Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
Lähetetty: 09.10.2013 18:08
^ kysyin mandoliinia, ei vastausta. Paska vehje.
Kitinää elämästä, ihmisistä ja kaikesta muusta tärkeästä
https://beta.kitina.net/
Meinasin jo vastata, mutta sitten avasin linkin.NuoriDaavid kirjoitti:Olin eilen salilla (pitkästä aikaa) ja näin siellä lattialla samanlaiset tötteröt, kuin mikä tällä photoshopatulla mallilla on.
Mitä noilla tötteröillä tehdään?
Nyt alkaa olla jo aika uskomatonta että olen selvinnyt 60cm koneen kanssa hengissä ja ilman ongelmia ihan yksin asuvana.Diddley Bow kirjoitti:No ihan ensimmäinen on tietenkin se, että astiat seisoo koneessa pitkään, koska puolityhjänä käyttäminen ei tunnu järkevältä. Toinen ongelma on tietenkin se, että pienen astiamäärän kierrättäminen hankaloituu. Astioiden seisottaminen koneessa tuo myös hajuhaittoja mikäli ei muista vahtia huuhteleeko kakara/kakarat astiansa ennen kuin laittavat koneeseen.MrM kirjoitti:Mitähän nää "monet ongelmat" olisivat?
Täytyy kompata Manalaa. (Tosin astianpesukone on ollut vasta muutaman kuukauden.)MrM kirjoitti:Nyt alkaa olla jo aika uskomatonta että olen selvinnyt 60cm koneen kanssa hengissä ja ilman ongelmia ihan yksin asuvana.Diddley Bow kirjoitti:No ihan ensimmäinen on tietenkin se, että astiat seisoo koneessa pitkään, koska puolityhjänä käyttäminen ei tunnu järkevältä. Toinen ongelma on tietenkin se, että pienen astiamäärän kierrättäminen hankaloituu. Astioiden seisottaminen koneessa tuo myös hajuhaittoja mikäli ei muista vahtia huuhteleeko kakara/kakarat astiansa ennen kuin laittavat koneeseen.MrM kirjoitti:Mitähän nää "monet ongelmat" olisivat?
Ehdottomasti, tappituntumassa.huima kirjoitti:^ Jollain kentillä saatat jopa ehtiä nähdä kenttähenkilökunnan pahoinpitelevän matkatavaroita.
Homma hoituu kyllä. Seuraat muita.
Tod. näk. seuravattavat kyltit menevät järjestyksessä passport control - baggage claim - customs - exit. Baggage claim-vaiheessa tuppaa olemaan pino pyöriviä hihnoja ja näyttö joka kertoo hihnan numeron ja lentojen numerot ja lähtöpaikat. Jos lakkua ei kuulu niin sitten seuraa lost luggage -tyyppisiä kylttejä.exPertti kirjoitti:Haluan nyt tunnusta ummikkouteni ja ihmettelen oikeastaan eniten mitä tapahtuu lennon jälkeen. Kuvittelisin käveleväni ulos lentokoneesta läppärilaukku kourassa ja jossakin mystisessä paikassa olisi liukuhihna tms. josta putkahtelisi ulos koneesta tulleita laukkuja (ja siis myös omani).
Ja sitten laukku kouraan ja kohti uusia pettymyksiä?
Ei tuokaan pahalta kuulosta. Ehkä siis vedän aseen muotoon laitettua kättäni uhkaavan näköisesti ulos povaristà?So Hard kirjoitti:Paitsi että jos näytät hermostuneelta ja pälyilevältä, niin sinut ottaa huostaan kolme konepistoilen varustettua gorillaa, jotka vievät sinut koppiin jossa hanuriisi tungetaan rasvattu käsi, joka tutkii huolellisesti ettei ole huumeita, aseita tai vesimeloneja piilotettuna. Sen jälkeen ne penkovat matkatavarasi ja pöllivät puolet contrabandina.
Laittaa?Diddley Bow kirjoitti:Muista laittaa kypärä päähän, ettet satuta itteäs.
Mahdoton ajatus.So Hard kirjoitti: Paitsi että jos näytät hermostuneelta ja pälyilevältä
Naurahdin.elco kirjoitti:Mahdoton ajatus.So Hard kirjoitti: Paitsi että jos näytät hermostuneelta ja pälyilevältä
Ja stuertteja homovitseillä.NuoriDaavid kirjoitti:Lentoemäntiä kannattaa naurattaa pommivitseillä.
