Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

pierupylly kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^^ Musta tuntuu, että Steve Jobs ei olisi uudistanut iPadia tavalla, joka ei tuo mitään lisähyötyä käyttäjälle. Näyttö on tosiaan laadukkaampi, jos sitä tutkii suurennuslasilla, mutta harva käyttäjä kokee tarvetta tutkia. Uskon, että Jobs olisi tehnyt muutoksia, jotka olisivat hyödyttäneet kuluttajaa. Esim. keventänyt laitetta.
No mitä helvettiä. Näytön resoluution parantaminenhan on nimenomaan käyttäjän kannalta paras päivitys mitä kuvitella saattaa. Tuohan just parantaa esim. digilehtien ja eKirjojen luettavuutta huimasti. Pitää olla kyllä melko pahasti likinäköinen, jos ei ilman suurennuslasia huomaa yli 2 miljoonan pikselin parannusta. Laitteen keventämisestä en näkisi mitään käytännön hyötyä käyttäjän kannalta, mulla on tuo ekan sukupolven versio, eikä sekään tunnu liian painavalta.
Samaa mieltä, näytön reson parannus on samassa luokassa käyttökokemuksen paranemiseen kuin prossun, näyttikset tai RAM:n lisäys. Nyt saadaan esim musasoftiin vielä enemmän sälää esille, joka on edelleen luettavissa ett mitä arvoa sielt pukkaa, puhumattakaan tosin e-kirja yms sovelluksista.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

NuoriDaavid kirjoitti:Ok. Mun mielestä iPad2:n näyttö on hyvin terävä.
Jos et ole huomannut tarvetta tarkempaan näyttöön, niin et ole vissiin kauheasti niitä digilehtiä selaillutkaan...?
Pröötprööt
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

sivustahuutaja kirjoitti:^ Jos noksu ja MS aikovat oikeasti tehdä töitä tappaakseen RIM:in vuonna 2012-2013, niin tuo on loistava uutinen.

Tuon saman jo totesin jossain ketjussa: Elop on sekaisin päästään höpissessään androidin peittoamisesta kun kaikkein helpoiten markkinaosuutta on saatavissa RIM:iltä. Jos elop ei olisi hölmöillyt ja romauttanut sympparia, niin rimin ja sympparin markkinaosuuksien avulla WP:lle olisi voitu saada lentävä lähtö.
Mitä veikkailet kun olet nähnyt miten elop hoiteli sympparin ja meegon näin yleisesti hänen johtajankyvyistään nujertaa RIM (kun siis pidetään edelleen mielessä, että hän jahtaa julksuudessa androidia ja applea)?
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

pierupylly kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ok. Mun mielestä iPad2:n näyttö on hyvin terävä.
Jos et ole huomannut tarvetta tarkempaan näyttöön, niin et ole vissiin kauheasti niitä digilehtiä selaillutkaan...?
Mulla ei siis itselläni ole, mutta tutun iPad2:sta olen kokeillut ja mielestäni näyttö oli terävä.

Mutta en mä ala vastaan väittämään, jos iPadin omistajat sanoo, että lisätarkkuudesta on hyötyä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

NuoriDaavid kirjoitti:Mulla ei siis itselläni ole, mutta tutun iPad2:sta olen kokeillut ja mielestäni näyttö oli terävä.

Mutta en mä ala vastaan väittämään, jos iPadin omistajat sanoo, että lisätarkkuudesta on hyötyä.
Juu, näyttö nykyisellään on oikein riittävä nettisurffailuun ja videoihin sun muuhun. Mutta pienessä tekstissä tämä ero on ratkaiseva. eLehtiä lukiessa joutuu nykyään zoomailemaan sivua lähemmäs ja kauemmas ja eestaas, että saa tekstin luettavaksi. Uskoisin, että uusi näyttö mahdollistaa lehtien lukemisen täysin ilman zoomausta. Ja tämä taas muuttaa koko lukukokemusta ratkaisevasti.

Toki osa noista lehdistä on tehty lukukelvottomiksi ihan julkaisijan toimesta, osassa esim. muutettu jostain käsittämättömästä syystä tekstit bittikarttamuotoon.
Pröötprööt
Johnny Winter

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

NuoriDaavid kirjoitti:Mutta en mä ala vastaan väittämään, jos iPadin omistajat sanoo, että lisätarkkuudesta on hyötyä.
Tässä kohtaa joudun olemaan erimieltä Pierupyllyn kanssa. En siis siitä, että eikö siitä olisi hyötyä, vaan että kannattaako iPad 2:n omistajana tuosta ilosta maksaa. En tosin ole päässyt käytännössä kokeilemaan, mutta veikkaan että en näe sitä fyysisesti samassa koossa olevaa tekstiä merkittävästi sen paremmin vaikka se onkin tuotettu paremmalla resoluutiolla. Ja vaikka näkisin, ja ehkä jopa merkittävästi paremmin, niin ei se antaisi syytä päivittää uuteen.

