Re: SUOMI nousuun!
Lähetetty: 02.09.2013 9:01
Tottahan se on, ettei siinä yhteiskunta juuri säästä, kun äippä menee töihin ja piltti hoitoon.
Kitinää elämästä, ihmisistä ja kaikesta muusta tärkeästä
https://beta.kitina.net/
Mutta kodinhoidon tuen puolitus on tärkeää, että yhteiskunta pääsee kasvattamaan piltit haluamillaan tiedoilla ja taidoilla kunnon sosiaalidemokraateiksi. Muistan, kun neuvolan täti oli kauhuissaan, kun kerroin että olen lasten kanssa kotona ja eivät käy hoidossa.NuoriDaavid kirjoitti:Tottahan se on, ettei siinä yhteiskunta juuri säästä, kun äippä menee töihin ja piltti hoitoon.
Se kuitenkin halusi vaan mua.huima kirjoitti:^Ehkä se että neuvolassa kauhistuvat sitä, että lapset joutuvat olemaan sun kanssa koko päivän kertoo enemmän exPertistä kuin systeemistä. Hmmm.
Kait muistit sanoa "your man go, we go my room"?exPertti kirjoitti:Se kuitenkin halusi vaan mua.huima kirjoitti:^Ehkä se että neuvolassa kauhistuvat sitä, että lapset joutuvat olemaan sun kanssa koko päivän kertoo enemmän exPertistä kuin systeemistä. Hmmm.
Uuden auton ostaja voittaisi. Kalliin uuden auton ostaja voittaisi paljon. Kannatan.exPertti kirjoitti:http://www.hs.fi/kotimaa/Autoilijoille+ ... -art-top-1
Kyllä kohta on kaikilla hauskaa. Tätä ollaankin odotettu.
huima kirjoitti:^Sulla on kova luottamus, että joku voittaisi jotakin?
Siis joku muu kuin Tieto.
Bluntly kirjoitti:Tuo järjestelmä ei toimi ennenkuin olen puupalttoossa.
Todellisuudentajusi järkkyy kyllä pahasti, jos kuvittelet, että Q-sepan omistamista Suomessa halvennettaisiin ko. menettelyllä. Tuo on riistokapitalistin työryhmän suunnitelma, josta puuttuu kokonaan vasemmistosyöpäläisten maaginen tatsi: kun tuosta päätetään poliittisesti niin virheät arvot ja kateusmentaliteetti takaavat sen, että tuohon leivotaan raju progressio hiilipäästöjen tai muun humpuukisyyn varjolla. Järjestelmän kustannukset yksin lienevät kokoluokkaa kymmenen numeroa ja nehän revitään etupäässä kaupunkilaisten Q7-miesten taskusta.NuoriDaavid kirjoitti:huima kirjoitti:^Sulla on kova luottamus, että joku voittaisi jotakin?
Siis joku muu kuin Tieto.
No JOS uudistus tehdään niin kuin tuossa sanotaan, että autovero poistuisi ja siirtyisi kilometriperusteiseksi veroksi, jonka ainoat muuttujat olisivat alue missä ajetaan ja ajettu määrä, niin yllä kuvaamallani tavallahan siinä automaattisesti tapahtuu.
No se varmaan alkaa sillä, että pitää ostaa 700 euron päätelaite. Paitsi tietty persejönsesterissä kepun tai rkpn lupakirjalla, jolloin se maksaa 350e.Bluntly kirjoitti:Ja tietenkin meitä vähänajavia ajatellen mukaan leivotaan jokin minimimaksu, esim. 20 000km vuodessa.