No älä nyt, koetat kovasti saada Pertsaa väärään viiteryhmään. Kun kepuisäntä kerrankin lentää, joka vaiheesta otetaan ilo irti. Samaan sarjaan tämän kupeksimisen kanssa kuuluu ilman muuta ainakin se, että kuulutuksesta huolimatta nousun ja laskun aikana turvavyö kiinnitetään, selkänoja nostetaan pystyasentoon, pöytä taitetaan pois, ikkunaverho nostetaan ja irtokamat kerätään jaloista edessä olevan istuimen alle tai peräti ylipäälokeroon vasta, kun lentoemo on erikseen käynyt siitä isäntää huomauttamassa. Samoin on tärkeää ymmärtää, että kuulutus, joka laskeuduttua kehottaa istumaan paikallaan turvavyö kiinnitettynä kunnes turvavyön merkkivalo on sammutettu, on nimenomaan tarkoitettu paljastamaan joukkosieluiset ja tahdottomat käskyläiset vapaista sieluista: korskea isäntä nousee heti ylös, jotta saa varmasti seistä siinä käytävällä mahdollisimman pitkään. Juomakärryä ei myöskään koskaan odoteta, vaan painellaan henkilökuntaa paikalle campari-appelsiinimehujen toivossa aina kun siltä tuntuu, ja siltähän tuntuu koko ajan. Keskeistä on myös pyytää erikseen ikkunapaikka, jotta saa sitten koko ajan pyytää muita matkustajia nousemaan, kun camparit valuvat luonnollista tietä ulos, tai kun pitää hakea sieltä ylälokerossa olevasta lentolaukusta (joka on tietysti niin iso, että muiden tavarat eivät enää lokeroon mahdu) Maaseudun tulevaisuus. Mitäköhän vielä? Mä olen lentänyt Aasiaan Finnairilla viimeksi joskus nolkytluvulla, mutta eivätköhän ne nykyisin velota jotain tyynyjen ja peittojen lainastakin. Keskeistä on aina peruuttaa kaikki tilauksensa (paitsi alkoholi), jos ne maksavat mitään.Vesper kirjoitti:Turvatarkastukseen mennessä KAIKKI hilavitkuttimet niin, ettei siinä linjastolla aleta kupeksimaan.
Vastaavaa voi soveltaa tahallisena jäynänäkin.NuoriDaavid kirjoitti:Kannattaa opetella tämä ulkoa ja esittää koneessa
Vuonna nakki ja muusi opiskeluaikana olimme kurssikaverini kanssa ryypänneet koko yön ja saimme aamulla idean lähteä Ruåtsiin. Taksilla Hki-Vantaalle ja siinä sitten kauheassa kaasussa odoteltiin Tukholman koneen lähtöä ja juotiin kaljaa. Povitaskuuni oli unohtunut luentomuistiinpanot kardiologian luennolta ja esittelimme niitä pöytäseurueelle ja kerroimme, että olemme menossa Karoliiniseen instituuttiin auttamaan vaikeassa sydänleikkauksessa.Gat kirjoitti:Vastaavaa voi soveltaa tahallisena jäynänäkin.NuoriDaavid kirjoitti:Kannattaa opetella tämä ulkoa ja esittää koneessa
Esimerkiksi jos on kaverin kanssa hississä/muussa tilassa jossa on ventovieraita ihmisiä, voi alkaa selittämään kaverille: "Hei kuule sun täytyis hillitä tuota sekakäyttöä. Onhan sulla laskuhumala joo, mutta ei nuo sun vetämät tropit sua selvennä. Luulis sun lääkärinä tietävän. Siis vittu, sä oot kirurgi ja sulla on tänään kaksi leikkausta, ajattele nyt vähän potilasturvallisuuttakin!"
Tuossahan ne pääkohdat tulivatkin koko lailla kaikkiurpiainen kirjoitti:No älä nyt, koetat kovasti saada Pertsaa väärään viiteryhmään. Kun kepuisäntä kerrankin lentää, joka vaiheesta otetaan ilo irti. Samaan sarjaan tämän kupeksimisen kanssa kuuluu ilman muuta ainakin se, että kuulutuksesta huolimatta nousun ja laskun aikana turvavyö kiinnitetään, selkänoja nostetaan pystyasentoon, pöytä taitetaan pois, ikkunaverho nostetaan ja irtokamat kerätään jaloista edessä olevan istuimen alle tai peräti ylipäälokeroon vasta, kun lentoemo on erikseen käynyt siitä isäntää huomauttamassa. Samoin on tärkeää ymmärtää, että kuulutus, joka laskeuduttua kehottaa istumaan paikallaan turvavyö kiinnitettynä kunnes turvavyön merkkivalo on sammutettu, on nimenomaan tarkoitettu paljastamaan joukkosieluiset ja tahdottomat käskyläiset vapaista sieluista: korskea isäntä nousee heti ylös, jotta saa varmasti seistä siinä käytävällä mahdollisimman pitkään. Juomakärryä ei myöskään koskaan odoteta, vaan painellaan henkilökuntaa paikalle campari-appelsiinimehujen toivossa aina kun siltä tuntuu, ja siltähän tuntuu koko ajan. Keskeistä on myös pyytää erikseen ikkunapaikka, jotta saa sitten koko ajan pyytää muita matkustajia nousemaan, kun camparit valuvat luonnollista tietä ulos, tai kun pitää hakea sieltä ylälokerossa olevasta lentolaukusta (joka on tietysti niin iso, että muiden tavarat eivät enää lokeroon mahdu) Maaseudun tulevaisuus. Mitäköhän vielä? Mä olen lentänyt Aasiaan Finnairilla viimeksi joskus nolkytluvulla, mutta eivätköhän ne nykyisin velota jotain tyynyjen ja peittojen lainastakin. Keskeistä on aina peruuttaa kaikki tilauksensa (paitsi alkoholi), jos ne maksavat mitään.Vesper kirjoitti:Turvatarkastukseen mennessä KAIKKI hilavitkuttimet niin, ettei siinä linjastolla aleta kupeksimaan.
Se on se pelko ettei pääsekään pois jos ei jonota! Me olemme jonottamisen luvattu kansa.NuoriDaavid kirjoitti:En ole koskaan ymmärtänyt junissa ja lentokoneissa tapahtuvaa tarvetta seisoskella käytävällä vaikka ovet ovat kiinni. Junissa tämä tietysti tapahtuu jo kymmenen minuuttia ennen määränpäähän saapumista. Ei toki ole minulta pois, vaikka porukka haluaakin seisoa käytävällä. Ihmettelen vain.