Otsikkotasolla näkyy hyvin ja sen jälkeen on edelleen luontevaa zoomata juttu kokonaan framille. Ainakin näin Lehtiluukun lehtien kanssa.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Johnny Winter kirjoitti:Tässä kohtaa joudun olemaan erimieltä Pierupyllyn kanssa. En siis siitä, että eikö siitä olisi hyötyä, vaan että kannattaako iPad 2:n omistajana tuosta ilosta maksaa.
En kai ole tällaista väittänyt missään kohtaa. Päinvastoin, jos mulla olisi iPad 2 niin en varmasti edes harkitsisi hankkivani tätä uutta. Ei mulla olisi varaa päivittää jokaista elektroniikkavimpainta vuoden välein uuteen.
Johnny Winter kirjoitti:En tosin ole päässyt käytännössä kokeilemaan, mutta veikkaan että en näe sitä fyysisesti samassa koossa olevaa tekstiä merkittävästi sen paremmin vaikka se onkin tuotettu paremmalla resoluutiolla.
Itse just aamulla parinkin julkaisun kanssa tutkailin, että jos teksti näkyisi tarkempana niin fonttikoko riittäisi hyvinkin sujuvaan lukemiseen niin, että koko sivu näkyy kerralla ruudulla.
Pröötprööt
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Ja voi kyllä sanoa että eroa on! Rajastaan saanut hehkutusta tuo näytön laadukkuus arvosteluissa, enkä kyllä ihmettele.
Silti kaikki arvostelut päätyvät siihen, että iPad2:n omistajalle ei juuri lisäarvoa tule.
Tarkemmin ajatellessa moni päätyy siihen tulokseen, että tas tarjoaa. Markkinoiden toiseksi parhaasta tabletista, Ipad 2:sesta, saa edelleen hyvät fyrkat ja uuteen vaihtaminen tulee yllättävän edulliseksi. Data ja appsit on kaikilla jo pilvessä, joten tabletin palautus tehdasasetuksiin ja myyminen eteenpäin on helppoa jokaiselle.

Korkeaa resoa ei tarvitse nähdä silmillä, vaan parempi reso nostaa ihan tutkitusti lukemisen nopeutta ja helppoutta kun fontit erottuvat paremmin.

Meikäläinen käyttää padia niin vähän, että en maksaisi päivityksestä, mutta paljon lukevalle päivitys on fiksu.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

pierupylly kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mulla ei siis itselläni ole, mutta tutun iPad2:sta olen kokeillut ja mielestäni näyttö oli terävä.

Mutta en mä ala vastaan väittämään, jos iPadin omistajat sanoo, että lisätarkkuudesta on hyötyä.
Juu, näyttö nykyisellään on oikein riittävä nettisurffailuun ja videoihin sun muuhun. Mutta pienessä tekstissä tämä ero on ratkaiseva. eLehtiä lukiessa joutuu nykyään zoomailemaan sivua lähemmäs ja kauemmas ja eestaas, että saa tekstin luettavaksi. Uskoisin, että uusi näyttö mahdollistaa lehtien lukemisen täysin ilman zoomausta. Ja tämä taas muuttaa koko lukukokemusta ratkaisevasti.

Toki osa noista lehdistä on tehty lukukelvottomiksi ihan julkaisijan toimesta, osassa esim. muutettu jostain käsittämättömästä syystä tekstit bittikarttamuotoon.
Vielä tästä. Tän Lumian näytöltä pystyy lukemaan ongelmitta n. 2mm korkeaa tekstiä. Minkä korkuisessa tekstissä nyky iPadin resoluutio jää liian pieneksi?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Viitaten lukunopeuteen:
http://www.agrino.org/pzaphiri/Papers/h ... osterr.pdf

Jos oletetaan päivityksen tuoneen vaikka 10% lisää lukunopeutta, niin paljon lukeva maksaa vanhan laitteen myyntihinnan ja uuden ipadin ostamisen erotuksen nopeasti takaisin ajansäästön muodossa.

