AKT:n sopimusneuvottelut

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

Mayah kirjoitti:Jos nyt joku ei vielä tajunnut, niin se mitä alunperin oli tarkoitus tässä keskusteluissa kritisoida, oli se lynkkausmeininki joka kohdistuu ahtaajiin. AKT edustaa myös ahtaajia, mutta liitto päättää silti näistä toimista ilman että jokainen yksittäinen ahtaaja sitä kannattaa. Yksittäistä ahtaajaa luultavasti hieman vituttaa menettää useamman päivän palkka (joka on varmaan aika huikea summa, jos on uskominen teitä työnantajapuolelta tietonne saaneita propagandan uhreja).

Ihan pikkuisen niinkuin haisisi kateus tässä keskustelussa... :wink:
Ajattelit sitten tulla nostamaan keskustelun tasoa tällaisilla ootte vaan kateellisia -heitoilla?
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Mayah kirjoitti: Mun insinöörifaija ei oo ollu aikoihin sataman lähelläkään, eli nyt tuli huti, valitan.
Missäs telakalla se nyt sit on hitsarina?
Mayah
Elämätön Kitisijä
Viestit: 365
Liittynyt: 01.09.2009 1:38
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Mayah »

par-sky kirjoitti:
elco kirjoitti:
Mayah kirjoitti: Luultavasti menee paljon vahvemmin silti kuin sulla :D
Ja sun ahtaajafaija on kovempi jäbä kun mun faija?
Ahhahaa! Mietin tässä juuri että onko maijan ukko ,faija vai veli ahtaaja. Eiku ei... se on joku lakkokenraaleista. Mahdollisesti Räty. Hmmm...

Vähän haiskahtaa kyllä siltä :wink:
Ukkoa ei ole, faijan ammatti tuli tuossa äsken jo esille ja veljet ovat kaupallisella alalla (toista niistä saattaa hieman tää lakko vituttaa, koska on tehnyt duunia kuljetusfirmoille jossain vaiheessa, ehkä nytkin, en muista).

On vaan niin mukavaa sohia muurahaispesää aina välillä :h:

Mites teillä, onko joku vanha vihollinen ahtaaja vai mikä noin vituttaa? :wink:
Mayah
Elämätön Kitisijä
Viestit: 365
Liittynyt: 01.09.2009 1:38
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Mayah »

Kai Nalo kirjoitti:
Mayah kirjoitti: Mun insinöörifaija ei oo ollu aikoihin sataman lähelläkään, eli nyt tuli huti, valitan.
Missäs telakalla se nyt sit on hitsarina?
Eläkkeellä on hän, hitsaushommia on tehnyt vain omalla mökillään. Yritäs nyt vielä, ehkä toisella kerralla onnistaa! :)
Mayah
Elämätön Kitisijä
Viestit: 365
Liittynyt: 01.09.2009 1:38
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Mayah »

Chap kirjoitti:
Mayah kirjoitti:Jos nyt joku ei vielä tajunnut, niin se mitä alunperin oli tarkoitus tässä keskusteluissa kritisoida, oli se lynkkausmeininki joka kohdistuu ahtaajiin. AKT edustaa myös ahtaajia, mutta liitto päättää silti näistä toimista ilman että jokainen yksittäinen ahtaaja sitä kannattaa. Yksittäistä ahtaajaa luultavasti hieman vituttaa menettää useamman päivän palkka (joka on varmaan aika huikea summa, jos on uskominen teitä työnantajapuolelta tietonne saaneita propagandan uhreja).

