaisin huvikseni hundain tila-automallistoa ja ei siellä ole minulle mitään. Mutta eihän se ollut yllätys, koska hain ihan automerkistä riippumatta sopivien speksien autoja tätä nykyistä ostaessa ja rellu oli ainut sopiva.
Came here for school, graduated to the high life
Myytkö itse autosi ensin ja sitten haet jostakin tilalle suoralla kaupalla? Ei jaksa.masa kirjoitti:Hyvä Pertti.
Niin no, palaan sen verran aiheeseen, että rellusta relluun vaihto sujui kyllä vähemmällä rahalla ja sopivan diilerin (=tarjouksen) haulla kuin esim. sivusta seuraamani volvosta volvoon vaihdot.
Came here for school, graduated to the high life
Ensimmäinen sähköauto myyntiin Suomessa
Jos hinta olisi puolet tuosta, niin saattaisin ostaa. Tod. näk. se jonain päivänä on.
Jos hinta olisi puolet tuosta, niin saattaisin ostaa. Tod. näk. se jonain päivänä on.
NuoriD kirjoitti:Ensimmäinen sähköauto myyntiin Suomessa
Jos hinta olisi puolet tuosta, niin saattaisin ostaa. Tod. näk. se jonain päivänä on.
Vieläkös noista pitää maksaa sama käytttövoimavero kuin dieseleistäkin?
Joo. Vuotuinen autovero on sitten alimmassa luokassa (jotain 20 euroa). Vuotuinen autoverohan muuttui juuri CO2-perusteiseksi myös.masa kirjoitti:NuoriD kirjoitti:Ensimmäinen sähköauto myyntiin Suomessa
Jos hinta olisi puolet tuosta, niin saattaisin ostaa. Tod. näk. se jonain päivänä on.
Vieläkös noista pitää maksaa sama käytttövoimavero kuin dieseleistäkin?
Sähköauton sähkökustannus on noin 2 euroa/ 100km. Sähköntarvekysymykseen en osaa vastata.Charles Caldwell kirjoitti:Mitä se sähköauton lataus maksaa verrattuna tankilliseen bensaa? Ilmaista tietenkin jos tankkaa työpaikan sähköverkostaMutta siis jos noi yleistyy, niin monta uutta ydinvoimalaa pitää rakentaa, vai pitääkö?
Tähän sitä sitten vissiin mennään. Ei muuta kuin rannikko täyteen tuulivoimaloita nyt kun tuo ilmaston muutos tuo tullessaan niitä hirmumyrskyjä. Kunhan ei meidän saareen ;) Näistä väli- ja pohjoisamerikan hirmumyrskyistä kaikki tehot irti nyt ja heti :)NuoriD kirjoitti:Sähköauton sähkökustannus on noin 2 euroa/ 100km.
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Näin tuossa taannoin Teslan suomen kilvissä. Osta sellainen. Sopii lekurille paremmin. Salkusta jää vielä kolmannes jäljellekin.NuoriD kirjoitti:Ensimmäinen sähköauto myyntiin Suomessa
Jos hinta olisi puolet tuosta, niin saattaisin ostaa. Tod. näk. se jonain päivänä on.
![Kuva](http://images.businessweek.com/ss/07/06/0622_cleantech/image/1_intro_tesla.jpg)
Eihän se noin mene: myrskyllä tulee persnettoa, kun pitää pistää pöristimet kiinni.Charles Caldwell kirjoitti: Tähän sitä sitten vissiin mennään. Ei muuta kuin rannikko täyteen tuulivoimaloita nyt kun tuo ilmaston muutos tuo tullessaan niitä hirmumyrskyjä. Kunhan ei meidän saareen ;) Näistä väli- ja pohjoisamerikan hirmumyrskyistä kaikki tehot irti nyt ja heti :)
Tyvenellä on sitten vastaavasti vähän jonoa "bensa"-asemalla.
Smart grid -visioissa sähköautoa ladataan halvalla ja sitten mahdollisesti myydään ladattua sähköä verkkoon päin huippuhinnan aikaan.
Sähkön hinta näyttää vaihtelevan
http://www.nordpoolspot.com/reports/systemprice/
Vuorokaudessa noin 5 senttiä/kwh maksimi- ja minimihintojen välillä, eli ei siitä tietysti suurta rahasampoa saa.
Jos joskus tulevaisuudessa autojen akut olisivat niin isoja, että pystyisi varastoimaan ja myymään esim. 50 kWh, niin siitä saisi 2,5 euroa vuorokaudessa.
Mutta voi tietysti olla, että tuosta oltaisiin valmiita maksamaan enemmän, koska se helpottaisi tuulisähkön laajamittaista käyttöön ottoa.
Sähkön hinta näyttää vaihtelevan
http://www.nordpoolspot.com/reports/systemprice/
Vuorokaudessa noin 5 senttiä/kwh maksimi- ja minimihintojen välillä, eli ei siitä tietysti suurta rahasampoa saa.
Jos joskus tulevaisuudessa autojen akut olisivat niin isoja, että pystyisi varastoimaan ja myymään esim. 50 kWh, niin siitä saisi 2,5 euroa vuorokaudessa.
Mutta voi tietysti olla, että tuosta oltaisiin valmiita maksamaan enemmän, koska se helpottaisi tuulisähkön laajamittaista käyttöön ottoa.
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29