Sivu 51/124

Lähetetty: 12.05.2010 10:19
Kirjoittaja exPertti
masa kirjoitti:Daah. Manaaja ajaa autolla joka on tehty maassa jossa sataa aina.
Ei, kun se oli joku koeajoauto. En muista merkkiä.

Lähetetty: 12.05.2010 11:20
Kirjoittaja Manaaja
exPertti kirjoitti:
masa kirjoitti:Daah. Manaaja ajaa autolla joka on tehty maassa jossa sataa aina.
Ei, kun se oli joku koeajoauto. En muista merkkiä.
BMW. Siinä ei tihku pelittänyt lainkaan fiksusti omaan makuun. Lancer Ralliartissa oli tollanen 4-portainen muka-automaattinen herkkyyssäädettävä tihkukytkin, joka vissiin toimi pitkälti auton nopeuden perusteella. Jostain syystä sen toiminta oli kuitenkin ihan ok suppean kokemuksen perusteella.

Oman auton automaattinen tihku on raivostuttava, ja hinkkaa lasia kuin jeppe teinipimatsua latotanssien jatkoilla jos taivas näyttää pätkääkään pilviseltä. Eniten ärsyttää ne suhteellisen pienillä sateilla tapahtuvat sadetunnistimen määräämät täysnopeudella suoritettavat pyyhinnät. En itse käytännössä koskaan ikinä missään tilanteessa koe tarvetta tai halua käyttää pyyhkimien maksiminopeutta. Onneksi tossa on myös hyvin toimiva säädettävä tihku about 8 portaalla. Bemarissa ei ollut, ja pienessä tihkusateessa joutui käyttämään manuaalisia kertapyyhkäisyjä kerta toisensa perään, kun sadetunnistin oli about yhtä perseestä kuin Jaguarissa eikä epäautomaattista tihkuasentoa ollut olemassakaan.

Lähetetty: 12.05.2010 11:24
Kirjoittaja exPertti
Manaaja kirjoitti:BMW. Siinä ei tihku pelittänyt lainkaan fiksusti omaan makuun. Lancer Ralliartissa oli tollanen 4-portainen muka-automaattinen herkkyyssäädettävä tihkukytkin, joka vissiin toimi pitkälti auton nopeuden perusteella. Jostain syystä sen toiminta oli kuitenkin ihan ok suppean kokemuksen perusteella.

Oman auton automaattinen tihku on raivostuttava, ja hinkkaa lasia kuin jeppe teinipimatsua latotanssien jatkoilla jos taivas näyttää pätkääkään pilviseltä. Eniten ärsyttää ne suhteellisen pienillä sateilla tapahtuvat sadetunnistimen määräämät täysnopeudella suoritettavat pyyhinnät. En itse käytännössä koskaan ikinä missään tilanteessa koe tarvetta tai halua käyttää pyyhkimien maksiminopeutta. Onneksi tossa on myös hyvin toimiva säädettävä tihku about 8 portaalla. Bemarissa ei ollut, ja pienessä tihkusateessa joutui käyttämään manuaalisia kertapyyhkäisyjä kerta toisensa perään, kun sadetunnistin oli about yhtä perseestä kuin Jaguarissa eikä epäautomaattista tihkuasentoa ollut olemassakaan.
No, käytännössä omassa rellussa herkimmällä säädöllä tuo muuttuu "jaggeksi" ja kahden epäherkimmällä on itselle sopiva. Ottaisi päähän, jos tuota ei voisi itselle sopivaksi säätää vaan otetaan mitä ylhäältä annetaan.

Lähetetty: 12.05.2010 11:32
Kirjoittaja Manaaja
exPertti kirjoitti:No, käytännössä omassa rellussa herkimmällä säädöllä tuo muuttuu "jaggeksi" ja kahden epäherkimmällä on itselle sopiva.
Samaa olin huomaavinani Lancerin automaattitihkussa.

Jaggessa nopeuskin vaikuttaa: Kaupunkinopeudessa automaattitoiminto toimii välillä ihan siedettävästi, mutta kun motarilla on 130km/h kellossa, pyyhkijät raapivat itsensä verille jo aivan mitättömän tihkusumun takia.