Ihan pikkuisen niinkuin haisisi kateus tässä keskustelussa... :wink:
Ajattelit sitten tulla nostamaan keskustelun tasoa tällaisilla ootte vaan kateellisia -heitoilla?
Ai sitäkö mä tässä olen tekemässä?
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

Mayah kirjoitti:
Chap kirjoitti:
Mayah kirjoitti:Jos nyt joku ei vielä tajunnut, niin se mitä alunperin oli tarkoitus tässä keskusteluissa kritisoida, oli se lynkkausmeininki joka kohdistuu ahtaajiin. AKT edustaa myös ahtaajia, mutta liitto päättää silti näistä toimista ilman että jokainen yksittäinen ahtaaja sitä kannattaa. Yksittäistä ahtaajaa luultavasti hieman vituttaa menettää useamman päivän palkka (joka on varmaan aika huikea summa, jos on uskominen teitä työnantajapuolelta tietonne saaneita propagandan uhreja).

Ihan pikkuisen niinkuin haisisi kateus tässä keskustelussa... :wink:
Ajattelit sitten tulla nostamaan keskustelun tasoa tällaisilla ootte vaan kateellisia -heitoilla?
Ai sitäkö mä tässä olen tekemässä?
Et ole (jos viittasit keskustelun tason nostamiseen)
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Mayah kirjoitti:
On vaan niin mukavaa sohia muurahaispesää aina välillä :h:
No tähän asti et ole kyllä muussa onnistunut kuin tekemään itsestäsi typeryksen Kemin paperitehtailla. Ota edes asioista selvää, ennen kuin heittelet noita epäonnistuneita provojasi.
Mayah kirjoitti: Mites teillä, onko joku vanha vihollinen ahtaaja vai mikä noin vituttaa?
Ammattiliitot vituttaa. Ja Dumari. Se on roisto!1
Mayah
Elämätön Kitisijä
Viestit: 365
Liittynyt: 01.09.2009 1:38
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Mayah »

Chap kirjoitti:
Mayah kirjoitti:
Chap kirjoitti: Ajattelit sitten tulla nostamaan keskustelun tasoa tällaisilla ootte vaan kateellisia -heitoilla?
Ai sitäkö mä tässä olen tekemässä?
Et ole (jos viittasit keskustelun tason nostamiseen)
Niin. Eikös ole hyvä, etten edes yrittänyt?
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Chap kirjoitti:Olisikohan aika rakentaa se tunneli Tallinnaan?
Kyllä, ja toinen Vaasasta Uumajaan. Jos laivat vielä sen jälkeen liikkuu, niin ei voi kuin todeta, että ahtaminen on robottien hommaa.
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

Mayah kirjoitti:
Chap kirjoitti:
Mayah kirjoitti: Ai sitäkö mä tässä olen tekemässä?
Et ole (jos viittasit keskustelun tason nostamiseen)
Niin. Eikös ole hyvä, etten edes yrittänyt?
Öh, ei minusta.
Mayah
Elämätön Kitisijä
Viestit: 365
Liittynyt: 01.09.2009 1:38
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Mayah »

Kai Nalo kirjoitti:
Mayah kirjoitti:
On vaan niin mukavaa sohia muurahaispesää aina välillä :h:
No tähän asti et ole kyllä muussa onnistunut kuin tekemään itsestäsi typeryksen Kemin paperitehtailla. Ota edes asioista selvää, ennen kuin heittelet noita epäonnistuneita provojasi.
Kerro tyhmälle, mikä tässä oli "epäonnistunut provo", kun en nyt oikein ymmärrä?
Kai se sitten oli epäonnistunutta, kun en varsinaisesti yrittänyt provosoida edes :D
Mayah kirjoitti: Mites teillä, onko joku vanha vihollinen ahtaaja vai mikä noin vituttaa?
Ammattiliitot vituttaa. Ja Dumari. Se on roisto!1
No jos et havainnut, niin minäkään en ole ollut puolustamassa ammattiliittojen toimintaa.

Mutta sanopa nyt itse vielä, mikä sun kantasi tähän asiaan oli?
Mayah
Elämätön Kitisijä
Viestit: 365
Liittynyt: 01.09.2009 1:38
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Mayah »

Chap kirjoitti:
Mayah kirjoitti:
Chap kirjoitti: Et ole (jos viittasit keskustelun tason nostamiseen)
Niin. Eikös ole hyvä, etten edes yrittänyt?
Öh, ei minusta.
Eli minun olisi pitänyt yrittää nostaa keskustelun tasoa?