Minusta on hassua, että näyttöä, näppistä, hiirtä, touchpadia ja vaikka kosketusnäyttöä tunnutaan tiettyjen ihmistyyppien taholta aina vähäteltävän. Nuo kuitenkin ovat se tärkein vuorovaikutustapa laitteen kanssa ja niillä on ratkaiseva merkitys siihen miltä laitteen käyttäminen tuntuu.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

sivustahuutaja kirjoitti:Minusta on hassua, että näyttöä, näppistä, hiirtä, touchpadia ja vaikka kosketusnäyttöä tunnutaan tiettyjen ihmistyyppien taholta aina vähäteltävän. Nuo kuitenkin ovat se tärkein vuorovaikutustapa laitteen kanssa ja niillä on ratkaiseva merkitys siihen miltä laitteen käyttäminen tuntuu.
En saa kiinni kyllä tuosta koko listastasi.
Came here for school, graduated to the high life
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exPertti kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Minusta on hassua, että näyttöä, näppistä, hiirtä, touchpadia ja vaikka kosketusnäyttöä tunnutaan tiettyjen ihmistyyppien taholta aina vähäteltävän. Nuo kuitenkin ovat se tärkein vuorovaikutustapa laitteen kanssa ja niillä on ratkaiseva merkitys siihen miltä laitteen käyttäminen tuntuu.
En saa kiinni kyllä tuosta koko listastasi.
Mistä kohtaa et saa kiinni? Tässä ketjussa esim. puhutaan näyttöjen resosta ja 2007 puhuttiin kosketusnäytöistä. Aina kuulee sen saman: vähän parempi vuorovaikutustapa on muka mitätön päivitys.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NuoriDaavid kirjoitti:
pierupylly kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mulla ei siis itselläni ole, mutta tutun iPad2:sta olen kokeillut ja mielestäni näyttö oli terävä.

Mutta en mä ala vastaan väittämään, jos iPadin omistajat sanoo, että lisätarkkuudesta on hyötyä.
Juu, näyttö nykyisellään on oikein riittävä nettisurffailuun ja videoihin sun muuhun. Mutta pienessä tekstissä tämä ero on ratkaiseva. eLehtiä lukiessa joutuu nykyään zoomailemaan sivua lähemmäs ja kauemmas ja eestaas, että saa tekstin luettavaksi. Uskoisin, että uusi näyttö mahdollistaa lehtien lukemisen täysin ilman zoomausta. Ja tämä taas muuttaa koko lukukokemusta ratkaisevasti.

Toki osa noista lehdistä on tehty lukukelvottomiksi ihan julkaisijan toimesta, osassa esim. muutettu jostain käsittämättömästä syystä tekstit bittikarttamuotoon.
Vielä tästä. Tän Lumian näytöltä pystyy lukemaan ongelmitta n. 2mm korkeaa tekstiä. Minkä korkuisessa tekstissä nyky iPadin resoluutio jää liian pieneksi?
Korjaus edelliseen. Ei ollut Hesessä mittanauhaa mukana. Lumian näytöltä pystyy ongelmitta lukemaan 1mm korkuista tekstiä. Jos iPad pystyy samaan, niin en kyllä tajua tarvetta lukemisen kannalta tarkempaan resoon. Paitsi jos joku käyttää lukiessa alle 1mm korkuista fonttia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Korjaus edelliseen. Ei ollut Hesessä mittanauhaa mukana. Lumian näytöltä pystyy ongelmitta lukemaan 1mm korkuista tekstiä. Jos iPad pystyy samaan, niin en kyllä tajua tarvetta lukemisen kannalta tarkempaan resoon. Paitsi jos joku käyttää lukiessa alle 1mm korkuista fonttia.
Johan se sanottiin: nopeus.

Jos lukee esim. kirjan kuukaudessa. Yhden kirjan lukeminen kestänee 5-10 tuntia. 5% ajansäästö on siis vuodessa 4,5h. Jos vapaa-ajan hinta on vaikak 50€, niin tuo on 225€. Eli kirjan kuussa lukevan hyvätuloisen kannattaa myydä vanha padinsa ja ostaa uusi.

