Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Sutenööri

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Clay kirjoitti:American history X
.
Katsohan perään sit het Romper Stomper
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2579
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Viesti Kirjoittaja Clay »

Sutenööri kirjoitti:
Clay kirjoitti:American history X
.
Katsohan perään sit het Romper Stomper
Hyvä idea, olen kiitollinen kun muistutit. Aikomuksena on ollut katsoa se.
Nyt penikseni on fantastinen!
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Occult history of the third reich


Dokumentissä käsiteltiin Swastikan arvoitusta, perehdyttiin SS:n, Heinrich Himmleriin ja Adolf Hitleriin. Kesto 206min.
Isot pisteet kuvamateriaalista ja liikkuvasta kuvasta, aiheet käsiteltiin helposti ja syventävästi.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Liftari (The Hitcher, 1986) KuvaKuvaKuvaKuva

Olipa jostain syystä jäänyt tämäkin klassikko katsomatta. Olipas otteessaan pitävä jännäri, Rutger Hauer oli todella hyytävä tappajana. Yksi tähti lähtee pois parin naurettavuuden ja epäloogisuuden takia. Mutta todella hieno jännäri!

Videodrome (1983) KuvaKuvaKuvaKuva1/2

Ihmeellistä. Katsoin tän leffan ensimmäistä kertaa joskus viitisen vuotta sitten ja minulle jäi jostain syystä tuolloin epäselväksi, mitä loppupuolella leffaa tapahtui. Nyt katsoin elokuvan pienessä kännissä ja kaikki tuntui ihan loogiselta ja selkeältä! Ehkä sitä selvinpäin koetti miettiä liian monimutkaisesti.

Ymmärrän hyvin, miksi Videodrome on joidenkin kriitikonkin mielestä jopa kaikkien aikojen paras elokuva. Elokuvan aihekinhan on tällä hetkellä vieläkin ajankohtaisempi kuin 80-luvulla. Itselleni siitä 'täydellisestä viiden tähden leffakokemuksesta' jää uupumaan sellainen tietty kuvien kauneus ja maalauksellisuus, joka kaikista Cronenbergin leffoista puuttuu. Mutta kun se tietty rupisuus ja ankeus kuuluu olennaisesti miehen tyyliin.

Hieno leffa, jonka sanoman voi ymmärtää monellakin tavalla.
CandyMan

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

bedlam kirjoitti:Liftari (The Hitcher, 1986) KuvaKuvaKuvaKuva

Olipa jostain syystä jäänyt tämäkin klassikko katsomatta. Olipas otteessaan pitävä jännäri, Rutger Hauer oli todella hyytävä tappajana.
Yksi kaikkien aikojen lempparileffoistani, varsinkin kun näin sen muinoin tietämättä siitä mitään ennalta, ilman ennakko-odotuksia. Pitäisi varmaan vihdoinkin hankkia DVD:llä.

Tästä ollaan ilmeisesti julkaisemassa ensi vuonna uusintaversiota, saas nähdä millainen tulee. Pahiksen roolissa näyttäisi olevan Sean Bean, vaikea kuvitella onnistuvan pahiksen roolissa yhtä hyvin kuin Rutger Hauer.
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Kuva

Vittu! Sanalla sanoen väkivaltaa!!! Julmaa, kylmää, VÄKIVALTAA!!!

Kuva

Alun leperryksien jälkeen päästään asiaan, porakoneella polvilumpioihin, moottorisahalla sormet poikki, puhalluslampulla naaman polttamista ja VERTA!

Loistavaa viihdettä.

Annan 3½ tähteä.
Syy: Tissit ei näkynyt ja verta olisi saanut olla lisää.
Sudenhenki

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

1108 kirjoitti:Vittu! Sanalla sanoen väkivaltaa!!! Julmaa, kylmää, VÄKIVALTAA!!!
Jumankekku! Tästä tuli joskus nähtyä traileri, ja se kyllä vakuutti, pahasti.

Katselin tässä juuri Constantinen, ja täytyy sanoa että yllätyin positiivisesti, vaikka helvetti olikin omasta mielestäni visualisoitu niin päin vittua että ihan pahaa teki. Loppujen lopuksi pinnan alta kuitenkin paljastui perusrymistely itseäni aina kiehtoneella aihepiirillä.

