Sivu 500/1309
Lähetetty: 06.09.2010 14:00
Kirjoittaja sivustahuutaja
Kaivosmiehet ei ala
Kaivosmiehet ovat myös kieltäytyneet ottamasta vastaan säilykehedelmiä, koska he eivät pidä niistä, ja vaatineet toistuvasti viinaa ja tupakkaa.
Sanotaanko nyt näin, että kaivosmiesten neuvotteluvoima tuntuisi äkkiseltään heikolta?
Lähetetty: 06.09.2010 14:10
Kirjoittaja annepa
sivustahuutaja kirjoitti:Kaivosmiehet ei ala
Kaivosmiehet ovat myös kieltäytyneet ottamasta vastaan säilykehedelmiä, koska he eivät pidä niistä, ja vaatineet toistuvasti viinaa ja tupakkaa.
Sanotaanko nyt näin, että kaivosmiesten neuvotteluvoima tuntuisi äkkiseltään heikolta?
"Ovat kieltäytyneet ottamasta vastaan"??? Jos niille pudotetaan reiästä säilykehedelmiä niin heittääkö ne säilykkeet takasin maan pinnalle siitä reiästä? Voi elämän kevät.
Lähetetty: 06.09.2010 14:11
Kirjoittaja Niba
sivustahuutaja kirjoitti:Kaivosmiehet ei ala
Kaivosmiehet ovat myös kieltäytyneet ottamasta vastaan säilykehedelmiä, koska he eivät pidä niistä, ja vaatineet toistuvasti viinaa ja tupakkaa.
Sanotaanko nyt näin, että kaivosmiesten neuvotteluvoima tuntuisi äkkiseltään heikolta?
ilmeisesti vetoavat nyt kaikkien säälin tunteeseen, eihän voi nikotinistia jättää ilman ansaittua? annostaan ja jos he ovat olleet jo kuukauden siellä niin lopettaminen pitäisi olla helppoa??
Ei kyllä kannata laskeutua liian alas kaivoksessa koska hiilidioksidikin laskeutuu ilmaa painavampana alaspäin ja täyttää kaivoskäytäviä..
Lähetetty: 06.09.2010 14:16
Kirjoittaja sivustahuutaja
annepa kirjoitti:"Ovat kieltäytyneet ottamasta vastaan"??? Jos niille pudotetaan reiästä säilykehedelmiä niin heittääkö ne säilykkeet takasin maan pinnalle siitä reiästä? Voi elämän kevät.
Jos mainareille aletaan jakaa viinaa ja tupakkaa, niin luulen että siitä pelastusreisästä ei tule yksikään ukko ulos, vaan jengi alkaa vaatia huoria sinne alas.
Lähetetty: 06.09.2010 17:07
Kirjoittaja elco
On ne eteviä siellä YLE:ssä, kun osaavat
tasapainottaa budjetin. Eikös sen Jungerinkin yhdeksi suurimmista saavutuksista pantu tämä budjetin tasapainottaminen?
Mitenköhän Junger meinaa tasapainottaa valtion budjetin, jos pääsee Urpilaisen kanssa vallan kaffaan?
Lähetetty: 06.09.2010 17:27
Kirjoittaja NuoriD
elco kirjoitti:On ne eteviä siellä YLE:ssä, kun osaavat
tasapainottaa budjetin. Eikös sen Jungerinkin yhdeksi suurimmista saavutuksista pantu tämä budjetin tasapainottaminen?
Mitenköhän Junger meinaa tasapainottaa valtion budjetin, jos pääsee Urpilaisen kanssa vallan kaffaan?
Se on helppoa, kun tuloja saa lisää päättämällä nostaa tv-lupamaksua ja jos ymmärtämätön kanssa katsoo parhaaksi luopua tv:n katselusta, niin muutetaan maksu pakolliseksi mediamaksuksi.
Lähetetty: 06.09.2010 17:36
Kirjoittaja NuoriD
"Kirkko voisi maksaa kirkonpolttajan velat "
Alan ymmärtää, miksi Elco irtisanoi HS:n tilauksen.
Lähetetty: 06.09.2010 18:24
Kirjoittaja annepa
NuoriD kirjoitti:elco kirjoitti:On ne eteviä siellä YLE:ssä, kun osaavat
tasapainottaa budjetin. Eikös sen Jungerinkin yhdeksi suurimmista saavutuksista pantu tämä budjetin tasapainottaminen?
Mitenköhän Junger meinaa tasapainottaa valtion budjetin, jos pääsee Urpilaisen kanssa vallan kaffaan?
Se on helppoa, kun tuloja saa lisää päättämällä nostaa tv-lupamaksua ja jos ymmärtämätön kanssa katsoo parhaaksi luopua tv:n katselusta, niin muutetaan maksu pakolliseksi mediamaksuksi.