Voidaan tietty ryhtyä saivartelemaan siitä, että onko kirjan lukeminen nopeasti oikea tavoite. Itse tulkitsen asian kuitenkin niin, että tuo on indikaatio paremmuudesta, jolel voidaan vielä asettaa jokin hintakin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Korjaus edelliseen. Ei ollut Hesessä mittanauhaa mukana. Lumian näytöltä pystyy ongelmitta lukemaan 1mm korkuista tekstiä. Jos iPad pystyy samaan, niin en kyllä tajua tarvetta lukemisen kannalta tarkempaan resoon. Paitsi jos joku käyttää lukiessa alle 1mm korkuista fonttia.
Johan se sanottiin: nopeus.
.
Jos 1mm korkuinen teksti näkyy täysin tarkkana, niin mä en tajua, miten mun lukunopeus voisi kasvaa 1mm korkuista tekstiä lukiessa, vaikka näyttö olisi nykyistä 10 x tarkempi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriDaavid kirjoitti:^^ Musta tuntuu, että Steve Jobs ei olisi uudistanut iPadia tavalla, joka ei tuo mitään lisähyötyä käyttäjälle. Näyttö on tosiaan laadukkaampi, jos sitä tutkii suurennuslasilla, mutta harva käyttäjä kokee tarvetta tutkia.

Uskon, että Jobs olisi tehnyt muutoksia, jotka olisivat hyödyttäneet kuluttajaa. Esim. keventänyt laitetta.
Ihanko tosissasi meinaat että tuo laite suunniteltiin vasta Jobsin kuoleman jälkeen? Suosittelisin ottamaan vähän reality checkiä sen suhteen minkä pituinen suunnittelu- ja kehityskaari tuollaisella tuotteella on kunnes se vihdoin on kauppojen hyllyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Jos 1mm korkuinen teksti näkyy täysin tarkkana, niin mä en tajua, miten mun lukunopeus voisi kasvaa 1mm korkuista tekstiä lukiessa, vaikka näyttö olisi nykyistä 10 x tarkempi.
Tutkimusten mukaan dpi vaikuttaa lukunopeuteen. Lukunopeuttahan olisi hölmö mitata tekstillä, jota ei erota?

Noi lukunopeushommat on ihan peruskauraa 20 vuoden ajalta. Nopeus on yksi syy, miksi paperi on pitänyt pintansa niin kauan. Paperilla lukunopeus ja helppous on tehnyt itse lukutapahtumasta miellyttävän, vaikka luettavan materiaalin hankkiminen on ollut hankalaa.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Ja voisiko joku selvittää mulle että käyttääkö joku ipadia ihan oikeasti jonain DAW:nä tms. kun puhutte noista musasoftista? Kuulostaa aika hämmentävältä että kukaan jota kiinnostaa oikeasti jonkin sortin tuottaminen eikä pelkkä sängyssäleikkiminen alkaisi leikkimään tollasen nollafeedback-laitteen kanssa jollain virtuaalifadereilla.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

http://fin.afterdawn.com/sanasto/selitys.cfm/resoluutio

" Ihmisen näkö rajoittuu yleensä ppi arvoon 300"

Lumian näytössä on 250 ppi, eli ilmeisesti hiukan tarkemmasta näytöstä voisi vielä olla teroreettisesti apua

Tuossa sun linkittämässäsi 10 vuotta vanhassa tutkimuksessa ei valitettavasti sanota, mikä oli näytön dpi tarkkuus, johon paperia verrattiin, mutta se oli 17 tuumaa ja 1024 X 768 eli kait alle 100 dpi eli nykymittapuun mukaan hyvin alhainen. Tuon perusteella ei voi päätellä nykyään käytettyjen tarkkuuksien eroa vs paperi lukiessa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_di ... sity#Apple

Ok. Mä en tajunnut, että iPad2:n dpi on noin alhainen eli 132. Ok. Tuon tuplaamisesta varmasti on apua.

Lumiassa siis on 252 dpi eli lähes sama kuin iPad 3:ssa. Sen jälkeen parantamisesta ei juuri enää hyötyä saa, koska silmä siis näkee sen 300dpi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:Noi lukunopeushommat on ihan peruskauraa 20 vuoden ajalta.
Niin. Ja nuo tutkimukset on siis tehty nykymittapuun mukaan surkeilla näytöillä. Esim. linkittämässäsi tutkimuksessa verratttiin alle 100dpi näyttöä paperiin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Manaaja kirjoitti:Ja voisiko joku selvittää mulle että käyttääkö joku ipadia ihan oikeasti jonain DAW:nä tms. kun puhutte noista musasoftista? Kuulostaa aika hämmentävältä että kukaan jota kiinnostaa oikeasti jonkin sortin tuottaminen eikä pelkkä sängyssäleikkiminen alkaisi leikkimään tollasen nollafeedback-laitteen kanssa jollain virtuaalifadereilla.
Minä voin kertoa tästä lisää.

Kyllä käyttää, monikin. Padi toimii niin kaukosäätimenä DAW-softalle nauhoituskopissa,effu-kikkareena ja ties minkä kontrollerina wlanin kautta. Moni tuttu muusikko aloittelee biisinsä padilla ja tekee sitten studiossa loppuun, koska sillekin on pätevää DAW:ia saatavissa.