Annan kolme kalloa viidestä.

Erityismaininta Peter Stormarelle niljakkaasta (joskin lyhyestä) roolisuorituksesta Saatanana.
Quarter

Viesti Kirjoittaja Quarter »

1108 kirjoitti: Annan 3½ tähteä.
Syy: Tissit ei näkynyt ja verta olisi saanut olla lisää.
Minkähän version sä oot nähny? Olihan siinä alussa pystytissiä ja timmiä kroppaa vaikka muille jakaa. Mutta samaa mieltä, loistopätkä.

Tänään kattelin Tokyo Driftin ja The Plaguen.

Tokyo drift - Kuraa... Huono juoni ja kehnoja autoja. F&F oli paras ja edes jotenkin sisällöllinen. Mutta nättejä tyttöjä piisas. Niin ja loppukohtaus oli mahtava :D repesin ja kovaa.

The Plague - Totaalisen paska. Ilmeisesti post-production poppoo tuhosi leffan. Ainakin mitä on imdb:n forumeita lukenut. Mutta leffa oli paska. Tylsä, dawson's creekin dawson ei osaa vieläkään näytellä, ei selitetty juonta, ei kerrottu että mitä vittua tässä tapahtuu.. potentiaalia olisi mutta.. Director's cut on lukemani mukaan parempi ja päästää katsojan sisään juoneen.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

2001 Maniacs KuvaKuva

Splatteria sunnuntai-illan ratoksi. En ole alkuperäistä nähnyt (Herschell Gordon Lewisin Two Thousand Maniacs), mutta tuskin se voi huonompi olla. Kaksi tähteä tisseistä ja muutamasta hienosta splättäyskohdasta.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Hostel oli aika surkea eikä niitä porauskohtia edes näytetty kunnolla. Eikä sitä, kun sen kundin nilkat viillettiin auki ja käskettiin lähteä kävelemään. Aika sensuroitu pätkä se oli ja erityisesti vitutti päähenkilöiden tyhmyys. Olisivat edes rakentaneet fiksut henkilöhahmot, niin olisi voinut vähän jännittääkin. Mutta ei tollasten idioottien takia jaksanut pissata housuun.

Ja olihan siinä tissejä ja tussujakin - ettenkin leffan alussa. Tosin se leffan alku oli ihan perseestä eikä se ollut edes kovin oleellinen itse juonen kannalta. Miksei juonta voitu rakentaa sen mielenkiintoisen sadisti-bisneksen ympärille ja tehty pääosista vähän viisaampia ja lennättetty verta vielä enemmän (tai ainakin näytetty kunnolla!)! Hostellista olisi voinut tehdä hyvän leffan. Nyt se oli mielestäni vain äkkiä kokoon kyhätty raakile.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Viikonloppuna vaihteeksi kaksi DVD-leffaa.

Ensin Ruotsin parhaan elokuvan palkinnonkin voittanut Masjävlar - Takaisin maalle, teatterimainen kuvaus sisarussuhteiden vaikeudesta ja ennen kaikkea siitä, miten vaikea on olla sinut juuriensa kanssa, kun juuret henkilöityvät: menestyneen tukholmalaissinkun Mian vierailu kotikylällä isän 70-vuotisjuhlissa, jossa tavataan kotikylälle jääneet, keski-ikäistyneet siskot ja vanhat ystävät, on toki aika paljon nähty asetelma, mutta toimii ihan raikkaasti tässä. Tosin tulee tunne (vähän kuin Mikael Niemen Populärmusikin kanssa?) että tätä suomalaiset tekevät paremmin kuin länsinaapurit.