Lähetetty: 14.05.2010 14:46
Kirjoittaja exPertti
http://www.iltasanomat.fi/autot/2144550

Olenko ainut, jonka mielestä tuo on kuin amis-Paven tuunaama perusgolffi?

Lähetetty: 14.05.2010 15:40
Kirjoittaja Manaaja
^ Joo ei kyllä paljoa lämmitä. R32 on sentään vielä ihan siedettävän näköinen "teiniviritys" mutta tuo on vain jotenkin amis.

Lisäksi on kyllä saatu 2 litrasella rivinelkulla varustetulle etuvetoselle pikkuautolle viritettyä hinta kohdilleen lyömällä isompaa vannetta, lyhyempää jousta ja moottorinohjaukselle uutta lastua. Mieluummin ostaa puolella rahalla saman vehkeen miedommalla viritysasteella, käy laittamassa jossain Harisella uuden turbon, downpipen ja softan, ostaa ite isommat pilluvanteet ja eibachin madallussarjan ja jäljellejäävällä 20 tonnilla bensaa.

Lähetetty: 14.05.2010 15:52
Kirjoittaja NuoriD
Onko Audin päiväajovaloissa (niissä missä on suora rivi valkoisia ledejä) alla myös sinisiä, vai onko kyseessä joku illuzioni?

Niissä, missä ledit ovat kaaressa ei sinistä näy.

Lähetetty: 17.05.2010 8:49
Kirjoittaja NuoriD
Se olikin kait vain taustapeilistä johtuva illuzioni.

Lähetetty: 19.05.2010 7:31
Kirjoittaja Dumis
Ralli ei olekaan niin helppoa kun kattelee perseitä:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MleuPXWotcI[/youtube]

Lähetetty: 28.05.2010 13:15
Kirjoittaja exPertti

Lähetetty: 28.05.2010 13:47
Kirjoittaja elco
Manaaja kirjoitti: etuvetoselle
Neliveto.

Lähetetty: 28.05.2010 17:06
Kirjoittaja Manaaja
elco kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:etuvetoselle
Neliveto.
Kas, jotain hyvää sentään. On se silti kallis.

Lähetetty: 27.08.2010 9:34
Kirjoittaja masa
Kuinkas nyt näin pääs käymään?

http://www.iltasanomat.fi/autot/2242602

Lähetetty: 27.08.2010 9:37
Kirjoittaja exPertti
Mielenkiintoisia merkkejä tuossa 3,1 kohdassa. Hitto, alkaa olla laatumielessä sama kumman ostaa, sakemannin vai ranskalaisen.

Lähetetty: 27.08.2010 9:53
Kirjoittaja Dumis
Olis sinne hännän huipullle vielä ilmestynyt yksi italilainen merkki, jos aineisto olisi riittänyt :twisted:

Lähetetty: 27.08.2010 11:42
Kirjoittaja Manaaja
Voi saatana, ostinko mä taas laaduttoman paskan toisen tilalle. No Pertti, jos nyt katot kuitenkin niitä numeroarvoja sieltä sijaluvun perästä, niin kyllä ranskalaiset ovat osanneet oman hajurakonsa tuossa laaduttomuudessa pitää.

Lähetetty: 27.08.2010 11:43
Kirjoittaja exPertti
Manaaja kirjoitti:No voi saatana, ostinko mä taas laaduttoman paskan toisen tilalle. No Pertti, jos nyt katot kuitenkin niitä numeroarvoja sieltä sijaluvun perästä, niin kyllä ranskalaiset ovat osanneet oman hajurakonsa tuossa laaduttomuudessa pitää.
Jos volkkarin ja rellun ero on 10% tasan arvosanoissa niin ei huoleta. Käytetyn rellun kun saa takuuvarmasti 30% halvemmalla.

Can't beat that math.

Lähetetty: 27.08.2010 11:47
Kirjoittaja Manaaja
exPertti kirjoitti:Jos volkkarin ja rellun ero on 10% tasan
No et sä ainakaan pitkää matikkaa ole lukenut.
exPertti kirjoitti:Can't beat that math.
Mikään ei vituta niin paljon kuin paska auto, joka ei pysy ehjänä. Siinä ei mitkään rahansäästöprosentitkaan helpota. Sitä jatkuvaa vittuuntuneisuutta ja stressiä autosta ei vaan jaksa, vaikka miten saisi halvemmalla. Mulla on ollut Jaguar, Renault ja Peugeot. Kaikki olivat susipaskoja, mainitussa järjestyksessä. Kaikki edellämainitut vehkeet olen vaihtanut sen vuoksi, etteivät ne pysyneet ehjinä. En siis esimerkiksi vanhenemisen/kilometrien vuoksi, kuten muut autoni.