Ja lisäksi kun katsotaan kuinka isot voitot Digita tekee, niin mikäs siinä. Voi saatana....
Vuonna 2008 Digita teki voittoa 40% liikevaihdosta. HS uutisoi, että puolet voitosta tulee Yleisradiolta. Yleisradio maksoi vuonna 2008 ohjelmiensa jakelusta antenniverkossa Digitalle noin 35 miljoonaa euroa, jotka siis tulivat niiltä kansalaisilta jotka maksoivat tv-maksua. Suomalaiset tv-luvan maksajat siis antoivat välikäden kautta rahaa Digitalle ja tämä raha laskettiin kyseessä olevan osakeyhtiön voitoksi. Onko homma muuttunut?
Lähetetty: 06.09.2010 18:59
Kirjoittaja elco
NuoriD kirjoitti:
Alan ymmärtää, miksi Elco irtisanoi HS:n tilauksen.
Tämä Mikkopekka on kova poika maksattamaan muilla kaikenlaisia maksuja. Ehdoton suosikkini on tietty se, kun Mikkopekan mukaan Thaimaanmatkailu oli järkyttävän halpaa ja sitä piti verottaa raakasti, mitä seuraavassa kolumnissa gubbe itse kävi Thaimaassa.
Mielestäni vähintä mitä näiltä kontrollikomukeilta voisi odottaa olisi, että eläisivät niinq opettavat.
Lähetetty: 06.09.2010 19:07
Kirjoittaja elco
annepa kirjoitti:
Ja lisäksi kun katsotaan kuinka isot voitot Digita tekee, niin mikäs siinä. Voi saatana....
Ei minua kiinnosta Digian voitot vähääkään vaan ylen tappiot. Pari vuotta sitten YLE:llä oli pari telkkari- ja pari radiokanavaa. Nyt on ygönen, gagonen, teema, ruotsinkielinen kanava, ainakin puolen tusinaa analogista radiokanavaa ja vissiin joku digitaalikanava, jota kukaan ei ole koskaan kuunnellut. Lisäksi on kattava nettipalvelu, josta tuuttaa kaikenmoista sisältöä sieltäkin.
Miksi ihmeessä kanavien määrä on ainakin tuplattu viime vuosina? Paljonko tuplaaminen on maksanut? Keräävätkö ne nyt lisärahaa taas uutta tuplaaminsta varten?
Lähetetty: 06.09.2010 20:13
Kirjoittaja ninnithequeen
http://www.esaimaa.fi/Online/2010/09/06 ... 19640039/4
Siinä surullista luettavaa KK:lle ja muille sukeltajille.
Entinen työkaveri ja lapsuudenystävän aviomies.
RIP.
Lähetetty: 06.09.2010 22:00
Kirjoittaja Teraslilja_m
Muistuttakaa minua, että ei ikinä Ryanairin kyytiin...
Airline CEO: Nix co-pilot, save money
CNN kirjoitti:He's already suggested installing coin-operated lavatories and selling standing room on flights, so it may not be surprising that the latest idea from the colorful CEO of Ryanair is once again pushing air travelers' buttons.
Lähetetty: 07.09.2010 8:50
Kirjoittaja elco
Teraslilja_m kirjoitti:Muistuttakaa minua, että ei ikinä Ryanairin kyytiin...
Airline CEO: Nix co-pilot, save money
CNN kirjoitti:He's already suggested installing coin-operated lavatories and selling standing room on flights, so it may not be surprising that the latest idea from the colorful CEO of Ryanair is once again pushing air travelers' buttons.
Ryanairin turvallisuushistoria lienee kokolailla moitteeton.
Minusta lentokapteeni on lähinnä glorifioitu bussikuski, jolle sopiva palkka olisi 4000e/kk brutto. Ennemmin kuin pistää lentokapteeni kakkospilotiksi niin se kakkospilotti voisi hoitaa kaffitarjoilua kabiinissa.
Lähetetty: 07.09.2010 8:55
Kirjoittaja masa
Lähetetty: 07.09.2010 9:22
Kirjoittaja NuoriD
elco kirjoitti:Teraslilja_m kirjoitti:Muistuttakaa minua, että ei ikinä Ryanairin kyytiin...
Airline CEO: Nix co-pilot, save money
CNN kirjoitti:He's already suggested installing coin-operated lavatories and selling standing room on flights, so it may not be surprising that the latest idea from the colorful CEO of Ryanair is once again pushing air travelers' buttons.
Ryanairin turvallisuushistoria lienee kokolailla moitteeton.