(... ja tätä voi jatkaa loputtomiin...)
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Mayah kirjoitti: No jos et havainnut, niin minäkään en ole ollut puolustamassa ammattiliittojen toimintaa.
Havaitsin kyllä että tarkoituksesi oli vaan pilkata lakkoa kritisoivia.
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

Mayah kirjoitti:
Chap kirjoitti:
Mayah kirjoitti: Niin. Eikös ole hyvä, etten edes yrittänyt?
Öh, ei minusta.
Eli minun olisi pitänyt yrittää nostaa keskustelun tasoa?

(... ja tätä voi jatkaa loputtomiin...)
Jos tule kritisoimaan muita, kannattaa itse olla syyllistymättä niihin asioihin, joita kritisoi.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2439
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Tjoo.. maija hei, kyllä me ymmärretään että sulla on nyt selkeesti menossa joku huomionkipee hetki. Jos menisit perustamaan vaikka jonkun "maija tahtoo huomiota! Huomiota! NYTNYTNYT!!!1". Lupaan tulla kommentoimaan niin ei oo enää niin yksinäinen olo. Jookosta? Voidaan leikkiä vaikka "arvaa maikun lempiväri"-leikkiä.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Mayah
Elämätön Kitisijä
Viestit: 365
Liittynyt: 01.09.2009 1:38
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Mayah »

Kai Nalo kirjoitti:
Mayah kirjoitti: No jos et havainnut, niin minäkään en ole ollut puolustamassa ammattiliittojen toimintaa.
Havaitsin kyllä että tarkoituksesi oli vaan pilkata lakkoa kritisoivia.
Tarkoitus oli tuoda toisenlainen näkökulma esille. Lakkoa saa toki kritisoida, mutta kannattaa muistaa KUKA siitä lakosta on päättänyt, eli mihin sillä syyttävällä sormella kuuluisi osoittaa.

Työntekijät eli ahtaajat ovat tässä asiassa pelkkiä pelinappuloita.
Mayah
Elämätön Kitisijä
Viestit: 365
Liittynyt: 01.09.2009 1:38
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Mayah »

Chap kirjoitti:
Mayah kirjoitti:
Chap kirjoitti: Öh, ei minusta.
Eli minun olisi pitänyt yrittää nostaa keskustelun tasoa?

(... ja tätä voi jatkaa loputtomiin...)
Jos tule kritisoimaan muita, kannattaa itse olla syyllistymättä niihin asioihin, joita kritisoi.
Taidan olla siis aika huono tuomaan kantani esille, kun ei se nyt vieläkään näköjään tullut tajutuksi. Oh shit, my bad. Miksi edes yritin :roll:
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Voisitteko siistiä vähän noita lainauksianne.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Mayah kirjoitti:mutta kannattaa muistaa KUKA siitä lakosta on päättänyt, eli mihin sillä syyttävällä sormella kuuluisi osoittaa.
Ootsä joku naispuolinen homeboy?

Valottaisitko meitä tymempiä, notta KUKA siitä lakosta on päättänyt, jollei AKT?
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mayah kirjoitti:Niin no, sanopa nyt sitten että mikä on kohtuutonta?

Tosin sen verran tätä paskaa tällä palstalla lukeneena epäilen, tuleeko yhdeltäkään täällä kunnollista vastausta, mutta katsotaan nyt kuitenkin.
Ahhahhah. Sä oot paras. Anna pillua.

Vai olitko jo antamassa tolle Dumikselle?
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Mayah kirjoitti: Tarkoitus oli tuoda toisenlainen näkökulma esille. Lakkoa saa toki kritisoida, mutta kannattaa muistaa KUKA siitä lakosta on päättänyt, eli mihin sillä syyttävällä sormella kuuluisi osoittaa.