Lähetetty: 27.08.2010 11:50
Kirjoittaja exPertti
Manaaja kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Jos volkkarin ja rellun ero on 10% tasan
No et sä ainakaan pitkää matikkaa ole lukenut.
Sinnepäin.

No, arvelinhan hinnaneronkin väärin. Etsin edes sinnepäin vastaavat rellun ja passatin ja vaikka passatilla on ajettu yli puolet enemmän on rellun hinta vain 58% siitä.

Lähetetty: 27.08.2010 11:51
Kirjoittaja exPertti
Manaaja kirjoitti:Mikään ei vituta niin paljon kuin paska auto, joka ei pysy ehjänä.
Totta, meganeni oli ensimmäistä sarjaa ja aika kehno. Nykyisessä ei ole ollut yhtään mitään tähän mennessä, pitää koputtaa puuta.

Lähetetty: 27.08.2010 12:01
Kirjoittaja Manaaja
exPertti kirjoitti:No, arvelinhan hinnaneronkin väärin. Etsin edes sinnepäin vastaavat rellun ja passatin ja vaikka passatilla on ajettu yli puolet enemmän on rellun hinta vain 58% siitä.
Näytähän nää "vastaavat" mitä tarkoitat?

Lähetetty: 27.08.2010 12:04
Kirjoittaja exPertti
Manaaja kirjoitti:
exPertti kirjoitti:No, arvelinhan hinnaneronkin väärin. Etsin edes sinnepäin vastaavat rellun ja passatin ja vaikka passatilla on ajettu yli puolet enemmän on rellun hinta vain 58% siitä.
Näytähän nää "vastaavat" mitä tarkoitat?
Otin satunnaisen kaksilitraisen bensalla kulkevan (Joo tiedetään, huonon laadun esikuvan) farmariLagunan ja 20FSI farkkupassatin vuosimallia 2006.

Lagunassa oli 42t ajettu, passatissa 98t

Hinnat muistaakseni 12900e, 21890e

Paskatti on vaan "Comfort", joten liekö vielä huonommin varusteltu kuin renault.

EDIT: Rellut olivat näköjään joko 68t ajettu 12900e, tai 42t ajettu 13800e. Paskatissa oli 11kW enemmän tehoja, mutta huonompi varustelu. En ole ikinä autojen keskinäisiä tiloja pystynyt vertailemaan, joten no comments siitä sektorista.

Lähetetty: 27.08.2010 12:26
Kirjoittaja Manaaja
Laitas nyt ne vastaavat ihan esille, niin katsotaan ootko tehnyt valintas kenties hieman biasoituneesti esimerkiksi valitsemalla halvimman ja kalleimman minkä löydät, vai ovatko ko. esimerkit ihan "rehellisesti" poimittuja. Mikähän mahtaa olla ko. autojen hintaero uutena? Eli voidaanko puhua samanlaisesta autosta alkujaankaan?

Lähetetty: 27.08.2010 12:30
Kirjoittaja masa
Olisi mielenkiintoista tietää paljonko noilla autoilla on keskimäärin ajettu.

Lähetetty: 27.08.2010 12:34
Kirjoittaja exPertti
Manaaja kirjoitti:Laitas nyt ne vastaavat ihan esille, niin katsotaan ootko tehnyt valintas kenties hieman biasoituneesti esimerkiksi valitsemalla halvimman ja kalleimman minkä löydät, vai ovatko ko. esimerkit ihan "rehellisesti" poimittuja. Mikähän mahtaa olla ko. autojen hintaero uutena? Eli voidaanko puhua samanlaisesta autosta alkujaankaan?
4v vanha 68t ajettu 2.0l farmarilaguna

4v vanha 98t ajettu 2.0l farmarivolkkari

Näyttävät olevan molemmat jyväshyvästä. Passattia hakiessa piti mennä pois haun etusivulta, että löysi edes alle 100t ajetun farmarin.