Päivän paras kuva
Ai että oikein "minä".NuoriD kirjoitti:Onko sinulla rahaa yli tarpeen? Sinä omistat erittäin monien yrityksen osakkeita eläkerahastojen kautta.exPertti kirjoitti: Todelliset arvot suuryrityksillä nykyään ovat se, että miten rahaa jo alunperin yli tarpeen omistavat pystyisivät olemaan kuollessaan vielä nykyistäkin rikkaampia.

Ei niistä minulle jää mitään, selvähän se on.
Came here for school, graduated to the high life
Siis ovatko ne firmat riittävän ahneita, kun sulle omistajana ei jää mitään?exPertti kirjoitti:Ai että oikein "minä".NuoriD kirjoitti:Onko sinulla rahaa yli tarpeen? Sinä omistat erittäin monien yrityksen osakkeita eläkerahastojen kautta.exPertti kirjoitti: Todelliset arvot suuryrityksillä nykyään ovat se, että miten rahaa jo alunperin yli tarpeen omistavat pystyisivät olemaan kuollessaan vielä nykyistäkin rikkaampia.
Ei niistä minulle jää mitään, selvähän se on.

Ei kun vilkaiset tuota ikäjakaumapyramidia niin selvää on, että suuret ikäluokat vievät eläkkeet ja pakolaiset kaiken muun.NuoriD kirjoitti:Siis ovatko ne firmat riittävän ahneita, kun sulle omistajana ei jää mitään?
Mutta jäähän sentään maksajan rooli - edellyttäen, että minulla olisi käyttöä jonakin ihmisresurssina rahantahkoamisessa.
Came here for school, graduated to the high life
-
- Kitisijä
Joskus harvoin arvot ovat ihan oikeita ja vielä mahdollisesti tuottaviakin.NuoriD kirjoitti:Yrityksien arvot eivät ole sen paperin arvoisia, joille ne on kirjattu. Sähköisessä muodossa ne eivät ole viemänsä serveritilan arvoisia.
Periaatteessa toimivia yritysten arvoja on kahdenlaisia:
1) Ison perustajaomistajan julistukset: esim. pekka niskalla suositaan terveita elämäntapoja ja pääomistaja on valmis lyömään euroja tiskiin, jos tavoitteet eivät muuten toteudu.
2) Jos yritys valitsee arvonsa fiksusti ja vaalii niitä osana johtamiskulttuuria, voi ihan diipa-daapastakin tulla tuloksia parantava voima.
Tässäkin asiassa vähintään 90% firmoista listaa 3-5 korulausetta saariselän brainstormingissa ja arvot sitten julkaistaan tyhjyyttä kumisevina.
Toyota esimerkiksi on elänyt lähes koko ikänsä tätä arvoa noudattaen: "Yhteisö suosii yrityksiä, jotka eivät tuhlaa" (huono suomennos, mutta ajatus käy esiin). Toyota on useasti osoittanut, että se on valmis panostamaan tuhlauksen vähentämiseen silloinkin kun bisneshyöty ei ole ilmeinen. Toyota siis luottaa siihen, että fiksusti valittu arvo tuottaa pitkässä juoksussa. Hybriditeknologia on aika hyvä esimerkki tuollaisesta investoinnista.
En muista tiedä, mutta pertin synkkä maailmankuva kyllä saa omat harmaatkin hetket tuntumaan ihan nautinnollisilta. Kiitos taas hyvistä nauruista.exPertti kirjoitti:Ei kun vilkaiset tuota ikäjakaumapyramidia niin selvää on, että suuret ikäluokat vievät eläkkeet ja pakolaiset kaiken muun.
Varo, ettei taivas putoa niskaan.
Maallikkofiilis on, että suuri osa yrityksistä on pusertanut nuo arvot väkisin, kun kaikilla muillakin on. Pakko jotain hienoa kehitellä.sivustahuutaja kirjoitti:Joskus harvoin arvot ovat ihan oikeita ja vielä mahdollisesti tuottaviakin.NuoriD kirjoitti:Yrityksien arvot eivät ole sen paperin arvoisia, joille ne on kirjattu. Sähköisessä muodossa ne eivät ole viemänsä serveritilan arvoisia.
Periaatteessa toimivia yritysten arvoja on kahdenlaisia:
1) Ison perustajaomistajan julistukset: esim. pekka niskalla suositaan terveita elämäntapoja ja pääomistaja on valmis lyömään euroja tiskiin, jos tavoitteet eivät muuten toteudu.
2) Jos yritys valitsee arvonsa fiksusti ja vaalii niitä osana johtamiskulttuuria, voi ihan diipa-daapastakin tulla tuloksia parantava voima.
Tässäkin asiassa vähintään 90% firmoista listaa 3-5 korulausetta saariselän brainstormingissa ja arvot sitten julkaistaan tyhjyyttä kumisevina.
Toyota esimerkiksi on elänyt lähes koko ikänsä tätä arvoa noudattaen: "Yhteisö suosii yrityksiä, jotka eivät tuhlaa" (huono suomennos, mutta ajatus käy esiin). Toyota on useasti osoittanut, että se on valmis panostamaan tuhlauksen vähentämiseen silloinkin kun bisneshyöty ei ole ilmeinen. Toyota siis luottaa siihen, että fiksusti valittu arvo tuottaa pitkässä juoksussa. Hybriditeknologia on aika hyvä esimerkki tuollaisesta investoinnista.
Yksi Enronin perusarvoista oli rehellisyys

-
- Kitisijä
Kuten sanoin, vähintään 90% on vetänyt nuo arvot aivan stetsonista, jolloin tuollaisen höpöhöpön julkaisu vain heikentää yrityskulttuuria.NuoriD kirjoitti:Maallikkofiilis on, että suuri osa yrityksistä on pusertanut nuo arvot väkisin, kun kaikilla muillakin on. Pakko jotain hienoa kehitellä.
Less is more. Firmojen pitäisi jättää tekemättä ihan kaikki, mihin ei ole todellista aikomusta panostaa. Arvot ovat eräs parhaista esimerkeistä.
- Teraslilja_m
- Kitisijä
- Viesti:
Minä olen päätynyt sellaiseen mielipiteeseen, että yrityksen arvot kertovat siitä, missä niillä on ongelmia...NuoriD kirjoitti:Maallikkofiilis on, että suuri osa yrityksistä on pusertanut nuo arvot väkisin, kun kaikilla muillakin on. Pakko jotain hienoa kehitellä.
Yksi Enronin perusarvoista oli rehellisyys

Life is complex, it has real and imaginary parts.
- Teraslilja_m
- Kitisijä
- Viesti:
- Teraslilja_m
- Kitisijä
- Viesti:
- Teraslilja_m
- Kitisijä
- Viesti:
-
- Kitisijä
Hihhih, onpa hauskan näkönenTeraslilja_m kirjoitti:Tämä kyllä saa hieraisemaan silmiään...
[img]hirvet[/img]

Muuten yks mejän euran äijä on ampunu kaksi yhden hinnalla tommosessa tilanteessa että vasa oli emän kyljessä kiinni.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Symboliikkaa. Ruskeat kädet ovat myös etummaisina. Näyttää siltä, että tyyppi olisi kaatumassa ja muut rynnimässä päälle. Ryntäys johtuu siitä, että yksi kolmesta "valkoisesta" kädestä on ylväästi natsitervehdyksessä. (Samoin kuin oikean reunan mulatilla.)Elppis kirjoitti:^^ EHEHHE :D Ne kaksi ruskeaa käsiparkaa ovat alimpana. Neekerit lattitasoon, sanoo SR-puolue!