Minusta lentokapteeni on lähinnä glorifioitu bussikuski, jolle sopiva palkka olisi 4000e/kk brutto. Ennemmin kuin pistää lentokapteeni kakkospilotiksi niin se kakkospilotti voisi hoitaa kaffitarjoilua kabiinissa.
Kyllä tuota kakkospilotin tarpeellisuutta on kait pohdittu aivan vakavastikin.
Silloin kun kaikki menee normaalisti, riittää yksi pilotti, mutta hätätilanteessa käsittääkseni kaksi pilottia on parempi kuin yksi.
Esim. Hudsonjokeen laskeuduttaessa molemmilla piloteilla oli koko ajan kädet täynnä töitä ja silti kakkospilotti ei ehtinyt hätätilanneprotokollassa kohtaan, jossa koneen rungon aukot olisi suljettu. Näin kone alkoi upota.
Lähetetty: 07.09.2010 9:32
Kirjoittaja urpiainen
elco kirjoitti:Ehdoton suosikkini on tietty se, kun Mikkopekan mukaan Thaimaanmatkailu oli järkyttävän halpaa ja sitä piti verottaa raakasti, mitä seuraavassa kolumnissa gubbe itse kävi Thaimaassa.
Mielestäni vähintä mitä näiltä kontrollikomukeilta voisi odottaa olisi, että eläisivät niinq opettavat.
Olen, yllätys yllätys, eri mieltä (taas). Jokainen kolmen pennin kolumnisti on nälvimässä vaikkapa Nalle Wahlroosia siitä, että tämä vastustaa jyrkästi maataloustukia, mutta on samaan aikaan yksi Suomen suurimmista tukien nostajista. Minusta on selvää, että Nallen kanta on täysin koherentti ja, hieman yllättäen, oikea. Vastaavasti Mikkopekalla: voi olla sitä mieltä, että verotuksen pitäisi ohjata kulutuspäätöksiä toisenlaisiksi kuin miksi ne (mukaanlukien siis omat) nykytodellisuudessa muodostuvat. Jon Elsteriä seuraten yhteiskunta- ja talousteoreetikot puhuvat tällaisesta Odysseuksen tarinan avulla: on rationaalista Odysseukselta haluta tulla sidotuksi mastoon, jotta ei voisi seurata ensimmäisen kertaluvun välittömiä preferenssejään ja lähteä seireenien matkaan. Jälleen vastaavasti Mikkopekalle ja Thaimaan seireeneille (joskus kitinäanalogiat toimivat!). Yleisemmin, moni kannattaa (rationaalisesti) haittaveroja vaikkapa ekologisesti haitallisille päivittäistuotteille, muttei silti halua (rationaalisesti) maksaa niistä markkinahintaa enempää tilanteessa, jossa yleistä haittaveroa ei ole.
Lähetetty: 07.09.2010 9:47
Kirjoittaja NuoriD
Mikko-Pekka on nuori semivihainen tiedostava parrakas idealistimies, joka on ehkä ärsyttävin kaikista olemassa olevista arkkityypeistä.
Lähetetty: 07.09.2010 9:50
Kirjoittaja exPertti
NuoriD kirjoitti:Mikko-Pekka on nuori semivihainen tiedostava parrakas idealistimies, joka on ehkä ärsyttävin kaikista olemassa olevista arkkityypeistä.
Entä Nuori tosivihainen tiedostava idealistinen feministinainen?
Lähetetty: 07.09.2010 9:52
Kirjoittaja NuoriD
exPertti kirjoitti:NuoriD kirjoitti:Mikko-Pekka on nuori semivihainen tiedostava parrakas idealistimies, joka on ehkä ärsyttävin kaikista olemassa olevista arkkityypeistä.
Entä Nuori tosivihainen tiedostava idealistinen feministinainen?
Ei yhtä ärsyttävä. Kuvaamasi arkkityyppi on yksiselitteisesti naurettava, ei niinkään ärsyttävä.
Lähetetty: 07.09.2010 9:52
Kirjoittaja masa
exPertti kirjoitti:NuoriD kirjoitti:Mikko-Pekka on nuori semivihainen tiedostava parrakas idealistimies, joka on ehkä ärsyttävin kaikista olemassa olevista arkkityypeistä.
Entä Nuori tosivihainen tiedostava idealistinen feministinainen?
Ranteet auki. Ei tosin nuori.
Lähetetty: 07.09.2010 9:55
Kirjoittaja exPertti
masa kirjoitti:Ranteet auki. Ei tosin nuori.
Ikä tekee tuosta arvattavaa, mutta entä kun hän on nuori. Muistaakseni jommalla kummalla iltapäivälehdellä on sellainen kolumnisti. Iltalehdellä jos oikein muistan. Ei tule nimi mieleen.