Työntekijät eli ahtaajat ovat tässä asiassa pelkkiä pelinappuloita.
:rofl:

Käys kattoos oisko Demissä joku hyvä ripsarikeskustelu menossa. Musta tuntuu että sulla ois enemmän annettavaa sinne..
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

Mayah kirjoitti:Taidan olla siis aika huono tuomaan kantani esille, kun ei se nyt vieläkään näköjään tullut tajutuksi. Oh shit, my bad. Miksi edes yritin :roll:
No älä nyt luovuta. Jos ymmärsin oikein sun pointin kaiken muun kommentoinnin takaa, se oli että tässä kiistassa on toinenkin osapuoli ja ilmeisesti ajattelit, että muut eivät olleet tätä hoksanneet.
Mayah
Elämätön Kitisijä
Viestit: 365
Liittynyt: 01.09.2009 1:38
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Mayah »

elco kirjoitti:
Mayah kirjoitti:mutta kannattaa muistaa KUKA siitä lakosta on päättänyt, eli mihin sillä syyttävällä sormella kuuluisi osoittaa.
Valottaisitko meitä tymempiä, notta KUKA siitä lakosta on päättänyt, jollei AKT?
AKT sekä työnantajan edustaja molemmat varmaan ovat olleet vaikuttamassa asiaan, mutta AKT siitä päätti. Kas kun juuri tätä yritin jo tuolla aikaisemmin tuoda esille...

Näköjään sitten toin oman näkökantani väärin esille, kun porukka kiinnitti enemmän huomiota siihen MITEN sanoin eikä siihen MITÄ sanoin :?
Mayah
Elämätön Kitisijä
Viestit: 365
Liittynyt: 01.09.2009 1:38
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Mayah »

Chap kirjoitti:
Mayah kirjoitti:Taidan olla siis aika huono tuomaan kantani esille, kun ei se nyt vieläkään näköjään tullut tajutuksi. Oh shit, my bad. Miksi edes yritin :roll:
No älä nyt luovuta. Jos ymmärsin oikein sun pointin kaiken muun kommentoinnin takaa, se oli että tässä kiistassa on toinenkin osapuoli ja ilmeisesti ajattelit, että muut eivät olleet tätä hoksanneet.
Ehkä hoksasivat, ehkä eivät, päällimmäisenä oli kuitenkin melkoinen lynkkausmeininki ja "vitun tyytymättömät rosvot" - syyttely.

Se mikä on selvää on se, ettei tuossa kiistassa oikein mikään ole selvää. Mitä enemmän yrittää ottaa selvää, sitä epäselvempää on vain koko ajan että kuka vaatii mitä ja mitä siitä seuraa jos ja mitä kaikkea tämän takana on. Voi luoja :P
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mayah kirjoitti:
elco kirjoitti:
Mayah kirjoitti:mutta kannattaa muistaa KUKA siitä lakosta on päättänyt, eli mihin sillä syyttävällä sormella kuuluisi osoittaa.
Valottaisitko meitä tymempiä, notta KUKA siitä lakosta on päättänyt, jollei AKT?
AKT sekä työnantajan edustaja molemmat varmaan ovat olleet vaikuttamassa asiaan, mutta AKT siitä päätti. Kas kun juuri tätä yritin jo tuolla aikaisemmin tuoda esille...

Näköjään sitten toin oman näkökantani väärin esille, kun porukka kiinnitti enemmän huomiota siihen MITEN sanoin eikä siihen MITÄ sanoin :?
Nyt en käsitä. Mitä sellaista sanoit mikä ei ollut 100% selvää jo kaikille? Eli MITÄ sellaista informaatioarvoa sanomisellasi oli, mihin olisi pitänyt tarttua kiinni, verrattuna siihen miten sen sanoit?
Vastaa Viestiin