Monsieur Manala kirjoitti:Typerä kysymys, mutta pakko kysyä.
Et sitten viitsinyt vaivautua katsomaan samaisesta task managerista, mi(t)kä prosessi(t) ne mehut vie?
Kyllä katsoin.
Taisi olla "windows desktop manager" pääosassa. Jos se olisi joku "Firefox" voisi arvata olevan jotakin pielessä ja se voisi uudelleenkäynnistää, mutta tuon ollessa kyseessä arvelin, että se tarvitsisi pyytämiäni optimointeja käytössä. Arvelen featureksi.
EDIT: Desktop Window Manager taitaa olla korrekti termi
"DWM uses a lot of memory and CPU usage in Vista however you do not have to end it in order for it to stop using memory. You can simply shut down a lot of the processes that the DWM file is using. Click on the start button, right click on computer and choose properties. Click on the Advanced System Settings link to the left; this will bring up the System properties window with the Advanced Tab chosen. On the Advanced Tab there is 3 boxed areas; Performance, User Profiles and Startup and Recovery. From the Performance boxed area click Settings. Uncheck any boxes on Visual Effects tab."
Laitan nyt tännekin jos kiviä sattuisi tuo desktop window managerin kesyttäminen kiinnostamaan. Pitää tuota ohjetta kokeilla.
"It feels like moving to Paris and not speaking French (though it sure is pretty there). There is as much illogic in part of the Mac world as in the Microsoft world,"
Mitä Ubuntuun tulee niin käännä kernel.
Vakavissaan. Ymmärrän XP-nostalgian ja sitäkin paremmin seuraavan käyttöjärjestelmän odotuksen. Vista on kaukana täydellisestä. Mutta edellisen koneeni päivitystuki katosi jo, joten xp:n laitto olisi kuolevan järjestelmän kuolemisen odottelua.
Se, että pitäisikö Vista välivaihe jättää kokonaan väliin on ihan toinen juttu. Mutta kone piti nyt saada ja normaalikäyttäjä ei viitsi maksaa ylihintaa muovinpalasta, jossa on omenan kuva.
Monsieur Manala kirjoitti:Missaat ainoastaan Windows 7:n ja sen ylivoimaisen softatuen verrattuna vaikka laskisit kummatkin edellämainitut plattikset yhteen.
Windows 7 on saanutkin kavereilta positiivisia kommentteja.
Mutta mitä tulee siihen softatukeen, niin en ole ihan hirveästi kaivannut moniakaan ohjelmia.
Olisko joku joskus huvikseen laskeskellut kumpi käy halvemmaksi, diesel-auto vai bensavehe, tietyillä kilometrimäärillä per vuosi? Hyppäs juuri vain mieleen, että mahtaako noin yhdeksän tuhannen kilometrin vuosivauhdilla päästä dieselillä edullisemmin.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
En perehtynyt syvällisesti edellämainittuihin vista-ongelmiin mutta täälläkin olisi sellainen. Kone on on pari kuukautta vanha ja on nyt alkanut kiukutella käynnistyksen suhteen. Ensin ei suostu käynnistymään ja sitten kun painaa resettiä niin lähtee käyntiin, yrittää suorittaa käynnistyksen korjausta ja sitten ehkä lähtee, ehkä ei. Virusohjelma tai health tsekki ei löydä mitään vikaa ja se ehdottelee jotain korjaus ehdotuksia mitä oon koittanut tehdä mutta ei mitään vaikutusta. Pitäiskö tämä masiina roijata takuuseen vieläkö sitä on jäljellä?
Huomiokaa että tietotekninen osaamiseni on erittäin rajallinen...
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Onks tää nyt vaan MuTu, vai onko AVG Anti-Virus (free edition) 8.5 jotenkin raskaampi kuin edeltäjänsä? Tuntuu Firefox jämähtelevän ihan koko ajan ja läppärin tuuletin tuntuu huutelevan enemmän kuin ennen.
Jaa, eipä huudakaan enää. Tais mulla sit vaan olla liikaa ikkunoita ja videosivuja auki, unohdin että ne huudattavat prossua vaikka video ei pyörisi, saati edes kyseinen tabi olisi näkyvillä.
Mun mitään tuuletinaukkoja tarvi imuroida, kun imuroin muutenkin niin hartaasti että pölyä ei pääse tonne asti.
Pahoittelen että kysyin ja häiritsin jälleen kerran nettailuasi. Tein uudelleen niitä JUTTUJA mitä tämä masiina käski tehdä ja toistaiseksi on toiminut taas ok, tulevaisuudessa ehkä toimii ehkä ei.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better