Sitten myös ideana kiinnostava trilleri Syriana, eli yritys kesyttää trillerin muotoon lähi-idän fanaattisia itsemurhapommittajia tuottava taloudellinen riisto, amerikkalaisen demokratiapuheen taustalla vaikuttava kyyninen oman edun tavoittelu ja kaikkea pyörittävä liikkumaton liikuttaja, moraalin tuolla puolen toimiva öljybisnes. Ainekset kasassa, keitos sekava ja ponneton. Hyvä yritys, toteutus ei niin. Pitäisi uskoa Edithiä, joka kuitenkin on ehkä hieman turhan jyrkkä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Viesti Kirjoittaja Ann »

Matti oli ylipitkä ja Jasper oli enempi niinku Salkkareiden Saku.
**/*****

Emily Rosen Riivaaja oli Manaajaa kevyempää kauraa. Olisin mieluummin keskittynyt riivautumiseen ja jättänyt lakituvan vähemmälle.
***/*****
Rotan aivot valtasivat pääni.
Sudenhenki

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Kreitsu kirjoitti:Hostel oli aika surkea eikä niitä porauskohtia edes näytetty kunnolla. Eikä sitä, kun sen kundin nilkat viillettiin auki ja käskettiin lähteä kävelemään. Aika sensuroitu pätkä se oli ja erityisesti vitutti päähenkilöiden tyhmyys. Olisivat edes rakentaneet fiksut henkilöhahmot, niin olisi voinut vähän jännittääkin. Mutta ei tollasten idioottien takia jaksanut pissata housuun.

Ja olihan siinä tissejä ja tussujakin - ettenkin leffan alussa. Tosin se leffan alku oli ihan perseestä eikä se ollut edes kovin oleellinen itse juonen kannalta. Miksei juonta voitu rakentaa sen mielenkiintoisen sadisti-bisneksen ympärille ja tehty pääosista vähän viisaampia ja lennättetty verta vielä enemmän (tai ainakin näytetty kunnolla!)! Hostellista olisi voinut tehdä hyvän leffan. Nyt se oli mielestäni vain äkkiä kokoon kyhätty raakile.
Miten valitettavaa että olet oikeassa, kerrankin kun oli jotain odotuksia leffaa kohtaan niin se paljastuikin tylsäksi. Itse pälyilin "Unrated" version, mutta eipä siinä siltikään mitään näytetty, ja se juoni.... tai oikeastaan sen täydellinen puute aiheutti pahasti haukottelua vaikka veri roiskuikin ihan kiitettävästi.
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Sudenhenki kirjoitti:veri roiskuikin ihan kiitettävästi.
Nih!

Mitä muuta sitten olisi pitänyt olla? Niin totta, tissit ja enemmän verta!!!
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

QuarterDot kirjoitti:Minkähän version sä oot nähny? Olihan siinä alussa pystytissiä ja timmiä kroppaa vaikka muille jakaa.
Sen version missä alusta kelattiin löysät pois.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Sudenhenki kirjoitti:
Miten valitettavaa että olet oikeassa, kerrankin kun oli jotain odotuksia leffaa kohtaan niin se paljastuikin tylsäksi. Itse pälyilin "Unrated" version, mutta eipä siinä siltikään mitään näytetty, ja se juoni.... tai oikeastaan sen täydellinen puute aiheutti pahasti haukottelua vaikka veri roiskuikin ihan kiitettävästi.
Oletko Saha II:n jo nähnyt? Se sentään on vähän parempi, vaikka aika ohueksi jää senkin juoni. Mikähän siinä on, ettei saada aikaiseksi edes yhtä oikeasti vakavasti otettavaa ja juonellista kauhuelokuvaa. Tuntuu tuo kauhu olevan lähinnä aivotonta jännitystä noissa ns. "kauhu"elokuvissa.

Linkki: http://www.saw2.com/
Viimeksi muokannut Kreitsu, 05.09.2006 18:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sutenööri