Padiin on saatavissa kaamea kasa Ammatilaisille tarkoitettuja lisälaitteita :

Kuva

Kuva

Ja softaa on vaikka millä mitalla:

http://www.musicradar.com/news/tech/nam ... ort-524905

http://www.synthtopia.com/content/2011/ ... e-station/

ja käyttäjäkokemuksia:

http://stealthunit.net/thread/3588026

Siellä moni ammattimuusikko kertoilee omia kokemuksiaa eri softista, kikkareista ja niiden käytöstä. Threadi alkaa spekuloinnilla mitä tulee jos tulee, ja lopussa mennään jo siinä vaiheessa että jengi vertaille eri softia yms ja pohtii uusia tulokkaita. Esim tämän vuoden NAMM:ssa oli hirveästi noita softia ja lisäosia padille.

Uso pois, kyll sitä käytetään ammattimaisen musan tekemiseen.

EDIT: Stealthiltä mainittua käyttöä "Mulla on TouchOSC livekeikoilla ja silloin luon oman suljetun verkon läppärin ja ipadin välille."

EDIT2: Ja niin, onhan padi yhteensopiva mm Pro Tools, Logic 9, Cubase/Nuendo, FL Studio, Tracktion, Studio One, Reaper, Reason, Ableton Live, Final Cut, Sonar.

http://www.neyrinck.com/en/products/det ... ontrol-pro
Viimeksi muokannut Haemaeraemies, 16.03.2012 16:56. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Manaaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^^ Musta tuntuu, että Steve Jobs ei olisi uudistanut iPadia tavalla, joka ei tuo mitään lisähyötyä käyttäjälle. Näyttö on tosiaan laadukkaampi, jos sitä tutkii suurennuslasilla, mutta harva käyttäjä kokee tarvetta tutkia.

Uskon, että Jobs olisi tehnyt muutoksia, jotka olisivat hyödyttäneet kuluttajaa. Esim. keventänyt laitetta.
Ihanko tosissasi meinaat että tuo laite suunniteltiin vasta Jobsin kuoleman jälkeen? Suosittelisin ottamaan vähän reality checkiä sen suhteen minkä pituinen suunnittelu- ja kehityskaari tuollaisella tuotteella on kunnes se vihdoin on kauppojen hyllyllä.
Steve oli viimeiset kuukaudet varsin huonossa hapessa. Oletko lukenut elämänkertaa?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriDaavid kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^^ Musta tuntuu, että Steve Jobs ei olisi uudistanut iPadia tavalla, joka ei tuo mitään lisähyötyä käyttäjälle. Näyttö on tosiaan laadukkaampi, jos sitä tutkii suurennuslasilla, mutta harva käyttäjä kokee tarvetta tutkia.

Uskon, että Jobs olisi tehnyt muutoksia, jotka olisivat hyödyttäneet kuluttajaa. Esim. keventänyt laitetta.
Ihanko tosissasi meinaat että tuo laite suunniteltiin vasta Jobsin kuoleman jälkeen? Suosittelisin ottamaan vähän reality checkiä sen suhteen minkä pituinen suunnittelu- ja kehityskaari tuollaisella tuotteella on kunnes se vihdoin on kauppojen hyllyllä.
Steve oli viimeiset kuukaudet varsin huonossa hapessa. Oletko lukenut elämänkertaa?
Steve tuskin paini lopun aikoinaan paljoa ipadin kanssa, veikkaisin huomioon mennen Applen tulevan TV:n kehittämiseen.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Noi lukunopeushommat on ihan peruskauraa 20 vuoden ajalta.
Niin. Ja nuo tutkimukset on siis tehty nykymittapuun mukaan surkeilla näytöillä. Esim. linkittämässäsi tutkimuksessa verratttiin alle 100dpi näyttöä paperiin.
Samaa laulua ne kaikki tutkimukset laulaa. Uusi ipad voi olla vähän överi, mutta tuplauksen ansiosta vanha kama siirtyy ongelmitta uuteen.

Dpi hommissa pitää muistaa katseluetäisyys. Puhelinta, padia, monitoria ja telkkua katsellaan eri etäisyyksiltä. Joku yleinen 300dpi raja on siis huuhaata kun sen yhden pikselin katselukulma on se ratkaiseva muuttuja. Uuden ipadin dpi on kovempi kuin iphonessa, mutta katseluetäisyys on suhteessa kovempi.
Vastaa Viestiin