Lähetetty: 12.05.2010 10:19
Ei, kun se oli joku koeajoauto. En muista merkkiä.masa kirjoitti:Daah. Manaaja ajaa autolla joka on tehty maassa jossa sataa aina.
Ei, kun se oli joku koeajoauto. En muista merkkiä.masa kirjoitti:Daah. Manaaja ajaa autolla joka on tehty maassa jossa sataa aina.
BMW. Siinä ei tihku pelittänyt lainkaan fiksusti omaan makuun. Lancer Ralliartissa oli tollanen 4-portainen muka-automaattinen herkkyyssäädettävä tihkukytkin, joka vissiin toimi pitkälti auton nopeuden perusteella. Jostain syystä sen toiminta oli kuitenkin ihan ok suppean kokemuksen perusteella.exPertti kirjoitti:Ei, kun se oli joku koeajoauto. En muista merkkiä.masa kirjoitti:Daah. Manaaja ajaa autolla joka on tehty maassa jossa sataa aina.
No, käytännössä omassa rellussa herkimmällä säädöllä tuo muuttuu "jaggeksi" ja kahden epäherkimmällä on itselle sopiva. Ottaisi päähän, jos tuota ei voisi itselle sopivaksi säätää vaan otetaan mitä ylhäältä annetaan.Manaaja kirjoitti:BMW. Siinä ei tihku pelittänyt lainkaan fiksusti omaan makuun. Lancer Ralliartissa oli tollanen 4-portainen muka-automaattinen herkkyyssäädettävä tihkukytkin, joka vissiin toimi pitkälti auton nopeuden perusteella. Jostain syystä sen toiminta oli kuitenkin ihan ok suppean kokemuksen perusteella.
Oman auton automaattinen tihku on raivostuttava, ja hinkkaa lasia kuin jeppe teinipimatsua latotanssien jatkoilla jos taivas näyttää pätkääkään pilviseltä. Eniten ärsyttää ne suhteellisen pienillä sateilla tapahtuvat sadetunnistimen määräämät täysnopeudella suoritettavat pyyhinnät. En itse käytännössä koskaan ikinä missään tilanteessa koe tarvetta tai halua käyttää pyyhkimien maksiminopeutta. Onneksi tossa on myös hyvin toimiva säädettävä tihku about 8 portaalla. Bemarissa ei ollut, ja pienessä tihkusateessa joutui käyttämään manuaalisia kertapyyhkäisyjä kerta toisensa perään, kun sadetunnistin oli about yhtä perseestä kuin Jaguarissa eikä epäautomaattista tihkuasentoa ollut olemassakaan.
Samaa olin huomaavinani Lancerin automaattitihkussa.exPertti kirjoitti:No, käytännössä omassa rellussa herkimmällä säädöllä tuo muuttuu "jaggeksi" ja kahden epäherkimmällä on itselle sopiva.
Neliveto.Manaaja kirjoitti: etuvetoselle
Kas, jotain hyvää sentään. On se silti kallis.elco kirjoitti:Neliveto.Manaaja kirjoitti:etuvetoselle
Jos volkkarin ja rellun ero on 10% tasan arvosanoissa niin ei huoleta. Käytetyn rellun kun saa takuuvarmasti 30% halvemmalla.Manaaja kirjoitti:No voi saatana, ostinko mä taas laaduttoman paskan toisen tilalle. No Pertti, jos nyt katot kuitenkin niitä numeroarvoja sieltä sijaluvun perästä, niin kyllä ranskalaiset ovat osanneet oman hajurakonsa tuossa laaduttomuudessa pitää.
No et sä ainakaan pitkää matikkaa ole lukenut.exPertti kirjoitti:Jos volkkarin ja rellun ero on 10% tasan
Mikään ei vituta niin paljon kuin paska auto, joka ei pysy ehjänä. Siinä ei mitkään rahansäästöprosentitkaan helpota. Sitä jatkuvaa vittuuntuneisuutta ja stressiä autosta ei vaan jaksa, vaikka miten saisi halvemmalla. Mulla on ollut Jaguar, Renault ja Peugeot. Kaikki olivat susipaskoja, mainitussa järjestyksessä. Kaikki edellämainitut vehkeet olen vaihtanut sen vuoksi, etteivät ne pysyneet ehjinä. En siis esimerkiksi vanhenemisen/kilometrien vuoksi, kuten muut autoni.exPertti kirjoitti:Can't beat that math.
Sinnepäin.Manaaja kirjoitti:No et sä ainakaan pitkää matikkaa ole lukenut.exPertti kirjoitti:Jos volkkarin ja rellun ero on 10% tasan
Totta, meganeni oli ensimmäistä sarjaa ja aika kehno. Nykyisessä ei ole ollut yhtään mitään tähän mennessä, pitää koputtaa puuta.Manaaja kirjoitti:Mikään ei vituta niin paljon kuin paska auto, joka ei pysy ehjänä.
Näytähän nää "vastaavat" mitä tarkoitat?exPertti kirjoitti:No, arvelinhan hinnaneronkin väärin. Etsin edes sinnepäin vastaavat rellun ja passatin ja vaikka passatilla on ajettu yli puolet enemmän on rellun hinta vain 58% siitä.
Otin satunnaisen kaksilitraisen bensalla kulkevan (Joo tiedetään, huonon laadun esikuvan) farmariLagunan ja 20FSI farkkupassatin vuosimallia 2006.Manaaja kirjoitti:Näytähän nää "vastaavat" mitä tarkoitat?exPertti kirjoitti:No, arvelinhan hinnaneronkin väärin. Etsin edes sinnepäin vastaavat rellun ja passatin ja vaikka passatilla on ajettu yli puolet enemmän on rellun hinta vain 58% siitä.
4v vanha 68t ajettu 2.0l farmarilagunaManaaja kirjoitti:Laitas nyt ne vastaavat ihan esille, niin katsotaan ootko tehnyt valintas kenties hieman biasoituneesti esimerkiksi valitsemalla halvimman ja kalleimman minkä löydät, vai ovatko ko. esimerkit ihan "rehellisesti" poimittuja. Mikähän mahtaa olla ko. autojen hintaero uutena? Eli voidaanko puhua samanlaisesta autosta alkujaankaan?