Lähetetty: 07.09.2010 10:01
Kirjoittaja sivustahuutaja
NuoriD kirjoitti:Esim. Hudsonjokeen laskeuduttaessa molemmilla piloteilla oli koko ajan kädet täynnä töitä ja silti kakkospilotti ei ehtinyt hätätilanneprotokollassa kohtaan, jossa koneen rungon aukot olisi suljettu. Näin kone alkoi upota.
Matikkaahan tuo tulisi olemaan, eli katsotaan paljonko olisi tullut raatoja, jos pilotteja olisi nykyään vain yksi. Sitten verrataan säästyneitä palkkoja ihmisen henkeen, joka on noin 2 miljoonaa*. Luultavasti kannattaisi siirtyä yhden pilotin systeemiin ja perustaa vaikka jokin korvausrahasto uhreille (joka siis ei koskisi muslimeja).
* Tämä luku on ihan suuruusluokaltaan oikea ja sen ovat määritelleet ihmiset itse itselleen esim. vakuutusten ja vaarallisen työn palkanlisien kautta.
Lähetetty: 07.09.2010 10:07
Kirjoittaja NuoriD
sivustahuutaja kirjoitti:NuoriD kirjoitti:Esim. Hudsonjokeen laskeuduttaessa molemmilla piloteilla oli koko ajan kädet täynnä töitä ja silti kakkospilotti ei ehtinyt hätätilanneprotokollassa kohtaan, jossa koneen rungon aukot olisi suljettu. Näin kone alkoi upota.
Matikkaahan tuo tulisi olemaan, eli katsotaan paljonko olisi tullut raatoja, jos pilotteja olisi nykyään vain yksi. Sitten verrataan säästyneitä palkkoja ihmisen henkeen, joka on noin 2 miljoonaa*. Luultavasti kannattaisi siirtyä yhden pilotin systeemiin ja perustaa vaikka jokin korvausrahasto uhreille (joka siis ei koskisi muslimeja).
* Tämä luku on ihan suuruusluokaltaan oikea ja sen ovat määritelleet ihmiset itse itselleen esim. vakuutusten ja vaarallisen työn palkanlisien kautta.
Periaatteessa oikea lähestymistapa, mutta ihmisethän eivät arvioi riskiä noin.
Ihmiset pelkäävät liikaa hyvin harvinaisia, eksoottisia riskejä ja aliarvioivat arkiset riskit.
Tämä tulee esiin joka puolella. Ihmiset pelkäävät lentämistä, vaikka ovat suuremmassa vaarassa automatkalla lentokentälle.
He pelkäävät eksoottisia sairauksia, mutta kuolevat tavallisiin.
Näin ollen ihmiset ovat valmiimpia maksamaan ylimääräistä eksoottisen riskin (lento-onnettomuuden) välttämiseksi, kuin olisivat valmiita maksamaan todennäköisemmän, mutta arkipäiväisemmän riskin välttämiseksi.
Kakkospilotin poistaminen todennäköisesti säästäisi ihmishenkiä. Lentolippujen hinnat laskisivat, ja näin ollen ihmiset lentäisivät enemmän ja autoilisivat vähemmän. Lentoliikenteen turvallisuus on merkittävästi autoliikenteen turvallisuutta parempi. Myöskin ilmaston kannalta lentäminen olisi monesti parempi vaihtoehto. Nykyaikainen matkustajakone käyttää noin kolme litraa sadalla kilometrillä matkustajaa kohti.
Lähetetty: 07.09.2010 10:27
Kirjoittaja aasi
NuoriD kirjoitti:Esim. Hudsonjokeen laskeuduttaessa molemmilla piloteilla oli koko ajan kädet täynnä töitä ja silti kakkospilotti ei ehtinyt hätätilanneprotokollassa kohtaan, jossa koneen rungon aukot olisi suljettu. Näin kone alkoi upota.
Kakkospilotti voisi olla tulevaisuudessa myös maissa.
Lähetetty: 07.09.2010 10:31
Kirjoittaja NuoriD
aasi kirjoitti:NuoriD kirjoitti:Esim. Hudsonjokeen laskeuduttaessa molemmilla piloteilla oli koko ajan kädet täynnä töitä ja silti kakkospilotti ei ehtinyt hätätilanneprotokollassa kohtaan, jossa koneen rungon aukot olisi suljettu. Näin kone alkoi upota.
Kakkospilotti voisi olla tulevaisuudessa myös maissa.
Joo. Koska kakkospilottia tarvitaan harvoin, niin yksi kakkospilotti voisi päivystää useampaa lentoa samanaikaisesti.
Se vaatisi tietysti 99,9%:n luotettavat datayhteydet.