Ota, Dave, huomioon, että uudistus söisi voimakkaasti käytettyjen autojen markkinoita, kun entistä useampi ostaisi auton uutena, jotta se olisi takuiden piirissä. Tämä tarkoittaa, että autot menettäisi arvoaan entistä nopeammin, joten vaikka hankintahinta pienenee, niin auton vaihdossa tarvittava väliraha saattaa kasvaa. Jos katsoo Saksan automarkkinoita, niin autot menettävät arvoaan hyvin nopeasti. Q7:n tapaisissa joissa veroa on todella paljon, saattaa hyvinkin jäädä ehdotuksen mukaisessa muutoksessa voitolle, mutta kyllä mun oletus on, että perheautoluokassa suurimmalla osalla autoilun kulut vain kasvaisi.NuoriDaavid kirjoitti: Tuossa uudistuksessa auton hinta putoaisi sen 30 000 ja kilometreistä maksaisin noin tonnin vuodessa. Jos pidän ko. auton 3 vuotta, niin sen pitoaikana voittaisin siis 27 000 nettona. Uudistus on saatava voimaan välittömästi!1
Vagabondo kirjoitti:
Ota, Dave, huomioon, että uudistus söisi voimakkaasti käytettyjen autojen markkinoita, kun entistä useampi ostaisi auton uutena, jotta se olisi takuiden piirissä. Tämä tarkoittaa, että autot menettäisi arvoaan entistä nopeammin, joten vaikka hankintahinta pienenee, niin auton vaihdossa tarvittava väliraha saattaa kasvaa. Jos katsoo Saksan automarkkinoita, niin autot menettävät arvoaan hyvin nopeasti. Q7:n tapaisissa joissa veroa on todella paljon, saattaa hyvinkin jäädä ehdotuksen mukaisessa muutoksessa voitolle, mutta kyllä mun oletus on, että perheautoluokassa suurimmalla osalla autoilun kulut vain kasvaisi.
En ole perehtynyt Saksan käyttömaksuihin tarpeeksi, jotta voisi sanoa kumpi minkäkinikäisellä autolla tulee kalliimmaksi.NuoriDaavid kirjoitti:Eli oletko sä sitä mieltä, että Saksassa auton ostaminen on kalliimpaa kuin Suomessa, koska siellä ei ole autoveroa
Jos toi pitäisi paikkansa, niin Suomessahan olisi keksitty systeemi, joka luo varallisuutta tyhjästä: se alentaa autojen hintaa ja tuo valtiolle verotuloja.
Mikäs tässä on epäselvää? Valtio keräisi noi rahat kilometriperusteisilla maksuilla. Ei kukaan ole väittänyt, että autoilun keskimääräiset kulut putoaisivat. Ne vain kerätään eri tavalla.Vagabondo kirjoitti: Jonkunhan autokannan uudistuminen ja eliniän lyheneminen pitää maksaa, jos valtio kuitenkin kerää edelleen saman määrän veroa. Veikkauksia maksajasta?
Tarkalleen ottaen käytettyjen autojen hinnat ovat keinotekoisen korkealla Suomessa ja uusien autojen ostajien tukija on pari vuotta vanhan vaihtoauton ostaja. He maksavat selkeästi enemmän kuin missään muualla autoistaan.NuoriDaavid kirjoitti:Mikäs tässä on epäselvää? Valtio keräisi noi rahat kilometriperusteisilla maksuilla. Ei kukaan ole väittänyt, että autoilun keskimääräiset kulut putoaisivat. Ne vain kerätään eri tavalla.Vagabondo kirjoitti: Jonkunhan autokannan uudistuminen ja eliniän lyheneminen pitää maksaa, jos valtio kuitenkin kerää edelleen saman määrän veroa. Veikkauksia maksajasta?
Nyt maksajia ovat uusien autojen ostajat. Tuossa ehdotetussa systeemissä kaikki maksaisivat käytön mukaan. Eli vanhoilla kotteroilla ajavat maksaisivat selvästi enemmän kuin nykyään.
Mun säästämäni 27 000 kerättäisiin sadalta 15 vuotta vanhalla Fiat Puntolla ajavalta.
Kyllä nykyäänkin autoverot jakautuu koko auton käyttöiälle. Mikään muu ei selitä sitä, että edelleen auton tuonti Saksasta + autoveron maksu päälle tulee halvemmaksi kuin käytetyn ostaminen Suomesta. Mihin perustat olettaman, että vanhoilla autoilla ajavat pystyisivät sijoittamaan tulevaisuudessa autoiluunsa enemmän kuin tällä hetkellä?NuoriDaavid kirjoitti: Nyt maksajia ovat uusien autojen ostajat. Tuossa ehdotetussa systeemissä kaikki maksaisivat käytön mukaan. Eli vanhoilla kotteroilla ajavat maksaisivat selvästi enemmän kuin nykyään.
Vagabondo kirjoitti: Mihin perustat olettaman, että vanhoilla autoilla ajavat pystyisivät sijoittamaan tulevaisuudessa autoiluunsa enemmän kuin tällä hetkellä?
Vagabondo kirjoitti:Kyllä nykyäänkin autoverot jakautuu koko auton käyttöiälleNuoriDaavid kirjoitti: Nyt maksajia ovat uusien autojen ostajat. Tuossa ehdotetussa systeemissä kaikki maksaisivat käytön mukaan. Eli vanhoilla kotteroilla ajavat maksaisivat selvästi enemmän kuin nykyään.