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Kreitsu kirjoitti: Mikähän siinä on, ettei saada aikaiseksi edes yhtä oikeasti vakavasti otettavaa ja juonellista kauhuelokuvaa. T
Mä olen kuules ihmetellyt ihan samaa. Ainut kauhuelokuva, joka jollain tapaa säväytti, oli joskus 12-13 vuotiaana nähty Superstition, mutta sittemmin kaikki tuon genren laffat ovat kyllä olleet niin hoihhoijaasontaa, kuin olla ja saattaa. Ei vaan uppoa, kuten eivät kauhupelitkään.. Pah.
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Sutenööri kirjoitti:kaikki tuon genren laffat ovat kyllä olleet niin hoihhoijaasontaa, kuin olla ja saattaa. Ei vaan uppoa, kuten eivät kauhupelitkään.. Pah.
Seuraavaksi voitkin siirtyä katsomaan uutisia, ja kokea aitoa tuoretta luomukauhua suoraan kryptasta.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Sutenööri kirjoitti: Ainut kauhuelokuva, joka jollain tapaa säväytti, oli joskus 12-13 vuotiaana nähty Superstition...
Supersition - neverheard, luulen. Olenko missannut jotain? Mahtaako kys. elokuva toimia vielä tänä päivänä (kun ei ole 13-vuotias)?
Sutenööri

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Kreitsu kirjoitti:Mahtaako kys. elokuva toimia vielä tänä päivänä (kun ei ole 13-vuotias)?
Tuskinpa. Ostin menaan kyseisen laffan vhs:nä joku aika takaperin. Oli hieman aika kullannut muistoja :D

http://www.imdb.com/title/tt0084739/

Kuva
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Sutenööri kirjoitti: Oli hieman aika kullannut muistoja :D
Niin se aika tuppaa tekemään :)
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Kreitsu kirjoitti:Supersition - neverheard, luulen. Olenko missannut jotain? Mahtaako kys. elokuva toimia vielä tänä päivänä (kun ei ole 13-vuotias)?
Ei varmasti toimi, jos et kauhusta diggaa muutenkaan. Mä kyllä tykkään tuostakin pätkästä.

Mutta. Vaikkapa nyt esimerkiksi Roman Polanskin 'vainoharhatrilogia': Inho, Rosemaryn Painajainen ja Vuokralainen. Kaikki viiden tähden leffoja ja eikä pelkästään kauhuklassikoita vaan elokuvahistorian merkkiteoksia. Mummielestä ainakin!

Suosittelen näistä ehkä eniten Vuokralaista (The Tenant). Jos ei toi yhtään säväytä niin luovutan.
Viimeksi muokannut bedlam, 05.09.2006 19:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Suvinen kirjoitti: Kunnon juoni on ainakin Psykossa sekä ( mun mielestäni ) Blair witch projectissa. The Others on myös juonellisesti aika etevä, samoin kuin Kuudes aisti. Kyllä hyviäkin kauhuelokuvia on, mutta usein luotetaan valitettavasti enemmän kökköihin tehosteisiin kuin kunnolla rakennettuun juoneen.
Minä en koe noita kauhuksi, en edes Psychoa. Se on jännitys kuten The Otherskin, siis minun mielestäni. Tuosta Blair witch projectista enkä välttämättä kuudennesta aistista ole varma, olenko nähnyt. Täytyykin selvittää asia, kiitos vinkistä.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

bedlam kirjoitti:
Ei varmasti toimi, jos et kauhusta diggaa muutenkaan.
Enkö :?:

Sulta taisi jäädä jotain huomaamatta ;)

Edit: Tuon vuokralaisen olen nähnyt. Siitä tosin on jokunen aika, mutta muistaakseni pissa lähestyi housuja sitä katsellessa.
Viimeksi muokannut Kreitsu, 05.09.2006 19:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

The League of Extraordinary Gentlemen
Okei, olen juntti, mutta tykkäsin silti. :leuhka:
Komeaa viktoriaanista scifistelyä, toimintaa ja osapuilleen kaikki aikakauden kirjalliset sankarit yksissä kansissa.
Connery teki tyylikkään luonneroolin äksynä Mr. Quatermainina ja se Peta Wilsonin esittämä vaNpyyritsiksi oli tosi hottis goottipukineissaan.
Juoni nyt oli kohtuullisen pitkälle perus-scifiä, vaan leffapa taisikin toimia enemmän noiden Epätavallisten Herrasmiesten (öh, ~henkilöiden? :?) varassa. Lisäksi olen ehdottomasti sitä mieltä, että leffassa nähty Nautilus mulle, heti! 8)
Ei mikään elokuvataiteen merkkiteos, mutta viihteenä toimi.
8) 8) 8) 8) / * * * * *
Vastaa Viestiin